Já vím, že dějových linek tu bylo jak nas*áno a že byly ukončeny jako deus ex machina (při nejlepším), ale mě to nevadilo! Ten film je hravý spektákl a když končil, byl jsem spokojený. Pomalejší tempo mi po tolika letech od jedničky vyloženě sedlo a zase si to vzalo na konci, který kdyby byl natahovanější, možná by to celé zase nefungovalo tak dobře. Těžko říct, každopádně je to lepší jak jednotka, režijně a scénáristicky je to fajn, cítil jsem z toho takovou tu starou filmařinu, které už dnes tolik není, takže jsem spoko. A je to Tim Burton jak se patří se všemi svými plusy.
Na tento film jsem se velmi těšil a stál mě ban na ČSFD (jako prvnímu filmu za 14 let jsem mu dal předem hodnocení 5*, které si nyní rád obhájím).
Nejdřív jsem si říkal, že to bude špatný a ono to svým způsobem je. Je to jako kdyby se zde potkali starej Coppolla s Lynchem a Neilem Breenem. Ovšem žádným tím směrem to nejde na plno, což je škoda. Kdyby to bylo víc surrealistické, více new age nebo víc komorní, mohlo to mít tah na branku.
Protože hudba byla úplně epesní, dlouho jsem neslyšel takhle dobrou hudbu "on point" ve filmu. Herecké výkony super, ačkoliv tu herci místy neměli co hrát, nebo museli přehrávat. Režijně to bylo taky super, bavily mě efekty, bavilo mě, jak to bylo nahuštěné a jak si Coppolla vyhrával. Slabší stránkou je scénář, ale někdy u cirkusu (nebo kolosea nebo co to bylo), mě napadlo proč.
Coppolla to měl zkrátka v pí.. On se rozhodl si prostě natočit film, který by mu nikdo neschválil a způsobem jakým chce. Chtěl si to natočit po svým a bavit se, což čtu jako takový dopis na rozloučenou filmu jako takovému. On se tím bavil a když jsem na tu hru přistoupil, bavil jsem se i já. Párkrát jsem se smál, kde jsem neměl, ale proč ne, to jsou ty Neil Breenovské momenty. Chvílemi to byl cringe, ALE.. už dlouho uvažuju nad tím, že pokud je autor 100% svůj, tak se cringi nevyhne. Abyste dělali umění zcela podle sebe, chtě nechtě se ztrapníte.
A tady to bylo chvílema roztomile senilně naivní. A co ještě oceňuju je, že je příběh tak přímočarý a ryze pozitivní. Je to vize toho, co by si Coppolla přál, aby bylo se světem po jeho smrti. Jsou to jednoduché myšlenky, ale podané jednoduše a to prostě stačí. Nevynalézal zde kolo. Řekl to, co chtěl před smrtí a to oceňuju taky. V tom filmu je ryze pozitivní přesah a to se dnes taky nevidí.
Nedivím se, že studia nebudou chtít, aby se točili takový autorský filmy, protože by se vyšachovaly z celého procesu, ale Coppolla si to natočil podle sebe i tak a je to jedinečný zážitek, kterých už dnes tolik nenajdeme. Tam, kde jsou filmy prázdné a umělé fungující pouze jako forma bez obsahu, tam Coppolla dodal naprosto perfektní uměleckou formu s pokulhávajícím obahem, který je ale v jádru ryze pozitivní. Byť možná naivní a cringe, ale férový a správný.
Dosud jsem ještě nebyl z filmu tak rychle rozčarován. Doslova se mi vypařilo kladné hodnocení pár minut po dokoukání. Což o to, koukalo se na to pěkně, ačkoliv mě neustálé maskovací orgie přestávaly bavit, nicméně jsem po té úmorné stopáži čekal nějakou echt pointičku, ale ono se nedostavilo nic.
