Recenze filmu Muž z oceli

75%

Komentáře a recenze 138

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 200 bodů
7
Snímku bych toho mohl vytknout hrozně moc,ale po shlédnutí dalších snímků ze světa DC musím všechny tyhle výtky polknout a zapomenout na ně. Nakonec Muž z oceli působí nejkonzistnějším dojem co se vyprávění týče. Záporák je hodný Supermana,ale finále je opět digitální bordel ze kterého občas hodně bolí oči.
Chrustyn
Chrustyn
44 095 bodů
8
Tak už i legendární "Superman" se dočkal novodobé podoby a je to jen dobře, stejně jako výběr režiséra. "Superman" je jedním z nejznámějších a nejmilovanějších komiksových postav a už dlouho si zasluhoval něco lepšího než nemastný, neslaný (a řádně předražený) pokus o vzkříšení, který před lety přinesl autor X-Menů, Brian Singer. Zack Snyder, který si za pár let své režijní působnosti, udělal velice dobré jméno schopného tvůrce, pro svého "Supermana" vytvořil zcela nový vesmír a nesnaží se pouze parazitovat na starších verzích (ať už s Reevem nebo bez něj) a snažit se diváka zahltit odkazy a hrát s ním hru, kdo jich najde více. Vytváří zcela nový příběh s novými charaktery postav i stylem vyprávění. Podobně jako ve "Watchmenech" i zde si při vyprávění dopomáhá celou řadou flashbacků a pro mě to bylo daleko zajímavější než vyprávět Supermanův zrod od pomalých začátků do superrychlého finále. K celkové spokojenosti (která bohužel není super, ale rozhodně je velice dobrá) filmu dopomáhají i velice dobré herecké výkony, (Costner minimální ale dokonalý, Cavill neuhlazený ale pravý "Superman", Crowe také potěšil a Shannon se umí krásně mračit) po dlouhé době vynikající hudba (děkuji Hansi, opět jsi nezklamal a popravdě docela překvapil) a samozřejmě megalomanské finále, kde nechybí likvidace města vedle které by se mohli stydět i "Avengers" s "Transformery" dohromady a k vizuální kráse dopomáhá i pocit ruční kamery, jejíž roztřesenost umocňuje už tak úžasné vizuální hody. "Muž z oceli" mě nezklamal, ani neuchvátil, ale rozhodně velice dobře pobavil. Navíc si u mě Snyder vylepšil reputaci, kterou si pokazil posledními dvěma filmy.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
37 156 bodů
8
Nápad odvyprávět příběh znova nebyl špatný, ale takhle překombinovaný výsledek jsem vskutku nečekal. Z romanticky-pohádkového dobrodružství se stalo temné sci-fi fantasy. Apokalypsa planety Krypton vypadá věrně , ale to létání na dracích zdá se mi už poněkud přehnané. Myslím, že éra draků je již za námi, tak proč je cpát i na Krypton. Vše důležité z původního prvního dílu je odvyprávěno ve flaschbackcích, takže se rovnou skáče na hrozbu a hlavně zničující souboj s generálem Zodem. A skutečně je to souboj s velkým S. Kam se hrabou všechny snímky o terminátorovi dohromady. Tak zničené velkoměsto snad ještě nikde vidět nebylo. Mohutný souboj překonal i snímek 'Avengers'. V příběhu mi chybí reakce presidenta. Přeci není možné, aby se k takovým událostem nevyjádřil. Překombinované je i první setkání s tajemným mužem novinářky Lois. Její postavení v ději tak dostalo zcela jiný rozměr. Slovo -Superman- uslyšíme pouze dvakrát a to asi půl hodiny před koncem v rámci jednoho rozhovoru ve velíně. Nebyla to Lois, jak by se dalo předpokládat, ale pojmenoval ho tak lid. Ze speciálních efektů bylo vytlačeno vše co se dalo a tak laťka byla opět posunuta o něco výš. Jedna drobnost však stále ještě není podchycena. Některé animované pohyby postav jsou stále ještě viditelně nerealistické, což kazí celkový dojem. Je to hold problém. Jinak, co se týče příběhu, čekal jsem na příchod novináře Clarka Kenta a vskutku, dočkal jsem se ho až ve finále. Loise pochopitelně nemá ani tušení, koho to má před sebou. Co dodat? Snímek je vytvořen dle standartu 21.století a podle toho to také celkově vypadá. Nová image, nový vypravěčský postup, nové ego. Znalce klasiky asi vyrazí dech.
