Lída Baarová

50%
Lída Baarová
Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských“ sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká… (CinemArt CZ)



Recenze: Lída Baarová

Kinobox.cz
40%

Je jasné, že Renč má jistý talent a obklopil se jistými dalšími talentovanými lidmi, ale z tohohle námětu a scénáře nic pořádného vzniknout nemohlo. Díky Bohu za to, že je to (aspoň do dvou třetin filmu) relativně zábavné, i když nechtěně.


Pete69
Pete69
33 033 bodů
6
Zase taková hrůza to není. Slušně zpracování, dobové kostýmy a příběh, který napsal sám život. Bohužel žádný z herců nepozvedl film svým výkonem na takovou úroveň, abych dal více než 60%. Celkově.. nenáročná podívaná, která neurazí, ale nepřinese větší zážitek.
Psisko59
Psisko59
32 877 bodů
3
Nedotažený scénář postrádající nosné prvky, vzájemnou provázanost scén i potřebnou katarzi na závěr (i když paní Zdenka Procházková dělá, co umí, scénář jí dává minimální příležitost). Televizácké aranžmá. Němečtí herci jsou obsazeni vhodně a odvedli v rámci možností velmi solidní herecké výkony, ale laciná scénografie (sex a pogrom provázené kašírovanými plameny - příšernost!), topornost a přehrávání jindy solidních herců (Pauhofová, Stašová, Kříž), obsazení mimo typ (Vlasáková! - viděl pan režisér někdy fotografii Magdy Goebbelsové?), odfláknutý dabing (Viktor Preiss je lehce vlezlý, ale všechno, jen ne démonický) i postsynchrony a osekané dobové reálie i kulisy udělaly filmu nedobrou službu. Celkově je film plochý, s rozmazanými obrysy; reálie neodpovídají skutečnosti (Baarová opravdu nebyla odsouzena k smrti a na poslední chvíli omilostněna - nebyla dokonce ani obviněna!). Zachránit by ho mohl naprosto výjimečný výkon hlavní představitelky, ale ten se nekonal - dokonale zapadl do šedi a průměru celého filmu. Typově herečka neodpovídá a charisma jí tentokrát úplně chybělo. Jako by na všechno bylo hrozně málo peněz, času a především invence. Zklamání.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
4
Renč to nezvládl. A co dokázal Hubač provést s tak silným materiálem, je taky na facku. Vizuálně to chvílemi vypadá jen jako lepší tv film, v komorních scénách hraje hudba jak z válečného velkofilmu, předabovaní herci jsou další fail a zbytečné bulvarizování některých scén (např Baarová před žádným popravištěm ve frontě na provaz nestála) dělá z téhle produkce jen průměrný tv film, ovšem za šílené prachy.


Dodatečné informace

Původní název:
Lída Baarová (více)
  • Česká republika Lída Baarová
  • Česká republika Devil´s Mistress
  • Česká republika Die Geliebte des Teufels
  • Česká republika The Devil's mistress
  • Česká republika The Devil's Mistress
Premiéra v ČR:
21. 1. 2016
Distributor:
CinemArt
Země původu:
Česká republika, Slovenská republika
Přístupnost:
12+
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné



  • Říšský ministr Giebels shromáždí po roce 1933 v Krollově opeře německé herce, aby je varoval před odchodem z Německa za příležitostmi ve Spojených státech. V té době se však již opera proměnila v nepřehlédnutelné místo zasedání Říšského sněmu a nebyla již veřejným divadlem.
  • Zatímco manažer MGM marně čeká na Lídu, letadlo, u kterého stojí, má na pravém křídle nápis "USAF". Vzhledem k tomu, že se děj odehrává před druhou světovou válkou, mělo by být označení "US Army", protože USAF vzniklo až v roce 1947. Na stejném letadle je však nad dveřmi pro cestující označení "British Airways". Zvláštní kombinace.
  • Hlavní herečka a její matka jsou zachyceny při návštěvě Berlína před rokem 1936. Jednou ze zobrazených budov je Nové říšské kancléřství. Stavba této budovy byla zahájena až v roce 1938 a otevřena byla až v roce 1939.