Profilový obrázek

Tao Quit

Tao Quit

Komentáře 282

Od nejnovějších
  1. Beetlejuice Beetlejuice
    Beetlejuice Beetlejuice (2024)
    9
    Já vím, že dějových linek tu bylo jak nas*áno a že byly ukončeny jako deus ex machina (při nejlepším), ale mě to nevadilo! Ten film je hravý spektákl a když končil, byl jsem spokojený. Pomalejší tempo mi po tolika letech od jedničky vyloženě sedlo a zase si to vzalo na konci, který kdyby byl natahovanější, možná by to celé zase nefungovalo tak dobře. Těžko říct, každopádně je to lepší jak jednotka, režijně a scénáristicky je to fajn, cítil jsem z toho takovou tu starou filmařinu, které už dnes tolik není, takže jsem spoko. A je to Tim Burton jak se patří se všemi svými plusy.
  2. Megalopolis
    Megalopolis (2024)
    9
    Na tento film jsem se velmi těšil a stál mě ban na ČSFD (jako prvnímu filmu za 14 let jsem mu dal předem hodnocení 5*, které si nyní rád obhájím).

    Nejdřív jsem si říkal, že to bude špatný a ono to svým způsobem je. Je to jako kdyby se zde potkali starej Coppolla s Lynchem a Neilem Breenem. Ovšem žádným tím směrem to nejde na plno, což je škoda. Kdyby to bylo víc surrealistické, více new age nebo víc komorní, mohlo to mít tah na branku.

    Protože hudba byla úplně epesní, dlouho jsem neslyšel takhle dobrou hudbu "on point" ve filmu. Herecké výkony super, ačkoliv tu herci místy neměli co hrát, nebo museli přehrávat. Režijně to bylo taky super, bavily mě efekty, bavilo mě, jak to bylo nahuštěné a jak si Coppolla vyhrával. Slabší stránkou je scénář, ale někdy u cirkusu (nebo kolosea nebo co to bylo), mě napadlo proč.

    Coppolla to měl zkrátka v pí.. On se rozhodl si prostě natočit film, který by mu nikdo neschválil a způsobem jakým chce. Chtěl si to natočit po svým a bavit se, což čtu jako takový dopis na rozloučenou filmu jako takovému. On se tím bavil a když jsem na tu hru přistoupil, bavil jsem se i já. Párkrát jsem se smál, kde jsem neměl, ale proč ne, to jsou ty Neil Breenovské momenty. Chvílemi to byl cringe, ALE.. už dlouho uvažuju nad tím, že pokud je autor 100% svůj, tak se cringi nevyhne. Abyste dělali umění zcela podle sebe, chtě nechtě se ztrapníte.

    A tady to bylo chvílema roztomile senilně naivní. A co ještě oceňuju je, že je příběh tak přímočarý a ryze pozitivní. Je to vize toho, co by si Coppolla přál, aby bylo se světem po jeho smrti. Jsou to jednoduché myšlenky, ale podané jednoduše a to prostě stačí. Nevynalézal zde kolo. Řekl to, co chtěl před smrtí a to oceňuju taky. V tom filmu je ryze pozitivní přesah a to se dnes taky nevidí.

    Nedivím se, že studia nebudou chtít, aby se točili takový autorský filmy, protože by se vyšachovaly z celého procesu, ale Coppolla si to natočil podle sebe i tak a je to jedinečný zážitek, kterých už dnes tolik nenajdeme. Tam, kde jsou filmy prázdné a umělé fungující pouze jako forma bez obsahu, tam Coppolla dodal naprosto perfektní uměleckou formu s pokulhávajícím obahem, který je ale v jádru ryze pozitivní. Byť možná naivní a cringe, ale férový a správný.
  3. Atlas mraků
    Atlas mraků (2012)
    4
    Dosud jsem ještě nebyl z filmu tak rychle rozčarován. Doslova se mi vypařilo kladné hodnocení pár minut po dokoukání. Což o to, koukalo se na to pěkně, ačkoliv mě neustálé maskovací orgie přestávaly bavit, nicméně jsem po té úmorné stopáži čekal nějakou echt pointičku, ale ono se nedostavilo nic.

    Chvílemi, někdy v první třetině, jsem uvažoval, že dám i 9, před koncem jsem váhal mezi 7 a 6 a pár minut po konci, jsem na čtyřečce. A to je škoda.

