Top kina ČR: Těsný souboj mezi Jokerem a Vlnami skončil remízou. Komiksovka nemá důvod slavit

Top kina ČR: Těsný souboj mezi Jokerem a Vlnami skončil remízou. Komiksovka nemá důvod slavit
Joker: Folie à Deux | Warner Bros.

5. místo

Já, padouch 4
Já, padouch 4
  • Canal+
  • Google Play
  • iTunes
  • +1
65%
Tržby 1 milion 574 tisíc Kč / návštěvnost 8 355 diváků / 44 kin
Zatímco většina filmů se v tržební top 5 střídá a mění, čtvrtý Já, padouch tu s námi evidentně vydrží na věky. Úspěšný animák ovšem nejen že se z pětice nejlepších nechce za žádnou cenu stěhovat, ale navíc už druhý týden po sobě v návštěvnosti posiluje! A to je v kinech už 14. týden a rapidně ubývají sály, v nichž je promítán. Děti si ale cestu na Mimoně evidentně i tak najdou a výdrž snímku je opravdu obdivuhodná.
Já, padouch 4: trailer | CinemArt

4. místo

Beetlejuice Beetlejuice
Beetlejuice Beetlejuice
  • Google Play
  • iTunes
73%
Tržby 1 milion 842 tisíc Kč / návštěvnost 9 038 diváků / 63 kin
Výrazněji klesá i mnohem mladší dvojka Beetlejuice. Ani v případě tohoto snímku však nebudou distributoři nespokojeni. Z nové burtonovky se po slabším startu stala trvalka, která už překonala kýženou hranici 100 tisíců diváků a klesá stále velmi pozvolna. Dá se očekávat, že celkový počet návštěvníků se zastaví někde u číslovky 130 tisíc, což rozhodně není špatné skóre, i když zahraniční návštěvnost je (poměrově) samozřejmě vyšší.
Beetlejuice Beetlejuice: trailer | Vertical Entertainment

3. místo

Rozzum v divočině
Rozzum v divočině
89%
Tržby 2 miliony 820 tisíc Kč / návštěvnost 15 857 diváků / 114 kin
Ve výraznou trvalku roste také nový animák Rozzum v divočině. Ten sice minule neodstartoval zrovna nejlépe, snímek ale sbírá velmi nadšené divácké ohlasy a rodiče s dětmi na něj mohou chodit vytrvale v davech po několik týdnů. To se prozatím potvrzuje, návštěvnost klesla mezi víkendy o pouhých 9 % a čísla tedy zůstávají prakticky na svém. Do optimismu je ovšem ještě daleko a novinka se bude muset hodně snažit, aby kinařům a distributorovi udělala opravdu radost. Celkově totiž na robotku Roz zatím přišlo 38 tisíc diváků, což není na animák zrovna velké číslo. Pokud ovšem bude počin pokračovat v podobně malých poklesech i nadále, mohou být výsledná čísla daleko veselejší.
Rozzum v divočině: finální trailer | DreamWorks

2. místo

Vlny
Vlny
88%
Tržby 5 milionů 633 tisíc Kč / návštěvnost 30 620 diváků / 155 kin
Na druhé místo žebříčku nám po sedmi triumfech spadly Vlny. Jiří Mádl ale může smutnit jen částečně. Na počet diváků totiž Vlny znovu zvítězily, komiksový Joker se na první pozici nachází jen díky tržbám, za což mohou dražší ceny lístků. Z hlediska návštěvnosti tak Vlny stále nenašly přemožitele a mezi víkendy klesly jen minimálně. Ani tentokrát navíc víkendová návštěvnost nespadla pod 30 tisíc diváků, Vlny tak zkrátka vůbec nepolevují. Aktuálně překonaly hranici 600 tisíc návštěvníků a dá se očekávat, že i těch 700 tisíc by ještě mělo padnout. A kdo ví, k jakému číslu nakonec Vlny doplují.
Vlny: trailer | Bontonfilm

1. místo

Joker: Folie à Deux
Joker: Folie à Deux
  • iTunes
57%
Tržby 6 milionů 180 tisíc Kč / návštěvnost 29 942 diváků / 193 kin
Na prvním místě se tak ocitl dlouho očekávaný druhý Joker, za vítěze by ho však prohlásil jen ten největší optimista. Nejen, že ho z hlediska návštěvnosti porazily Vlny, ale navíc oproti prvnímu filmu vykazuje obří odliv diváků. Stejně jako ve zbytku světa, i u nás doplácí komiksovka na silně negativní reakce od kritiků i diváků, kteří na sequelu nenechávají nit suchou. Zatímco na prvního Jokera přišlo o prvním víkendu v Česku 102 tisíc diváků, dvojka jich nepřilákala ani 30 tisíc. A to je nejen ohromný sešup, ale také obrovitánský průšvih. Putování Jokera tedy pravděpodobně skončí i u nás propadákem, kvůli nevalným ohlasům se totiž dá očekávat rychlý sešup návštěvnosti. Zatímco jedničku tedy nakonec v kině vidělo přes půl milionu lidí, dvojka pravděpodobně nepřekoná ani hranici 100 tisíc diváků. Hodně smutný pohled.
Joker: Folie à Deux: finální trailer | Warner Bros.
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak