Žebříčky

Nejlepší filmy roku 1966

  1. Hodný, zlý a ošklivý
    Hodný, zlý a ošklivý (1966)
    • Google Play
    • iTunes
    Během americké občanské války se jednomu z vojáků podařilo ukrást truhlu plnou zlata Konfederace. Polohu pokladu sdělí umírající muž dvojici mužů s nadějí, že mu pomohou. Ve skutečnosti jde ale o hledaného zločince Tuca a lovce odměn Joa, kteří se živí tím, že jezdí od města k městu a vybírají za Tucovu hlavu odměnu. Nyní je ale znalost místa pokladu nutí opět spolupracovat, Tuco zná jméno hřbitova a Joe zase jméno na hrobě, pod kterým je poklad ukrytý. Nyní mají tedy ještě větší důvod udežet se navzájem naživu, ovšem to si nemyslí nájemný zabiják Krásnoočko, který jim jde po krku...
    88%
    Během americké občanské války se jednomu z vojáků podařilo ukrást truhlu plnou zlata Konfederace. Polohu pokladu sdělí umírající muž dvojici mužů s nadějí, že mu pomohou. Ve skutečnosti jde ale o hledaného zločince Tuca a lovce odměn Joa, kteří se živí tím, že jezdí od města k městu a vybírají za Tucovu hlavu odměnu. Nyní je ale znalost místa pokladu nutí opět spolupracovat, Tuco zná jméno hřbitova a Joe zase jméno na hrobě, pod kterým je poklad ukrytý. Nyní mají tedy ještě větší důvod udežet se navzájem naživu, ovšem to si nemyslí nájemný zabiják Krásnoočko, který jim jde po krku...
    1901
  2. Velký flám
    Velký flám (1966)
    • iVysílání
    Němci nad Paříží sestřelí britský průzkumný letoun. Letci se zachrání seskokem s padákem, ale pokud se včas nedostanou do jižní Francie, která dosud není Němci okupována, rovná se jejich seskok volnému pádu z výšky pěti kilometrů na betonovou plochu. S pomocí několika francouzských civilistů se vydávají na cestu za svobodou, která se vinou excentrických průvodců změní na velký flám.
    84%
    Němci nad Paříží sestřelí britský průzkumný letoun. Letci se zachrání seskokem s padákem, ale pokud se včas nedostanou do jižní Francie, která dosud není Němci okupována, rovná se jejich seskok volnému pádu z výšky pěti kilometrů na betonovou plochu. S pomocí několika francouzských civilistů se vydávají na cestu za svobodou, která se vinou excentrických průvodců změní na velký flám.
    1902
  3. Ostře sledované vlaky
    Ostře sledované vlaky (1966)
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +4
    82%
    1903
  4. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.6 z 500+ hodnocení4.6 (500+ hodnocení)