    Za mě je totiř film jenom prázdná forma. On místy i Matrix byl více forma, ale s ostatními elementy vytvořil přirozenou hloubku. Tady hloubku hledám marně. Zároveň tady sedí takové to přísloví, že více klacíků dohromady vytvoří nezlomitelný kmen. Kdybych viděl všech šest filmů zvlášť, tak je každý těžce průměrný. Jedná se o klišoidní nápady, které jsme viděli stokrát ve všech podáních. Zásadní pointa chybí, propojení žádné a myšlenky mi opravdu nesedly. Hinduismus, budhismus a osudovost mi tu fakt nesedí.

    Škoda, režie je fajn, herecké výkony jakbysmet a co funguje je to, že se zvládlo naložit s šesti různými, vcelku na první dobrou zamotanými (na druhou jednoduchými jak facka), příběhy tak, že se divák nenudí a zvládá udržet celou dobu pozornost, ačkoliv ta časová a energetická investice po shlédnutí přišla úplně vniveč.
  4. Muž v ohni
    Muž v ohni (2004)
    9
    Riddley si natočil s DiCapriem špionážní trhriller z Blízkého východu a Tony zase šel do únosů děti v Mexicu s Denzelem. A obojí je perfektní.

    Tady není skoro co vytknout, je to prostě áčková podívaná se vším všudy, hluboký příběh, skvělá filmařina, bomba. Jediné, co bych uvítal, by bylo zkrácení některých trošku zbytečných míst, tak o 10, 15 minut a bylo by to úplně top!
  5. Dunkerk
    Dunkerk (2017)
    8
    Já už jsem na to konečně po mnoha letech přišel, proč mi polovina Nolanových filmů přijde super a polovina ne. Když si bere fikční základ (Batman, Tenet, Inception, i Dokonalý trik), ten film mě nebaví a sere mě. Když si bere "realistickou látku", jako v Insomnii, Oppenheimerovi, ale i Interstellaru (počítám, že je to hardcore science fiction operující s vcelku realistickými zákonitostmi, tam právě jeho realistický styl sedí moc), tak je to bomba.

    Takže mám jasno, když Nolan bude chtít točit něco reálného, bude to fajne, když si bude vymejšlet kraviny, tak mě zklame. Tady je to reálný a realistický, až má člověk skoro husinu. Prvotřídní práce s atmosférou, filmařsky naprosto dokonalé. Co mě už trošku leze krkem, je jeho neustálý nelineární psaní, on už asi ani neumí psát chronologicky, ale tady to vadí úplně minimálně. Zde mi možná trošku vadila nejasnost a repetitivnost děje. Zatímco se hlavní hrdina potopil s každou kocábkou, na kterou vlez, tak linka s Gillianem mi přišla úplně zbytečně navrubovaná, víc bych třeba uvítal pozadí Hardyho. Ale to jsou detaily, ve výsledku je to fakt skvělej film, zasloužící si maximální respekt.
  6. 3:10 Vlak do Yumy
    3:10 Vlak do Yumy (2007)
    8
    Super western. Zdá se, že máme s ženou zalíbení v nových westernech, protože je točí pěkně. Měli bychom se už pustit i do těch starých někdy :-)

    Tady to celé táhly herecké výkony Balea, Crowea a Fostera + pár dalších příjemných vedlejších roliček. Pěkně se na to dívalo, mělo to všechno, co dobrý western potřebuje, ale občas mi tam haprovala logika postav. Nepřišlo mi, že se chovají úplně tak, jak by dávalo smysl a tak jsem třeba furt čekal, jestli má Wade nějaký úplně skrytý plán, nebo tak..
  7. Hořký měsíc
    Hořký měsíc (1992)
    9
    Silný kousek. Celou dobu má diváka tam, kde ho chce mít. A není to hezké místo :-)) Musím uznat, že Kubrickovo Eyes Wide Shut s podobnou látkou pracovalo lépe a pro mě přijatelněji, ale vzniklo taky později a ostatně - je to něco jiného.

    Každopádně film je to těžkotonážní a jeho erotické, psychologické a dramatické linky jsou značně dobře spletené až do finální katarze. Z režijního, scénáristického a hereckého pohledu jde o zcela perfektní dílo nemající chybu.