Pete69
Pete69
33 970 bodů
8
Superman mě zase po letech pobavil a nadchl. Slabší návrat v roce 2006, dlouhý půst před ním, dlouhý půst za ním... zkrátka Muž z oceli je superman nových dní a start Henryho Cavilla, který je za mě moc dobrý Superman. Začátek drsný, chladný pěkný, akce se mi líbila, závěr přepálenější, ale na to si člověk dnes musí v superhrdinských filmech prostě zvyknout.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
4
Musím uznat, že Henry Cavill se zhostil role Supermana nejlépe ze všech předchozích herců. To ale neznamená, že film má vyhráno. Na diváka totiž hraje klasickou trapnou hollywoodskou megalomanii s přespříliš velkým množstvím digitálních efektů. Akce je příliš rychlá, že lidské oko to ani nestíhá, takže vidíte jen nějakou extrémní destrukci všeho okolo a to po chvíli přestalo bavit. A přestalo to hodně bavit. Celé to bylo jak pro děcka, které možná ještě takové efekty ohromí. Generál Zod není zrovna ideální záporák, děj byl stupidní a Michael Shannon podle mě nemá to správné charisma - prostě ho moc nemusím. Taky nápad s tím, že Supermanův otec (Russell Crowe), přestože je mrtvý, může komunikovat jako živý, vnímat aktuální situaci, pomáhat a navíc ovládat různé systémy na lodi, je nápad idiotský až debilní. Je tu prostě nějak moc lejn (z postav Lois a z hereček Diane) a Superman nejen válel, ale i Kál-el. Tahle záchodová atmosféra dala filmu do vínku načichnutí smradem, který si říká o spláchnutí někam do hloubi kanalizace. Aspoň že nemusíme sledovat starou známou linku dospívání a počátků práce v redakci novin. Když si ale představím, že Superman by se někdy měl utkat s Batmanem, je to po vší té nadlidské nezničitelnosti docela jasné, že Batman by neměl mít vůbec žádnou šanci. Toto dílo Zacka Snydera mě prostě vůbec neoslovilo.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
6
Rozhodně to má blíž k Marvelovkám než dospělé trilogii Batmana. Plusy - Crowe, který když se sem tam zjevil místo prkenného Cavilla, tak to bylo pohlazení po duši. A Shannon, který příjemně osvěží každý film (i jako záporák). Mínusy - spousta otravných flashbacků a vlastně celá druhá půle, kde pořád jen něco vybuchuje. Komornější první půlka tomu slušela mnohem víc. 5/10
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
7.5
Supermanův příběh je notoricky známý a budete možná překvapeni, jak Nolan s Davidem S. Goyerem dokázali z legendy vybruslit a stvořit pro mě celkem originální variaci na stokrát omleté téma. Po filmařské stránce je Muž z oceli skutečně top. Kameraman Amir Mokri („Transformers 3“) vizuálně naprosto čaruje, autor scény Alex McDowell („Strážci – Watchmen“) stvořil úchvatné lokace, střihač David Brenner („Piráti z Karibiku – Na vlnách podivna“) pečlivě balancuje očekávání s brilantně natočenými akčními sekvencemi a skvělou práci odvedli autoři kostýmů – několikanásobný držitel Oscara za kostýmy James Acheson („Restoration“, filmy o Spidermanovi) a Michael Wilkinson („Watchmen – Strážci“, „300“). Zvláštní kapitolu pak samozřejmě tvoří génius Hans Zimmer, který ignoruje Johna Williamse a jede si pěkně po svém:-) Muž z oceli je špičkově odvedenou letní zábavou s mírným přesahem, která sice v některých okamžicích příliš tlačí na pilu, ale má tolik pozitiv, že celkový dojem zůstává bezpečně v zeleném poli filmového hodnocení. Pokud máte tento žánr rádi, tak byste neměli být zklamáni.
