Vědecké experimenty se (nejen) ve filmech mohou fatálně zvrhnout. Možná nejvýmluvněji to roku 1986 pocítil Jeff Goldblum, jenž se v laboratoři triumfálně teleportoval spolu s obyčejnou titěrnou Mouchou (The Fly). Následné sloučení DNA vedlo k tělesně vyhrocené transformaci, jíž mistr body-horroru David Cronenberg předčil a do zastaralého zboží uvrhl původní filmovou verzi povídky George Langelaana z 50. let. Goldblumův vědec dle zpráv webu Deadline nebude jediným rozpadajícím se křížencem, neboť režisérka Nikyatu Jusu (Vychovatelka) má chystat nový film ze světa Cronenbergovy Mouchy.
Články 10
Kolem streamovací platformy Warner Bros. a HBO bylo v posledních letech poměrně rušno, či spíše nepřehledno. V některých regionech existovala služba HBO Now, u nás zase bylo HBO Go a nedlouho poté, co se varianty sloučily pod značkou HBO Max, přišlo oproštění se od názvu slavné kabelovky. Nyní tedy máme Max jakožto výsledek spojení brandů Warner Bros. a Discovery a doufejme, že s ním chvíli vydržíme.
Všechno nejlepší a ať žije nové tělo! Tohle bychom mohli provolávat na pomyslné narozeninové párty jednoho z nejlepších filmů Davida Cronenberga Videodrom. Na oslavě čerstvého čtyřicátníka by samozřejmě nemělo chybět rituální bičování televizní obrazovky, zasouvání videokazet do břicha, střílení z pistole přirostlé k tělu a samozřejmě kolektivní halucinování u bizarních snuff filmů. Zkrátka spousta aktivit, které ani čtyři dekády po vzniku filmu rozhodně nestihly zevšednět.
Život nebývá vždy krásný a příjemný. Následující třicítka filmů jej naopak vybarvuje v těch nejvíce znepokojivých barvách a její depresivní účinek často atakuje meze únosnosti. V této první části dojde na desítku vybraných titulů, zbylých dvacet představíme v pokračováních, která vyjdou o následujících víkendech.
Přestože mu táhne na osmdesát, legendární kanadský režisér David Cronenberg nepolevuje. Znovu vyrukoval s dystopickou sci-fi, v níž je lidské tělo předmětem odporu i fascinace. Jeho novinka Zločiny budoucnosti, která byla po Cannes uvedená také v Karlových Varech, zatíná drápy nejen do ničení životního prostředí a transgenderové komunity, ale především do samotného umění. To zde podobně jako lidští jedinci nabývá obludných rozměrů a duši svého stvořitele vybarvuje nejednoznačně, současně romanticky i hororově. Tuto alegorickou baštu není snadné podchytit, ovšem za pozornost a ochotu naslouchat se vám odmění.
Před devadesáti lety se publiku představil kultovní snímek režiséra Toda Browninga, který dodnes nepřestává děsit, fascinovat i budit kontroverze. Nazvaný přímočaře Zrůdy, příběh o lidských karnevalových atrakcích přeměnil přežitý fenomén freak-show v lidský portrét fyzicky handicapovaných osob, které jsou pod atypickou slupkou stejné jako všichni ostatní. Diváci a divačky v době převládající eugeniky a předsudků odvážné dílo odmítli, leč dnes patří do zlatého fondu kinematografie.
Následující herecké osobnosti měly rozdílné životní osudy. Někdo se dožil krásného věku a zazářil v nespočtu filmů, další potkala smrt v mladém věku a na vrcholu jejich kariérního vzestupu. Společné však mají jedno – svůj zřejmě nejlepší a nejvíce vzpomínaný výkon tito herci a herečky předvedli v projektu, který byl jejich definitivně posledním.
Považujete se za fanouška a znalce hororů a máte pocit, že všechna dobrá díla tohoto žánru už jste viděli? Pak možná oceníte těchto deset tipů na horory, které by si vzhledem ke svým kvalitám zasloužily mnohem větší popularitu.
Kanadský režisér, jenž značnou část kariéry proměňoval představy futuristických technologií v bolestné noční můry, se po sedmi letech vrací ke svým kořenům.
"Ahoj, já jsem Helmut, opravář komínů..."