Takové malé rodinné drama, které nepřináší nezapomenutelné scény či šokující zvraty ale na druhou stranu nenudí a díky velice kvalitním hercům pěkně uteče a pobaví.
Tomuhle filmu podle mě není co vytknout. Ani jsem nevěděl, kdo to natočil, ale bylo mi jasný, že je to ten, co udělal Pravidla moštárny nebo Co žere Gilberta Grapea. Jeho styl. Nezapomenutelné dialogy: "Byla to autonehoda." "Říká se nehoda, protože to není nikoho chyba." "Ne. Říká se nehoda, aby se vinní cítili lépe." Nebo na konci: "Pohřbíš mě vedle Griffina?" "Neměl bys nejdřív umřít?" Když už se tam objevil humor, tak byl úplně přirozenej a jemnej, třeba jak se jich ta holka ptala, jestli jsou teplouši. Po herecké stránce bez chyby. Redforda jsem už dlouho neviděl, ale neztratil nic ze svého umu. Freeman si zas u mě napravil reputaci, protože poslední dobou hrál v samejch blbostech. Aji Jeniffer a ta její dcera, aji šerif byli v poho. Příběh silnej. No prostě nenudil jsem se.
70% Je to zajímavé, ale protože jsem minul úvodní titulky a ani se nepodíval do programu, vůbec jsem netušil, že tu hraje Redford, kteréžto jméno pro mně není zárukou vůbec ničeho (Freemana a JeyLo jsem pochopitelně poznal okamžitě - ovšem hvězdou tu pro mně zůstává Bart, můj oblíbenec z Medvědů:). Přestože tento film nepřináší snad vůbec nic nového, dívalo se na něj docela dobře. (Ve skutečnosti jde o Bartova stejnojmenného nástupce, ale to nevadí - mám rád medvědy:-)
Žít po svém s morousem Robertem Redfordem, sice kritika tak sestřelila, že by si člověk mohl myslet, že je to peklo, ale zdaleka tomu tak není. Příběh o domácím násilí a ranách osudu dále ještě s Morganem Freemanem a Jennifer Lopez vůbec není špatný.
Lasse Hallström má navrch v jedné věci - i z neúrodného, nevábně vyhlížejícího kusu zeminy dokáže sklidit tak bohatou úrodu, že na jedno posezení nasytí bez velkých výjimek celou diváckou populaci. Já se sice po sklizni necítil zdaleka přesycen - jednoduše proto, že každý fanda dostal pouze omezený příděl originality a tvůrčí improvizace (těžko hledáme motivy, které bychom už mnohokrát nenašli jinde) - avšak z pohledu jakosti a požitkářských dojmů si nemám na co stěžovat. Příjemný, obsahově nenápadný snímek, naplno těžící z Hallströmova vypravěčského cítění, z hereckého supertalentu dvou legend (hlavně Redford je nesmírně přesvědčivý a utáhnul by celý příběh klidně sám) a z přirozené krásy Jennifer Lopez, jejíž výkon navíc tentokrát není nijak marný. Vše sice probíhá a končí podle přesně stanovených osnov, ale znáte to, formální vytříbenost některých filmů se zkrátka vystihuje obtížně - tohle je přesně ten případ..
Hallströmův silný osobitý rukopis bohužel v tomto případě slouží slabému scénáři. Poslední kovboj Robert Redford, mentor Morgan Freeman a tentokrát opravdu hrající Jennifer Lopez jsou silnými podpěrami i velice chatrným dialogům, ale celek je přeci jen na Hallströma až příliš přímočarý (atmosféra maloměsta nicméně čaruje). Linie s medvědem je každopádně vynikající a její vyústění nejsilnějším okamžikem celého filmu.
Je to velmi silný příběh o odpouštění, krásná příroda, skvělé herecké výkony, i medvěda! Dvě herecké legendy - Robert Redford a Morgan Freeman, krásná Jennifer Lopez a velmi povedený výkon Beccy Gardner jako jedenáctileté Griff Gilkyson. V roli násilníka Damian Lewis, britský herec, který hrál v seriálu Sága rodu Forsytů Soamese. Lasse Hallström je úžasný režisér. Film začíná rafinovaně v takovém pomalém tempu, které nakonec končí vypjatou scénou, jež se divákovi vryje do mozku na hezky dlouhou dobu!! Medvěda hrál údajně syn asi nejproslulejšího zvířecího "herce", známého z filmu "Medvěd" Jeana Jacquese Annauda.
Jennifer Lopez fakt umí i něco zahrát, Robert Redford a Morgan Freeman jsou jako dva přestárlí rančeři taky dobrý pokoukáním, dcerka a vnučka v jednom mile překvapí, že není obvyklým pubertálním spratkem naštvaným, že ji matka odtáhla někam do divočiny, když nebyla schopná se jinak vypořádat se svým násilnickým přítelem, naopak je to děvče přizpůsobivé, které do života na samotě snadno zapadne a přítomným ho ještě obohatí. A zápletka s medvědem je taky docela fajn.
Byl by to téměř obyčejný příběh jedné rodiny, kterou rozdělila tragická událost. Jenže Lasse Hallström měl k ruce Roberta Redforda a Morgana Freemana, navíc v rolích, které jim sakra sedly. Oni ale i okolní krajina tomu dávají takový lehký závan westernu, až je škoda, že je to především o lidskosti. Děj je jasně nalajnovaný, nestane se v něm nic překvapivého a scény, které mohly být více vyhrocené, vlastně ani vyhrocené nejsou. Má to však atmosféru, velmi fajn společné scény Redforda a Freemana (vedle kterých nezapadne ani Becca Gardner) a zajímavou linii s medvědem.
Mám dojem,že tady se hodně tlačilo na pilu a spojení Redford a Hallström mělo vyústit v sošku. Soužití tří generací je podáno dost schématicky a odvíjející se děj jakoby tím padnul do určité monotónnosti. Dobře se na to dívá,ale nic víc.