Apple skončí s uváděním filmů v kinech, zaměří se na stream. Labutí píseň zazpívá Brad Pitt
Podobně smýšlí třeba i Netflix či Amazon Prime Video, kteří také chtějí své potenciální hity nabídnout primárně „u sebe“. Na tom by opravdu nebylo nic divného, Apple to však oznámil v souvislosti s blížící se premiérou jím produkovaného snímku Osamělí vlci, který se má 20. září objevit v amerických kinech. O den dříve jsme se měli snímku dočkat i u nás, ale z aktuálního plánu premiér byl titul vyškrtnut, a tak se zřejmě budeme muset spokojit s domácími projekcemi z Apple TV+.
Akční komedie od Jona Wattse, jenž stojí za poslední spider-manovskou trilogií, se pyšní Bradem Pittem a Georgem Clooneym v hlavních rolích „čističů“, tedy gangsterů najatých k řešení rozličných problémů. Tito muži ze zásady pracují sami, nyní však musejí spolupracovat poté, co si je někdo oba najal na stejnou práci. Zní to tedy jako sympatická jednohubka stojící především na charismatu obou hlavních hrdinů.
Apple před pár lety přeplatil ostatní potenciální zájemce, mezi nimiž převažovali tradiční distributoři posílající filmy do kin jako Lionsgate, MGM, Sony, Universal či Warner Bros. Počítalo se tedy s nasazením snímku do široké kinodistribuce, s čímž původně počítal i Apple. Nyní však své plány změnil a Osamělé vlky vypustí pouze do pár kin, a to jenom na týden, než se snímek objeví na platformě Apple TV+.
Mohlo by se jednat o důsledek nepříliš pozitivních reakcí z testovacích projekcí, čemuž však neodpovídá ohlášení druhého dílu, v němž by se měli vrátit jak Watts za kameru, tak i Pitt a Clooney před ní. Co se to tedy děje?
S možnou odpovědí přišel populární hollywoodský insider Jeff Sneider, který na svém blogu informoval o tom, že Apple prý s uváděním svých filmů do kin končí. Což je v souladu s tím, že podobně velmi omezeného jednoho týdne v kinech se dočká i potenciální oscarový hit, válečné drama Blitz od Stevea McQueena. Příběh z bombardovaného Londýna během druhé světové války půjde do kin (a krátce poté na Apple TV+) v listopadu.
„Applu jde hlavně o pozitivní publicitu a nestojí o negativní komentáře plynoucí z toho, že si jejich filmy v kinech nevedou dobře. Takhle mi to bylo vysvětleno, ačkoli prý toto rozhodnutí nesouvisí s Osamělými vlky, kteří jsou prý ‚skutečně velmi dobří a v kinech by si nevedli špatně‘,“ popsal situaci Sneider.
Zdá se tedy, že Apple reflektuje kasovní neúspěchy svých (drahých) filmů z posledního roku, jež si navzdory účasti hvězd nevedly vůbec dobře. Platí to třeba pro Zabijáky rozkvetlého měsíce, Napoleona, Argyllea či Vezmi mě na měsíc. Pro technologickou firmu je tedy zřejmě lepší udělat z filmu událost na své domovské platformě a neriskovat nejisté výsledky z kin.
Jednu výjimku prý ale Apple přece jen udělá. Tou by se měl stát závodní akčňák F1 s Bradem Pittem, který by mělo do kin příští léto uvést studio Warner Bros. Společnost tedy distribuční povinnosti přesunula na někoho jiného a v budoucnu už je řešit nehodlá. Pro běžné diváky a divačky je samozřejmě škoda, že některé atraktivní, vysokorozpočtové tituly neuvidí na velkém plátně, účetní Applu však zřejmě budou spokojenější.