    ZDARMA
  5. Persona
    Persona (1966)
    • Edison
    80%
    1904
  6. Kdo chce zabít Jessii?
    Kdo chce zabít Jessii? (1966)
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +2
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    79%
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    1905
  7. Fantomas kontra Scotland Yard
    Fantomas kontra Scotland Yard (1966)
    Fantomas vymyslel další pekelný kousek: nejbohatším lidem světa dá na vybranou - buď život, nebo tzv. daň z práva na život. Všichni ohrožení boháči se sejdou ve Skotsku, v přepychovém zámku lorda MacRashleye. Nechybí ani novinář Fandor, jeho snoubenka Helena a komisař Juve se svým pomocníkem. Nikdo však netuší, že na zámku je i Fantomas, který díky svému přestrojení a umění ve zhotovování dokonalých masek se stane dokonce samotným lorde Rashleyem. Snaží se získat diamanty v ceně miliónu dolarů, ale v patách má Fandora s Helenou a komisaře Juvea s celou jeho suitou.
    79%
    Fantomas vymyslel další pekelný kousek: nejbohatším lidem světa dá na vybranou - buď život, nebo tzv. daň z práva na život. Všichni ohrožení boháči se sejdou ve Skotsku, v přepychovém zámku lorda MacRashleye. Nechybí ani novinář Fandor, jeho snoubenka Helena a komisař Juve se svým pomocníkem. Nikdo však netuší, že na zámku je i Fantomas, který díky svému přestrojení a umění ve zhotovování dokonalých masek se stane dokonce samotným lorde Rashleyem. Snaží se získat diamanty v ceně miliónu dolarů, ale v patách má Fandora s Helenou a komisaře Juvea s celou jeho suitou.
    1906
  8. Vrah skrývá tvář
    Vrah skrývá tvář (1966)
    • VOYO
    V lese nedaleko Drnovic je objevena mrtvola mladé ošetřovatelky Marcely Brychové. Na místo přijíždějí zkušení kriminalisté mjr. Kalaš a npor. Varga, kteří přebírají případ od místního policisty por. Loudy. Dozvědí se, že už před třemi měsíci tu někdo úderem do hlavy zabil jinou mladou ženu. Rozbíhá se obvyklý a velmi namáhavý kolotoč vyšetřování, protože podezřelých je mnoho a slepých cest ještě více. Policisté postupně prověřují jednoho podezřelého za druhým a podaří se jim najít i Marcelina neznámého milence. Zdá se však, že žádná ze stop nevede k pachateli. V okamžiku, kdy se zdá, že pátrání definitivně uvízne na mrtvém bodě, je objevena další mrtvá. Kriminalisté se odhodlají k riskantnímu kroku...
    Žánry:DramaKrimi
    79%
    V lese nedaleko Drnovic je objevena mrtvola mladé ošetřovatelky Marcely Brychové. Na místo přijíždějí zkušení kriminalisté mjr. Kalaš a npor. Varga, kteří přebírají případ od místního policisty por. Loudy. Dozvědí se, že už před třemi měsíci tu někdo úderem do hlavy zabil jinou mladou ženu. Rozbíhá se obvyklý a velmi namáhavý kolotoč vyšetřování, protože podezřelých je mnoho a slepých cest ještě více. Policisté postupně prověřují jednoho podezřelého za druhým a podaří se jim najít i Marcelina neznámého milence. Zdá se však, že žádná ze stop nevede k pachateli. V okamžiku, kdy se zdá, že pátrání definitivně uvízne na mrtvém bodě, je objevena další mrtvá. Kriminalisté se odhodlají k riskantnímu kroku...
    Žánry:DramaKrimi
    1907
  9. Romance pro křídlovku
    Romance pro křídlovku (1966)
    • VOYO
    • O2 TV
    Otakar Vávra se v 60. letech vzepjal k mimořádným tvůrčím výkonům, zařadil mezi po bok svých žáků inovujících filmový jazyk i témata. Vávra se přiklonil k poetickému stylu, předurčenému už nostalgickým zacílením stejnojmenné básnické předlohy Františka Hrubína. Stárnoucí muž, zaposlouchavší se do zvuku křídlovky, si vybaví události, které zažil jako mladičký nezkušený student. Evokace venkovské pouti, láska k děvčeti od kolotoče, patina starobylých zábav, prvního setkání se smyslností i smrtí - to vše film promyšleně nabízí. Vynikající je režijní ztvárnění včetně herecké složky. V hlavní roli se blýskl začínající Jaromír Hanzlík, jeho popleteného dědečka ztvárnil Janusz Strachocki.
    79%
    Otakar Vávra se v 60. letech vzepjal k mimořádným tvůrčím výkonům, zařadil mezi po bok svých žáků inovujících filmový jazyk i témata. Vávra se přiklonil k poetickému stylu, předurčenému už nostalgickým zacílením stejnojmenné básnické předlohy Františka Hrubína. Stárnoucí muž, zaposlouchavší se do zvuku křídlovky, si vybaví události, které zažil jako mladičký nezkušený student. Evokace venkovské pouti, láska k děvčeti od kolotoče, patina starobylých zábav, prvního setkání se smyslností i smrtí - to vše film promyšleně nabízí. Vynikající je režijní ztvárnění včetně herecké složky. V hlavní roli se blýskl začínající Jaromír Hanzlík, jeho popleteného dědečka ztvárnil Janusz Strachocki.
    1908
  10. Fantom Morrisvillu
    Fantom Morrisvillu (1966)
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Příběh se "odehrává" v pražském Smetanově divadle, kde si během představení Bizetovy Carmen málo vytížený hudebník čte šestákový román, který má ukrytý mezi notami a prožívá s jeho hrdinou, Sirem Hanibalem Morrisem, neuvěřitelné dobrodružství. Dobrodruh Manuel Diaz je těsně před popravou osvobozen z cely smrti svými kumpány, Dixim, Mikim a Drummondem. Vypraví se do zámku Morrisville, kde se chystá svatba Sira Hanibala s krásnou Clarence. Nikdo z přítomných netuší, že krásná nevěsta dosud je Diazovou manželkou...
    79%
    Příběh se "odehrává" v pražském Smetanově divadle, kde si během představení Bizetovy Carmen málo vytížený hudebník čte šestákový román, který má ukrytý mezi notami a prožívá s jeho hrdinou, Sirem Hanibalem Morrisem, neuvěřitelné dobrodružství. Dobrodruh Manuel Diaz je těsně před popravou osvobozen z cely smrti svými kumpány, Dixim, Mikim a Drummondem. Vypraví se do zámku Morrisville, kde se chystá svatba Sira Hanibala s krásnou Clarence. Nikdo z přítomných netuší, že krásná nevěsta dosud je Diazovou manželkou...
    1909
