Adam Sedlák se svým loňským filmem BANGER. postaral o nejvýraznější český film sezóny a rok 2024 zahájí pokusem o nastavení laťky světu seriálů. Adikts vypadají na první pohled zajímavěji než další mravokárné pořady České televize jako TBH a Pět let, které se pokusily najít cestu k mladší generaci, přičemž nepanuje jasný konsenzus o tom, jestli se jim to podařilo. Sedlák se svým stylem stojí předně před výzvou, aby ve stylu Klubu rváčů nepředložil varovné dílo, které však svým drajvem naopak vyvolává vůči předmětu své kritiky respekt.
Články 23
Adam Sedlák patří dlouhodobě k nejzajímavějším českým režisérům, kteří nejintenzivněji experimentují s možnostmi své platformy. Letošním Karlovým Varům bolestně chyběla událost, jakou byl loňský BANGER., a řada projektů se snažila, nejčastěji marně, o stejnou empatii vůči mladým postavám jako televizní Semestr. I další Sedlákův projekt se už od pohledu hlásí ke svému režisérovi. Česká televize uvede brzy silně stylizovaný seriál Adikts.
Loni vstoupilo do českých kin 76 českých a koprodukčních snímků. Po redakční a šéfredaktorské topce představujeme patnáctku titulů, které byly nejvíce vyzdvihované uživatelkami a uživateli Kinoboxu a tuzemskou kritikou. Jde o mimořádně pestrý mix, který nemá v naší porevoluční kinematografii obdoby.
Karlovy Vary možná lákají nejhlasitěji na Geoffreyho Rushe a Benicia Del Tora, ale je to přece jenom český festival! A čeští filmaři se tam jezdí nejen opít a pomlouvat, ale pouští tam i své nejnovější kousky.
Vypadá to, že se točí a distribuuje jako o život. Po více než dvou letech od propuknutí covidu se do kin dostává řada českých a koprodukčních filmových projektů, které usilují o pozornost diváků. Přinášíme druhou část velkého přehledu letošních českých premiér, tentokrát od června až do konce roku 2022. Termíny uvádí Unie filmových distributorů na základě informací z jednotlivých produkcí a distribučních společností. Data premiér se můžou měnit.
BANGER. slibuje nekonformní drama, kde nám Adam Mišík ukáže, že zvládne i náročnou roli. Podle první upoutávky není důvod mu to nevěřit.
Ve čtvrtek se na iVysílání České televize objevil vůbec první internetový seriál z produkce média veřejné služby, desetidílné drama TBH (z anglického „to be honest“, „upřímně“). Debutovala jím Lucia Kajánková (scenáristka filmu Neplavci) a již loni si za něj Česká televize odnesla cenu z festivalu seriálové tvorby Serial Killer. V čem je TBH výjimečný, a čím naopak zklamal?
Ve čtvrtém díle o Generaci Y se zaměřujeme na výběr filmů, které se více či méně, každopádně přímo vztahují k mileniálům. Klíčový předpoklad pro zařazení snímku spočívá v autorské snaze postihnout konkrétní dobové rysy a nahlédnout generaci mileniálů autentickou optikou, která přesahuje stereotypy.
Česká kinematografie už delší dobu nemá úplně nejlepší pověst. Přesto zde stále vznikají filmy, které dokáží oslovit i náročnější publikum. Zde uvedené snímky patří mezi nejvýraznější a nejzajímavější domácí tituly minulého desetiletí, z nichž mnohé jsou dosud nedoceněné.
Rada Státního fondu kinematografie (dále jen "fond", pozn. redakce) tento týden podpořila ve výzvě na výrobu celovečerních filmů osm projektů. Zaměřila se jak na snímky, které mají šanci zaujmout tuzemské diváky, tak na ambiciózní mladé autory mířící na mezinárodní festivaly.