Recenze filmu Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street

79%

Komentáře a recenze 30

47 150 bodů
8.5
Tim Burton prostě umí. Tohle převedení muzikálu na filmová plátna zvládl na jedničku. Johnny Depp zde po delší době předvádí úchvatný výkon podpořený výborným pěveckým umem. Stejně tak musím vyzdvihnout i ostatní herce,kteří ač nejsou zpěváci,tak se s tím porvali statečně. Tenhle holič je přesně takový jak to mám rád. Temný a krvavý.
Chrustyn
Chrustyn
43 169 bodů
6
Tak Tim Burton a Johnny Depp se nám opět spojili a natočili další bizarní takřka hororový snímek, který však tentokrát okořenili muzikálovými čísly. Atmosféra typická pro filmy Tima Burtona z filmu srší i tentokrát a Johnny Depp si do své filmografie přidal dalšího ze svých podivínů ale i tak mě film moc nezaujal. To, že mě muzikály moc nepřitahují zde píšu vždy ale občas se najde nějaká ta světlá vyjímka, která zaujme. A jelikož mám filmy Tima Burtona rád stejně jako Deppovi herecké kreace říkal jsem si, že by se ta světlá ( i když v tomto případě spíše velice tmavá) vyjímka vyskytla i v tomto případě. Avšak nestalo se tak. Film mi přišel opravdu nezajímavý a nezachrání to ani herecké výkony a už vůbec ne muzikálová čísla. Depp zde nepředvádí žádný světoborný výkon a spíše nám ukazuje jen to, že umí nejen hrát ale také zpívat. A to opravdu umí ale žádná z písní mě nechytla. Byly sice povedené a hlavně díky jejich morbidním textům, krásně vystihovali Burtonovu temnou atmosféru ale ani jedna mě nedonutila k tomu abych si jí začal pobrukovat nebo alespoň přidupávat do rytmu a to je podle mě chyba jelikož muzikály stojí hlavně na písních. Ale abych zde nepošpiňoval jen toto tak ani příběh nebyl zrovna inovativní a víceméně šlo jen o to, že Depp podřezává lidi a do toho si zpívá. Ale jelikož jsem viděl spíše pozitivní ohlasy k tomuto filmu je to nejpíše moje nechuť k muzikálům, která zapříčinila toto průměrné hodnocení ale výše opravdu nepůjdu.
31 728 bodů
6
Já prostě tyhle muzikály nerad. :( I když je to burtonovsky temné, ponuré a svým způsobem propracované... pro mě to úplně není. Celkově jdu nějak proti proudu, protože mě osobně Tvorba Tima Burtona neoslovila tak, jak by asi měla. Mám pár oblíbených filmů, ale více jich hodnotím hodně hluboko pod průměrem uživatelů.
22 487 bodů
6
Když to bylo nové, hodně mě to chytlo, ale zestárlo to hodně rychle a o dekádu později to vypadá dost strnule, neuměle, jako atrapa nějaké jiné, lepší věci.
kunafix
kunafix
20 072 bodů
4
Muzikálově tenhle muzikál u mě propadl jak řídké semeno řešetem. Melodie to nemá a když jo, tak si je nezapamatujete. Je to spíš takový mluvení, který se tváří jak zpívání. Ale spíš než zpěv se tam používá zabarvení hlasu k vyjádření pocitů postav. Tak to mi ho postav! Nevim, prostě mě to moc nebralo. Ke krvi se vyjadřovat nebudu, ale protože touhle větou jsem se o ní začal vyjadřovat, tak vyjádřím, že to neni krev, ale barva a ještě blbá, ale jestli to byl režisérův záměr, tak to byl pěkně blbej záměr. Ani Johnny mě nějak moc neuchvátil, ten zpěv mi k němu prostě nějak nejde. Jinak byl ale gut, stejně jako ostatní, kteří byli skvěle namaskovaní, tím myslím jako že byli poznat, ale byli takoví mrtvolní. No Burton se v tom nezapře, ale sorry, tenhle filmek si do vitrýnky nedám...
Spooner
Spooner
15 806 bodů
10
Je pravda, že se Tim Burton už neustále opakuje a ví jak na svého diváka zapůsobit. Já mezi jeho diváky patřím a Todda jsem si užíval každou minutu. Sice mi asi takových 10 minut trvalo, než jsem naladil na Burtonovu vlnu a zvykl si na ty písničky, pak už jsem ale jenom civěl a fakt si to užíval, protože to nemělo chybu. Herci jsou bezvadní od Deppa až po ty všechny vedlejší postavy. Moc sice zpívat neumějí, ale toho si byl Burton moc dobře vědom a taky s tím náležitě pracoval. I proto se mi většina písní líbila, i když rozhodně nejsou pro každého. Stejně jako tento film. Ti, co neměli Burtona rádi, ho teď nebudou mít rádi možná ještě víc. A ti co ho rádi měli, ho budou stále milovat. Pro mě to bylo skoro geniální.