    Jediné z čím může mít divák problém, je morální tíha toho, co film na diváka vyleje. Na jednu stranu je ten příběh vlastně docela běžný, takových lidských příběhů jsou tisíce a i horší. Taky jsem viděl drastičtější a horší snímky, ale už nejsem mladý, mám fungující dlouhodobý manželství a s postavami se sice dokážu ztotožnit, ale zároveň je mi jejich chování tak vzdálené, že se mi film nedostane pod kůži až tak, jak by chtěl a to je dobře.
  8. Když Harry potkal Sally
    Když Harry potkal Sally (1989)
    9
    Tak toto bylo velmi fajn. Už vím, kde brali všechny ty "Jsem do tebe blázen", "Sexy ve městě", "Přátelé" a další romkomy. Čekal jsem trochu zestárlou romanťárnu a dostal jsem příjemný, vyzrálý a svěží filmek, ve kterém zestárly jen hadry a věci okolo. Vztahová otázka lidí hledajících lásku v New Yorku je zde přímo kánonicka. Scénář funguje, je uvěřitelný a na relativně malém prostoru dokáže velké věci. Jo a mám slabost v romkomech pro vztahy, co se budují nárazově v průběhu let a už vidím, kde takové filmy většinou braly inspiraci.
  9. Mizerové: Na život a na smrt
    Mizerové: Na život a na smrt (2024)
    8
    Za mě trošku slabší jak trojka a lepší jak dvojka. Jednička je samozřejmě nejvýš. I když byl humor a některé situace přitažené za vlasy, přišlo mi ale že scénář a postavy odpovídají samy sobě, jsou to pořád ti samí mizerové a je vlastně hezký sledovat jak se vyvinuli po tolika letech a vcelku adekvátně. Nepřišlo mi to zkrátka pitomé, ani překombinované, v rámci žánru. Bavil jsem se slušně a nemám s ničím problém.
  10. Valmont
    Valmont (1989)
    10
    Tak tohle byla krasojízda. Neviděl jsem Nebezpečné známosti, ale troufnu si říct, že mě neosloví tak, jako tahle Formanova pecka. Na tohle je asi více potřeba evropská (potažmo česká) prcičkářská duše.
    Režie je brilantní, herecké výkony jakbysmet. Líbí se mi, že zde mají všechny postavy patřičný prostor, vývoj a uzavření (no s tím uzavřením je to asi jediné slabé místo).
    Všechno je podané v podstatě zároveň literární, ale i realisticky, dobově. Baví mě humorná stránka filmu, fakt jsem se několikrát popadal smíchy za břicho, některý momenty jsou skvostný. Nemám, co vytknout, Forman byl třída.
  11. L. A. - Přísně tajné
    L. A. - Přísně tajné (1997)
    8
    Tento film má nezpochybnitelné kvality nastaveny velmi vysoko. Určitě by bylo skvělé vidět ho po druhé a sledovat všechny dějové linky znovu z jiného úhlu, ale problém je, že v nejbližší době k tomu asi nebudu mít chuť.

    Je to skvělý film po všech stránkách, ale je kapánek hutný. Chtělo by to možná trošku ulehčit, ačkoliv je otázka na jakej úkor no..
  12. MaXXXine
    MaXXXine (2024)
    4
    Velký špatný. Respektive takhle.. Režie není špatná, herecké výkony taky ne, atmosféra a stylizace by taky nebyla k zahození, ale film stroskotává na tom, na čem většina novodobý filmový produkce a co se zdá být dost možná tím nejpodstatnějším - scénář. Je to nuda k posrání a navíc ten film vůbec neví, čím chce být.

    Viděl jsem X, ale pozapomněl, co se tam dělo (no vlastně taky skoro nic, že jo), takže jsem tu pozornost nedokázal zacílit na to, že je to pokračování. Zároveň ten film nevěděl, jestli chce být přímočarým pokračováním, atmosférickým krimi, ujetým trochu gore béčkem, pohledem na Hollywood, nebo čím vlastně. Nebyl tam tah ani na jednu branku a přitom to šlo udělat. Kdyby se autor zaměřil na jednu z těch linií, udělal by líp.

