Legendární filmové zpracování světoznámé rockové opery skladatele Andrewa Lloyda Webera a textaře Tima Riceho, které režíroval Norman Jewison, vypráví z pohledu Jidáše Iškariotského (Carl Anderson) příběh posledních sedmi dnů života Ježíše Krista (Ted Neeley) - od příchodu do Jeruzaléma až do jeho ukřižování. Ambiciózní a mimořádně finančně náročný filmový projekt vznikal v exteriérech přímo v Izraeli a mnohé z písní jako I Don't Know How to Love Him, Hosanna či Herodesův song Try It and See se staly světovými hity.
Překrásná hudba, zajímavá slova a neobyčejné moderní zpracování biblického příběhu s hippie prvky působí s magickou fascinací stále. Překonalo to pouze české zpracování se Střihavkou a spol. Přesto si vždycky po shlédnutí odnáším podivný pocit... On tam zůstal...
Byl to vlastně první muzikál, s nímž jsem se potkala. Jeli jsme na něj se zájezdem olomouckého rektorátu UP do Prahy, ale už tehdy jsem si řekla, že takovéto muzikály nebudou zrovna "mým šálkem kávy", i když tam bylo několik písní, které mě skutečně zaujaly, třeba "Hosanna", nebo "Superstar". No jo, je to rockový muzikál, vlastně spíš rocková opera, takže trochu hlučnější! :-) Ale originalita, co se hudebních nápadů týče, Andrewa Lloyda Webera se popřít nedá! Je to docela bomba! Myslím že i pro ty, kterým se nelíbí děj, nebo rock.
Záver filmu a scéna so západom slnka vznikla úplnou náhodou, kedy režisér a štáb využili prekrásnu scenériu, ktorá naznačila záver - zmŕtvychvstanie. Taktiež náhodne nasnímali v tom momente prechádzajúceho pastiera s ovcami - a tak tento ďalší náhodný detail poukazuje na Ježišovo učenie.
Keď Ted Neeley visí na kríži, jeho pribité ruky sa mierne hýbu, čo ukazuje, že "klince" sú iba hlavičky klincov prilepené na jeho dlane.
Na začiatku poslednej večere Ježiš a apoštoli svojim umiestnením a gestami presne kopírujú Da Vinciho obraz "Posledná večera".