Recenze filmu Muž z oceli

75%

Komentáře a recenze 135

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
7
Snímku bych toho mohl vytknout hrozně moc,ale po shlédnutí dalších snímků ze světa DC musím všechny tyhle výtky polknout a zapomenout na ně. Nakonec Muž z oceli působí nejkonzistnějším dojem co se vyprávění týče. Záporák je hodný Supermana,ale finále je opět digitální bordel ze kterého občas hodně bolí oči.
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
8
Tak už i legendární "Superman" se dočkal novodobé podoby a je to jen dobře, stejně jako výběr režiséra. "Superman" je jedním z nejznámějších a nejmilovanějších komiksových postav a už dlouho si zasluhoval něco lepšího než nemastný, neslaný (a řádně předražený) pokus o vzkříšení, který před lety přinesl autor X-Menů, Brian Singer. Zack Snyder, který si za pár let své režijní působnosti, udělal velice dobré jméno schopného tvůrce, pro svého "Supermana" vytvořil zcela nový vesmír a nesnaží se pouze parazitovat na starších verzích (ať už s Reevem nebo bez něj) a snažit se diváka zahltit odkazy a hrát s ním hru, kdo jich najde více. Vytváří zcela nový příběh s novými charaktery postav i stylem vyprávění. Podobně jako ve "Watchmenech" i zde si při vyprávění dopomáhá celou řadou flashbacků a pro mě to bylo daleko zajímavější než vyprávět Supermanův zrod od pomalých začátků do superrychlého finále. K celkové spokojenosti (která bohužel není super, ale rozhodně je velice dobrá) filmu dopomáhají i velice dobré herecké výkony, (Costner minimální ale dokonalý, Cavill neuhlazený ale pravý "Superman", Crowe také potěšil a Shannon se umí krásně mračit) po dlouhé době vynikající hudba (děkuji Hansi, opět jsi nezklamal a popravdě docela překvapil) a samozřejmě megalomanské finále, kde nechybí likvidace města vedle které by se mohli stydět i "Avengers" s "Transformery" dohromady a k vizuální kráse dopomáhá i pocit ruční kamery, jejíž roztřesenost umocňuje už tak úžasné vizuální hody. "Muž z oceli" mě nezklamal, ani neuchvátil, ale rozhodně velice dobře pobavil. Navíc si u mě Snyder vylepšil reputaci, kterou si pokazil posledními dvěma filmy.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 594 bodů
8
Nápad odvyprávět příběh znova nebyl špatný, ale takhle překombinovaný výsledek jsem vskutku nečekal. Z romanticky-pohádkového dobrodružství se stalo temné sci-fi fantasy. Apokalypsa planety Krypton vypadá věrně , ale to létání na dracích zdá se mi už poněkud přehnané. Myslím, že éra draků je již za námi, tak proč je cpát i na Krypton. Vše důležité z původního prvního dílu je odvyprávěno ve flaschbackcích, takže se rovnou skáče na hrozbu a hlavně zničující souboj s generálem Zodem. A skutečně je to souboj s velkým S. Kam se hrabou všechny snímky o terminátorovi dohromady. Tak zničené velkoměsto snad ještě nikde vidět nebylo. Mohutný souboj překonal i snímek 'Avengers'. V příběhu mi chybí reakce presidenta. Přeci není možné, aby se k takovým událostem nevyjádřil. Překombinované je i první setkání s tajemným mužem novinářky Lois. Její postavení v ději tak dostalo zcela jiný rozměr. Slovo -Superman- uslyšíme pouze dvakrát a to asi půl hodiny před koncem v rámci jednoho rozhovoru ve velíně. Nebyla to Lois, jak by se dalo předpokládat, ale pojmenoval ho tak lid. Ze speciálních efektů bylo vytlačeno vše co se dalo a tak laťka byla opět posunuta o něco výš. Jedna drobnost však stále ještě není podchycena. Některé animované pohyby postav jsou stále ještě viditelně nerealistické, což kazí celkový dojem. Je to hold problém. Jinak, co se týče příběhu, čekal jsem na příchod novináře Clarka Kenta a vskutku, dočkal jsem se ho až ve finále. Loise pochopitelně nemá ani tušení, koho to má před sebou. Co dodat? Snímek je vytvořen dle standartu 21.století a podle toho to také celkově vypadá. Nová image, nový vypravěčský postup, nové ego. Znalce klasiky asi vyrazí dech.