  11. Volání divočiny
    Volání divočiny (1966)
    • Google Play
    • iTunes
    Šelma je šelma a patří divočině. I když je od malinka vychovávána jako domácí mazlíček, i když se z ní stane přítulné, lidi milující stvoření, svou podstatu a přirozenost zapřít nemůže. Ani lvice Elsa, kterou manželé Adamsonovi, žijící a pracující v Keni, nalezli jako bezbranné mládě, nebyla žádnou výjimkou. Byla mírná, přítulná, oddaná a poslušná. Neztratila však svou hravost a právě na její následky měla doplatit. Ortel byl jasný: lvice musí do zoologické zahrady. Joy Adamsonová si však neuměla představit, že by Elsa měla strávit zbytek života v kleci...
    78%
    Šelma je šelma a patří divočině. I když je od malinka vychovávána jako domácí mazlíček, i když se z ní stane přítulné, lidi milující stvoření, svou podstatu a přirozenost zapřít nemůže. Ani lvice Elsa, kterou manželé Adamsonovi, žijící a pracující v Keni, nalezli jako bezbranné mládě, nebyla žádnou výjimkou. Byla mírná, přítulná, oddaná a poslušná. Neztratila však svou hravost a právě na její následky měla doplatit. Ortel byl jasný: lvice musí do zoologické zahrady. Joy Adamsonová si však neuměla představit, že by Elsa měla strávit zbytek života v kleci...
    1910
  12. Ukradená vzducholoď
    Ukradená vzducholoď (1966)
    • Netflix
    • VOYO
    • Google Play
    • +3
    Dobrodružný příběh pěti úplně obyčejných kluků, kteří se tak trochu náhodou ocitnou v neobyčejné situaci. Na pražském Výstavišti kluci využijí příležitosti letu vzducholodí zdarma a vyráží vstříc senzační vzduchoplavecké cestě. Majitel vzducholodi ale překroutí celou situaci a vzniká poprask. Novináři se honí za senzací ukradené vzducholodi, vážení pánové se pohoršují nad dětskou zločinností a rodiče dětí je jen těžko brání před přísným soudem. Majitel vzducholodi Findeys chce využít její zmizení k propagaci své firmy a podvodu s falešným nehořlavým plynem. Nicméně nehořlavý plyn není úžasný vynález pouze pro létající steampunkové stroje. O jeho ukořistění se snaží také jedna vojenská mocnost, která vysílá podlého agenta s všemožnými vychytávkami, aby se zmocnil vzorce na nehořlavý plyn. Kluci chtějí obletět celý svět, ale vzducholoď havaruje na vzdáleném ostrově, kde na ně číhá nemalé nebezpečí. Díky pomoci kapitána Nema a odvážného novináře Ardana nakonec kluci všechny nástrahy překonají a vrátí se domů. Odvěký souboj nespoutaného mládí a přísného světa dospělých končí vítězně ve prospěch dětí. (Bontonfilm)
    78%
    Dobrodružný příběh pěti úplně obyčejných kluků, kteří se tak trochu náhodou ocitnou v neobyčejné situaci. Na pražském Výstavišti kluci využijí příležitosti letu vzducholodí zdarma a vyráží vstříc senzační vzduchoplavecké cestě. Majitel vzducholodi ale překroutí celou situaci a vzniká poprask. Novináři se honí za senzací ukradené vzducholodi, vážení pánové se pohoršují nad dětskou zločinností a rodiče dětí je jen těžko brání před přísným soudem. Majitel vzducholodi Findeys chce využít její zmizení k propagaci své firmy a podvodu s falešným nehořlavým plynem. Nicméně nehořlavý plyn není úžasný vynález pouze pro létající steampunkové stroje. O jeho ukořistění se snaží také jedna vojenská mocnost, která vysílá podlého agenta s všemožnými vychytávkami, aby se zmocnil vzorce na nehořlavý plyn. Kluci chtějí obletět celý svět, ale vzducholoď havaruje na vzdáleném ostrově, kde na ně číhá nemalé nebezpečí. Díky pomoci kapitána Nema a odvážného novináře Ardana nakonec kluci všechny nástrahy překonají a vrátí se domů. Odvěký souboj nespoutaného mládí a přísného světa dospělých končí vítězně ve prospěch dětí. (Bontonfilm)
    1911
  13. Jak ukrást Venuši
    Jak ukrást Venuši (1966)
    • Google Play
    • iTunes
    Jedna z nezapomenutelnych komedií šedesátých let, příběh o vyznamném padělateli obrazů, jeho krásné dceři a zloději, ktery není tím, čím se zdá, a kde se všechno točí kolem sošky Celliniho Venuše. Padělatelem a to geniálním, je elegantní Pařížan Charles Bonnet, nabízející často uměleckym galeriím vzácná umělecká díla, jeho dcerou půvabná Nicole, pokoušející se zabránit otcovu zneuctění a zlodějem sympatický Simon Dermott, ve skutečnosti detektiv, specialista na zločiny z uměleckého světa. Všechno začíná v okamžiku, kdy se Bonnet nechá přemluvit k zapůjčení a vystavení Celliniho Venuše. Jenže před podpisem pojistky má být dílo odborně prozkoumáno. To by však znamenalo odhalení pravdy, neboť i Venuše je padělkem. Nicole se rozhodne, že sošku z muzea uloupí dřív, než k tomu dojde. O pomoc požádá Simona, kterého přistihla v otcově sídle a považuje jej za zloděje. Ve skutečnosti je Simon detektivem, specialistou na zločiny ve světě umění.
    78%
    Jedna z nezapomenutelnych komedií šedesátých let, příběh o vyznamném padělateli obrazů, jeho krásné dceři a zloději, ktery není tím, čím se zdá, a kde se všechno točí kolem sošky Celliniho Venuše. Padělatelem a to geniálním, je elegantní Pařížan Charles Bonnet, nabízející často uměleckym galeriím vzácná umělecká díla, jeho dcerou půvabná Nicole, pokoušející se zabránit otcovu zneuctění a zlodějem sympatický Simon Dermott, ve skutečnosti detektiv, specialista na zločiny z uměleckého světa. Všechno začíná v okamžiku, kdy se Bonnet nechá přemluvit k zapůjčení a vystavení Celliniho Venuše. Jenže před podpisem pojistky má být dílo odborně prozkoumáno. To by však znamenalo odhalení pravdy, neboť i Venuše je padělkem. Nicole se rozhodne, že sošku z muzea uloupí dřív, než k tomu dojde. O pomoc požádá Simona, kterého přistihla v otcově sídle a považuje jej za zloděje. Ve skutečnosti je Simon detektivem, specialistou na zločiny ve světě umění.
    1912
  14. Kdo se bojí Virginie Woolfové?
    Kdo se bojí Virginie Woolfové? (1966)
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten

    Příběh stárnoucího profesora (Richard Burton) a jeho ženy (Elizabeth Taylor), kteří si zpestřují život vymyšlenými příběhy a množstvím krutých her, jejichž prostřednictvím si vzájemně rozdírají duše (pravděpodobně proto, aby si dokázali, že ještě žijí), sledujeme společně s mladší dvojicí, která stojí téměř na počátku jak vztahu, tak kariéry, a na rozdíl od starších ještě má zábrany - předstírá nejen ostatním, ale i sobě nejrůznější iluze o životě...
    Adaptácia hry amerického dramatika Edwarda Albeeho je prenikavou i trpkou štúdiou partnerských vzťahov a ľudských charakterov. Vysokoškolský profesor histórie George začal piť, aby dokázal ľahšie znášať každodenné zlomyseľnosti svojej zatrpknutej manželky Marthy. Jedného večera sa jej obeťou okrem manžela stane aj Georgeov kolega s manželkou, ktorí si k staršiemu manželskému páru zašli na pohárik. Nočná doba a alkohol vo vzťahu hostiteľov vyplavujú čoraz viac trpkosti, ktorou sa postupne nakazí i mladší a ešte stále zaľúbený pár. V hlavných úlohách komornej drámy excelujú vo svojich životných úlohách Elizabeth Taylor, ocenená Oscarom, a Richard Burton. Režijný debut Mikea Nicholsa získal ďalších štyroch Oscarov: pre najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe Sandy Dennis, za najlepšiu scénografiu, kostýmy a kameru.

