Legendární filmové zpracování světoznámé rockové opery skladatele Andrewa Lloyda Webera a textaře Tima Riceho, které režíroval Norman Jewison, vypráví z pohledu Jidáše Iškariotského (Carl Anderson) příběh posledních sedmi dnů života Ježíše Krista (Ted Neeley) - od příchodu do Jeruzaléma až do jeho ukřižování. Ambiciózní a mimořádně finančně náročný filmový projekt vznikal v exteriérech přímo v Izraeli a mnohé z písní jako I Don't Know How to Love Him, Hosanna či Herodesův song Try It and See se staly světovými hity.
Dejte hipíkům do rukou pár peněz, bibli a radši utíkejte... To, co vznikne, je totiž bomba, jejíž výbuch se nedá ignorovat. Tenhle muzikál je vážně naprosto unikátní dílo, kdy Ježíš chodí a zpívá po Izraeli a honí ho římští vojáci v tílkách, Herodes se slunečními brýlemi, stíhačky, tanky a bůhví co ještě. Tenhle film má vážně neuvěřitelný náboj a buď vás bude přitahovat nebo odpuzovat. Tak i tak je to ale jedinečný film, který bych se asi bál jen tak doporučit. Jediný problém je, že se hrozně rychle okouká a napodruhé už toho moc nenabídne.
Překrásná hudba, zajímavá slova a neobyčejné moderní zpracování biblického příběhu s hippie prvky působí s magickou fascinací stále. Překonalo to pouze české zpracování se Střihavkou a spol. Přesto si vždycky po shlédnutí odnáším podivný pocit... On tam zůstal...
Záver filmu a scéna so západom slnka vznikla úplnou náhodou, kedy režisér a štáb využili prekrásnu scenériu, ktorá naznačila záver - zmŕtvychvstanie. Taktiež náhodne nasnímali v tom momente prechádzajúceho pastiera s ovcami - a tak tento ďalší náhodný detail poukazuje na Ježišovo učenie.
Keď Ted Neeley visí na kríži, jeho pribité ruky sa mierne hýbu, čo ukazuje, že "klince" sú iba hlavičky klincov prilepené na jeho dlane.
Na začiatku poslednej večere Ježiš a apoštoli svojim umiestnením a gestami presne kopírujú Da Vinciho obraz "Posledná večera".