Lyubov Sokolova: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Lyubov Sokolova: Filmy a seriály

  • Podařená kvítka
    Podařená kvítka (1971)
    FilmRole: заведующая детсадом
    Komedie, kde je hlavní představitel v dvojroli: padoucha, který při vykopávkách se svými kumpány ukradl zlatou helmu Alexandra Velkého a dále v roli dobráka, který je ředitelem mateřské školky. Oba dva jsou si velmi podobní, a proto si ředitele školky vedoucí archeologických vykopávek při sestkání v Moskvě splete a zavolá na něj milici. Když se ukáže, že je dvojník, přemluví za pomoci milice ředitele školky, aby se převlékl za padoucha a od kumpánů, kteří jsou ve vězení vyzvěděl, kde se zlatá helma nachází. Když ve vězení zjistí, že to ví pouze padouch, se všemi kumpány uteče (samozřejmě útěk je zinscenovaný milicí) a schovají se do cisterny, která je má dopravit do Moskvy. Jenže nasedli do jiné a tak se ocitají tisíce kilometrů mimo a začínají komplikace... (Cyco_Mike)
    Žánry:KomedieKrimi
    79%
    Komedie, kde je hlavní představitel v dvojroli: padoucha, který při vykopávkách se svými kumpány ukradl zlatou helmu Alexandra Velkého a dále v roli dobráka, který je ředitelem mateřské školky. Oba dva jsou si velmi podobní, a proto si ředitele školky vedoucí archeologických vykopávek při sestkání v Moskvě splete a zavolá na něj milici. Když se ukáže, že je dvojník, přemluví za pomoci milice ředitele školky, aby se převlékl za padoucha a od kumpánů, kteří jsou ve vězení vyzvěděl, kde se zlatá helma nachází. Když ve vězení zjistí, že to ví pouze padouch, se všemi kumpány uteče (samozřejmě útěk je zinscenovaný milicí) a schovají se do cisterny, která je má dopravit do Moskvy. Jenže nasedli do jiné a tak se ocitají tisíce kilometrů mimo a začínají komplikace... (Cyco_Mike)
    Žánry:KomedieKrimi
    1
  • Voskresenije
    Voskresenije (1960)
    Film
    78%
    2
  • Dočkáme se pondělí
    Dočkáme se pondělí (1968)
    FilmRole: Levikova
    Ilja Semjonovič Melnikov je učitel dějepisu na běžné sovětské střední škole. Je to velmi dobrý učitel a studenti i kolegové si ho velmi váží. Melnikov se však ve své práci potýká s mnoha obtížemi. Zejména se ve škole šíří zvěsti o tom, že Natálie Sergejevna, učitelka angličtiny a Melnikovova bývalá studentka, je do něj zamilovaná. Melnikov, vyčerpaný psychickým utrpením, žádá ředitele, aby mu umožnil odejít z práce. Na konci týdne, který má být posledním týdnem Melnikovovy učitelské kariéry, píší studenti jeho třídy písemnou práci na téma, jak chápou štěstí. Světlana Michajlovna, jejich učitelka ruštiny, je šokována tím, co jedna ze studentek napsala ve své eseji, nicméně jí dovolí, aby ji přečetla před třídou. Ostatní studenti vyjádří své spolužačce podporu. Melnikov se zapojí do konfliktu, načež přehodnotí své rozhodnutí odejít...
    77%
    Ilja Semjonovič Melnikov je učitel dějepisu na běžné sovětské střední škole. Je to velmi dobrý učitel a studenti i kolegové si ho velmi váží. Melnikov se však ve své práci potýká s mnoha obtížemi. Zejména se ve škole šíří zvěsti o tom, že Natálie Sergejevna, učitelka angličtiny a Melnikovova bývalá studentka, je do něj zamilovaná. Melnikov, vyčerpaný psychickým utrpením, žádá ředitele, aby mu umožnil odejít z práce. Na konci týdne, který má být posledním týdnem Melnikovovy učitelské kariéry, píší studenti jeho třídy písemnou práci na téma, jak chápou štěstí. Světlana Michajlovna, jejich učitelka ruštiny, je šokována tím, co jedna ze studentek napsala ve své eseji, nicméně jí dovolí, aby ji přečetla před třídou. Ostatní studenti vyjádří své spolužačce podporu. Melnikov se zapojí do konfliktu, načež přehodnotí své rozhodnutí odejít...
    3
  • Sviť, sviť, má hvězdo
    Sviť, sviť, má hvězdo (1969)
    FilmRole: Painter's wife

    Vášnivý milovník divadelního umění Remasum, který své nezvyklé jméno odvodil ze tří slov – revoluční masové umění, přijíždí v divokých dobách občanské války do městečka Kopřivka, týden co týden obsazovaného jinou garniturou. Jednou monarchisty, poté bolševiky, nato anarchisty a zase dokola. Když už se konečně zdá, že Remasum bude moci realizovat své vysněné revoluční představení o Johance z Arku, ukazuje se, že za své přesvědčení nebude tentokrát pykat nebohá Francouzka, ale někdo úplně jiný.

