Tady nebude stačit dívat se pokradmu přes prsty. Společnost Lionsgate, která nám před dvaceti lety nadělila brutální hororovou sérii Saw, uvrhne publikum do ještě znepokojivější noční můry. Scenárista videoherní série Outlast od Red Barrels Studio J. T. Petty, jenž napsal a natočil hororové filmy Hellbenders či Stopy zmizelých, osobně adaptuje děsivé POV příběhy do celovečerního filmového formátu. Na projekt dohlédne renomovaný producent Roy Lee, jenž má prsty třeba v To, Barbarovi a Talkshow s ďáblem.
Články 23
Nejezděte na Slovensko, nebo vás tam vykuchají. Hororový nadšenec a blízký přítel Quentina Tarantina Eli Roth roku 2005 zavítal i do České republiky a v okolí malebného Českého Krumlova natáčel tehdy šokující řezničinu Hostel, v níž Jan Vlasák porcoval turisty odchycené za účelem štědře financovaných vražd na objednávku. Ve své době nesmírně sledovaný film z kategorie „torture porn“ nasbíral dost fanoušků a dvě pokračování, tudíž Roth, jenž stojí za jednou z nejhůře hodnocených videoherních adaptací Borderlands, směle plánuje seriálové rozvětvení námětu. Za inspiraci přitom považuje satirickou perlu Bílý lotos (The White Lotus).
Pánbůh ví, že o špatné filmy nikdy není nouze. Většinou ale prochází bez povšimnutí, protože o nich prostě není co říct. Jednou za čas se ale planety seskupí a za svitu úplňku zrodí dílo, které na první pohled vypadá nejen jako špatný film, ale jako špatný film, jehož špatnost se stane notorickou. Adaptace počítačové hry Borderlands v režii všeuměla Eliho Rotha k tomu má nakročeno, jak naznačuje epesní počet nula kladných recenzí, který se na serveru Rotten Tomatoes zjevil po zdvihnutí embarga. A ačkoli už se tam pár shovívavějších textů objevilo, komerční prospekt tohohle filmu za 120 milionů dolarů vypadá podobně tristně. Máme tu jednu z katastrof sezóny.
Jestli okolo nějakého letošního blockbusteru visí velký otazník nad kvalitami i komerčním úspěchem, je to jistě blížící se sci-fi Borderlands. Adaptace populární videoherní série s Cate Blanchett se v ukázkách snaží možná až moc okatě svézt na vlně Strážců Galaxie (Guardians of the Galaxy), doprovází ji ale produkční problémy, výměna režiséra a také takřka nulová šeptanda, což není těsně před premiérou dobré znamení. Finální trailer se však snaží situaci zvrátit poměrně sympaticky.
S videoherními adaptacemi se díky úspěchu seriálového The Last of Us a animáku Super Mario Bros. ve filmu (Super Mario Bros.: The Movie) roztrhne v následujících letech pytel. V srpnu pak dorazí do kin jeden z nejšílenějších projektů – adaptace ulítlé hry Borderlands od režiséra Eliho Rotha, v níž vezmou kvér do ruky rovnou dvě držitelky Oscara Cate Blanchett a Jamie Lee Curtis. Společnost jim pak bude dělat např. Kevin Hart.
Čtvrtstoletí po premiéře Vřískotu dobývá kina další maskovaný zabiják, jehož bezhlavé řádění podvratně ohýbá hororový žánr a pořádně zatopí partě teenagerů z provinčního města Plymouth. Oběti, jež si brutální vrah předem vytipoval a označuje je v morbidních instagramových příspěvcích, se totiž podílely na loňském incidentu v supermarketu, kdy davy lidí prahnoucí po zlevněném zboží způsobily krvavý masakr. Snímek Den díkůvzdání (Thanksgiving) režiséra a scenáristy Eliho Rotha (Hostel) momentálně uvádí také tuzemská kina a rozhodně jde o jeden z nejzábavnějších a nejkreativněji natočených vyvražďovacích slasher hororů kinematografie.
Herec, režisér, fanoušek hororu a Tarantinův parťák Eli Roth nám v listopadu nadělí Thanksgiving. V hlavních rolích slasheru se představí vrah, šerif a hromada mladého masa na porážku. Více v první upoutávce.
Když si scenárista vyžádá, abyste jeho jméno odstranili z titulků, víte, že máte problém. A právě tomuto osudu nyní čelí filmová adaptace úspěšné videohry, což opravdu nic dobrého nevěstí.
Provokace Johna Waterse, zvracení u Monty Pythonů, teenagerské čuňačinky či horory plné mučení. Filmová historie pamatuje obrovské množství nechutných a vulgárních snímků, které si však zaslouží naši pozornost.
Hororové příběhy v posledních letech dominují streamovacím službám, kdežto v kinech už tak horkým zbožím nejsou. Především násilným příspěvkům zdaleka nekvete pšenka tak jako po přelomu tisíciletí. Letošek ovšem vytyčuje nový kurz a primárně americká kina žijí z peněz, které publikum utrácí za horory. Momentální krvavé běsnění Michaela Myerse v nejnovějším Halloweenu je ale údajně jen pohádkou pro děti v porovnání s filmem, který měl v USA premiéru na začátku října a jehož projekce doprovází omdlévání i zvracení.