    78%

    Příběh stárnoucího profesora (Richard Burton) a jeho ženy (Elizabeth Taylor), kteří si zpestřují život vymyšlenými příběhy a množstvím krutých her, jejichž prostřednictvím si vzájemně rozdírají duše (pravděpodobně proto, aby si dokázali, že ještě žijí), sledujeme společně s mladší dvojicí, která stojí téměř na počátku jak vztahu, tak kariéry, a na rozdíl od starších ještě má zábrany - předstírá nejen ostatním, ale i sobě nejrůznější iluze o životě...
    Adaptácia hry amerického dramatika Edwarda Albeeho je prenikavou i trpkou štúdiou partnerských vzťahov a ľudských charakterov. Vysokoškolský profesor histórie George začal piť, aby dokázal ľahšie znášať každodenné zlomyseľnosti svojej zatrpknutej manželky Marthy. Jedného večera sa jej obeťou okrem manžela stane aj Georgeov kolega s manželkou, ktorí si k staršiemu manželskému páru zašli na pohárik. Nočná doba a alkohol vo vzťahu hostiteľov vyplavujú čoraz viac trpkosti, ktorou sa postupne nakazí i mladší a ešte stále zaľúbený pár. V hlavných úlohách komornej drámy excelujú vo svojich životných úlohách Elizabeth Taylor, ocenená Oscarom, a Richard Burton. Režijný debut Mikea Nicholsa získal ďalších štyroch Oscarov: pre najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe Sandy Dennis, za najlepšiu scénografiu, kostýmy a kameru.

