V souvislosti s připravovaným snímkem Babylon, nahlížejícím přelom 20. a 30. let v „americké továrně na sny“, jsme podnikli cestu ke kořenům filmů spadajících do kategorie „Hollywood o Hollywoodu“, které se začaly točit velmi krátce potom, co studiový systém v prosluněném Los Angeles na počátku 10. let 20. století vznikl.
Články 18
Sláva je vrtkavá. I z největších hvězd může být po pár letech vzdálený stín vzpomínky. Někdy si za to mohou sami, jindy jsme ztratili zájem přes veškerou jejich snahu. A někdy měly prostě lepší věci na práci. Nikdy ale není tak špatně, aby nad nimi nevisela naděje comebacku – velké role, která je opět vrátí do středu dění. Podívejme se na deset takových velkých zlomů. Ať už vedly k novému nastartování kariéry, nebo zůstalo u události roku.
Unikátní Noir Film Festival slaví deset let své existence. Přehlídka filmů specifického žánru vznikající v rukách jeho milovníků složí v prostorách hradu Český Šternberk poctu ikonám Hollywoodu a promítne i řadu překvapivých titulů.
Casablanca, Sunset Boulevard či Amadeus. Výpis slavných a vlivných hollywoodských titulů, které natočili režiséři a režisérky z neanglicky hovořících zemí, by byl vyčerpávající. Za více než 120 let existence kinematografie si do Hollywoodu přijela plnit své sny spousta evropských nebo asijských umělců, a jelikož si dnes připomínáme čtvrté výročí úmrtí Miloše Formana, nastává vhodná doba se za těmito režisérskými osobnostmi krátce ohlédnout. Málokdo si ostatně uvědomuje, jak výraznou stopu zahraniční tvůrci v USA zanechávají a kdo všechno se mezi ně řadí.
Věk je ožehavé téma, tím spíš ve světě filmu. Mluví se o tom, že herečky po třicítce nezavadí o hlavní roli, že muži i ženy jsou pro kameru tlačeni k podstupování nebezpečných a nezdravých diet a procedur. Kult mládí existuje v různých formách doslova odnepaměti a v době přesného zachycení a reprodukce obrazu dosáhl svého vrcholu. Jenže to není tak přímočaré, že by mládí mělo vždy přednost.
Vizionářský oscarový režisér Guillermo del Toro po oceňované sci-fi Tvář vody přichází do kin s ambiciózním dobovým kriminálním dramatem Ulička přízraků, které se kromě jiného může pochlubit senzačním hereckým obsazením.
V letošním roce hned tři slavní režiséři natočili remake jiného filmu. Guy Ritchie přišel s drsným krimi thrillerem Rozhněvaný muž, jenž je předělávkou zapadlého francouzského snímku Krvavý prachy. Denis Villeneuve konečně uvedl svou verzi kultovního sci-fi románu Duna a v prosinci měla premiéru druhá filmová verze legendárního muzikálu West Side Story, jejímž autorem je Steven Spielberg. Filmové předělávky jsou obvykle vnímány spíše negativně, když se ale nové verze již dříve zpracovaného příběhu chopí osobitý tvůrce, výsledek může být velice zajímavý. Tak jako v následujících případech.
Ikona střídá klasiku, nejnovější James Bond se míjí s "maratóncem" Dustinem Hoffmanem a oscarovým noirem Billyho Wildera. Komentáře týdne jsou zpátky. Inspirujte se. Vaše názory uvádíme bez jakýchkoliv redakčních úprav.
Roku 1966 nás navždy opustil všestranně nadaný umělec, jehož život byl protkán velkými úspěchy i pády a který zanechal ve světě filmu odkaz, jakému se vyrovná jen malá hrstka slavných tvůrců.
Filmaři napříč generacemi a národy často a rádi vyznávají lásku svému řemeslu tím, že své příběhy zasazují přímo do filmařského a studiového zákulisí. Filmy o filmu jsou velmi specifické, ale současně nesmírně různorodé a inspirativní. Pojďme si představit 20 takových případů.