Když recyklujete umělecké dílo někoho jiného, málokdy vás za to předem plácají po zádech. Remaky či předělávky jsou především v kinematografii frekventované zejména pro komerční potenciál – nové verze se často přiklepávají populárním látkám, které se v minulosti osvědčily; avšak jejich potenciál nemusí přetrvávat. Někdy ale západní průmysl sáhne po vlastní aktualizaci východního díla, čímž se přece jenom snižuje riziko bezpředmětného opisování a navýší se možnost zajímavé kulturní variace. To se přesně povedlo Martinovi Scorsesemu, který roku 2006 převedl hongkongskou gangsterku Volavka (Wu jian dao) do svého oscarového laureáta Skrytá identita (The Departed). Podle hodnocení na největší světové databázi IMDB lepší remake nikdo nenatočil.
Články 42
Jak rozeznat dobrého herce od špatného? To je záludná otázka do pranice, která si nakonec vždy žádá subjektivní ohodnocení. O talentech Branda, Nicholsona, Streep či Pacina asi polemizuje málokdo, ale takový Nicolas Cage to má padesát na padesát. Speciální kategorií filmových hvězd, jež fotogeničnost samozřejmě definuje, jsou ryzí sexsymboly, především ženy s vizáží a projevem sebevědomé divy módních parketů. Jejich popularita v přece jenom falocentričtější společnosti přirozeně neopadne a úspěch řady krásek (stejně tak atraktivních herců), jejichž herecký rozsah se veřejně zpochybňuje, svědčí o širokém rozptylu charakterových možností v hollywoodském mainstreamu.
Definovat žánr thrilleru není úplně jednoduché. Většinou se jedná o temné příběhy s tajuplnými zápletkami plnými násilí a nebezpečí pro hlavní postavy, přičemž jejich tvůrci kooperují s přidruženými žánry jako krimi, drama nebo sci-fi, v ojedinělých případech také komedie. Takové filmy tvoří nezanedbatelný vzorek, avšak oscarová Akademie dlouhodobě nepřeje temnotě a „podřadným“ žánrům. Třebaže mnozí režiséři považují horor za nejčistší žánr, zlaté sošky sklízí převážně dramata přinášející sociální komentáře a dobově poplatné myšlenky. Thriller (zastoupený v inkriminovaných dílech v různé míře) shrábl Oscara za takřka stoletou historii předávání cen pouze v deseti případech, které si nyní představíme.
Ve svých jednaaosmdesáti letech se letos Martin Scorsese stal nejnominovanějším žijícím režisérem. Postarali se o to Zabijáci rozkvetlého měsíce (Killers of the Flower Moon), kteří mu umožnili nechat za zády Stevena Spielberga, jenž se tímto pomyslným titulem mohl pyšnit doposavad.
Režisér Martin Scorsese na podzim v kinech uvedl historické drama Zabijáci rozkvetlého měsíce (Killers of the Flower Moon) o systematické likvidaci původních amerických obyvatel vlastnících pozemky s ropou, které bude od 12. ledna k vidění na Apple TV+. Jednaosmdesátiletý tvůrce minulý rok navštívil Vatikán, setkal se s papežem a všechny překvapil plány na snímek o Ježíšovi, jímž naváže na své kontroverzní dílo Poslední pokušení Krista z roku 1988. Se scenáristou Kentem Jonesem (Hitchcock/Truffaut) vychází z knihy japonského spisovatele Šúsaka Endóa A Life of Jesus.
S týdenním zpožděním se do českých kin dostala videoherní adaptace Pět nocí u Freddyho (Five Nights at Freddy's) a po celosvětovém komerčním úspěchu přepsala tuzemské statistiky hororového žánru. Pozornost publika si získalo také několik rodinných animovaných děl a dramata Bratři a Zabijáci rozkvetlého měsíce (Killers of the Flower Moon).
Příbuzenské vztahy jsou v Hollywoodu nezanedbatelné. Stejně jako ve většině obchodních sfér, v nichž vás předchází reputace vašeho rodiče nebo staršího sourozence. Za víc než století, během něhož platí především herci a režiséři za hvězdy, jejichž filmografie nabývají kanonických rozměrů, se vyrojila řada rodinných klanů s vícegeneračním rozsahem. Následující dynastie jsou v Hollywoodu nejúspěšnější z hlediska kvality i kvantity filmových děl, na nichž se podílely.
Po nějaké době přistál na Netflixu snímek, který si říká o naši pozornost už excelentním obsazením. A také ambicemi vyprávět košatý mysteriózní příběh tak, abychom ho hned v prvním aktu neprohlédli. Detektivní thriller Ještěr s Beniciem Del Torem a Justinem Timberlakem má kvality mrazivých severských kriminálek a pozvedá ho hlavně důraz na tíživý psychologický vývoj protagonisty a ochota tepat do amerického policejního systému.
Osmdesátiletý režijní velikán Martin Scorsese (Mafiáni, Vlk z Wall Street) momentálně promuje svůj nejnovější snímek Killers of the Flower Moon, který nedávno s ovacemi uvedl na festivalu v Cannes. Po jeho skončení zamířil do Itálie, kde se setkal s papežem Františkem a na vatikánské tiskovce vydal nečekané prohlášení. Na apel hlavy katolické církve chce napsat a zrežírovat film o Ježíšovi, což by pro něj nebyla novinka. Roku 1988 totiž natočil kontroverzní drama Poslední pokušení Krista.
K tomu Harrison Ford v další seriálové roli, pokračování bláznivé historie světa v podání legendárního Mela Brookse, plnohodnotný trailer na Vřískot 6 a thriller o hamižnosti.