    1913
  15. Grand Prix
    Grand Prix (1966)
    • iTunes
    Souboj o světovou korunu krále formule 1 svádí na tratích čtveřice pilotů: ambiciózní Scott Stoddart (Brian Bedford), rozvážný obhájce Jean-Pierre Sarti (Yves Montand), nastupující mladík Nino Barlini (Antonio Sabato) a problémy stíhaný Pete Aron (James Garner). Jsme svědky jejich souboje na evropských tratích F1, troskotajících a nově navazovaných vztahů, ztrát závodních jistot a překvapivých výsledků. A ke slovu se přihlásí i v tomto odvětví všudypřítomná smrt. Režisér John Frankenheimer využil pro svůj film i záběry ze skutečných závodů, takže ve filmu máme možnost vidět tehdejší hvězdy F1 - Chrise Amona, Lorenza Bandiniho, Jima Clarka, Johna Surteese, Dana Gurneye či Jacka Brabhama.
    78%
    Souboj o světovou korunu krále formule 1 svádí na tratích čtveřice pilotů: ambiciózní Scott Stoddart (Brian Bedford), rozvážný obhájce Jean-Pierre Sarti (Yves Montand), nastupující mladík Nino Barlini (Antonio Sabato) a problémy stíhaný Pete Aron (James Garner). Jsme svědky jejich souboje na evropských tratích F1, troskotajících a nově navazovaných vztahů, ztrát závodních jistot a překvapivých výsledků. A ke slovu se přihlásí i v tomto odvětví všudypřítomná smrt. Režisér John Frankenheimer využil pro svůj film i záběry ze skutečných závodů, takže ve filmu máme možnost vidět tehdejší hvězdy F1 - Chrise Amona, Lorenza Bandiniho, Jima Clarka, Johna Surteese, Dana Gurneye či Jacka Brabhama.
    1914
  16. Grand restaurant pana Septima
    Grand restaurant pana Septima (1966)
    • iVysílání
    Septimův Grand restaurant je jedním z nejdražších podniků v Paříži. Septime jej vede železnou rukou a své zaměstnance doslova terorizuje. Mezi pravidelné návštěvníky restaurantu patří ministři, vysocí úředníci i policisté. Není divu, že na večeři přijde i prezident spřátelené země, který je ve Francii na oficiální návštěvě. Místo decentní záře flambovaného dortu se ozve výbuch a prezident je pryč. Je na Septimovi, aby našel prezidenta a získal tak zpět reputaci svého podniku. Bláznivé funesovské eskapády začínají.
    Žánry:KomedieSatira
    77%
    Septimův Grand restaurant je jedním z nejdražších podniků v Paříži. Septime jej vede železnou rukou a své zaměstnance doslova terorizuje. Mezi pravidelné návštěvníky restaurantu patří ministři, vysocí úředníci i policisté. Není divu, že na večeři přijde i prezident spřátelené země, který je ve Francii na oficiální návštěvě. Místo decentní záře flambovaného dortu se ozve výbuch a prezident je pryč. Je na Septimovi, aby našel prezidenta a získal tak zpět reputaci svého podniku. Bláznivé funesovské eskapády začínají.
    Žánry:KomedieSatira
    1915
  17. Kočár do Vídně
    Kočár do Vídně (1966)
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Psychologické drama režiséra Karla Kachyni a scenáristy Jana Procházky radikálně změnilo zobrazování nedávné československé historie. Nešlo o pouhé překlopení dosavadní optiky (zlý Němec, hodný partyzán), ale o celkovou relativizaci, budovanou díky soustředění na jednotlivce a na jeho individuální prožívání „velkých“ dějinných událostí. Komorní charakter příběhu podtrhuje sevřený vizuální koncept. Celý film se odehrává v hlubinách lesa. Dva prchající rakouští dezertéři donutí mladou venkovanku Kristu, aby je svým povozem dopravila přes Znojmo za hranice. Žena svolí s vidinou pomsty: Němci jí den předtím pro výstrahu oběsili manžela a těžce raněný voják a jeho naivní druh mají zemřít její rukou. Situace se však rozvíjí jinak, než žena naplánovala. Pro pětadvacetiletou Ivu Janžurovou byla postava mladé vdovy jednou z prvních velkých hereckých příležitostí. Za svůj výkon v Kočáru do Vídně, Svatbě jako řemen a Pensionu pro svobodné pány obdržela v roce 1968 cenu Trilobit. Kromě soustředěného herectví se na napjaté atmosféře filmu podílí kamera Josefa Illíka, proměňující opuštěný les v tísnivý prostor, z něhož není návratu. Nadčasový příběh o nemožnosti najít společnou řeč a dosáhnout spravedlnosti, se stejně jako jiné filmy Kachyni a Procházky po srpnu 1968 nemohl objevit v kinech. (NFA)
    77%
    Psychologické drama režiséra Karla Kachyni a scenáristy Jana Procházky radikálně změnilo zobrazování nedávné československé historie. Nešlo o pouhé překlopení dosavadní optiky (zlý Němec, hodný partyzán), ale o celkovou relativizaci, budovanou díky soustředění na jednotlivce a na jeho individuální prožívání „velkých“ dějinných událostí. Komorní charakter příběhu podtrhuje sevřený vizuální koncept. Celý film se odehrává v hlubinách lesa. Dva prchající rakouští dezertéři donutí mladou venkovanku Kristu, aby je svým povozem dopravila přes Znojmo za hranice. Žena svolí s vidinou pomsty: Němci jí den předtím pro výstrahu oběsili manžela a těžce raněný voják a jeho naivní druh mají zemřít její rukou. Situace se však rozvíjí jinak, než žena naplánovala. Pro pětadvacetiletou Ivu Janžurovou byla postava mladé vdovy jednou z prvních velkých hereckých příležitostí. Za svůj výkon v Kočáru do Vídně, Svatbě jako řemen a Pensionu pro svobodné pány obdržela v roce 1968 cenu Trilobit. Kromě soustředěného herectví se na napjaté atmosféře filmu podílí kamera Josefa Illíka, proměňující opuštěný les v tísnivý prostor, z něhož není návratu. Nadčasový příběh o nemožnosti najít společnou řeč a dosáhnout spravedlnosti, se stejně jako jiné filmy Kachyni a Procházky po srpnu 1968 nemohl objevit v kinech. (NFA)
    1916
  18. El Dorado
    El Dorado (1966)
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    Do městečka El Dorado, kde je šerifem J. P. Harra, přijíždí muž jménem Thorton. Dostal nabídku, aby spolupracoval s jistým Bartem Jasonem. Šerif Thortona zná, a tak se ptá, co tu Thorton hodlá dělat. Poté Thortonovi vysvětlí, že Jason je darebák, který se snaží nezákonným způsobem získat studnu na pozemku, patřícím početné rodině MacDonaldsových, takže Thorton Jasonovi spolupráci odmítne. Při odjezdu z města se však situace pořádně zamotá. Thorton narazí na jednoho z MacDonaldsových synů, který po něm začne střílet, a Thorton mladíka těžce zraní...
    76%
    Do městečka El Dorado, kde je šerifem J. P. Harra, přijíždí muž jménem Thorton. Dostal nabídku, aby spolupracoval s jistým Bartem Jasonem. Šerif Thortona zná, a tak se ptá, co tu Thorton hodlá dělat. Poté Thortonovi vysvětlí, že Jason je darebák, který se snaží nezákonným způsobem získat studnu na pozemku, patřícím početné rodině MacDonaldsových, takže Thorton Jasonovi spolupráci odmítne. Při odjezdu z města se však situace pořádně zamotá. Thorton narazí na jednoho z MacDonaldsových synů, který po něm začne střílet, a Thorton mladíka těžce zraní...
    1917
  19. Bitva o Alžír
    Bitva o Alžír (1966)