    Pár fucked up scén bylo zase málo na horrorový béčko. Nevím, jako celek to nefungovalo zkrátka. Konec byl úplně v hajzlu, ale to už nám při koukání bylo s ženou jedno.
  13. Opravdová kuráž
    Opravdová kuráž (2010)
    10
    Nemám moc nakoukáno staré klasické westerny (ale chystám se), ovšem ty nové z pera bratří Coenů, nebo jiných tvůrců, mě většinou fakt baví. A Opravdová kuráž je jeden z těch nejlepších. Realistické pojetí, zároveň nadsázka, vtip, syrovost, emoce, perfektní herecké výkony atd. atd. Zde je všechno v pořádku a film baví velice!
  14. Kapitán Phillips
    Kapitán Phillips (2013)
    10
    Jediný (a jeden z mála) filmů o somálských pirátech, navíc dle skutečných událostí, je výjimečným dílem. Je perfektně natočený, dává nám únos přímo pocítit a nejen z jedné strany, ale rovnou z obě, jak pirátské, tak jejich obětí. Tom Hanks je zde perfektní castová volba, jeho přítomnost žádný film nepotopí, tady si ale roli užíval, protože věděl, že jde o mimořádný a zajímavý počin. Není co vytknout!
  15. Sázka na nejistotu
    Sázka na nejistotu (2015)
    9
    Miluju filmy, které jsou tak chytré a složité, že když je v průběhu sledování pochopím a vejdu, odmění mě tím, že si mě zaháknou a nepustí. Když mi u sledování rezonují myšlenky, závity se mi roztočí a já souběžně sleduju film a u toho v hlavě kalkuluju a přemýšlím, je to pro mě lahoda. V tomhle směru jsou filmy jako "Primer" v čele a Sázka na nejistotu se tomu taky blíží, navíc je přístupnější než jmenovaný Primer.

    V roce 2008 jsem byl puberťák a vím, že se finanční krize děla, ale nejblíž k její pochopení jsem měl v mysli vždycky díl South Parku, který se tomu věnoval. Po tomhle filmu už přesně vím, co se dělo a za to jsem rád. Navíc nám to otevřelo zcela děsivý náhled na to, jak americká, potažmo světová ekonomika (ne)funguje.

    Jinak tady není mluvit o čem, režie, herecké výkony, scénář, všechno na výbornou. 9 bodů dávám za složitost. Míra složitosti filmu je na hraně. Jako ekonomický laik jsem se musel snažit, abych ten film chytil a povedlo se, ale místy už to bylo moc a troufnu si říct, že film rozhodně není pro každého. Věřím, že se u něj člověk může cítit chytře, že to chápe anebo hloupě, když mu informace unikají.

    Každopádně je to ojedinělý skvost a funguje ve všech rovinách. A to, že je založen na skutečných událostech ospravedlňuje jeho složitost. Kdyby to bylo vymyšlené, asi by to nedávalo smysl. Jenže realita je nesmyslná a to se ten film snaží říct.
  16. Vetřelec: Romulus
    Vetřelec: Romulus (2024)
    9
    Jsem fanda Vetřelce, kterého jsem viděl poprvé od mala a je to pro mě jeden ze zásadních iniciačních momentů. Hrál jsem i nějaké hry a četl nějaké knihy (a dost komiksů). Takže "fan service" v tomhle filmu vítám, ale hlavně mi přijde, že je zde velmi funkční.

    Jelikož všichni Vetřelčí autoři zanechali v loru svoje vlastní otisky a mnoho otázek zůstává nezodpovězených, zde si myslím, že je hlavní předností filmu to, jak pracuje právě s vetřelčími fakty a návazností a provázaností se všemi filmy. Když nepočítáme nějaké hlášky (které si úplně nazapměť nepamatuju a tak jsem si jich kolikrát v akčním tempu filmu nevšiml), tak zde jsou odkazy spíše pracovní materiál a stavební prvky, ze kterých se povedlo vytvořit koherentní a smysluplný děj, který navazuje na všechny (!) předchozí filmy a i spoustu jiných médií a udržuje je celistvé a vytváří i další prostor a novou větev vývoje vetřelčí ságy.

    Což je skvělé! Bavili jsme se s manželkou na plno, film splňuje jak akční, tak i horrorové a sci-fi zadání. Logické díry tam jsou, ale nejsou tak velké, respektive si myslím, že tvůrci o nich i věděli a naopak mnohé situace ve filmu jsou logicky naprosto perfektně zvládnuté a postavy se chovají všechny zcela adekvátně.

    Vždy jsem Vetřelčí ságu vnímal hlavně jako sci-fi, ne až tak horror. Je pro mě mnohem větší definicí sci-fi než horroru. A tady bych řekl, je to bohaté na sci-fi motivy a myšlenky. Např. práce se syntetiky je úplně excelentní a jejich role stěžejní. Film prohlubuje (již otevřené) otázky o umělé inteligenci, o transhumanismu, imeprialismu, korporátním totalitismu, ale i budoucnosti nás coby lidského druhu a byť to není na první pohled patrné, odpovídá nejen samotné vetřelčí sáze, ale i současným věděckým poznatkům o tom, kam jako lidstvo nejspíš směřujeme v horizontu stovek, tisíců a milionů let.

