Pašerák je velmi pomalý a velmi předvídatelný film, který vás nepřekvapí téměř ničím a občas vás možná bude uspávat. Přesto jsem obdivoval, co v něm Eastwood dokázal (za kamerou i před kamerou) a intenzivně přemýšlel, zda je na tom opravdu zdravotně tak špatně, nebo je jen namaskován tak, aby vypadal a pohyboval se jako mumie.
Eastwooda poznáváme v roli Earla Stonea, muže, který je ve svých osmdesáti letech zlomený, opuštěný a navíc čelí propadnutí majetku své firmy kvůli neplacení hypotéky. V této situaci je mu nabídnuta příležitost k výdělku – místo řidiče. Brnkačka. Jenže Earl neví, že se právě upsal jako kurýr drogovému Mexickému kartelu. Počíná si dobře — popravdě tak dobře, že zboží, které přepravuje, roste exponenciálně na objemu až vše dospěje do okamžiku, kdy Earl dostává celý kšeft na starosti. Earlovy potíže s nedostatkem peněz jsou tytam, jeho minulost je mu však neúprosně v patách a kartel není jediný, kdo na Earla dohlíží. Tajemný pašerák také poblikává na radaru snaživého agenta DEA Colina Batese (Bradley Cooper). Dávné hříchy na Earla doléhají a není jisté, podaří-li se mu všechny urovnat dříve než bude dostihnut strážci zákona nebo vymahači Kartelu. (Vertical Ent.)
Herci a tvůrci 65
Recenze: Pašerák
Komentáře k filmu Pašerák 25
Dodatečné informace
- Pašerák
- The Mule
- Il corriere - The Mule
- La Mule
- Mula
Podobné
Kde sledovat online: Pašerák
Půjčení nebo nákup
Zajímavosti 17
- Zvláštní agenti DEA nejsou nikdy oslovováni "zvláštní agent", jak je tomu zde několikrát. Příležitostně jsou oslovováni formálně jako "zvláštní agent Jones" nebo, což je typičtější, jako "agent Jones", nebo prostě svým jménem či příjmením - nikdy však jen "zvláštní agent".
- Earl během procesu přizná vinu a soudce ho jednoduše okamžitě pošle do vězení. To je naprosto nereálné. V takovém případě by soudce vyhlásil přestávku nebo soudní jednání na den odročil a nařídil Earlovi, aby se poradil se svým právníkem. Pokud by měl Earl v úmyslu přiznat vinu, soudce by ji přijal a stanovil by datum vynesení rozsudku.
- Zapojení Yvese Bélangera jako kameramana znamenalo, že Clint Eastwood poprvé po osmnácti letech nespolupracoval s Tomem Sternem jako svým kameramanem na divadelním filmu. Stern pracoval jako kameraman na několika Eastwoodových filmech od osmdesátých let do počátku roku 2000, než byl povýšen na kameramana všech Eastwoodových filmů pro kina, počínaje snímkem Blood Work (2002) (první Sternův kameramanský záskok) až po film 15:17 do Paříže (2018) (uvedený do kin před tímto filmem).