My se rozhodně nepodepisujeme pod všudypřítomný výsměch Rolandu Emmerichovi. Víte co? Moonfall byl naprosto v pohodě zábavný brak! No a co, že se jedná o jednu z největších komerčních katastrof všech dob. To se přece občas stane každému! Je tedy pravda, že Rolandovi se to poslední roky stává až podezřele často, ale to nic nemění na tom, že tenhle mistr destrukce v mnoha ohledech definoval moderní katastrofický film. To přece musí něco znamenat. Jenže režisér Dne nezávislosti, Dne poté a 2012 nám to rozhodně neusnadňuje. Protože jedna věc je zastávat se z řetězu utržených šíleností, druhá jeho marných pokusů o seriózní filmařinu. Nejnovější zpráva pak rozhodně nutí bít na poplach. Rozhodl se německý likvidátor zlikvidovat Lawrence z Arábie?
Články 28
Když se někdo zmíní o sci-fi filmech, většina fanoušků má po ruce alespoň obecný kanonický přehled. Nejdůležitější je pravděpodobně Vesmírná odysea (2001: A Space Odyssey), nejslavnější Star Wars, nejfilosofičtější na západě Blade Runner a na východě Stalker. Ke sci-fi se minimálně jednou přikloní snad každá velká režisérská osobnost, neboť v nesnadné charakterizaci a ohraničení tohoto žánru spatřují možnosti pro nekonečně kreativní vyjadřování, ať už vizuální nebo příběhové. Ve většině případů sci-fi filmy vychází z jiných kulturních zdrojů včetně literatury a komiksu, v dnešní době často rozvíjí či remakují klasická díla a série. V tomto článku se ovšem zaměříme na osm finančně nejúspěšnějších sci-fi historie, jejichž námět pramení přímo z myslí filmařů a neopírá se o žádné přidružené médium nebo značku.
Roland Emmerich, jenž rád ničí zemské památky v katastrofických sci-fi jako Den nezávislosti, 2012 nebo Moonfall, tentokrát směřuje do vzdáleného vesmíru. Sedmašedesátiletý německý režisér spojil síly s vývojáři hry World of Warcraft a vytváří novou multimediální sérii Space Nation, která obsáhne online hry, televizní sérii i krátkometrážní animáky.
Držitel dvou Oscarů, pětaosmdesátiletý herecký veterán Anthony Hopkins, jde z role do role. Po čtyřech letech se vrátí na televizní obrazovky v historickém seriálu Rolanda Emmericha Those About to Die, v němž ztvární římského vojevůdce, reformátora a císaře Vespasiána. Naváže tak na úlohu Vespasiánova syna a následníka, již si zahrál ve filmu Titus z roku 1999.
Máte-li bližší vztah k norské přírodě a tamnímu folklóru, jistě jste slyšeli o trollech. Bájná horská stvoření, která na denním slunci zkamení, obklopují legendy podobně jako sněžného muže nebo lochnesku. Filmaři je rádi projektují do reálného světa a v novince Netflixu Troll se kamenný kolos probouzí k životu kvůli důlním odstřelům. Rázuje si to přímo do hlavního města a jen dva racionální lidé mohou padesátimetrové monstrum zastavit.
V kinech právě prodělává ohromné peníze nová katastrofická sci-fi Rolanda Emmericha Moonfall, v níž musí skupinka astronautů a konspiračních teoretiků 'spravit' Měsíc, který se vychýlil z oběžné dráhy a hrozí jeho srážka se Zemí. Snímek vychází z dlouholetých konspiračních dohadů, podle nichž stvořili Měsíc mimozemšťané. A zdaleka nejde o první případ, kdy se filmaři rozhodli založit své science fiction příběhy na různých spiknutích. Podívejme se na několik známých snímků, které vyvolávají konspirace spojené s Měsícem, virtuální realitou či mimozemšťany skrývanými americkou armádou.
Roland Emmerich už poněkolikáté zkouší zničit naši krásnou planetu. Tentokrát prostřednictvím Měsíce. Stojí jeho nové katastrofické dobrodružství Moonfall za návštěvu kina?
Kultovní režisér Dne nezávislosti a Hvězdné brány Roland Emmerich servíruje další apokalyptickou vizi. Tentokrát to bude samotný Měsíc, který po vychýlení ze své osy ohrožuje život na celé naší planetě.
Tvůrce katastrofických velkofilmů jako Den nezávislosti nebo 2012 má se Zemí stále nevyřízené účty a tentokráte osnuje její srážku s Měsícem.
Dnes večer v televizi běží rozporuplně přijímaný katastrofický snímek z roku 2009, v němž se celá Země obrací v neobyvatelnou hromadu sutin. Pro leckoho jde o hloupý produkt hollywoodských pohádkářů, avšak navzdory nezkrotné míře naivity zůstává na zábavném snímku spousta věcí k nefalšovanému obdivu.