    Takže film je báječný, funguje po všech stránkách. Jasně, Vetřelec už nás jako takový neděsí, ale jak by mohl, když už je to téměř folklorní bubák, jehož možnosti děšení jsou přece jen limitované a takřka vyčerpané. Co mě ale zajímá je lore. A ten má zde váhu. Dovedu si představit vetřelčí příběhy zasazené o stovky i tisíce let dopředu.

    Proč dávám 9 místo 10 je jediný důvod. Replay value. Zatím nevidím možnost, že bych si film opakoval pořád dokola, jako je to u původní čtyřlogie, kdy na jedničku a dvojku mám chuť snad jednou ročně. Určitě se v rámci celé ságy podívám a technicky je to 3. - 4. nejlepší díl, ale úplně si nemyslím, že na něj budu dostávat spontánně chuť. I když, kdo ví.
  17. Nepřátelé
    Nepřátelé (2017)
    9
    Téměř dokonalý válečný film. Velmi drsný, zároveň ale chytrý. Násilný, ale ne samoúčelný. Realistické pojetí zde funguje báječně, navíc v kulisách divoké přírody tehdejšího amerického jihozápadu. Western s přesahem. Herecké výkony na špičkové úrovni, režie parádní. Jedinou slabinu shledávám snad jen v tempu, které je ale zase místy správně pomalé a nutí člověka si vychutnávat a vstřebávat to, co se děje. Takže je to dvousečné. Určtiě chápu, proč je film místy pomalejší a vyhouje mi to, ale jako celku bych místy přidal a třeba deset minut ušmikl. Každopádně je to jeden z nejlepších westernů, co jsem viděl (no na většinu klasik se stejně ještě chystám).
  18. Poslední prázdniny
    Poslední prázdniny (2006)
    7
    Toto je oblíbený film z dětství mojí manželky. Na naše výročí jsem se rozhodl jí tedy splnit její odvěké přání a to tak, že jsem rezervoval pokoj v Grandhotelu Pupp. Stojí to tedy ranec, ale rozhodl jsem se pak podívat na film a už chápu proč :-D

    Je to dobrý film. Pro českého diváka je to třídu zajímavější, protože se odehrává v Karlových Varech (s výhledem na hory) a je to fakt bžunda sledovat americký pohled a celkové zkreslení Varů a Puppu pro účely filmu :) A pro mě je to ještě zajímavější, protože jsem fanoušek hudební tvorby LL Cool Je, Queen Latify a Lil Bow Wowa a vidět je vyslovovat "kaluvi vaay" je fakt supr :-)

