Období Halloweenu v kinech jako obvykle patří hororům, ale tenhle předvádí cosi výjimečného. Terrifier 3, internetem a fanoušky brutální série Damiena Leoneho vyformovaný do události převyšující i nedávno halasně očekávaného druhého Jokera, v zámoří už o debutovém víkendu neskutečně zaválel. Úděsně se šklebící klaun Art v podání neznámého Davida Howarda Thorntona vyškolik nudně se pitvořícího a zpívajícího Joaquina Phoenixe a okamžitě zdevítinásobil svůj skromný rozpočet, což souzní se značným zintenzivněním debaty o obsaženém šokujícím násilí. Nejen o jeho údajně špatně vstřebatelném efektu se nakonec budou moct přesvědčit také diváci a divačky v České republice, kam možná nejhraničnější mainstreamový projekt všech dob dorazí 28. listopadu.
Články 9
Po mírné stagnaci se v českých kinech zase jednou děly zajímavé věci. Vlny byly ve svém desátém týdnu sesazeny z čela žebříčku, vyšlápl si na ně totiž samotný Jan Hřebejk. Nečekaným úkazem se však stalo výročí premiéry Pulp Fiction, které do kin přilákalo až nečekaný počet příznivců.
Mělo se jednat o jasný hit, který megaúspěšné Vlny definitivně srazí z prvního místa návštěvnosti. Místo toho druhý Joker (Joker: Folie à Deux) bojuje s velkým odlivem diváků a v českých kinech zažívá podobně raketový propad jako ve zbytku světa. Jiří Mádl se tak na špici zase plaví sólo. Kina už by ale přeci jen potřebovala výraznější novinky.
Mělo se jednat o film, který po hitu Deadpool & Wolverine dodá skomírajícím komiksům další nový impulz, místo toho schytává druhý Joker (Joker: Folie à Deux) obří vlnu negativních reakcí a setkává se s úbytkem fanoušků. Snímek po slabých tržbách v USA narazil také u nás, když nad Vlnami vyhrál jen částečně. A rozhodně se nejedná o lichotivé vítězství.
Na první pozici víkendového žebříčku české návštěvnosti kin už začíná být poměrně jednotvárný pohled. Na druhou stranu, většina spokojených diváků si asi nestěžuje. A už vůbec si nestěžuje Jiří Mádl, jehož Vlny se díky sedmi týdnům na čele žebříčku staly nejúspěšnějším a nejnavštěvovanějším tuzemským filmem roku.
Tento rok nenabídl fanouškům animovaných filmů, ať už malým či odrostlejším, příliš mnoho důvodů vytáhnout kapesníčky a pořádně si poplakat. Schopnost dojmout diváka, který dokáže k animovaným postavám až nebývale přilnout a prožívat s nimi i ty nejhlubší emoce, ostatně patří k devízám nejkvalitnějších žánrovek. Čtyřky Kung Fu Pandy či Já, padoucha už ale spoléhaly spíš na rutinu a V hlavě 2 vyvolávalo stejný efekt jako poprvé, takže už se kýžené emoce nedostavily. Teď ovšem přichází do kin novinka Rozzum v divočině (The Wild Robot), která z vás chce slzičky vyždímat do poslední kapky. A to se jí poměrně dobře daří.
Máme tu poslední zářijový týden, který do českých kin přinese pět premiérových titulů, mezi nimiž netradičně figuruje také jeden středometrážní film. Pojďme si je všechny představit.
Už pojedenácté si na své přijdou fanoušci sci-fi filmů a kultury díky festivalu Future Gate, který se v Praze uskuteční v termínu od 24. do 30. září a následně procestuje půltucet tuzemských měst, než se na konci října vydá za hranice do Košic. Stále jde o největší středoevropskou přehlídku sci-fi, jíž se letos navíc podařilo přilákat velmi atraktivního hlavního hosta.
Blíží se konec jedné památné éry a rozloučení má proběhnout ve velkém stylu. Studio DreamWorks Animation nám od 26. září nabídne premiéru očekávaného a prvními recenzemi oslavovaného rodinného dobrodružství Rozzum v divočině (The Wild Robot). Film od režiséra a scenáristy Chrise Sanderse (Jak vycvičit draka) ukončí exkluzivní výrobu animovaných celovečeráků uvnitř oceňované produkční divize, která hromadně propouští a bude rozesílat zakázky jiným studiím. Finální trailer na blížící se premiéru tudíž rekapituluje dosavadní triumfy DreamWorks a na skvěle vypadající novinku láká i útržky nadšených recenzentských výroků.