Profilový obrázek

VládceVesmíru

Libor

Komentáře 815

Od nejnovějších
  1. Ring of Spies
    Ring of Spies (1964)
    5
    Skutečnými událostmi inspirovaný špionážní thriller. Působí sice poněkud naivně, ovšem jak se zdá dle studia dostupných informací, i ve skutečnosti to bylo, minimálně ze začátku, takto upachtěně jednoduché
  2. Playbirds, The
    Playbirds, The (1978)
    4
    Obskurní erotická kriminálka z prostředí porno byznysu, kterou netflix neznámo proč nabízí jako komedii. Rating X znamená, že divák nemrava si užije nahoty opravdu vrchovatě, ale divnou pachuť celého wtf příběhu to nepřebije.
  3. Ďábelsky Váš
    Ďábelsky Váš (1967)
    6
    Jako snažili se, chvílemi to má docela atmosféru, ale celé to nějak úplně nefunguje a konec je tak nějak celý WTF. Asi si Delon jen chtěl udělat pyžámkové dny.
  4. Hranice Evropy
    Hranice Evropy (2024)
    5
    Tematicky výborné, filmově poněkud nezvládnuté. A chybí mi tam trochu přesah, vyjádření úřadů, nějaký doslov, zda to ve stejné podobě pokračuje...
  5. Drsný chlapík
    Drsný chlapík (1983)
    5
    Nevím, jestli jsem potřeboval vidět více než šedesátiletého a již poněkud tělnatého Lino Ventura v těsných džínových šortkách. Film mě trochu zklamal, kdyby se jen honil v kanadské divočině s těmi indiány, bylo by to nejspíše mnohem lepší. I ten Morricone jel tak nějak na půl plynu.
  6. Světloplachost
    Světloplachost (2023)
    5
    Odnikud nikam ubírající se inscenovaný dokument převážně o dětech ukrývajících se v charkovském metru. Po celou dobu není zřejmé, kdy se film odehrává (podle nějakých narážek snad v prvních několika týdnech po vpádu Rusů, natáčeno bylo nicméně na přelomu 2022/23). Byl-li v to záměr ukázat, jak ubíjející a monotónní a bezčasé žití v úkrytu je, tak budiž, ale i tak to šlo asi udělat lépe. Škoda. Viděna verze z Maxu, která má 68 minut.
  7. Dom Slovo
    Dom Slovo (2017)
    6
    Dokument o ukrajinských umělcích, žijících na přelomu 20. a 30. let minulého století společně v Charkovském kolektivním domě zvaném "Slovo". Díky zpočátku relativně liberální politice tehdejšího sovětského režimu vůči ostatním národům SSSR získali podporu pro svojí tvorbu, ale zároveň je měl režim pod neustálou kontrolou díky odposlechům a nasazení tajných agentů. S růstem Stalinovy moci a postupující sovětizací a rusifikací Ukrajiny byli obyvatelé Slova postupně v umělecké práci čím dál více omezováni a ve většině případů nakonec i fyzicky zlikvidováni během vykonstruovaných procesů stalinistických čistek. Nejsou zde klasické mluvící hlavy, je to koláž dobových a archivní záběrů, které jsou doprovázeny četbou úryvků z deníků, dopisů a děl daných autorů a vzpomínek jejich příbuzných i zápisů konfidentů, odposlechů, svodek agentů, výslechových a soudních protokolů a podobných zdrojů, které jen dokládají krutou bizarnost celého tehdejšího sovětského systému.
  8. Šoumen krokodýl
    Šoumen krokodýl (2022)
    3
    Takový typický neurážející, korektní netflixový film. Akorát, že není z netflixu, ale normálně od velkého studia. Bardem neměl na nájem?
  9. Franšíza
    Franšíza (2024)
    7
    Za mě OK. Příjemná, absurdní satira na hollywoodská studia "zabíjející film" nekonečnými provázanými sériemi. Primadonské hvězdy, všemocní producenti, přetížený štáb a absolutní odevzdanost pozlátku showbyznysu.