Pete69
Pete69
32 609 bodů
8
Superman mě zase po letech pobavil a nadchl. Slabší návrat v roce 2006, dlouhý půst před ním, dlouhý půst za ním... zkrátka Muž z oceli je superman nových dní a start Henryho Cavilla, který je za mě moc dobrý Superman. Začátek drsný, chladný pěkný, akce se mi líbila, závěr přepálenější, ale na to si člověk dnes musí v superhrdinských filmech prostě zvyknout.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
6
Scénář je jako ne první blockbuster poslední doby založený na vysušení nolanovských prvků o všechnu skutečnou hloubku a hodnotu, aby už sloužily pouze jako atrakce. Uchopení co do stavby mě nebavilo až iritovalo - první hodinu jde o koláž nenavazujících scén pokoušejících se o promluvy a chytře skládané flashbacky, kterou drží pohromadě jen naše znalosti z dřívějších supermanovských filmů. Shyamalanovské lapsy v logice (ať se na orbitě bojuje jakkoliv dlouho a kdekoliv, trosky padají výhradně před Kentovic farmu etc.) sice občas vyvstávají na povrch, ale to v rámci žánru ani tak nevadí. Když se vrátím na začátek k oné "atrakci", tak musím Snyderovi uznat, že v tomto ohledu Muž z oceli svým způsobem nezklamal. Problém nastává až ke konci, kdy už je bayovsky monotónní a finální duel, během nějž musí nutně zemřít několik desítek až stovek tisíc lidí, ale nakonec se rozhodne nad tříčlennou rodinnou, už je jen nadbytečným epilogem vysávajícím z konce i ten náznak emocí (a opět naprosto zbytečně prodlužuje film přes dvě hodiny). Přes všechny výhrady musím uznat, že ty 3 a 1/2 hvězdy jsem měl zpočátku (a stále mám) tendenci zaokrouhlit nahoru, protože coby třeskutý blockbuster to nepochybně má jistý drive. I z pohledu prázdné akce bych ale krom oné ztráty zájmu ke konci vytknul ještě pro Snydera typické nekonečné opakování (ve stylu padající Lois, jež je zachráněna asi pětkrát za film), neexistující romanci a vůbec emocionální účast. Na druhou stranu, strachovat se o nezranitelného hrdinu, to je oříšek a vím, že Snyder není vypravěč dost schopný na to, aby si s tím poradil, takže jsem to ani neočekával. Především ale chybí nadhled, to je zcela zásadní! Zkrátka když doma necháte mozek, ale pro jistotu i míchu a celou nervovou soustavu, pak se s tím dá docela přežít. Asi záleží na tom, jestli ve vás Snyder najde to malé dítě, které rádo blikající světýlka, protože ničím jiným ten film není. Na tom není nic špatného, ale ze mě to vyšumělo hrozně rychle. Proč to produkoval Nolan, nebo spíš proč se o tom tolik mluví, nevím, není to poznat a jen to vyvolává zbytečné nároky, které tenhle film nedokáže splnit a ani se o to (snad?) nepokouší. Samozřejmě se snaží o pouťovou hlubokomyslnost a jak jsem uváděl, bere se smrtelně vážně, ale to dneska dělá každý blockbuster, takže už mě to moc neohromuje, spíš nudí. PS: Zaručeně nejzbytečnější 3D sezóny... opravdu. Rád ohledně tohohle přeháním, ale ten film není ve 3D! PPS: Likvidátor originality ve filmové hudbě Hans Zimmer mě opět štve. Jeho hudba zní jako vždy zaměnitelně a "jako cokoliv", přesto film skvěle doplňuje. Podobnou instantní spokojenost/nespokojenost vzbuzuje celý film. Kdybych zaokrouhlil nahoru, byl bych na Snydera naštvaný. Takhle nemusím. 65 %
kunafix
kunafix
20 062 bodů
4
Musím uznat, že Henry Cavill se zhostil role Supermana nejlépe ze všech předchozích herců. To ale neznamená, že film má vyhráno. Na diváka totiž hraje klasickou trapnou hollywoodskou megalomanii s přespříliš velkým množstvím digitálních efektů. Akce je příliš rychlá, že lidské oko to ani nestíhá, takže vidíte jen nějakou extrémní destrukci všeho okolo a to po chvíli přestalo bavit. A přestalo to hodně bavit. Celé to bylo jak pro děcka, které možná ještě takové efekty ohromí. Generál Zod není zrovna ideální záporák, děj byl stupidní a Michael Shannon podle mě nemá to správné charisma - prostě ho moc nemusím. Taky nápad s tím, že Supermanův otec (Russell Crowe), přestože je mrtvý, může komunikovat jako živý, vnímat aktuální situaci, pomáhat a navíc ovládat různé systémy na lodi, je nápad idiotský až debilní. Je tu prostě nějak moc lejn (z postav Lois a z hereček Diane) a Superman nejen válel, ale i Kál-el. Tahle záchodová atmosféra dala filmu do vínku načichnutí smradem, který si říká o spláchnutí někam do hloubi kanalizace. Aspoň že nemusíme sledovat starou známou linku dospívání a počátků práce v redakci novin. Když si ale představím, že Superman by se někdy měl utkat s Batmanem, je to po vší té nadlidské nezničitelnosti docela jasné, že Batman by neměl mít vůbec žádnou šanci. Toto dílo Zacka Snydera mě prostě vůbec neoslovilo.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