Chvílemi, někdy v první třetině, jsem uvažoval, že dám i 9, před koncem jsem váhal mezi 7 a 6 a pár minut po konci, jsem na čtyřečce. A to je škoda.
Za mě je totiř film jenom prázdná forma. On místy i Matrix byl více forma, ale s ostatními elementy vytvořil přirozenou hloubku. Tady hloubku hledám marně. Zároveň tady sedí takové to přísloví, že více klacíků dohromady vytvoří nezlomitelný kmen. Kdybych viděl všech šest filmů zvlášť, tak je každý těžce průměrný. Jedná se o klišoidní nápady, které jsme viděli stokrát ve všech podáních. Zásadní pointa chybí, propojení žádné a myšlenky mi opravdu nesedly. Hinduismus, budhismus a osudovost mi tu fakt nesedí.
Škoda, režie je fajn, herecké výkony jakbysmet a co funguje je to, že se zvládlo naložit s šesti různými, vcelku na první dobrou zamotanými (na druhou jednoduchými jak facka), příběhy tak, že se divák nenudí a zvládá udržet celou dobu pozornost, ačkoliv ta časová a energetická investice po shlédnutí přišla úplně vniveč.
Riddley si natočil s DiCapriem špionážní trhriller z Blízkého východu a Tony zase šel do únosů děti v Mexicu s Denzelem. A obojí je perfektní.
Tady není skoro co vytknout, je to prostě áčková podívaná se vším všudy, hluboký příběh, skvělá filmařina, bomba. Jediné, co bych uvítal, by bylo zkrácení některých trošku zbytečných míst, tak o 10, 15 minut a bylo by to úplně top!
Já už jsem na to konečně po mnoha letech přišel, proč mi polovina Nolanových filmů přijde super a polovina ne. Když si bere fikční základ (Batman, Tenet, Inception, i Dokonalý trik), ten film mě nebaví a sere mě. Když si bere "realistickou látku", jako v Insomnii, Oppenheimerovi, ale i Interstellaru (počítám, že je to hardcore science fiction operující s vcelku realistickými zákonitostmi, tam právě jeho realistický styl sedí moc), tak je to bomba.
Takže mám jasno, když Nolan bude chtít točit něco reálného, bude to fajne, když si bude vymejšlet kraviny, tak mě zklame. Tady je to reálný a realistický, až má člověk skoro husinu. Prvotřídní práce s atmosférou, filmařsky naprosto dokonalé. Co mě už trošku leze krkem, je jeho neustálý nelineární psaní, on už asi ani neumí psát chronologicky, ale tady to vadí úplně minimálně. Zde mi možná trošku vadila nejasnost a repetitivnost děje. Zatímco se hlavní hrdina potopil s každou kocábkou, na kterou vlez, tak linka s Gillianem mi přišla úplně zbytečně navrubovaná, víc bych třeba uvítal pozadí Hardyho. Ale to jsou detaily, ve výsledku je to fakt skvělej film, zasloužící si maximální respekt.
Nejdřív jsem si říkal, že to bude špatný a ono to svým způsobem je. Je to jako kdyby se zde potkali starej Coppolla s Lynchem a Neilem Breenem. Ovšem žádným tím směrem to nejde na plno, což je škoda. Kdyby to bylo víc surrealistické, více new age nebo víc komorní, mohlo to mít tah na branku.
Protože hudba byla úplně epesní, dlouho jsem neslyšel takhle dobrou hudbu "on point" ve filmu. Herecké výkony super, ačkoliv tu herci místy neměli co hrát, nebo museli přehrávat. Režijně to bylo taky super, bavily mě efekty, bavilo mě, jak to bylo nahuštěné a jak si Coppolla vyhrával. Slabší stránkou je scénář, ale někdy u cirkusu (nebo kolosea nebo co to bylo), mě napadlo proč.
