Tetsuo představuje radikální punkovou konstrukci proměny člověka v chodící kovový šrot. Surrealistická vize šmrncnutá Kafkou nabízí proměnu, oproti které je ta Samsova v brouka či Goldblumova v mouchu jen pátým nálevem pigičaje. S Tetsuem zažijete nepopsatelný kovový industriál, nad nímž by Blixa Bargeld brečel závistí. Příšernou kyberpunkovou noční můru, o které se trefně píše jako o audiovizuální kulce do hlavy. Báseň, v jejíž podivnosti se na surreálném nahém obědě setkává poetika Christiana Morgensterna s Ginsbergem a Gottfriedem Bennem. Že si to nedokážete představit? Věřte, že ani jedna z výše uvedených charakteristik není s to výsledný tvar plně vystihnout. (Letní filmová škola)
Těžké i těžkopádné, japonské sci-fi psycho, které by bylo moc šílené i na Lynche a Cronenberga, kteří se divákovi při sledování této podivnosti, nejednou vybaví.
Šinja Cukamota hraje ve filmu i hlavní roli. Hodně náročný a pro řadu diváků nestravitelný film začne tím, že si fetišista na kov zarazí do nohy kovovou trubku. Když vidí jak se mu v ráně svíjejí červi, vběhne na ulici, kde ho srazí auto. Pak se do centra dění dostane člověk, který při holení zjistí, že mu z obličeje vyrůstá kov. Následují další deviantní laskominy, které Vás budou šokovat podle toho, jak moc to máte rádi jinak. Na závěr bych jen rád podotknul, že hlavním nepřítelem kovu je?…Ano, je to rez. Inspirace Davidem Cronenbergem a Luisem Buňuelem není náhodná.
Je to jistě pozoruhodná vzpoura konvencím tradičního vyprávění, která zejména prvních patnáct minut, ve strhujícím rytmu cyberpunkové muziky a nesvázaného časoprostoru, slibuje velké extravagantní věci. Jak se ale zpočátku jedná o formálně zábavnou hovadinu, postupně Cukamotův bizarní surrealismus zcela vzdává snahy o zajímavé vedení pozornosti a film se stává ultrabéčkovým shitem vhodným leda pro jedince s úchylnými sexuálními choutkami nebo s velmi zvláštním smyslem pro humor. Kdyby nám bylo v podobném stylu servírováno hororové komornější drama o člověku, který se musí se svým železným osudem sám vyrovnávat, mohla to být perla nezávislého filmu, takhle je Tetsuo neskutečně tupý a pouze falešně rafinovaný, vyloženě zmrvený formální i příběhový potenciál.