    Každopádně hudba je zde supr, feel-godd atmosféra a romcom funguje dobře. Režie je solidní, jediné, co pokulhává je scénář a logika filmu. Ale jinak to byla prča a pro nás Čechy je tenhle film opravdu jedinečný :-)
  19. Černý jestřáb sestřelen
    Černý jestřáb sestřelen (2001)
    9
    Řemeslně bezchybná jízda s geniální hudbou a s 0 počtem neslavných herců. Film je bravůrní zachycení velkého vojenského průseru USA. Každopádně nejdu do plných z toho důvodu, že by se mi zde líbilo více politiky a omáčky okolo, kdy např. Labyrint lží je v tomhle o třídu lepší. A taky je to na mě moc akční. Ale to je jen můj problém, já občas u akce ve filmech vypínám a tady jsem nevypínal úplně, protože to byla akce parádní, ale přece jen jsem měl pak problém sledovat děj, kdo odkud kam běží, když ještě všichni vojáci vypadali jako oholení klučicí, na jedno brdo. Takže jsem v tom neměl 100% pozornost, ale to je moje chyba.
  20. Dobrý ročník
    Dobrý ročník (2006)
    5
    Jaj, tak tohle se nepovedlo úplně. Jako netušil jsem, co od filmu čekat, čekal jsem něco jiného a dle hodnocení mě překvapilo, že šlo o takovou vlastně pitomoučkou taškařici. Film se snažil o feel-good pocit a ten tam trochu byl v té Francii, ale asi jinak, než Scott zamýšlel. Romcom rovina nefunguje vůbec. Možná kdyby se to zkrátilo na hodinku a půl, tak by to mělo něco do sebe, takhle to byl zajímavý pokus o evropský film angloamerické produkce, ale opravdu to bylo pitomoučké a zbytečné.
  21. Smrtihlav
    Smrtihlav (1998)
    5
    Tak tohle mě zklamalo. Je to takové ryzí béčko, co by mělo potenciál na áčko. Herci, režie, to vše vypadá solidně, ale příběh je taková slátanina, že to i na béčko neodpovídá. Ten film úplně neví, čem chce být a bojím se, že je to všechno jen manýr a příběh postrádá skutečnou hloubku. Logika zde nefunguje a děj je tak zapletený a chaotický, že je to škoda, protože to šlo udělat mnohem mnohem lépe, protože kulisy už tu byly postaveny dobře. Atmosféra nechybí, námět je to zajímavý. Téma hromadné iluze, warpování reality nebo sci-fi noir - to je na papíře jako super, ale chtělo to víc přehodit do stylu Nahého obědu, než takto. Škoda.
  22. Balada o Busteru Scruggsovi
    Balada o Busteru Scruggsovi (2018)
    9
    Naprosto perfektní film, který jsem si užil od začátku do konce a vlastně ani nevím, proč nedávám plný. Možná proto, že mají Coenovci ještě navíc a trošku mi zde vadilo CGI. Vlastně CGI bylo na prd a zbytečné. Jinak měla každá povídka grády, emoce, humor, spád, všechno. Dialogy nešustily papírem, ale byly napsaný na míru každé postavě, něco takového dovede lépe už jen Tarantino. Takže super!
    • dialogy
    • scénář
    • řežie
    • emoce
    • humor
    • zbytečné CGI
    • tempo
  23. Vezmi mě na Měsíc
    Vezmi mě na Měsíc (2024)
    7
    S manželkou jsme váhali na co jít do kina a časově jsme měli možnost MaXXXine, Hrabě a právě Vezmi mě na měsíc. U Maxxxine jsem vycouval, protože jsem na rande neměl chuť na horror, navíc jsme u X dávali 6. Hrabě byl moc dlouhý na večer, když jsme šli druhý den do práce a tak zbývalo Vezmi mě na měsíc. Což jsem si prosadil i proto, že jsem milovník vesmírné a NASA tématiky.

    A tady ten film kupodivu nejvíc asi potěší právě NASA fandy, ačkoliv ty jo, i tam to není úplně hardcore a klouže se po povrchu. Žena tomu dává 4-5, já 6-7, tak to trochu nadhodnotím, protože mě ten film vlastně potěšil. Je příjemný, není špatný ani hloupý. Jeho jediné slabiny jsou, že by mohl být víc.

    Jako romcom by mohl tlačit víc na komedii, kdy jsem se opravdu silně zasmál jednou a říkal si, že je škoda, že těch momentů nebylo víc. A romantická linka je zde taky na třetí koleji, ačkoliv pro dva 30+ lidi je to docela realistické vykreslení seznamování a vztahu.

    Škoda konce, který nedával trochu smysl a byl překombinovaný. Jinak konspirační linka byla fajn, i dobové retro v čele s hudbou. Takže film vás neurazí, ale nečekejte od něj nic extra. Délka je zbytečně dlouhá, ale zase mi to celkem utíkalo, jen občas jsem trpěl nepozorností.

    Scarlett byla fajn, Woody to celé nadzvedával a Tatum je opravdu divnej, ale nevadil mi :-D Spíš fungoval jako zajímavý prvek toho všeho, kdy jsem pořád nevěděl, jestli tam pasuje nebo ne.
    • hudba
    • překombinovaný konec
    • příjemné retro
    • celkem feel-good movie
    • nemastné neslané
    • nemá to přidanou hodnotu
    • délka
  24. Lemony Snicket: Řada nešťastných příhod
    Lemony Snicket: Řada nešťastných příhod (2004)
    7
    Ten film by potřeboval za režiséra Tima Burtona a taky se tak snaží vypadat. Taky by mohl být buď o trochu blbější, nebo o trochu chytřejší, stejně tak buď o trochu ujetější, nebo trochu přízemnější. Vždycky tak trochu balancuje někde mezi a to je škoda, protože Jim Carrey zde exceluje a krade si veškerý prostor pro sebe a ta role je mu šitá na míru a vedlejší postavy jsou jedna hvězda za druhou.
    • excelující Jim Carrey
    • vedlejší role
    • kopírování Tima Burtona
    • trochu nemastné neslané
  25. Tolkien
    Tolkien (2019)
    8
    Film dopadl nad má očekávání, takže 8/10, ale uvažoval jsem i nad 7. Výsledek je totiž překvapivě takový, jak si jako čtenář Tolkiena a jeho život představuji. Film má celkem "feel-good" atmosféru, příjemnou dobovost a sice by to nějaké "hollywoodské pozlátko" chtělo, ale možná by to právě dopadlo i hůř, protože ta civilnost snímku a Tolkienovi sluší.
    • Herecké výkony
    • režie
    • atmoséfra
    • feel-good
    • scénář má slabiny
  26. Barry Lyndon
    Barry Lyndon (1975)
    10
    Barry Lyndona jsem si šetřil pěkně dlouho a je to asi desátý film od Kubricka, jaký jsem zkouknul. A je výtečný. Čím dále se mi rozpíná v hlavě a jeho kvality jsou nepopíratelné.