Coppolla to měl zkrátka v pí.. On se rozhodl si prostě natočit film, který by mu nikdo neschválil a způsobem jakým chce. Chtěl si to natočit po svým a bavit se, což čtu jako takový dopis na rozloučenou filmu jako takovému. On se tím bavil a když jsem na tu hru přistoupil, bavil jsem se i já. Párkrát jsem se smál, kde jsem neměl, ale proč ne, to jsou ty Neil Breenovské momenty. Chvílemi to byl cringe, ALE.. už dlouho uvažuju nad tím, že pokud je autor 100% svůj, tak se cringi nevyhne. Abyste dělali umění zcela podle sebe, chtě nechtě se ztrapníte.
A tady to bylo chvílema roztomile senilně naivní. A co ještě oceňuju je, že je příběh tak přímočarý a ryze pozitivní. Je to vize toho, co by si Coppolla přál, aby bylo se světem po jeho smrti. Jsou to jednoduché myšlenky, ale podané jednoduše a to prostě stačí. Nevynalézal zde kolo. Řekl to, co chtěl před smrtí a to oceňuju taky. V tom filmu je ryze pozitivní přesah a to se dnes taky nevidí.
Nedivím se, že studia nebudou chtít, aby se točili takový autorský filmy, protože by se vyšachovaly z celého procesu, ale Coppolla si to natočil podle sebe i tak a je to jedinečný zážitek, kterých už dnes tolik nenajdeme. Tam, kde jsou filmy prázdné a umělé fungující pouze jako forma bez obsahu, tam Coppolla dodal naprosto perfektní uměleckou formu s pokulhávajícím obahem, který je ale v jádru ryze pozitivní. Byť možná naivní a cringe, ale férový a správný.
Chvílemi, někdy v první třetině, jsem uvažoval, že dám i 9, před koncem jsem váhal mezi 7 a 6 a pár minut po konci, jsem na čtyřečce. A to je škoda.
Za mě je totiř film jenom prázdná forma. On místy i Matrix byl více forma, ale s ostatními elementy vytvořil přirozenou hloubku. Tady hloubku hledám marně. Zároveň tady sedí takové to přísloví, že více klacíků dohromady vytvoří nezlomitelný kmen. Kdybych viděl všech šest filmů zvlášť, tak je každý těžce průměrný. Jedná se o klišoidní nápady, které jsme viděli stokrát ve všech podáních. Zásadní pointa chybí, propojení žádné a myšlenky mi opravdu nesedly. Hinduismus, budhismus a osudovost mi tu fakt nesedí.
Škoda, režie je fajn, herecké výkony jakbysmet a co funguje je to, že se zvládlo naložit s šesti různými, vcelku na první dobrou zamotanými (na druhou jednoduchými jak facka), příběhy tak, že se divák nenudí a zvládá udržet celou dobu pozornost, ačkoliv ta časová a energetická investice po shlédnutí přišla úplně vniveč.
Tady není skoro co vytknout, je to prostě áčková podívaná se vším všudy, hluboký příběh, skvělá filmařina, bomba. Jediné, co bych uvítal, by bylo zkrácení některých trošku zbytečných míst, tak o 10, 15 minut a bylo by to úplně top!
Takže mám jasno, když Nolan bude chtít točit něco reálného, bude to fajne, když si bude vymejšlet kraviny, tak mě zklame. Tady je to reálný a realistický, až má člověk skoro husinu. Prvotřídní práce s atmosférou, filmařsky naprosto dokonalé. Co mě už trošku leze krkem, je jeho neustálý nelineární psaní, on už asi ani neumí psát chronologicky, ale tady to vadí úplně minimálně. Zde mi možná trošku vadila nejasnost a repetitivnost děje. Zatímco se hlavní hrdina potopil s každou kocábkou, na kterou vlez, tak linka s Gillianem mi přišla úplně zbytečně navrubovaná, víc bych třeba uvítal pozadí Hardyho. Ale to jsou detaily, ve výsledku je to fakt skvělej film, zasloužící si maximální respekt.