V tuzemských kinech už kyselinu opět krvácí legendární vetřelec, jenž na výzkumné základně Romulus bezhlavě nahání nové oběti. Vesmírné horory jsou spíš béčkovým hřištěm na procvičování opravdu neomezené tvůrčí představivosti, přičemž Vetřelec je vlastně jedinou franšízou z dané sorty s trvalou blockbusterovou hodnotou. Mezi další, často zcela přehlížené zástupce se řadí například osmička následujících titulů, jejichž ambice poletují sinusoidou jako asteroidy vakuem a vybrat si z nich může skutečně každý cinefil.
Články 6
Filmové seznamy opravdu děsivých hororů ve vesmíru často začínají i končí u Vetřelce, což přitom hraničí s ignorací. Pozdější čistokrevný brakař Paul W. S. Anderson totiž roku 1997 v nepříjemném produkčním kvaltu natočil kultovní Horizont události (Event Horizon) – film slavně přiškrcený studiem Paramount, jež rychle potřebovalo letní blockbuster, a navrch špatně přijatý kritikou i jaksi absentujícími fanoušky. O vystřižených scénách včetně těch, které poodkrývaly závoj nefalšovaného pekla na druhém konci Sluneční soustavy, kolují v éterech legendy. Dle Andersona jsou nenávratně ztracené, herec Jason Isaacs si pro změnu není úplně jistý, co šíleného tehdy druhý štáb vlastně pořizoval. Stejně jako v případě nuceně odstraněného epilogu jeho postavy to nicméně musela být síla.
V 80. letech jej přirovnávali k Jacku Nicholsonovi, oženil se s Meg Ryan a skoro půl století náleží k nejvděčnějším představitelům hlavních rolí v dramatech podle skutečných událostí, v katastrofických sci-fi, hororech i komediích. Čerstvě sedmdesátiletý Dennis Quaid předčil staršího bratra a rovněž skvělého herce Randyho Quaida (Den nezávislosti), a byť nikdy nezískal žádné z nejprestižnějších ocenění a poslední dvě dekády ustoupil k televizním produkcím, pořád je možná největší hollywoodskou hvězdou, která se hvězdou vlastně nikdy nestala.
Vetřelec se proslavil sloganem „ve vesmíru váš křik nikdo neuslyší“. Sci-fi I.S.S. chce dokázat opak.
Mám pro tenhle specifický žánr, kombinující scifi a horor, slabost. Škoda, že se podobným filmům v Hollywoodu příliš nevěnují. Ale na jejich obranu - on byl také málokterý kousek, v němž se někdo snažil přežít "tam nahoře", úspěšný.
Kolem připravované velkolepé sci-fi uznávaného režiséra vládne od počátku neskutečné informační embargo.