    77%

    Vášnivý milovník divadelního umění Remasum, který své nezvyklé jméno odvodil ze tří slov – revoluční masové umění, přijíždí v divokých dobách občanské války do městečka Kopřivka, týden co týden obsazovaného jinou garniturou. Jednou monarchisty, poté bolševiky, nato anarchisty a zase dokola. Když už se konečně zdá, že Remasum bude moci realizovat své vysněné revoluční představení o Johance z Arku, ukazuje se, že za své přesvědčení nebude tentokrát pykat nebohá Francouzka, ale někdo úplně jiný.

    4
  • Chodím po Moskvě
    Chodím po Moskvě (1963)
    FilmRole: Kolya's mother
    76%
    5
  • I žizň, i sljozy, i ljubov...
    I žizň, i sljozy, i ljubov... (1984)
    FilmRole: Polina
    76%
    6
  • Pozor na auto
    Pozor na auto (1966)
    FilmRole: Judge
    V blíže neurčeném městě začnou docházet ke krádežím aut. Případ vyšetřuje inspektor Podberezovikov, který se věnuje amatérskému divadlu. Stopy po pachateli stále jasněji směřují ke kolegovi z divadla, poněkud nepraktickému úředníkovi Dětočkinovi, s nímž inspektora pojí skutečné přátelství. Jaký může být motiv jeho činů a jak se zachovat před zákonem, když je v rozporu s emocemi? Pozor na auto, satirická komedie s detektivní zápletkou, zaznamenala v době svého vzniku velký divácký ohlas. Z tvůrčího hlediska zahájila úspěšnou spolupráci režiséra Rjazanova s novinářem Emilem Braginským. V nové poloze představila herce Innokentije Smoktunovského, jehož Dětočkin patří k nejoriginálnějším postavám ruské filmové komedie. (FebioFest 2006)
    76%
    V blíže neurčeném městě začnou docházet ke krádežím aut. Případ vyšetřuje inspektor Podberezovikov, který se věnuje amatérskému divadlu. Stopy po pachateli stále jasněji směřují ke kolegovi z divadla, poněkud nepraktickému úředníkovi Dětočkinovi, s nímž inspektora pojí skutečné přátelství. Jaký může být motiv jeho činů a jak se zachovat před zákonem, když je v rozporu s emocemi? Pozor na auto, satirická komedie s detektivní zápletkou, zaznamenala v době svého vzniku velký divácký ohlas. Z tvůrčího hlediska zahájila úspěšnou spolupráci režiséra Rjazanova s novinářem Emilem Braginským. V nové poloze představila herce Innokentije Smoktunovského, jehož Dětočkin patří k nejoriginálnějším postavám ruské filmové komedie. (FebioFest 2006)
    7
  • Oblomov
    Oblomov (1980)
    Film
    Petrohrad, polovina 19. století: líný, stárnoucí Oblomov žije v bytě se svým starším sluhou Zacharem. Většinu dne prospí a sní o svém dětství na panství rodičů. Jeho kamarád z dětství, Stolz, nyní energický a úspěšný podnikatel, Oblomova zve do své společnosti, kdykoliv je ve městě. Oblomovův život se změní, když ho Stolz seznámí s Olgou, krásnou a kultivovanou ženou. Když Stolz odjede na několik měsíců pryč, Oblomov si pronajme venkovský dům poblíž Olgy a ta se rozhodne ho změnit: proměnit ho v muže společnosti, činu a kultury. Brzy se Olga a Oblomov zamilují. Ale kde v tomto trojúhelníku zůstává Stolz?
    Žánry:Drama
    75%
    Petrohrad, polovina 19. století: líný, stárnoucí Oblomov žije v bytě se svým starším sluhou Zacharem. Většinu dne prospí a sní o svém dětství na panství rodičů. Jeho kamarád z dětství, Stolz, nyní energický a úspěšný podnikatel, Oblomova zve do své společnosti, kdykoliv je ve městě. Oblomovův život se změní, když ho Stolz seznámí s Olgou, krásnou a kultivovanou ženou. Když Stolz odjede na několik měsíců pryč, Oblomov si pronajme venkovský dům poblíž Olgy a ta se rozhodne ho změnit: proměnit ho v muže společnosti, činu a kultury. Brzy se Olga a Oblomov zamilují. Ale kde v tomto trojúhelníku zůstává Stolz?
    Žánry:Drama
    8
  • Dva kapitana
    Dva kapitana (1977)
    Seriál