  10. Dům Slovo. Nedopsaný román
    Dům Slovo. Nedopsaný román (2024)
    7
    Ne nadarmo se této generaci ukrajinských umělců říká "rozstřílené obrození". V Atlase po skončení promítání bylo úplné ticho a mnohé divačky vzlykaly či otevřeně plakaly. I když jsem byl z počátku poněkud skeptický, myslím, že film osloví i diváka, který o uvedeném tématu moc neví. A čím větší je vaše povědomí o dějinách sovětské Ukrajiny ve 30. letech a umělcích ve filmu zachycených, tím pro vás bude zážitek intenzivnější a titulky, kde běží několik stovek jmen umělců, které stalinismus zlikvidoval, to završí. V českém překladu jsou z jejich z tvorby k dispozici jen zlomky, nejdostupnější je v současnosti asi Pidmohylného Město. Pro ostatní to bude celkem zajímavý vhled do fungování totalitního režimu, kde ani příklon k systému nemusí znamenat úspěch a ani vykonavatelé moci nemají svoji pozici jistou. A že Dmytro Olijnyk ve filmu vypadá trochu jako mladý Putin nebude úplně náhoda. Filmařsky to sice v některých momentech trochu drhne, zejména střih je zvláštní, až rušivý, a mnohdy není úplně jasné, z jaké perspektivy děj sledujeme, či zda vůbec sledujeme skutečnost, ale s tím se dá srovnat, je to koneckonců Tomenkův debut v oblasti hraného filmu.
  11. Napoleon
    Napoleon (2023)
    5
    Viděna režisérská verze, ale i tak mi to připadalo jako do značné míry promarněná příležitosti. I když to trvalo přes tři hodiny, tak se mi zdálo, že toho dost chybí. O Napoleonovi a jeho pohledu na svět se moc nedozvíme, o historických událostech také ne (film reprodukuje množství dávno vyvrácených mýtů a vytváří nové). Nerozumím těm, co tu mluví o epických bitvách, vojevůdci mluví se o desítkách až stovkách tisíc vojáků a pak se tam mydlí několik stovek, v lepším případě pár tisíc lidí v nějakém údolíčku. Že bojiště u jihomoravského Slavkova jsou obklopena horami jak někde v Krkonoších je už jen taková malá zkažená třešnička na nepovedeném dortu.
  12. The Man Who Finally Died
    The Man Who Finally Died (1963)
    5
    Britský téměř špionážní thriler z poválečného Německa. Začátek je super, to městečko, kde se, zdá se, všichni znají, všichni něco skrývají, všichni jsou podezřelí a všichni jsou někým sledovaní. Jak divák začne postupně příběh rozplétat, tak si užívá tu paranoidní atmosféru a různé drobné náznaky, že všechno může být trochu jinak, ale pořád není jasné, jak, a že větřit se nedá skoro nikomu. A pak se to rozjede naplno a pak to má najednou konec, kde si říkám WTF? Pro českého diváka je jako bonus tábor s uprchlíky ze Sudet. Hodně to kazí ta angličtina, mohli si tam aspoň zkusit hrát s nějakým pseudoněmeckým přízvukem.
  13. Twister
    Twister (1996)
    6
    Akcí našlapaný zábavný filmový výplach, u kterého překvapí, jak moc staře najednou působí devadesátkový vizuál.
  14. Pod nohama nebe
    Pod nohama nebe (1984)
    2
    Pekelně nudné, Pavelka tu hraje naprosto děsně a ještě to doráží nepřirozené postsynchrony. Polovina herců se pro svoje role naprosto nehodí (F. Husák v nepadnoucí uniformě WTF?). Pár zajímavých leteckých záběrů to nezachrání. Ale že soupeře o Květino lůno hrají Ondřej Pavelka a Ondřej Havelka mi přijde od castingu jako docela vtipný trolling.