ZkuKol
12 290 bodů
6
Burton uvízl ve svém pokřiveném světě s lehce gotickým vizuálem. Sweeney nemá moc hitů, ale za to má chytlavý příběh a morbidní humot, žel Tim to dělá jako rutinu, navíc se svojí stálou sestavou, takže jedinný dojem z filmu je: "hele, další burtonovka!" Přitom řemeslně je to povedené, peníze jsou vidět, ale chybí svěžest a nápady, takový Ritchie natočil mnohem živější Londýn za polovinu. Tim by měl změnit, žánr, herce a spolupracovníky, aby trochu ožil a Sweeneyho měl dostat někdo s variabilnějším přístupem k filmům. Sweeney se vrací do Londýna pro pomstu, dostane ji, ale bude třeba vykopat víc než pověstné dva hroby... 50%
10 261 bodů
7
Tady se láme chléb a pro mě je tohle poslední kvalitní burtonovka, což ani není výtka, jenže on v devadesátých letech těmi svými gotickými kousky byl tak odlišný oproti zbytku a navíc pokaždé se mu povedlo sáhnout po poctivém scénáři, který svojí démonickou vizí proměnil ve zlato.. Mezi jeho nejlepší kousky, pro které si ho budu pamatovat a s jeho osobou se mi vybaví jako první navždy zůstávají Ed Wood a Ospalá díra, která někde na nějakém osobní listu řadím hodně vysoko. A i když pak i jeho další kousky jsou pořád kvalitní, už jakoby Burton jen plnil divácká očekávání a nepřišel s ničím jiným. Každý tuší, že Burton zase uvede něco temnějšího, co si ale pořád bude držet to svoje pohádkově romantické pojetí.. Jenže to je právě to, Burton už nějak není schopen svůj styl nikam posunout, a když máte svůj vrchol před více než dvaceti lety, a pak už jdete jen z kopce, anebo vykrádáte sebe sama, nebudu vám fandit... Sweeney Todd je typický Burton jak ho čekáte, je to jak natáčený po dešti na hřbitově a hraje tam Johnny Depp.. I když tentokrát Burton zkouší experiment s žánry, který si natrénoval už v předchozích dvou snímcích, tak to stejně není dost... Zfilmovaný příběh světově známého muzikálu, jenž se už pár dekád hraje v divadle předaný v režisérově osobitým stylu, o vyšinutém holiči, který vás nezapomenutelným způsobem oholí břitvou. Tradiční Burtonovští herci, zkažení lidé a to celé v područí tmavých a deštivých prostor Londýna.. Johnny Depp je skvělý asi všude, což platí i tady, avšak jen v rámci klasického dramatického hraní, jelikož on tu i zpívá a teda to je zážitek.. Je to pomalé s pohádkovým příběhem, který mě úplně neupoutal a spíš jsem si užíval celkový feeling.. Johnnyho nejgotičtější pojetí v postavě, kterou těžko prohlašovat za sympatického protagonistu, ba dokonce klaďase.. Správně stylové ale znovu bych do toho nešel.. 70%
Patrikcz
Patrikcz
9 420 bodů
6
Co se týče atmosféry klasická Burtonovka s docela fajným příběhem a dobrým zvratem na konci, který byl ale bohužel trochu odfláknutý. Co se týče hereckého obsazení je to v podstatě špička, ale muzikálový prostě nejsem a na můj vkus tu bylo toho zpívání až až....6/10.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Čertovský dobrý holič s typickým morbídnym humorom Tima Burtona. Je to horor? Je to Thriller? Je to dráma? Nie, je to muzikál! Aspoň takto som si pripadal pri prvom pozeraní tohoto kuriózneho diela. Na filme pracuje všetko ako má. Či už sú to kostýmy, herci, hudba, piesne, choreografia, alebo gejzíry krvi. Netradičná snímka nekonvenčného režiséra. Kto nevidel, nech vyskúša. Niečo tak originálneho sa vám v dnešnom Hollywoode už nenaskytne.