    Alžír, 7.října 1957. Francouzští vojáci donutí zajatce vyzradit adresu jednoho z posledních vůdců povstání Aliho Bodáka. Následuje retrospektiva. Bodák si s nejvěrnějšími připomíná klíčové okamžiky národně revolučního odboje, který trvá již tři léta. Nejprve zkouška: Ali dostane zbraň, kterou má zabít policistu, chybí mu však náboje... Po vyčištění vnitřních řad se odboj zaměří na přepadávání veřejných složek a krádeže zbraní, následují teroristické atentáty... Závěrečné záběry ukazují vítězství revoluce, která Alžír osvobodila 2. června 1962. Režisér Gillo Pontecorvo, původním povoláním novinář a aktivní účastník antifašistického odboje italské mládeže, se rozhodl Bitvu o Alžír natočit dokumentaristickou metodou. Po ročním studiu pramenů a zkoumání autentických míst alžírské revoluce realizoval "nezapomenutelný obraz", sugestivní výpověď, která má v řadě sekvencí sílu a věrohodnost autenticky snímaného materiálu. Ke zobrazení často naivní, primitivní metody osvobozeneckého boje v němž neexistuje objektivní etika dodává režisér: "Je to jako podzemní řeka, která se nakonec objeví na denním světle, je to neústupnost sdílená milióny lidí, kteří se domnívají, že všechny prostředky jsou dobré k dosažení svobody." Martin Jiroušek

    75%

    Alžír, 7.října 1957. Francouzští vojáci donutí zajatce vyzradit adresu jednoho z posledních vůdců povstání Aliho Bodáka. Následuje retrospektiva. Bodák si s nejvěrnějšími připomíná klíčové okamžiky národně revolučního odboje, který trvá již tři léta. Nejprve zkouška: Ali dostane zbraň, kterou má zabít policistu, chybí mu však náboje... Po vyčištění vnitřních řad se odboj zaměří na přepadávání veřejných složek a krádeže zbraní, následují teroristické atentáty... Závěrečné záběry ukazují vítězství revoluce, která Alžír osvobodila 2. června 1962. Režisér Gillo Pontecorvo, původním povoláním novinář a aktivní účastník antifašistického odboje italské mládeže, se rozhodl Bitvu o Alžír natočit dokumentaristickou metodou. Po ročním studiu pramenů a zkoumání autentických míst alžírské revoluce realizoval "nezapomenutelný obraz", sugestivní výpověď, která má v řadě sekvencí sílu a věrohodnost autenticky snímaného materiálu. Ke zobrazení často naivní, primitivní metody osvobozeneckého boje v němž neexistuje objektivní etika dodává režisér: "Je to jako podzemní řeka, která se nakonec objeví na denním světle, je to neústupnost sdílená milióny lidí, kteří se domnívají, že všechny prostředky jsou dobré k dosažení svobody." Martin Jiroušek

    1918
  20. A co dále, Baltazare
    A co dále, Baltazare (1966)

    Jedného dňa nájdu deti v horách mladého oslíka a dajú mu meno Baltazár podľa jedného z troch kráľov z Východu. Detská idyla sa však pre neho čoskoro skončí a nastúpi tvrdá práca v záprahu alebo pod nákladom. Jedine dievčina Marie si pamätá na chvíle pohody z detstva a zahŕňa Baltazára starostlivosťou a nehou. Ale len do chvíle, kedy padne do spárov krutého Gérarda a beznádejne sa do neho zamiluje. Vo svete plnom ľudí ako Gérard je pokora a dobrota Marie bezbranná a zraniteľná. Musí niesť svoje bremeno rovnako, ako ho bez reptania nesie aj Baltazár. Film A čo ďalej, Baltazár je meditáciou o ústredných témach tvorby "filmového jansenistu" Roberta Bressona: o neviditeľnosti božej prozreteľnosti, o mlčaní boha a o pokore. Jeho filmy sa vyznačujú minimalistickým asketickým štýlom, absenciou dramatických momentov, naratívnymi pomlkami a prácou s nehercami. Jeden z najvýraznejších režisérov francúzskej novej vlny, Jean-Luc Godard, označil toto dielo za najkomplexnejší film obľúbeného filmového autora svojej generácie. Bresson v alegorickom príbehu predstavil univerzum smrteľných ľudských hriechov, reprezentovaných jednotlivými postavami drámy. V ich centre stojí Batlazár ako stelesnenie pokory a dobroty, zneužívanej omylnými alebo skazenými ľuďmi. Počas svojho neľahkého života prejde Baltazár rukami viacerých pánov, ale svoj kríž nesie s odovzdanosťou a pokorou svätca. Na MFF v Benátkach získal film Cenu ekumenickej poroty.