    Určitě to ale není film pro každého a na jakékoliv období. Je třeba si vyhradit speciální čas a prostor. Je totiž velmi dlouhý. A to nejen délkou, ale i samotným rozpětím. Jsou to spíše dva filmy (podobně jako Olověná vesta nebo Vesmírná odysea) a ač jsou výborné, přece jen divák musí udržet koncentraci dlouho a některé části trochu klesají na tempu. Lehce prostříhat by tomu neuškodilo, ale ani si nemyslím, že je ve filmu cokoliv navíc. Jen je na dnešní poměry trošku náročnější, i ve srovnání s Kubrickovými jinými kousky.
    • Velkolepost
    • Režie
    • Scénář
    • Herecké výkony
    • světla
    • hudba
    • výprava
    • délka
    • tempo
  27. Dobrý Will Hunting
    Dobrý Will Hunting (1997)
    10
    Film jsem poprvé viděl jako adolescentní delikvent na detoxu v léčebně. Ale jen do půlky. To mi tehdy nedošlo, že je to nejspíš oblíbený film mého psychologa, protože operval podobně xD Každopádně po druhé už musím film zařadit ke špičce. Čistá duše byla možná i lepší, ale upřímně si jí nepamatuju tolik, tento film si ale pamatuju. Je perfektní a hlavně autentický. Mladí lidi zde mluví jako mladí lidi, hlavní protagonista se chová uvěřitelně, psychologická rovina dává smysl, romantická linka taky a řekl bych, že i ta matematická. Zároveň má film ten správný "feel good" vibe, kde si klidně i zapláčete a najdete svoje. Herecké výkony, režie, hudba, vše sedí jako prdel na hrnec. Není tady co vytknout a film se zalíbí, i když se o to nesnaží za každou cenu.
  28. Mank
    Mank (2020)
    6
    Ach jo. Miluju tvůrce, co si prosadí svojí vizi na 100% a vytvoří něco přesně tak, jak chtějí, ale zdá se, že u těch filmů je to občas na škodu. Přece jen ti producenti k něčemu občas jsou. Tomuhle filmu by stačilo prostříhat, zpřehlednit děj a udělat ho asi přímočarý a chronologicky jednoduchý. Ve srovnání je Oppenheimer ještě ukecanější, ještě komplikovanější a více rozkrojenější do časových os, ale funguje mnohem lépe. Proč? Tady je to prostě na jednu stranu tak působivě uděláno, že by člověk v tom světě rád byl, na druhou stranu ten film vůbec nevtahuje ani se o to nesnaží. A nejhorší je, že ho točí jinak geniální režisér s naprostou volností na základě Občana Kanea. Bere si z něj spoustu a vlastně je to film o něm a přesto i 80 let po něm selhává na základní úrovni. To je velká škoda a tak by to nemělo být.
  29. Občan Kane
    Občan Kane (1941)
    10
    Všechno, co by tomuto filmu šlo vytknout (a není toho moc) naprosto padá s tím, v jaké době byl natočen. Je to velký film. Vizionářský, průkopnický, lidský a scénaristicky / režisérsky úchvatný. Chtěl jsem původně dát 9, protože mě nevtáhl tolik jako jsem čekal, ale rozložilo se mi to v hlavě a po shlédnutí Manka, jsem se rozhodl pro 100%.
  30. 1492: Dobytí ráje
    1492: Dobytí ráje (1992)
    10
    Scott má často ve svých filmech potíž s tempem a chápu, že to tak někteří cítí i zde, ale zrovna pro mě to bylo vše v naprosém pořádku. Film staví na pocitech z objevení "Nového světa" a skutkových dopadech. Je zde důraz na historický kontext a navození autentického prožitku té doby. Což vše funguje na výbornou a já tak vůbec nemám co filmu vytknout. Je to tedy za plný počet.
  31. Gentlemani
    Gentlemani (2020)
    9
    Jediný co mi na perfektním filmu vadilo, byl ten čínskej skrček. Že ve skutečnosti byl jen arogantní a neměl žádné triumfy. Jinak pecka
  32. 48 hodin v Paříži
    48 hodin v Paříži (1988)
    9
