Zasloužilejší hvězdu stříbrného plátna a současně vytíženějšího autora za kamerou Hollywood nepamatuje. Clint Eastwood v 94 letech zaokrouhluje své režijní počiny na čtyřicet filmem Juror #2 o porotci, jenž u soudu zjišťuje, že zločin svalovaný na obžalovaného možná spáchal on. Režisérovi dlouholetí partneři z Warner Bros. ovšem snímek s Nicholasem Houltem či Toni Collette tento týden vysílají jen do padesáti severoamerických kin, a to bez aktuálních plánů na promítací expanzi. Původně pro stream určený produkt tak zjevně nepřijme oscarové ambice a studio jej v pár amerických městech uvede spíš jako nelichotivé gesto vděku za celoživotní tvůrčí přínos.
Články 13
Nazývat se žijící legendou může málokdo a vedle Chucka Norrise na to má nezpochybnitelný nárok herec, režisér, scenárista a hudební skladatel Clint Eastwood. Možná nejslavnější kovboj stříbrného plátna z filmů Sergia Leoneho přesedlal před víc jak půlstoletím také k režii a tehdy započal svou ještě úspěšnější tvůrčí epochu. Držitel čtyř Oscarů za dramata Nesmiřitelní (Unforgiven) a Million Dollar Baby má na kontě přes čtyřicet režijních zářezů, v nichž se často zařezával pohledem do svých soků také před kamerami. Ve třiadevadesáti letech Eastwood dotočil soudní drama Juror #2 s Nicholasem Houltem (Menu) a Toni Collette (Děsivé dědictví) a na zákulisní fotografii má z velitelské sesle stále přehled, i když podle všeho už píše svou labutí píseň.
Ne, není řeč přímo o Warnerech či o filmovém DC Universe. Tak daleko ještě nejsme, byť bychom po fiasku Flashe nejspíš nebyli v šoku. Pro tyto kolosy však často pracují menší studia, která jim dodávají filmy jako hotové produkty. Mezi takové firmy patří i kanadské studio Bron, jež má na svědomí nejen Jokera, ale i mnoho dalších známých titulů. Nyní se ocitlo v problémech.
Největší hollywoodský drsňák ani v 90 letech nepřestává točit filmy. Jak to dopadlo tentokrát?
Nový snímek slavného Clinta Eastwooda je za dveřmi a připomíná se první upoutávkou, která oprašuje náladu a moudrost jeho vrcholných děl.
Rok 2020 je tady a tím pádem nastává čas na všemožná vyhodnocení toho, co nám uplynulé desetiletí ve filmové branži přineslo. A od čeho jiného se odpíchnout než od mnoha skvělých filmů, které nám naservírovali nadaní režiséři. Ať už jde o nováčky nebo o protřelé tvůrce, uplynulá dekáda je plná autorů, kteří v ní zanechali nesmazatelnou stopu. Představme si bez dalšího protahování ty nejvýraznější.
První jarní víkend letošního roku se v tuzemských kinech nesl v duchu slabší návštěvnosti. Tuzemští filmaři ale mohou být spokojeni, mezi pěticí nejnavštěvovanějších titulů skončily hned tři jejich snímky.
Máme tady poněkud chudší úrodu kinopremiér, minimálně dva z nově uváděných filmů však budou budit pozornost. 88letý Clint Eastwood režíruje sám sebe v kriminálním dramatu "Pašerák" a někdejší mistr teenage komedií Karel Janák přichází s novinkou "LOVEní". Dle prvních ohlasů je našlápnuto na další divácký hit...
Devadesátiletý Earl (Clint Eastwood) pěstuje kytky, je bez peněz, bez domova a celé příbuzenstvo ho nenávidí. Proto se chopí příležitosti a začne pro mexický kartel pašovat po Illinois drogy ve své dodávce. Jde mu to velmi dobře, protože zchátralého důchodce s čistým trestním rejstříkem a bez dopravních přestupků nikoho nepodezřívá a nikoho nenapadne prohledávat mu auto (takže drogy vozí jen tak pohozené v tašce v kufru auta). A protože je veterán Korejské války, dokáže zachovat chladnou hlavu a dostat se i z potenciálně problematických situací.
Třetí měsíc roku 2019 přináší pořádnou dávku očekávaných filmových novinek. "Captain Marvel", držitel Oscara za nejlepší film roku 2019, nový horor od autora "Uteč", "Pašerák" Clint Eastwood nebo "Dumbo" od Tima Burtona! Posvítili jsme si na 8 březnových premiér.