Mladý zlodějský pár nesouhlasí s výchovou jejich syna v náhradní rodině a podniká vzrušující road movie napříč Texasem, na jejímž konci má být únos vlastního dítěte.
Pro mě nejslabší Spielbergův film. Od začátku do konce jsem se nudil a bylo mi úplně jedno jak to skončí. Ale je pravda, že je to tak 12 let co jsem to naposledy viděl.
Taková jednoduchá sociologická výpověď o ženě snažící se dát dohromady svojí rodinu i za cenu zločinu. Svému manželovi pomůže uprchnout z vězení a společně unesou svého syna z pěstounské rodiny. A dobrodružná cesta napříč Amerikou může začít. Něco takového však ale potřebuje pevný plán. Ten ale nemá. Události tady naberou jiný spád než jaký očekávala. Atmosféricky a vůbec konceptem příběhu to hodně připomíná snímek 'Bonnie a Clyde' (1967). Steven Spielberg se snažil podívat do hloubky daného problému, ale ne v každé scéně se mu to povedlo. Onen sociologický průzkum se hodně pere s thrillerovým žánrem, ve kterém uchvátí hlavně gigantické policejní síly. V rámci popcornové zábavy je něco takového samozřejmost, ale to by zároveň nesměla být tak výrazně znát přímočará symbolika dané rodinné tragédie. Každopádně příběh byl napsán na základě skutečného příběhu, jehož vrcholem je právě epická honička s policií. Snímek tedy pokládá otázky převážně o tom, jaká práva mají ženy ve společnosti s dominancí mužů a tím tak přináší jisté sympatie s antihrdinkou prchající před doslova armádou policie. Dramatický rozsah jinak v celku povrchního příběhu vyčnívá z každé scény v dané reálnosti a představ diváka. A že něco takového Steven Spielberg umí už dokázal předchozím snímkem 'Duel' (1971).
Je vtipné pozorovat první filmy Scorseseho, Coppoly, Lucase a Spielberga a vidět, jak strašně si byli podobní. Sugarland Express je každopádně vynikající relativizující road-movie vypovídající především o své době a americkém životě. Spielbergův kino-debut skutečně má co nabídnout jak Stevenovým fanouškům, tak i těm, co si na něj nepotrpí.