Žánr true crime nás fascinoval odjakživa a literární zkazky o zločinech si lidi rádi četli dávno před zrodem kinematografie. Není tedy divu, že i pohyblivé obrázky se na našem znechucení a upřímném pohoršení s gustem svezly. Lze říct, že v posledních letech jsou díla tohoto typu ještě oblíbenější než kdy dřív, což souvisí především s netflixovskou chutí zpracovat téměř každý zločin do několikadílné minisérie.
Články 24
Ach Disney, kdy se poučíš? Kdysi neomylná sluj dětských animáků s nadčasovou hodnotou zběsile předělává svá kanonická díla a stále víc lidí si kriticky všímá, že progresivní liberalismus dřívější nadčasovost zásadně proměnil. Lví král (The Lion King) stojí přece jenom stranou politických či ideologických konfliktů, ale nadcházející prequel jeho fotorealistické předělávky z roku 2019, který se chystá plenit kina od 19. prosince pod názvem Mufasa: Lví král (Mufasa: The Lion King), to přesto schytává ze všech stran. Nově vydaný trailer totiž dle fanoušků boří dosavadní mytologii a vznikl jako vizuálně ošklivá pračka na snadné peníze.
Známé vtipy o postavách různých národností, v jejichž eskapádách vždy vynikne to nejsvéráznější řešení českého vlastence, vděčí za existenci lidem jako Viktor Lustig. Rodák z Hostinné byl jedním z nejvypečenějších podvodníků první poloviny 20. století, falšoval bankovky a dluhopisy, dvakrát inscenovaně prodával Eiffelovu věž, vychytrale tahal peníze z gangstera Al Caponeho a skončil ve věznici Alcatraz. Vznikne o něm český snímek pod taktovkou francouzského režiséra Jérôme Cornuaua, na němž se vedle Čecha Davida Blümela produkčně podílí také legendární Mario Kassar (Rambo, Terminátor).
Osmdesátiletý Christopher Walken podle vlastních slov nikdy nemusel utíkat před zástupy bulvárních novinářů, přestože mnoho osobitějších a legendárnějších celebrit v Hollywoodu nenajdete. Herec, jenž si v pubertě vytvaroval účes podle Elvise Presleyho a svou ikonickou nesouvislou mluvu přisuzuje vlivu mezinárodní hatmatilky v rodné chudinské čtvrti New Yorku, přerušil čtyřletý filmový půst účastí v jednom z největších filmů posledních let. V Duně 2 (Dune: Part Two) i na menším prostoru zazářil jako císař Shaddam IV a s vidinou spolupráce s oblíbeným režisérem Denisem Villeneuvem porušil také své cestovatelské zábrany, tudíž mohl navštívit krásnou Budapešť a svou přirozenou autoritou zneklidňovat mladší hvězdné kolegy.
Příbuzenské vztahy jsou v Hollywoodu nezanedbatelné. Stejně jako ve většině obchodních sfér, v nichž vás předchází reputace vašeho rodiče nebo staršího sourozence. Za víc než století, během něhož platí především herci a režiséři za hvězdy, jejichž filmografie nabývají kanonických rozměrů, se vyrojila řada rodinných klanů s vícegeneračním rozsahem. Následující dynastie jsou v Hollywoodu nejúspěšnější z hlediska kvality i kvantity filmových děl, na nichž se podílely.
Podvodníci a šejdíři (známí v zámoří pod termínem „con artist“) představují ideální filmové či seriálové antihrdiny. V ideálním a mnohem uvědomělejším světě, než je ten náš, bychom si raději vychutnali příběhy jejich obětí, soucítili s nimi a proradné padouchy nekompromisně odsoudili. Spoustu diváků a divaček však fascinují spíše různé podoby zla. Postavy podfukářů navíc obvykle působí charismaticky, jinak by jen těžko dovedly vytvořit dojem síly a moci, který jim následně umožní zneužít systém či jeho slabé články.
Moderní Robin Hood, jehož neuvěřitelný příběh se stal předlohou filmu Chyť mě, když to dokážeš, nás zřejmě půl století tahal za nos. Frank Abegnale jr. si měl od 16 do 21 let vydělat přes dva miliony dolarů na padělaných šecích. Učil francouzštinu, pilotoval dopravní letadla a vedl nemocniční oddělení. Podle nové reportáže New York Post si však většinu senzačních podvodů vymyslel, před čímž společnost a popkultura dlouho zavíraly oči.
Minulou sobotu zemřel na pařížském letišti Charlese de Gaulla Íránec Mehran Karimi Nasseri, jehož příběh inspiroval Stevena Spielberga k natočení filmu Terminál.
Po světě kráčí spousta úspěšných herců a hereček, jejichž kariéry vzkvétají pod ikonickým nápisem Hollywood. Žádný se ale v současnosti netěší takovému vlivu a respektu jako Leonardo DiCaprio, jemuž podle kolegy Christiana Balea všichni ostatní dluží za vlastní živobytí. Velké role totiž dostávají jen proto, že je Leo nejprve odmítl.
Pojem Stockholmský syndrom zná většina lidí, ale už málokdo ví, kde se tento pojem vzal. To by nám měl prozradil nový švédský kriminální seriál v produkci Netflixu s názvem Clark o legendárním zločinci.