6
Rozhodně to má blíž k Marvelovkám než dospělé trilogii Batmana. Plusy - Crowe, který když se sem tam zjevil místo prkenného Cavilla, tak to bylo pohlazení po duši. A Shannon, který příjemně osvěží každý film (i jako záporák). Mínusy - spousta otravných flashbacků a vlastně celá druhá půle, kde pořád jen něco vybuchuje. Komornější první půlka tomu slušela mnohem víc. 5/10
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
7.5
Supermanův příběh je notoricky známý a budete možná překvapeni, jak Nolan s Davidem S. Goyerem dokázali z legendy vybruslit a stvořit pro mě celkem originální variaci na stokrát omleté téma. Po filmařské stránce je Muž z oceli skutečně top. Kameraman Amir Mokri („Transformers 3“) vizuálně naprosto čaruje, autor scény Alex McDowell („Strážci – Watchmen“) stvořil úchvatné lokace, střihač David Brenner („Piráti z Karibiku – Na vlnách podivna“) pečlivě balancuje očekávání s brilantně natočenými akčními sekvencemi a skvělou práci odvedli autoři kostýmů – několikanásobný držitel Oscara za kostýmy James Acheson („Restoration“, filmy o Spidermanovi) a Michael Wilkinson („Watchmen – Strážci“, „300“). Zvláštní kapitolu pak samozřejmě tvoří génius Hans Zimmer, který ignoruje Johna Williamse a jede si pěkně po svém:-) Muž z oceli je špičkově odvedenou letní zábavou s mírným přesahem, která sice v některých okamžicích příliš tlačí na pilu, ale má tolik pozitiv, že celkový dojem zůstává bezpečně v zeleném poli filmového hodnocení. Pokud máte tento žánr rádi, tak byste neměli být zklamáni.
Spooner
Spooner
15 878 bodů
8
No, čekal jsem větší šlehu. Chvílemi jsem si až říkal, že je celkem škoda, že se to celé neodehrává na Kryptonu. Úvod je totiž bravurní, Russell Crowe zde hraje nejlépe za několik let a funguje to i po emocionální stránce. Jenže, pak se to celé přesune na Zemi a tempo a nadšení značně upadá. Celé je to až příliš rozkouskované, chladné a flashbacky zde vůbec nefungují. Jednotlivé zajímavé motivy jsou zde vlastně jen povrchně načrtnuty, žádný není dotažen do konce a opět se potvrzuje, že Superman toho nemá divákům zas tolik co nabídnout. Jeho postava prostě není pořád dostatečně zajímavá, i když se Snyder a Cavill snaží sebevíc. Místy je to tak spíše nuda a postava Clarka Kenta mi byla celkem šumák. Pak ale přijde generál Zod a Snyder dokazuje, že aspoň v akčních pasážích ví, co dělá. Je to epické do morku kostí, padají zde mrakodrapy, satelity, prostě všechno. Konečně někdo dokázal Supermanovi schopnosti na plátně využít naplno a já si u některých záběrů skoro tetelil blahem. Ani kulervoucí závěr ovšem ve mně nedokázal vyvolat žádné emoce a už jen fakt, že jsem celou dobu fandil Zodovi, asi o něčem svědčí. Určité zklamání zde tedy bohužel je, ovšem za bezchybnou akci a výtečného Shannona, jenž ztvárnil jednoho z nejlepších záporáků posledních let, si Muž z oceli čtvrtou hvězdu zaslouží. 70%
lamps
lamps
15 320 bodů
5.5
První polovina je super. Střízlivě dávkovaná a velkolepá akce, rozpadající se Krypton, Russel Crowe jako neohrožený akční hrdina a konečně i naprosto uvěřitelné znázornění Supermanova dětství a jeho osobnosti. Do toho všeho ještě Zimmerova hudba otřásající celým kinosálem, charakterní záporák Shannon a hlavně nadějně rozjetý příběh. Jenže, jako když luskne prsty, druhá půlka se proměnila v absolutní destrukci všeho, co Snyder do té doby tak zručně budoval, a ze slavné komiksové story se stala pouze výbušná směs vizuálních orgií a Snyderova záchvatu vypravěčské prkenosti, který brzdí snímek na všech frontách a způsobuje, že megalomanská akční scéna natažená na 50 závěrečných minut začne i přes nesmírně efektní zevnějšek postupně nudit a srážet potenciál příběhu hluboko do kolen. A navíc tomu zoufale schází humor, který by stejně jako třeba v Avengers vyprávění trochu zpestřil a navázal s postavami nějaký bližší vztah. Nejvíce mě ale mrzí, že bylo zaděláno na nový ultrahlučný biják, který umí vyvážit přemrštěnou akci a oblíbenou demolici New Yorku smyluplným a atmosférickým dějem, ovšem nakonec zůstane v hlavě zase jen hromada drahých efektů zastiňující jednotvárné a studené vyprávění. Dostat to na starost Emmerich, výsledek by byl snad úplně stejný (ale víc zábavný)...