Doba prestižních filmových cen je tady a jako jedny z prvních vykopávají své nominace Zlaté glóby, které jsou považovány za druhé nejprestižnější ocenění hned po Oscarech. Vítězové proto mohou velmi napovědět, kdo si nakonec odnese i věhlasnou zlatou sošku. Kdo má letos nejvíce želízek v ohni?
Články 7
Uplynulý víkend v kinech byl ve znamení jistot. Do sálů sice zamířila spousta novinek, žádná z nich ovšem nezaujala diváky natolik, aby výrazně zatřásla žebříčkem. Na prvním místě se tak druhý víkend v řadě vyhřívá komiksovka Venom: Poslední tanec (Venom: The Last Dance), jež klesá přeci jen pomaleji, než se čekalo.
Máme tu poslední říjnový čtvrtek, na který letos připadá Halloween. Pokud chcete vyrazit do kina na nějaký horor, z premiérových titulů si nevyberete. Film Europe ale do distribuce uvádí pestrou kolekci výmarských němých filmů včetně největších klasik jako je Upír Nosferatu nebo Kabinet doktora Caligariho. Zhlédnout je můžete v Praze během pětidenní přehlídky Tiché noci, následně také ve vybraných kinech. A ti, kdo se bát nechtějí, si mohou vybrat hned ze sedmi premiér.
Má snaživá a životem omlácená mladá žena Anora vůbec šanci na štěstí, neřkuli pohádkový osud? Na to hledá odpověď vtahující kombinace jízlivé komedie a osudové tragédie, která si na letošním festivalu v Cannes vysloužila natolik nadšené ovace, až jí to přihrálo i Zlatou palmu. Festivalový hit se nyní dostává i do našich kin.
V podstatě každou dekádu má premiéru nějaký snímek, který dramatizuje realistickou historii v amerických dobových reáliích lépe a památněji než všelijaké faktické záznamy. Ke Kmotrovi, Tenkrát v Americe, Až na krev či Lincolnovi se dle dosavadních festivalových reakcí přiřadí 215 minut dlouhá a univerzálně chválená novinka Bradyho Corbeta Brutalista (The Brutalist), v níž Adrien Brody jako imigrující maďarský architekt prožívá komplikovaný a velmi komplexní americký sen. Minutový trailer sice objemnou fresku přirovnávanou k perfektní americké novele nemůže vystihnout, ale přece z něj nejdou spustit oči a nejen netradiční titulkovou formou předesílá, že od 23. ledna zřeme v českých kinech něco výjimečného.
Do kin v uplynulých dnech vtrhla komiksovka Deadpool & Wolverine, jeden z nejočekávanějších filmů roku. To ovšem neznamená, že už by se ve zbytku letoška nebylo na co se těšit. Ročník 2024 je již sice za půlkou, ani v následujících pěti měsících ale nebude nouze o velké a zajímavé tituly, které mají potenciál stát se hity či uspokojivými filmovými zážitky. Do žebříčku jsme dali počiny, které mají letos potvrzenou českou distribuční premiéru a jsou seřazeny právě podle data chystaného uvedení. Tak se podívejte a podělte se s námi, na jaký z filmů se těšíte nejvíc a který vám tu naopak chybí.
Letošní festival v Cannes, jehož porotě předsedala režisérka Barbie Greta Gerwig, hostil pozoruhodný zástup slavných filmařů s jejich soutěžními projekty. Francis Ford Coppola, Yorgos Lanthimos i David Cronenberg se přitom museli poklonit jednomu z pilířů amerického nezávislého filmu Seanu Bakerovi. Ten představil netradiční romanci Anora, v níž newyorská prostitutka s uzbeckými kořeny Ani (Mickey Madison) zahoří láskou k sympatickému klientovi, synovi ruského oligarchy Ivanovi (Mark Eidelstein). Byla z toho prestižní Zlatá palma a nadšenou salvu prvních 44 recenzí následuje úvodní výživný trailer, který je během dvou a půl minut občas těžké usledovat. Půvab má ostatně vězet v nepředvídatelných žánrových úskocích a osobitě našlehaném mixu emocí.