    75%

    Jedného dňa nájdu deti v horách mladého oslíka a dajú mu meno Baltazár podľa jedného z troch kráľov z Východu. Detská idyla sa však pre neho čoskoro skončí a nastúpi tvrdá práca v záprahu alebo pod nákladom. Jedine dievčina Marie si pamätá na chvíle pohody z detstva a zahŕňa Baltazára starostlivosťou a nehou. Ale len do chvíle, kedy padne do spárov krutého Gérarda a beznádejne sa do neho zamiluje. Vo svete plnom ľudí ako Gérard je pokora a dobrota Marie bezbranná a zraniteľná. Musí niesť svoje bremeno rovnako, ako ho bez reptania nesie aj Baltazár. Film A čo ďalej, Baltazár je meditáciou o ústredných témach tvorby "filmového jansenistu" Roberta Bressona: o neviditeľnosti božej prozreteľnosti, o mlčaní boha a o pokore. Jeho filmy sa vyznačujú minimalistickým asketickým štýlom, absenciou dramatických momentov, naratívnymi pomlkami a prácou s nehercami. Jeden z najvýraznejších režisérov francúzskej novej vlny, Jean-Luc Godard, označil toto dielo za najkomplexnejší film obľúbeného filmového autora svojej generácie. Bresson v alegorickom príbehu predstavil univerzum smrteľných ľudských hriechov, reprezentovaných jednotlivými postavami drámy. V ich centre stojí Batlazár ako stelesnenie pokory a dobroty, zneužívanej omylnými alebo skazenými ľuďmi. Počas svojho neľahkého života prejde Baltazár rukami viacerých pánov, ale svoj kríž nesie s odovzdanosťou a pokorou svätca. Na MFF v Benátkach získal film Cenu ekumenickej poroty.

    1919
  21. Muž a žena
    Muž a žena (1966)
    Psychologické melodrama, které svého času vyvolalo u kritiky protichůdné reakce, ačkoliv mu všichni přiznali vysokou profesionalitu. Filmová skriptka Anne Gauthierová se v Deauville seznámí s automobilovým závodníkem Jeanem-Louisem Durokem. Oba sem jezdí do penzionátu navštěvovat své děti. Annin muž zahynul jako kaskadér, Durokova žena spáchala sebevraždu. Při dalších návštěvách se osamělí lidé sblíží. Vzpomínky na minulost jim však brání plně se poddat svému citu. Zdá se, že milostný vztah skončil dříve, než byl naplněn. Jednoduchý děj obohatil tvůrce pozoruhodnou kameramanskou prací, nevšední silou citu a sugestivností atmosféry. To umožňuje divákovi, aby intenzivně prožíval velké city milenecké dvojice, sahající od smutku až po rozkoš, od utrpení až po naději. Jednotlivé dialogy herci improvizovali během natáčení, aniž by znali scénář.
    75%
    Psychologické melodrama, které svého času vyvolalo u kritiky protichůdné reakce, ačkoliv mu všichni přiznali vysokou profesionalitu. Filmová skriptka Anne Gauthierová se v Deauville seznámí s automobilovým závodníkem Jeanem-Louisem Durokem. Oba sem jezdí do penzionátu navštěvovat své děti. Annin muž zahynul jako kaskadér, Durokova žena spáchala sebevraždu. Při dalších návštěvách se osamělí lidé sblíží. Vzpomínky na minulost jim však brání plně se poddat svému citu. Zdá se, že milostný vztah skončil dříve, než byl naplněn. Jednoduchý děj obohatil tvůrce pozoruhodnou kameramanskou prací, nevšední silou citu a sugestivností atmosféry. To umožňuje divákovi, aby intenzivně prožíval velké city milenecké dvojice, sahající od smutku až po rozkoš, od utrpení až po naději. Jednotlivé dialogy herci improvizovali během natáčení, aniž by znali scénář.
    1920
Objevte top filmy roku 1966! Filmovému žebříčku 1966 s celkovým počtem 75 titulů vévodí těchto 5 nejlepších filmů: Hodný, zlý a ošklivý, Velký flám, Ostře sledované vlaky, Persona, Kdo chce zabít Jessii?, s hlavními hvězdami, jako jsou: Clint Eastwood, Eli Wallach, Lee Van Cleef, Aldo Giuffrè, Luigi Pistilli, Rada Rassimov. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, Max, Amazon Prime Video, Disney+, VOYO, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.