Ztráta dětství při vstupu do dospělosti jako největší životní trauma nebyla nikdy tak hmatatelná. Už dlouho jsem u filmu nezažil takové intuitivní vtažení do svého světa, který je nekonečně velký, plný nepopsatelného nebezpečí a potenciálu, přesto si v něm zatím postavy díky své bezprostřednosti dokážou opakovaně dělat hnízdečka klidu a pohody. Přestože tuší, že to tak nepůjde navždy. Hledání a nalézání okamžiků naivního, ale absolutního štěstí a jejich neúprosné pomíjení je tu skoro zdrcující.
Absolutní špička současné soutěžní reality TV, byť je to spíš pro zkušenější diváky, kteří znají jak jednotlivé soutěžící, tak i subkultury pořadů, odkud přichází. První řada jela tak silně na svůj silný koncept, že nevadilo ani několik přešlapů - ty soutěžící, kteří nebyli z jiných show, byli celkem zbyteční a soutěže jsou v podstatě bez důsledků, ale přesto to díky silnému konfliktu a skvělým hlavním postavám došlo až k nesmírně uspokojivému finále (nejsem žádný velký fanoušek Cirie, ale tenhle narativ byl v 20 years in making). Druhá řada pak řeší většinu neduhů. Jo a Alan Cumming by měl ode dneška moderovat naprosto všechny pořady. Jeho inteligentně campová performance je k nezaplacení.
Strnulá křeč. Maškarní plná nepřesvědčivých prostetik, falešných přízvuků a neorganické imitace klasického Holylwoodu. Exhibice člověka, který chce zoufale uznání a respekt, ale není maestro a podle tohohle filmu si ani neumí doopravdy představit, jaké to je jím být. Tedy nad rámec dalšího příběhu o ztrápeném géniovi, jehož morální transgrese je třeba tolerovat, protože to v jádru nemyslí špatně a je zmítán svými múzami.
Kazma skutečně přepsal dějiny. Natočil nejfádnější film všech dob. Nejvíc fascinující na tom je, jak moc se to vyhýbá jakékoliv lidskosti a zranitelnosti - na cokoliv se dá říct, že to je parodie, nadsázka, satira. Film, který si ani není schopný sám za sebou stát. Prostě celovečerní reklama na Kazmu. Film pro ty, kteří se na chodníku zastaví u cizího luxusního auta, udělají si s ním selfie a postují ji na Facebook. Není to absolutní katastrofa - Kazma se obklopil schopnými lidmi, kteří ví, jak stlouct dohromady film. jediní problém tedy je, že to o ničem není.
Upřímně už to na mě bylo poslední dva díly trochu úmorné, ale "první desítka" mě zvládla udržet po celých 141 minut, řetěz začal padat až v poslední třetině. Ději prospívá, že se soustředí na Diesela, takže výsledek nepůsobí tak zahlceně. Je to přesně tím, čím to chce být, a já to respektuju.