  15. Vládcové nebes
    Vládcové nebes (2024)
    6
    Dost mě překvapilo, že i s prakticky neomezenými zdroji jedné z nejbohatších technologických společností dneška se dají udělat tak špatné digitální triky. Nepřehlednost a chaotický střih bojových scén mi taky vadil, ale to chápu jako záměr a snahu tvůrců přiblížit, jaký to asi ve skutečnosti byl chaos, když tedy odmyslím, že to ve skutečnosti byly jen relativně krátké momenty z operačních letů. Že to v těch pevnostech byl často masakr to si divák uvědomí rychle. Asi jsem dostal, co jsem čekal, ale myslím si, že to mohlo být o něco lepší.
  16. Vlci
    Vlci (2024)
    6
    I když to celou dobu jede tak nějak na půl plynu (a třeba scéna s honičkou byla naprosto nesmyslně dlouhá)), tak Cloony s Pittem to většinu času celkem bez problémů drží nad vodou. Ale i tak je to poněkud promarněná příležitost, s trochou snahy (lepším scénářem) to mohla být naprostá pecka. Takto to za pár týdnů zapadne.
  17. Svingery
    Svingery (2018)
    2
    Objektivně je to dost příšerné, protože je to nízkorozpočtová lidová komedie o swinger sexu a až jsem se styděl, že to sleduju. Ale taky musím přiznat, že u některých hlášek jsem se válel smíchy, protože byly naprosto zabijácké. Pohádka o rukavičce už nikdy nebude taková, jak jsem ji znal před tímto filmem.
  18. Chvění
    Chvění (1990)
    6
    Zábavná oddychovka na pozdní večer. Trochu horor, trochu komedie, hodně retro, doba vzniku je tam dost vidět. Povedené jsou triky.
  19. Svatba roku
    Svatba roku (2024)
    5
    První půlka byla skvělá, pak se to začalo, dle mého poněkud zbytečně, rozplizávat. Některé zvraty už byly dost vycucané z prstu, stejně tak nějaké náhodně z klobouku vytažené situace ohledně minulosti postav. Mnohé jednotlivé scény ale byly velmi silné a zábavné. Nejlepší výstupy měl asi Liev Schrebier, který celou dobu chlastá nebo hulí trávu a vše má u zádele a nakonec rozjede rickrolling.
  20. Malá bubenice
    Malá bubenice (2018)
    6
    Zas to podělal ten konec. Jako by to najednou potřebovali rychle useknout. Že se některé postavy najednou začnou chovat naprosto v rozporu s tím, jak se chovaly předtím, mě už ani nepřekvapilo. Charles Dance jako antisemitský šéf britské tajné služby je úplně skvělý, těch pár minut, co má, je naprosto našlapáno brutálními stěry.
  21. Anatomie pádu
    Anatomie pádu (2023)
    9
    To byl nářez. Sandra Hüller naprosto famózní v obou nemateřských jazycích, kterými celý film mluví. Nakonec je asi jedno, co se ve skutečnosti stalo, ale sledovat ten proces a jednotlivé detaily a náhodné prostřihy zachycující nejasné vzpomínky, ať už skutečné nebo domnělé, mě přikovalo k obrazovce, že jsem skoro nevnímal, že ten film má dvě a půl hodiny.
  22. Muž, který věděl příliš málo
    Muž, který věděl příliš málo (1997)
    6
    Nakonec docela příjemná komedie, lehce parodující klasická klišé špionážních filmů. Bill Murray poněkud překvapivě vypadá, že ho to snad i trochu bavilo, což u jeho filmů není vždy pravidlem. A překvapilo mě, že to je z roku 1997, dokud jsem nezachytil plakát Kurt Cobain (1967-1994), tak jsem myslel, že to někdy z osmdesátek.
  23. Poldův švagr
    Poldův švagr (2016)
    2
    Klasická dvojka ve stylu dáme všeho víc. Hart tedy dvakrát tolik na zabiti. Snad jen Olivia Munn to kapku zachraňuje, jinak je to peklo.