Recenze filmu 2012

62%

Komentáře a recenze 76

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
6
Těch katastrofických filmů byla za ta léta natočeno tolik,že je vážně těžké přijít s něčím novým. Tvůrci můžou maximálně překvapit kvalitou digitálních efektů a mírou poškození planety. Toto je případ 2012,která pojednává o konci světa. O herce zde ani moc nejde,protože v první řadě jsou efekty. Emmerich je odborník na slovo vzatý a zde předvádí úctyhodnou destrukci,která je vizuálním orgasmem. Bohužel dějově zcela prázdné. Ve výsledku solidních 60%.
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
6
Tak to vypadá, že nám Emmerich nějak zvážněl a nejspíše nás už nebude zásobovat trikově zábavnými podívanými ale jen trikovými podívanými. Po "Dnu poté" přináší další film na téma "bude konec světa a přežijí jen šikovní američané", tentokrát však s přehnaně přepálenou stopáží a tunou nezáživných a neuvěřitelně klišoidně pitomých dialogů na téma "vždycky jsem tě miloval ale říkám ti to až teď těsně před smrtí" nebo "vždycky sem tě nesnášel ale díky tomu konci světa tě mám zase rád". Převážná část filmu se opravdu utápí v dialozích, které jsou neuvěřitelně nezáživné, směšné a jednoduše blbé. Nejhorší ale je fakt, že ani trikové části zbytek filmu nezachrání. Je jich poměrně dost a některé jsou i docela zajímavé, pěkně udělané (utěk z rozpadajícího L.A. za pomocí limuzíny) a zábavné pokud si uvědomíte, že to Emmerich prostě nemohl myslet vážně (i když se najdou tací, kteří mu to určitě sežerou). Bohužel však, když přijde třetí zemětřesení nebo se objeví čtvrtá vlna už to nikoho nezajímá a divák si jen povzdechne "už zase?!". Režisér do těchto scén ani nedokáže dát napětí, jelikož zkušený divák ví, že Emmerich hlavní hrdiny zásadně nezabíjí a tudíž rádoby napínavé scény, kdy hrdinové jen o vlásek unikají smrti opravdu diváka nezarazí do křesla či dokonce donutí postavám fandit a držet palce (nerad spoileruju ale Cusack je prostě nesmrtelný já za to nemůžu). A když už jsme u těch negativ závěrečná dvacetiminutovka je jedna z nejhorších co jsem za poslední dobu v trikovém blockbusteru viděl. Přesto všechno se film dá přežít bez větší ujmy na zdraví a ze začátku dokáže i zaujmout a dokonce i poučit o tom, že Mona Lisa a jiné vzácnosti stejně jako zvířata jsou důležitější než lidské životy a že americký prezident je prostě BEST. Režisérovi bych doporučil aby se vykašlal na matku přírodu a nechal naší planetu ničit nějakou havětí s vesmíru.
Pete69
Pete69
33 045 bodů
6.5
Pěkná digitální apokalypsa. NA svou dobu jsou efekty povedené, konec samozřejmě hrdinský a přehnaný. V době vzniku filmu bylo katastrofických snímků "za Korunu nůše" a tak si toho člověk už nevážil. Dnes bych se na nějaký pěkný nový katastrofický film podíval rád. 2012 je slušný nadprůměr.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
0
ach jo. Tase vzali několik lidí různýho pohlaví, rasy, státní příslušnosti, postavení, zaměstnání, věku + prezident, jako vždy + spratci, jako vždy a ukázali nám jejich osudy směřující k smrti. Samozřejmě spratci přežijou. Je to plný klasickejch hoven typu láska, hrdinství, rodinné hodnoty, obětování se, použitá šitoidní hudba, no prostě emmerichovina jak vyšitá, což se rovná odpad plnej hnědek. Způsob jak přežít je pravděpodobně dycky ze sebe udělat vola a vybrat si tu nejvíc riskantní cestu, kde se dá použít hodně digitálních efektů. Samozřejmě logickejch věcí je tam jenom málo a trochu vnímavější člověk jenom kroutí hlavou, a to nemusí být vědec... (futuristické vybavení, kamery všude, atd.) Tak bylo tam zemětřesení, výbuchy sopek, povodně, už jsem čekal jenom hitlera... Nečekejte zábavu, ani nebudete napjatí, ani vysmátí, jenom znudění, jak já a plno dalších lidí, kteří se nechali oblbnout vysokým rozpočtem (teda mě neoblbli, já na to čuměl jenom abych moh říct, jaká je to héblovina)
hanys_
hanys_
18 781 bodů
2
Roland - mistr destrukce, patosu a zbytečných scén (cca 2/3 filmu) to letos zvládl na jedničku. Až bude konec světa, chci viset Johnu Cusackovi na zádech, protože jestli bude mít aspoň poloviční "z prdele kliku" jako v tomhle filmu, tak se není čeho bát.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
8
Emmerich přišel s nabitým zábavným spektáklem, který byl pro něj určený na míru. Dokonce i tam kde nejvíce selhával, tedy při vedení herců, uspěl. Díky Johnu Cusackovi, Amandě Peet, Oliveru Plattovi a skvělému Woody Harrelsonovi přesvědčil nejen diváky, ale i kritiku, že v žánru katastrofického filmu pro celý svět nemá konkurenci. Promiň Michaele Bay, ale máš se pořád co učit. Díky celosvětově známé tezi, že mayský kalendář končí v roce 2012 Emmerich umně inscenuje svůj tradiční příběh o otci, který chrání svou rodinu před nebezpečím. Dokonce si občas dovolí nějakou zábavnou politickou nekorektnost, kterou by před pár lety nikdy neudělal. Roland Emmerich je vynikající filmař. Je to člověk, který se netají tím, že chce pobavit všechny a mezi ekology patří mezi nejoblíbenější filmaře. Právě on zapracovává do svých velkofilmů odvážné studie o globálním oteplování a upozorňuje na možné katastrofy. Je to brilantní organizátor, invenční technik a sečtělý člověk. Myslete na to, až si přečtete od nějakého vytočeného recenzenta, že je to německá guma.
