Hrdinkou adaptace nezávislého komiksu je Enid (Thora Birch), cynická dospívající dívka přežívající v ospalém městečku a společně s nejlepší kamarádkou Rebeccou (Scarlett Johansson) komentující okolní dění. Obě kamarádky mají po maturitě a snaží se vkročit do života, přičemž si bolestně uvědomují, že pozérský nihilismus a pobavení nad prázdnotou života jim v další pouti nepomůže. Zatímco Enid si tvrdošíjně zachovává svou sarkastickou náturu a sní o lepším životě mimo fádní maloměsto, Rebecca se přizpůsobuje životu dospěláka, což způsobí trhlinu v jejich přátelství. Obě herečky předvádějí ukázkový charakterový vývoj a fanoušci Scarlett Johansson by film minout neměli.
Ve třetím filmu Sofie Coppoly si Johansson zahrála Charlotte, manželku fotografa (Giovanni Ribisi), jehož doprovází na jeho pracovní cestě do Tokia. Setká se zde s unaveným hercem Bobem (Bill Murray), který zde natáčí reklamu. Pocit prázdnoty a existenciální krize obě postavy sblíží a postupně se mezi nimi rozvine zvláštní přátelství. Johansson a Murray mají mezi sebou zvláštní chemii, její mladá postava, která neví, kam směřuje, kontrastuje s Murrayho stárnoucím hercem, jenž neví, zda ještě někam směřovat může. Její energie přitom působí jako perfektní pohon pro muže, co hledá životní jiskru. Průlomová role v její kariéře.
Woody Allen natočil svým způsobem velmi volný remake vlastního filmu Zločiny a poklesky. Hrdinou snímku je nadějný tenista Chris (Jonathan Rhys Meyers), který se přižení do bohaté rodiny. Sňatek se ženou, již nemiluje, si kompenzuje románkem se smyslnou švagrovou Nolou (Johansson). Té poskytuje Johansson zajímavou proměnu, na počátku se hrdinovi i divákovi zjevuje jako suverénní femme fatale. Jak ji víc poznáváme, ustupuje tohle zdání vnitřním nejistotám. To se pro hrdinku samotnou nakonec samo o sobě ukáže jako fatální rys.
Posun od charakterní herečky ke statusu hvězdy zajistila herečce série komiksovek od studia Marvel, své postavě přitom vtiskla zajímavý výraz. Hereččin široký rozsah umožnil vystavět postavu bývalé profesionální vražedkyně jako vrstevnatou osobnost. Schopnost střídat herecké polohy ze vteřiny na vteřinu umožňují prodat manipulativní techniky Black Widow i vyjádřit hrdinčinu skrytou bolest. Johansson posunula postavu mnohem dál než k sexy akční hrdince, dokázala jí dodat tak výraznou osobnost, že je až s podivem, jak dlouho čekala na samostatný film.
Jen rok po blockbusteru Avengers se Johansson předvedla v britském artovém sci-fi hororu Jonathana Glazera. Hraje zde svůdnou mimozemšťanku, která láká nevědomé muže do smrtící pasti. Alespoň podle mnohem komunikativnější knižní předlohy je jejím úkolem posílat lahodné lidské maso na domovskou planetu, misi však zkomplikuje fakt, že se jí na Zemi začne líbit. Vyprávění není příliš komunikativní a divákovi nedá nic moc zadarmo, většinu hrdinčiných pocitů nám zprostředkuje obličejová škála hlavní herečky. I s minimem dialogů dokáže působit svůdně a vyjadřovat vinu, sebepohrdání i zmatenost.
Třebaže ji ve filmu ani jednou neuvidíme, dokonale doplňuje hereckého kolegu Joaquina Phoenixe. Hlas umělé inteligence zní zpočátku uměle a komisně, Johansson ale díky jemným nuancím vytváří komplexní a vyvíjející se postavu, díky níž tvoří se vztahově zmateným hrdinou perfektní duo a dokáže prodat všechny myšlenky režiséra Spikea Jonze okolo vztahů či umělé inteligence.
Matka malého příslušníka Hitlerjugend představuje pro Johansson další nezvyklou roli. Jako mateřská figura si v přítomnosti dětských postav zachovává určité zdání optimismu, i když za věčným úsměvem skrývá starost o ukrytou židovskou dívku, fanatického syna a neúnavné gestapo. Film je vyprávěn očima malého Joja (Roman Griffin Davis), který má probíhající druhou světovou válku značně zkreslenou a jeho matka funguje jako jeden z přítomných filtrů děsivé reality.
Dusné drama o manželském páru, jehož společný život se změnil v hořké peklo, dal Johansson možnost projevit svůj talent v souhře s Adamem Driverem. Oběma se ve vypjatých scénách daří kombinovat různé emoce do jednoho kompaktního celku a vyjadřovat v jedné větě vztek, zhnusení i smutek. Od koncentrované deprese vás odvede jen obdiv k hereckému umění obou hvězd.