Spooner
Spooner
15 940 bodů
8
No, čekal jsem větší šlehu. Chvílemi jsem si až říkal, že je celkem škoda, že se to celé neodehrává na Kryptonu. Úvod je totiž bravurní, Russell Crowe zde hraje nejlépe za několik let a funguje to i po emocionální stránce. Jenže, pak se to celé přesune na Zemi a tempo a nadšení značně upadá. Celé je to až příliš rozkouskované, chladné a flashbacky zde vůbec nefungují. Jednotlivé zajímavé motivy jsou zde vlastně jen povrchně načrtnuty, žádný není dotažen do konce a opět se potvrzuje, že Superman toho nemá divákům zas tolik co nabídnout. Jeho postava prostě není pořád dostatečně zajímavá, i když se Snyder a Cavill snaží sebevíc. Místy je to tak spíše nuda a postava Clarka Kenta mi byla celkem šumák. Pak ale přijde generál Zod a Snyder dokazuje, že aspoň v akčních pasážích ví, co dělá. Je to epické do morku kostí, padají zde mrakodrapy, satelity, prostě všechno. Konečně někdo dokázal Supermanovi schopnosti na plátně využít naplno a já si u některých záběrů skoro tetelil blahem. Ani kulervoucí závěr ovšem ve mně nedokázal vyvolat žádné emoce a už jen fakt, že jsem celou dobu fandil Zodovi, asi o něčem svědčí. Určité zklamání zde tedy bohužel je, ovšem za bezchybnou akci a výtečného Shannona, jenž ztvárnil jednoho z nejlepších záporáků posledních let, si Muž z oceli čtvrtou hvězdu zaslouží. 70%
lamps
lamps
15 357 bodů
5.5
První polovina je super. Střízlivě dávkovaná a velkolepá akce, rozpadající se Krypton, Russel Crowe jako neohrožený akční hrdina a konečně i naprosto uvěřitelné znázornění Supermanova dětství a jeho osobnosti. Do toho všeho ještě Zimmerova hudba otřásající celým kinosálem, charakterní záporák Shannon a hlavně nadějně rozjetý příběh. Jenže, jako když luskne prsty, druhá půlka se proměnila v absolutní destrukci všeho, co Snyder do té doby tak zručně budoval, a ze slavné komiksové story se stala pouze výbušná směs vizuálních orgií a Snyderova záchvatu vypravěčské prkenosti, který brzdí snímek na všech frontách a způsobuje, že megalomanská akční scéna natažená na 50 závěrečných minut začne i přes nesmírně efektní zevnějšek postupně nudit a srážet potenciál příběhu hluboko do kolen. A navíc tomu zoufale schází humor, který by stejně jako třeba v Avengers vyprávění trochu zpestřil a navázal s postavami nějaký bližší vztah. Nejvíce mě ale mrzí, že bylo zaděláno na nový ultrahlučný biják, který umí vyvážit přemrštěnou akci a oblíbenou demolici New Yorku smyluplným a atmosférickým dějem, ovšem nakonec zůstane v hlavě zase jen hromada drahých efektů zastiňující jednotvárné a studené vyprávění. Dostat to na starost Emmerich, výsledek by byl snad úplně stejný (ale víc zábavný)...