Spooner
Spooner
15 898 bodů
8
Klasický Emmerich se všemi svými klady a zápory. Zase ničí svět a tentokrát ještě monumentálněji, zase je zde plno patosu a srdcedyvných projevů a zase to nedává moc smysl. Ale dohromady to dává tu správnou popcornovku, u kterého se budete buď celou dobu bavit nebo naštvaně odejdete. Já naštěstí patřím do té první skupiny a i když má film hodně nedostatků, tak jsem si ho vlastně dost užil. Všechny ty akční scény, ve kterých hlavní hrdinové utíkají před blížící se katastrofou jsou fakt výborný a útěk z Kalifornie je naprosto boží. Pravda, triky mají chvilkama ještě svoje rezervy, ale celkově to vůbec nevadí. Herci jsou taky fajn, i když většina z nich hraje vlastně na jistotu. Nejlepší je Chiwetel Ejiofor a šílenej Woody Harelson v jedné z vedlejších rolí. Teda vlastně jsou až druhý nejlepší, protože na postavy Rusáků nemá nikdo ;). Bohužel Emmerich tady udělal stejnou chybu jako ve Dni poté a celý je to až moc dlouhý a hlavně v půlce hodně roztahaný. Přitom kdyby se nezabýval některými opravdu zbytečnými vedlejšími postavami (starci na lodi,čínská rodinka) a odstranil ty naprosto zbytečný patosový a "dojemný" prupovídky, tak by to celý odsýpalo daleko rychleji. Takhle se to v půlce docela hodně přibrzdí. Ke konci je to ale zase celý správně napínavý a bavila mě i ta "titanikovská" část. Prostě Emmerich jak ho známe a správný výplach na pochmurný podzim.70%
lamps
lamps
15 334 bodů
8
Guilty pleasure století. I když vlastně jen z pohledu toho, jak "reálná" katastrofická hrozba v Emmerichově podání nabývá ultimátních fantasy rozměrů. Z pohledu výpravy a režie není moc co vytknout - příběh je ukrutně svižný, zábavně využívá potenciál epického námětu tím, jak zasazuje obyčejné a bezmocné lidi do obměňujících se přírodních kolapsů, a drží celou dobu pohromadě tradičně širokou komunikativností a soustavnou prací s deadliny, které přecházejí od formování mikrodějů (únik z města, únik letadlem před vybuchující sopkou) k motivaci hlavního děje (získat potřebné informace, mapu k záchraně a prostředky k dopravení; stihnout se nalodit a včas opravit závadu, která může všechny zabít). Je to plné klišé a záchran na poslední chvíli, ale tím víc se umocňuje mohutné pomrkávání k historii žánru a tím víc nám dává film najevo, že ho vlastně nemáme brát vůbec vážně. To je mi na jednu stranu líto, protože námět si říká o hutný a napínavý zážitek, ale když je výsledek tak zábavný a v jednotlivostech nápaditý, nelze skuhrat nad výdělkem. Na 2012 se navzdory logickým lapsům podívám vždy od srdce rád, takhle formálně zvládnutý a současně uvědoměle přepálený blockbuster nevzniká každý rok..
ZkuKol
12 290 bodů
6
Roland rád ničí, bourá a vyhazuje do povětří, navíc si vysnil obraz zaplavených Himalájů - to vše chtěl prostě udělat a hotovo! Nějaký děj, dialogy, emoce či logika jsou pro něj jen lepidlem mezi jednotlivými destrukčními scénami a to ve 158 minutách dost vynikne. Nikdo asi nečekal, že Emmerich bude vymýšlet něco nového a v katastrofických filmech je naplňování klišé a žánrových škatulek samozřejmostí, ale avizovat je 30 minut dopředu? Herců je mi povětšinou upřímně líto, za to co musí hrát i říkat. Triky jsou dobré, ale přece jen je vidět, že je jich moc a nebyl na všechny stejný čas. Tvůrci si rozhodně nedělají starost s logikou či fyzikou, takže občas buď trpíte, nebo se smějete (což naopak většinou nečiníte, když dochází k pokusům o humor). Co je největší slabinou filmu, jest gradace, Roland s ní měl vždy problémy a ukočíroval ji jen ve svých dějově lineárních snímcích (Den nezávislosti, Hvězdná brána, Univerzální voják,10000 let př. Kristem), to ale 2012 není, je tu příliš postav, spousta explozí a žádný rozhodující okamžik, ke kterému by film směřoval. Nejsilnější moment pak přichází v 50 minutě, zatímco v závěru se tahá zaseklý kabel... :-) Ještě poznámka ke kameře, je chytré použít digitál, triky pak opravdu vypadají lépe a v exteriérech to díky filtrům funguje skvěle, ale pokud v interiéru filtry sundáte, vypadá to, jako když točíte US blockbuster a Lensen aspol. najednou (to druhé i díky dialogům:-) Konec světa je tu! Z fantazie megalomanského němce dostanete vykastrovanou apokalypsu(PG-13), u které se mozky nechávají spolu s kabáty v předsálí... 60% PS: o plenkvé pointě je škoda mluvit...
Danny F.
Danny F.
11 176 bodů
9
Úchvatný film s dokonalými
  • efekty
  • tempo