Deset let po té, co si mezi samuraji ve snímku „Poslední samuraj“ (2003) zařádil Tom Cruise, dostal příležitost mezi ně vstoupit i Keanu Reeves. Japonský národní mýtus byl již místními filmaři zpracován nesčíslněkrát, avšak tentokrát se toho chopili filmaři hollywoodští s vůlí sobě vlastní. Jak se ale v Japonsku tvářili na fakt, že si do příběhu přidali svou postavu? No nic. Japonská legenda je ikonický příběh, který se již dávno stal součástí japonské kultury. Původem je skutečná historická událost z osmnáctého století a v Japonsku je tak známý svým archetypem, že už je dlouho pokryta aurou mýtu, takže můžeme jen hádat, co je ve vývoji děje skutečné a co ne. Jistota je pouze u fantasy prvků, které jsou občas použity. Samozřejmě nechybí ani tolik populární milostná linka, která prostě nesmí chybět nikde. A když se to všechno dá dohromady, vznikne nám z toho spíše japonská samurajská pohádka. Ale jo, svým způsobem ambiciózní. Škoda jen, že takovéto zpracování postrádá harmonický příběh obeznávajíc to zásadní. Pomsta. Sice je to to hlavní, o co v příběhu jde, ale má to poměrně nemalý problém právě toto diváka zaujmout. Postava Keana Reevese je Hollywoodem do děje tedy přidaná a je jasně daná, ale i tak přivádí na myšlenku, jestli se náhodou tvůrci neinspirovali Richardem Chamberlainem ve snímku „Zajatec japonských ostrovů“ (1980). Buď jak buď. Japonským samurajským fenoménem snímek moc neohromí, neboť americkým okem shovívavým se jedná jen o jednoduché přepracování známého japonského příběhu do žánru fantasy. Snad aby to západní diváky více zaujalo. Těžko posoudit. Každopádně v tom celý koncept dost klopýtá, ale pře ohromující vizuální efekt si toho zřejmě málokdo všimne. Snímek se tak jen zařazuje k výše zmíněným etudám s cizincem mezi japonskými samuraji a to je na celém tomto filmovém pokolení asi tak všechno.
Je to slepenec fantasy s Japonskou kulturou a zdánlivě šílená spatlanina.. ale na mě to ve výsledku fungovalo.. dobrý akční samurajský film s krásnými kostýmy, zbraněmi, interiéry, i exteriéry. Hollywoodský konec byl až moc, ale nakonec se miska vah převážila na slabších 70%.
Ultimativní zoufalost. Přísahám bohu, že během první hodiny se v tom filmu nestane ale vůbec nic. A když se v druhé sem tam něco dít začne, přejete si, aby to zůstalo u toho ničeho. Po RIPD nejzprasenější blockbuster roku, kde je zároveň všechno a zároveň vymeteno. Keanuova upřímná snaha je především smutně směšná a vše ostatní už je jen smutné.
No, byla to hrůza. Nevim, ale připomnělo mi to Conana, akorát v Asii - čarodějky, stvůry atd. Digitálních efektů je tam hodně a to je špatny. Ty efekty jsou totiž špatny. Keanu Reeves neměl nikdy tuhle roli brát, protože film byl stašnej, scénář strašnej a on sám byl taky strašnej. I ti šikmoocí herci většinou hráli jak na pozoun, místo aby byli trochu přirození. Teda přirození byli, ale přirození jako šulin. Kdyby se tam nesraly ty mýtické prvky a kouzla, nemusela by tahle legenda být natočená špatně. Ale to vite, když se něčeho chopěj američani a serou se do něčeho, do čeho nemaj (a na co nemaj), nikdy to nedopadne dobře. A tenhle film je toho krásnej příklad.
Ten příběh není špatný, propletenost japonských tradic a magie je fain, film má navíc hodně slušné triky, ale k větší spokojenosti bych potřeboval taky větší propracovanost hlavních postav. 6.5/10
Základní kámen úrazu tohoto filmu je to, že tvůrci úplně přesně nepojmenovali, co chtějí vyprávět. Zatímco někdy je jasné, že se jedná o hollywoodský blockbuster, někde sklouzávají do rovin úplně jiných a troufám si říci, že mnohem lepších.
Netroufám si tvrdit do jaké míry má na výsledném střihu zásah šéfů studia, protože režisér byl přeci jen debutant, byť měl k dispozici schválený vysoký rozpočet. 47 roninů není nejlepší hollywoodský film o zemi vycházejícího slunce, přesto se vidět rozhodně dá. Pokud jste fanouškové Keanu Reevese a chodíte spát v kimonu, je tohle film pro Vás.
Nikdy se mi nestalo, že bych v kině usnul něco přes 5 minut, abych navíc v zápětí zjistil, že se za tu dobu na plátně absolutně nic nestalo. Totálně odfláklá práce po všech stránkách, která i přes svůj nesmyslně nabubřelý rozpočet vypadá jak pilot k seriálu na HBO a v němž je navíc postava Keanu Reevese vlastně naprosto zbytečná. Akce diváka většinou spíše uspává, přestříhávání je na filmu až bolestivě vidět a kromě závěrečné akce a jako vždy charismatického Hirojuki Sanady nemá film vůbec co nabídnout. Aspoň, že tento japonský řízek dostává minimálně stejně prostoru jako Reeves. Jeden z nejzbytečnějších filmů roku.
Tohle tak nějak čekám od japonských filmů... Parádní scenérie, krásná hudba. Příběh o cti a odhodlání. Přeci jen bych ale ocenil vynechání fantasy jevů, když jde o inspiraci skutečností. Přišly mi tam zcela zbytečné. Perfektní výkony dvojice Reeves a Sanada. 75%