Ona

78%
Ona
Ona (Her) je americká romantická komedie o velmi osamělém muži jménem Theodor, který je právě na konci svého rozvodu a veškerý svůj volný čas dělí mezi práci, přátele a hraní videoher. Jednoho dne se proto rozhodne, že i koupí nový operační systém OS1 – první operační systém na světě ovládaný umělou inteligencí jménem Samantha. Samantha mu pomáhá ve všem a Theodor se do ní brzy zamiluje. Před Samanthou, která Theovi dosud dokázala poradit se vším, leží opravdu velký problém, poradit mu s vnitřním bojem který svádí kvůli vědomí, že miluje stroj...


Scénář:

Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
8
Sci-fi romantika Spike Jonze o světě, kde je docela normální, když člověk randí s počítačem. Jonze je jedinečný a zručný režisér, který srší nápady, Phoenix zahraje dokonale prakticky cokoliv a scénář je perfektní. Nebýt několika opravdu hodně pomalých scén, byl bych ještě nadšenější, protože takhle originální snímky nevznikají každý den a vlastně ani každý rok.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 715 bodů
10
Romantických snímků na bázi umění je jako šafránu a tak tento vskutku působí jako zjevení. Dějovým projevem je citový vztah osamělého muže s virtuální realitou. A ten tkví v tom, že má v osobním smartphonu operační systém, který obsahuje intuitivní bytost. Umělou inteligenci s ženským hlasem k nerozeznání od živé bytosti. Projevy jsou tak živé a zásadní, že vznikne veliké osobní pouto, které nakonec přejde až ve vážný citový vztah. Když se to vezme kolem a kolem, tak v dnešní době při pohledu jaké všemožné aplikace se vyvíjejí, by to už nemuselo být ani výmyslem. Citové projevy jsou tak hlavní devizou příběhu a nutno uznat, že takto zpracované mužské touhy a přesvědčení snad ještě natočeny nebyli. Po vizuální stránce je souhra budoucnosti s retrostylem. Všude tzv. chytré přístroje, ale móda a vkus dob minulých. Tempo vyprávění nikam nespěchá, vše má podmanivou atmosféru za doprovodu jemné převážně klavírní hudby, do které je vsazena smysluplná filozofie melancholického příběhu o odcizení a vztazích mezi muži a ženami, při kterém vzniká otázka, kde je hranice virtuálního robotického pocitu a vědomí. Dokáže umělá hyperinteligentní bytost povznést člověka k tak radikálnímu citu jako je láska? Snímek je svým rozsahem určen snad jen pro filmové fajnšmekry, neboť citová stránka věci z každičkého obrazu jenom přetéká. Vrcholem všeho je sex. Už jsme měli možnost něco podobného vidět v akčním snímku ´Demolition Man´ (ano, ony helmy), ale tady jde skutečně o něco jiného. Není to však žádný výmysl. Tak jak je to tu prezentované dnes skutečně existuje na nahrávkách a jedná se o erotickou relaxaci. Takže jak to ukončit. Jedná se o romantický a skutečně citově založený artový počin, který je jen pro zasvěcené. Ostatní se budou děsuplně nudit.
Pete69
Pete69
33 033 bodů
8.5
Sice je to romantický snímek, ale velmi nápaditý a dobře zpracovaný. Láska osamělého muže k virtuální realitě může být mementem pro dny příští.. Věřím tomu, že sociální izolace a virtuální svět v příštích generacích pohřbí život, jak jej dnes známe, to je téměř jistě. Film jako takový se mi proto velmi líbil, je to uvěřitelné..


Dodatečné informace

Původní název:
Her (více)
  • USA Ona
  • USA Her
  • USA Lei
Premiéra v ČR:
27. 3. 2014
Distributor:
Falcon
Země původu:
USA
Přístupnost:
12+
Rozpočet:
23 mil. USD
Tržby:
47,35 mil. USD (celosvětově)
Čeština:
Ona je dostupný s českými titulky a českým dabingem

Podobné


Powered byJustWatch

  • Na prvním panoramatickém záběru budoucího panoramatu L.A. je jasně vidět hotel Westin Bonaventure s charakteristickými 5 věžemi.
  • Jonze za ni získal také ocenění za nejlepší film a režii na National Board of Review Awards a Americký filmový institut zařadil film do svého seznamu deseti nejlepších filmů roku 2013.
  • Chrisi Cooperovi, který byl z filmu zcela vystřižen, je poděkováno v závěrečných titulcích. Stejně tak Catherine Keener, Nicole Holofcener, Bennett Miller a Steven Soderbergh a další. Jak prozradil Mark Harris v článku na obálce New York Magazine o filmu "Ona" (2013), Jonze požádal Soderbergha, aby dal dohromady svůj vlastní sestřih filmu, ačkoli konečný střih patřil Jonzemu a jeho střihačům Ericu Zumbrunnenovi a Jeffu Buchananovi.