De Palma a jeho další drsná variace na Hitchcocka. Tajemná vražedkyně, nevěra, vražda, překvapivé rozuzlení. Trochu pomalé ale atmosferické a napětí by se dalo v úžasně natahovaných scénách krájet.
Tajemná žena jde po děvčeti, která se stala svědkem vraždy. Impozantní thriller vzdávající hold dílu Alfreda Hitchcocka, který je bezpochyby jedním z největších vlivů ve světové kinematografii. Mnoho úspěšných režisérů dluží vděčnost tomuto ´Mistrovi napětí´. Počáteční tvorba Briana De palmy je jeho vlivem velice okázalá a tak není divu, že se toho se svou skromností s plnou vervou chopil. Natočil krimi thriller s prvky hrůzy, erotiky, tajemna i domnělé komedie pro občasné odlehčení a to všechno bez toho, aby snímek ztratil své zaměření. Znalci Hitchcockovi tvorby poznají motivy hlavně z jeho slavného snímku ´Psycho´, což není žádná náhoda. Právě tímto De Palma vzdává Hitchcockovi hold a proto snímek začíná a končí sprchovou scénou, která je jedna z nejznámějších ve filmové historii. Hitchcockův styl se samozřejmě nedotýká jen tohoto. Vizuální tvorba Briana de Palmy ho vždy silně připomínala a tento snímek je výborným příkladem. Asi nejzřetelnější vypůjčenou technikou je časté používání rozdělené obrazovky k demonstraci časových úseků, což se ve filmové tvorbě dokonce věrně používá do dnešních dob. Snímek vznikl v počátcích subžánru slasher. Za něco takového se však při dnešním pohledu již považovat nedá. Nakonec, ono ´Psycho´ také ne. Scéna zabití ve výtahu je však přesto jednou z největších scén v historii hrůzy v rámci napínavého vyprávění. Buď jak buď. Existuje a bude vždy jen jeden Alfred Hitchcock, ale na druhou stranu se říká, že imitace je upřímnou formou lichotky, což tento snímek bezpochyby splňuje. Film je velice působivý i dnes a v rámci žánru svou atmosférou stále dokáže po divácké stránce uchvátit.
Krásný Film Noir. Celou dobu jsem měl pocit, že sleduji snímek v režii Alfreda Hitchcocka. Smysl pro detail v napínavých scénách, vše skvěle propojené s hudbou. Napětí by se dalo krájet, scénář je velmi dobrý a u některých scén jsem byl tak napjatý, že bych slyšel spadnout špendlík na zem. Pěkný zážitek.
Je třeba uvést na pravou míru hned několik dezinformací, které se v souvislosti s tímto filmem objevovali ve starších časopisech na českém trhu. Takže za prvé, Oblečen na zabíjení není remake. De Palma sice cituje, ale námět na film pochází z novinového článku o tajemném vrahovi vraždícím v gay komunitě. De Palma napsal scénář, ale nakonec se mu ho nepodařilo prosadit do výroby. Podle stejného námětu ovšem ve stejném roce vznikl film Williama Friedkina Cruising (česky Na lovu) s Al Pacinem. Zklamaný De Palma každopádně některé motivy z původního odmítnutého scénáře do filmu použil. Druhým motivem použitým ve filmu je pak sledování ordinace psychiatra mladým Peterem, který vychází prý ze zážitku z dětství, kdy De Palmova matka chtěla, aby synáček sledoval nevěrné zálety svého otce a pomáhal matce odhalit jeho nevěru.
Kritici byli po uvedení naprosto zděšeni, ale diváci brali kina útokem. Dnes je film považován za typickou ,,Depalmovku“
Nic víc a nic míň než sympatická pocta Hitchcockovi od někoho, kdo ho má očividně hodně rád. Je to docela čitelné a co se zvratu týče, je to jasné prakticky od začátku. Ale koukat se na to je zábava. 3 1/2