Recenze filmu Fontána

75%

Komentáře a recenze 50

Chrustyn
Chrustyn
43 169 bodů
6
Na začátek bych napsal, že jsem věděl, že film bude složitější podívaná a budu se na něj muset koukat s čistou hlavou. Na film jsem se ale i tak těšil. O to větší bylo moje zklamání. Je možné, že jsem film úplně nepochopil ale hlavně mi přišel zdlouhavý a navíc mi přišlo, že jsou ve filmu zybtečné scény. Film má tři dějové linie (minulost, přítomnost, budoucnost) a hlavně linie v budoucnosti mi přišla zbytečná. Je sice pravda, že tato linie hýří barvami ale to je asi tak všechno. Po zbytek jen sledujete meditujícího hlavního hrdinu. Naštěstí se většina filmu odehrává v přítomnosti, která už je o dost zajímavější. Film hlavně zachraňují perfektní dvojice Jackman-Weisz kteří se k sobě neuvěřitelně hodí a jejich vztah jim snadno uvěříte. Navíc film doprovází povedená kamera a úchvatná hudba (soundtrack doporučuji). Od filmu jsem čekal perfektní podívanou ale nakonec mi to přišlo jako vcelku "normální" romantické drama, které však hýří nápady a originalitou. Zde zbytečně přeceňovaný film.
31 728 bodů
5.5
Věčný život, či věčnost duše, o tom je Fontána. Na tento film musíte být dobře naladěni a plně soustředěni, snad proto více než do mě, proplouval kolem mě. Důležité asi bude i to, že k těmto věcem jsem dosti skeptický a mystika jde tak nějak kolem mě, stejně jako šla Fontána. Věřím ale, že spoustě duchovněji založeným lidem se tento snímek bude hodně líbit, u mě jen za 55%. Je to pěkně natočené a Hugh Jackman hraje moc dobře.
22 487 bodů
6
Aronofsky tak trochu ujel a z pokusu o filozofii sklouzl k pseudobraku. Kouká se na to moc pěkně, protože vizuálně je to dokonalé, ale jinak není, o co bych měl stát. (Druhé zhlédnutí jen potvrzuje rozpor mezi úchvatným vizuálem a banální a těžkopádnou snahou o filosofii.) 3 a 1/2
kunafix
kunafix
20 072 bodů
2
A sakra, tak tohle byla zrada. Já myslel, že to bude sci-fi a ne nějaká alegorie bo metafora bo taková nějaká abstraktně vyhlížející duchovně/nábožensky založená pitomost, u které si budeme muset sami domýšlet, o co tam vůbec šlo. A tak jsem z toho získal jedinej hlavní pocit - že režisér Aronofsky je určitě pobožnej. Protože když se někde motají motivy z Bible (strom života atd.) a zároveň mi to nedává smysl, nebezpečně moc mi to připomíná samotnou nesmyslnost jakéhokoliv náboženství. No vysvětlete mi někdo tu logiku toho, jak mezi sebou přeskakovaly jednotlivé období/reality (dobyvatel v Jižní Americe, lékař hledající všelék a holohlavej opatrovatel stromu s chloupkama na kůře). Chápu tu podprahovou podobnost, to hledání (života, léku, naděje a čeho všeho ještě) a kdybych se víc zamyslel, možná bych v tom našel i něco víc, ale tohleto režisérovo servírování "hádej hádej hadači", to není moje parketa ani linoleum. Pokud nám chce někdo něco říct, má to říct srozumitelně, to je můj názor. Z toho plyne, že tohle mě moc nebralo. Dokonce si dovolím říct, že mě to vůbec nebavilo. Jediné pozitivum je ta vizuální stránka filmu. Ale ta je mi k prdu.
16 069 bodů
9
Příběh, který se skládá z mozaiky tří paralelních rovin stejného příběhu byl jeden z nejsledovanějších projektů posledních let. Film je autorským počinem Darrena Aronofskyho, který se nebránil ani srovnáním s klasikou 2001: Vesmírná Odysea od Stanleyho Kubricka a ač to může znít jakkoliv velkohubě Fontána si toto srovnání nejen zaslouží, ale dokonce se i ve kvalitách finálního snímku v lecčems vyrovná. Film je postavený na hrátkách s časoprostorem a velmi dobrou znalostí světových náboženství, které film prostupují od začátku do konce. Film má skvělé vizuální ztvárnění dělané bez pomocí počítačů, což je jako živá voda a velmi to fontáně prospívá. Zvláštní uznání si zaslouží skvělé kostýmy, výprava, hudba a brilantní herecké výkony obou hlavních představitelů. Darren Aronofsky jednoznačně prokázal svůj filmařský talent a pro alespoň trochu vstřícného a vnímavého diváka připravil velmi zajímavý divácký zážitek.
Spooner
Spooner
15 806 bodů
8
Aronofsky natočil vizuálně dokonalý film s magickou hudbou, bezchybným hereckým obsazením a s některými opravdu emočně vypjatými scénami. Nezvbuzovalo to ale ve mně přesně ty pocity, které asi Aronofsky chtěl a pod tou rádoby komplikovanou slupkou je to celé vlastně trochu jednodušší, než se zdá. V tomhle jsem asi Aronofskyho už trochu prokouknul, i přes se ale na tento film vyplatí podívat. Minimálně po té vizuální a hlavně hudební stránce budete výborný zážitek.
15 306 bodů
5
Ach jo, na tento film jsem se strašně těšil, ale bohužel mě nijak moc nechytil. Nevím, snad jsem se na něj díval ve špatném rozpoložení, snad jsem ho špatně pochopil. Každopádně jsem se spíše nudil a hromada přenádherných záběrů a obrázků mi připadala trochu jako tělo bez duše. Aronofsky má zvláštní styl, Requiem za sen mě ještě oslovil díky vyobrazení kruté reality, ale Fontána mě nechala naprosto chladným. Snad se na mě nebudete tolik zlobit, při druhé projekci na mě třeba kouzlo snímku už dopadne.
Patrikcz
Patrikcz
9 420 bodů
8
Zpočátku hrozně zamotaný film, který měl nakonec docela jednoduchou ale i tak hezkou myšlenku. Solidní herci a dobrý příběh- 75 ze 100.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
nie je to najlepsi film aronofskeho a ani nadcasove dokonale dielo, i ked sa darren snazi dat odpoved na zmysel zivota, toci o strachu zo smrti a tiez o sile lasky, co obcas posoby krcovito lebo susto ktore si uhryzol je az prilis velke. napriek tomu vsetkemu som mal pocas 80% filmu zimomriavky po celom tele a to nielen vdaka vizualnej genialite fontany, ale i vybornemu masellovmu soundtracku...
Richard K
Richard K
8 416 bodů
6
Spirituálně historicko vědecký scifi film? Proč ne,ale není toho v rámci jednoho tématu až moc? Samotná dějová linka o smrtelnosti a věčnosti je podána s bravurou. Pokud tu sledujete a nenecháte se rozptýlit "filmovými vějičkami", kterými se Vás filmaři snaží lapit,pak jde o silný divácký zážitek.