    To bylo dobrý jak debil, jen mě trošku mrzí slabší konec a stopáž by se mohla trochu přiškrtit, jinak top
    • zápletka
    • scénář
    • lokality
    • stopáž
    • konec
  33. Ready Player One: Hra začíná
    Ready Player One: Hra začíná (2018)
    5
    Spielberg si asi řekl, že lidi teď chodí na přepálené CGI slátaniny, tak jim dám jednu pořádnou, jehož konceptem bude to, že je to CGI ptákovina. A to je v podstatě meta přístup. Protože film si bere na paškál jak generaci lidí připnutých na obrazovky a naší budoucnost, tak vlastně ukazuje (domnělou) budoucnost filmu jako takového. A to je to, co na tom cením, akorát netuším, jestli ten záměr byl skutečně takovýto, protože hodně momentů filmů jsou nelogické, pitomé a naivní a někdy si říkám, jestli to tak opravdu zamýšlel, spíše ne. Je to ale taková parodie na druhou. Je tam dost cringe. ÁLE co funguje je to, že je to mezigenerační flm, který je pro všechny, každý si tam něco najde a je zábavný. V tom je Spielberg machr pořád. Ale stopáž o velikosti Schindlerova seznamu nebo Ryana je chybová. Chtělo to prostříhat a byla by to slušivá rodinná nářezovka. Takhle se to rozplizlo do fakt bordelu, který nestárne dobře. A to je škoda, protože potenciál tam byl.
    • spielbergův rukopis
    • efekty
    • univerzálnost
    • scénář
    • přepálenost
    • cringe
  34. Rváčův deník
    Rváčův deník (1995)
    9
    Jako mladistvý feťák, co si prošel stejným patologickým obdobím jako tady DiCaprio, jsem louskal feťacké filmy jako bonbóny. A mnoho jich je nic moc, ale tenhle je real shit. Shodou okolností jsem taky v pubertě fetoval a psával poezii. Akorat k heráku jsem si jen přičuchnul. Každopádně film je to silný a autentický s dobrým artovým šmrncem. Škoda jen velmi slabé hudby (jediný song on point byl Raiders on the Storm) a některých slabších herců ve vedlejší roli, jinak by to bylo za plný počet.
    • Herecké výkony, scénář, předloha, režie
    • Vedlejší herci, hudba, celková omšelost
  35. Spider-Man: Napříč paralelními světy
    Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023)
    6
    Musím film trochu podhodnotit. Samozřejmě je to super film, který je progresivní a je krása vidět, že se točí takový epický animáky, ale to byl i případ jedničky. Co mě ale fakt sere na tomhle je, že jde jen o expozici s neuzavřeným příběhem, ve kterém se toho zase až tak moc nestalo a musíme čekat na třetí. Věřím, že je to rozhodnutí hamižného studia a producentů, kteří nás chtějí cliffhangerem mermomocí dostat do kina i po třetí, nicméně ten příběh se táhl jak sopel a šlo ho uzavřít teď a příště přijít s novým a nějakým cliffem v potitulkáči třeba. Takhle je to fakt další závan seriálovitosti, který je na škodu a čekal jsem, že zde k něčemu dojde a ono kulový.
  36. Shazam! Hněv bohů
    Shazam! Hněv bohů (2023)
    0
    Extra sračka. Jedná se o jeden z mála filmů, který jsme s manželkou nedokoukali vůbec! Vydrželi jsme hodinu a pak jsme ten patetický zmar museli přetočit na klíčové scény a ukončit, protože ta podívaná nám způsobovala damage. On sám o sobě by asi byl i koukatelnej, ale už prostě nejsme schopni unýst takový neustálý nápor shitů.. Všechno špatně, ani nevím, jestli se mám vypisovat. 3 filmy se Shazamem a Black Adamem, ale ani jednou spolu nebudou bojovat. Cringe, scénář napsaný AI.. Ti samí Warneři mají studia, kde vznikají animáky se Shazamem, co mají kvalitní scenáře, proč nejsou schopni najmout je aby vznikl film, který nebude bolet?