V hitchcockovském stylu rozehrává režisér Brian De Palma nervy drásající thriller o tajemném zabijákovi pohledných žen. Kate Millerová, která trpí v manželství s bezohledným Mikem, dá na radu svého psychiatra Dr. Elliota a začne flirtovat s neznámým mužem. Posléze je brutálně zavražděna ve výtahu. Jediným svědkem zločinu je mladá prostitutka Liz, policie jí však nevěnuje pozornost. Bezcitný zabiják už o ní ale ví...
De Palma a jeho další drsná variace na Hitchcocka. Tajemná vražedkyně, nevěra, vražda, překvapivé rozuzlení. Trochu pomalé ale atmosferické a napětí by se dalo v úžasně natahovaných scénách krájet.
Tajemná žena jde po děvčeti, která se stala svědkem vraždy. Impozantní thriller vzdávající hold dílu Alfreda Hitchcocka, který je bezpochyby jedním z největších vlivů ve světové kinematografii. Mnoho úspěšných režisérů dluží vděčnost tomuto ´Mistrovi napětí´. Počáteční tvorba Briana De palmy je jeho vlivem velice okázalá a tak není divu, že se toho se svou skromností s plnou vervou chopil. Natočil krimi thriller s prvky hrůzy, erotiky, tajemna i domnělé komedie pro občasné odlehčení a to všechno bez toho, aby snímek ztratil své zaměření. Znalci Hitchcockovi tvorby poznají motivy hlavně z jeho slavného snímku ´Psycho´, což není žádná náhoda. Právě tímto De Palma vzdává Hitchcockovi hold a proto snímek začíná a končí sprchovou scénou, která je jedna z nejznámějších ve filmové historii. Hitchcockův styl se samozřejmě nedotýká jen tohoto. Vizuální tvorba Briana de Palmy ho vždy silně připomínala a tento snímek je výborným příkladem. Asi nejzřetelnější vypůjčenou technikou je časté používání rozdělené obrazovky k demonstraci časových úseků, což se ve filmové tvorbě dokonce věrně používá do dnešních dob. Snímek vznikl v počátcích subžánru slasher. Za něco takového se však při dnešním pohledu již považovat nedá. Nakonec, ono ´Psycho´ také ne. Scéna zabití ve výtahu je však přesto jednou z největších scén v historii hrůzy v rámci napínavého vyprávění. Buď jak buď. Existuje a bude vždy jen jeden Alfred Hitchcock, ale na druhou stranu se říká, že imitace je upřímnou formou lichotky, což tento snímek bezpochyby splňuje. Film je velice působivý i dnes a v rámci žánru svou atmosférou stále dokáže po divácké stránce uchvátit.
Krásný Film Noir. Celou dobu jsem měl pocit, že sleduji snímek v režii Alfreda Hitchcocka. Smysl pro detail v napínavých scénách, vše skvěle propojené s hudbou. Napětí by se dalo krájet, scénář je velmi dobrý a u některých scén jsem byl tak napjatý, že bych slyšel spadnout špendlík na zem. Pěkný zážitek.