hrumsrt
hrumsrt
11 483 bodů
7
V době, kdy u Marvelu měli rozjetý svůj komiksový svět a nedávno diváky obšťastnili dokonce první týmovkou, se u konkurenčních DC rozhodli svoji závist přetavit v založení vlastního superhrdinského vesmíru, jehož základem se měl stát právě Superman aka Muž z oceli.. Celých 45 let od prvního celovečerního filmu se Supermanem (pro tentokrát ignorujme toho ze čtyřicátých let) zkouší tvůrci oprášit svého titulního hrdinu a na jeho svalech vystavit celý nový vesmír.. Superman se vrací s Brandonem Routhem budiž zapomenut jako pokus o navázání na značku, který ale nezvládl držet dobové tempo. A je tu nový Superman, který poprvé ve své historii nabízí mnohem komplexnější zážitek, než tomu bylo kdy dříve.. Svou šanci konečně dostal Henry Cavill, který byl už dost blízko před lety, když se o návrat kryptonského vetřelce pokoušel Brian Singer, ale jeho čas přišel až nyní a nutno říct, že málokdo dává svojí přípravě tolik jako Henry, který má zásadní podíl na tom, že nový Superman přistál s takovou razancí.. Zack Snyder se po dvou zaměnitelných celovečerácích zase vrací k superhrdinskému tématu, aby dorovnal ztrátu v závodě s Marvelem a uvedl nového Supermana bok po boku svých předchůdců. Jestli uspěl, se neshodneme, jestli byl "jeho" DC vesmír úspěšný asi taky ne, ale že se rozměrům Marvelu ani nepřiblížil, už jasné je a jeho svět skončil s dost hořkou pachutí, ale vybudoval samotnému Snyderovi pověst (ve velkém stojící na jeho magii Director's cutů), z níž těží celá jeho následná tvůrčí kariéra.. Muž z oceli z úvodu dost připomíná Donnerova Supermana, když začíná tam, kde to celé začalo, totiž na Kryptonu a nejen že dokazuje, že tvůrci mají z původní látky dost nastudováno, ale ono to vůbec nepůsobilo špatně a ukázalo z Kryptonského světa tolik poutavého, že zažehli poptávku po seriálu z toho světa, jemuž o pár let později dalo šanci SYFY pod názvem Krypton a od Smallville neměl tenhle svět nikdy lepší televizní podobu.. Ovšem tady podobnosti Muže z oceli se Supermanem, jak ho ve filmové podobě známe, tak nějak končí, ano vrací se generál Zod jako titulní záporák, ale dále už jde snímek podstatně svou cestou.. A nutno říct, že Muž z oceli ví, co dělá. Ano, absolutně ignoruje vyznění Supermana jak ho známe z minulosti ať ve filmové či sešitové podobě, ale současně to posouvá jeho samotného do rozměrů, které nabídl třeba Nolan v Temném rytíři (a jak si třeba vzpomínáte, Superman se vrací si vzal předchozí Batman začíná za svůj protipól).. Tvůrci se totiž na Muže z oceli dívají jinak, nikoli na chlápka s dvojím životem, jehož vysvětlení leží někde ve vesmíru, nýbrž jako na mimozemského návštěvníka, který přišel Zemi potencionálně ohrozit. Pro snímek není důležitý dvojí život a rozpolcenost Supermana s postavou Clarka Kenta, jak jsme byli v dřívějších verzích zvyklý, ale naprosto jednosměrně se soustředí na osobu Supermana.. Nadpozemská optika dává Muži z oceli temnější charakter a postupně v něm rozvíjí až Nietzscheho nadčlověčí komplex, který soustředěně koreluje s křesťanskými evangelii.. Snímek dává rozměr svému hrdinovi, netestuje ale jeho samotného, nýbrž víru a pochybnosti v něj. Je tak trošku paradox, že se látka stejně ve finální třetině sníží na digitální boj dvou bohů na lidské planetě, proti níž je cokoli zde bezmocné a uvrhá zdejší obyvatele do role diváků, kterým nezbývá než do poslední chvíle doufat, že zvítězí Supermanova ochranářská povaha proti Zodově budovatelsky nadřazené, i když jak snímek několikrát nadhazuje, ani ona není tak černobílá.. Je pro mě po letech překvapením, jak moc zkouší Muž z oceli přemýšlet, jak zkouší postavám pokládat otázky a pomocí nichž je testovat, než aby to dělal za pomocí skutečných hmatatelných problémů, které musí ovládnutím svých sil přemoc.. A i když mám výhrady zejména vůči tempu a rozvlekle nekončící finální třetině, po letech měním názor a považuji Muže z oceli za jeden z vrcholů Snyderova DC světa, jehož rozměr scény souboje rodiny Kentů s tornádem zaslouží všechen respekt.. Velice působivý Supermanův origin a celovečerní film, jemuž zpětně vzdávám hold.. 75%