    75%
    9
  • 10
  • Bílý Bim, černé ucho
    Bílý Bim, černé ucho (1977)
    FilmRole: the switchman
    74%
    11
  • Příběh Asji Klačinové, která milovala, ale nevdala se
    Příběh Asji Klačinové, která milovala, ale nevdala se (1966)
    FilmRole: Maria
    Příběh Asji Kljačinové, která milovala, ale nevdala se, natočený v roce 1967 (a obnovený v roce 1987), byl s úspěchem uveden v kolekci sovětských trezorových filmů na 38. MFF v Západním Berlíně 1988 a na MFF v Pesaru. Andrej Michalkov-Končalovskij v něm po úspěšném debutu První učitel (1965) opět prokázal sílu svého tvůrčího vidění. Nekonvenčnost jednoduché historky o těhotné kolchoznici, odmítající dvoření jednoho nápadníka a usilující o lásku druhého, spočívala v aplikaci postupů zvyšujících dojem autenticity a pravdivosti výpovědi (oživení děje improvizovanými prvky, zapojení neherců, imitace skryté kamery, poetizace všednosti). Po více než dvaceti letech se černobílý snímek proměnil v historický dokument. Vypovídá o stavu ruské vesnice v době, kdy po řadě příznivých opatření v chruščovovské éře se začala zvyšovat životní úroveň kolchozníků. Naděje na další vzestup ještě nerozptýlil masový exodus mládeže, k němuž došlo později, v období staveb století. Film je dnes cenným dokladem o někdejším sociálně-psychologickém klimatu typické povolžské vsi, utvářeném i silnými reminiscencemi na válku a materiální bídu z času represálií, a prolnutém reflexemi zcela aktuálními. Moment civilizačně-kulturního zlomu, na nějž citlivě reagoval i Vasilij Šukšin, zaznamenává Michalkov-Končalovskij v jeho počáteční fázi. Dnes již známé neblahé důsledky tohoto sociálního procesu svrchovaně uměleckou výpověď verifikují a dotvářejí. Ve filmu hrají pouze tři profesionální herci (Ilja Savvinová, Ljubov Sokolovová, Aleandr Surin) a dále dělníci, úředníci a kolchozníci z Vladimírské a Gorkovské oblasti. Nutno dodat, že po dokončení díla je museli tvůrci přepracovat. Ale ani zmrzačená verze pod titulem Asjino štěstí se do kin nedostala. Na XXI. VFF v Baku 1988 získal film Hlavní cenu a Cenu akreditovaných novinářů.
    Žánry:DramaRomantický
    74%
    Příběh Asji Kljačinové, která milovala, ale nevdala se, natočený v roce 1967 (a obnovený v roce 1987), byl s úspěchem uveden v kolekci sovětských trezorových filmů na 38. MFF v Západním Berlíně 1988 a na MFF v Pesaru. Andrej Michalkov-Končalovskij v něm po úspěšném debutu První učitel (1965) opět prokázal sílu svého tvůrčího vidění. Nekonvenčnost jednoduché historky o těhotné kolchoznici, odmítající dvoření jednoho nápadníka a usilující o lásku druhého, spočívala v aplikaci postupů zvyšujících dojem autenticity a pravdivosti výpovědi (oživení děje improvizovanými prvky, zapojení neherců, imitace skryté kamery, poetizace všednosti). Po více než dvaceti letech se černobílý snímek proměnil v historický dokument. Vypovídá o stavu ruské vesnice v době, kdy po řadě příznivých opatření v chruščovovské éře se začala zvyšovat životní úroveň kolchozníků. Naděje na další vzestup ještě nerozptýlil masový exodus mládeže, k němuž došlo později, v období staveb století. Film je dnes cenným dokladem o někdejším sociálně-psychologickém klimatu typické povolžské vsi, utvářeném i silnými reminiscencemi na válku a materiální bídu z času represálií, a prolnutém reflexemi zcela aktuálními. Moment civilizačně-kulturního zlomu, na nějž citlivě reagoval i Vasilij Šukšin, zaznamenává Michalkov-Končalovskij v jeho počáteční fázi. Dnes již známé neblahé důsledky tohoto sociálního procesu svrchovaně uměleckou výpověď verifikují a dotvářejí. Ve filmu hrají pouze tři profesionální herci (Ilja Savvinová, Ljubov Sokolovová, Aleandr Surin) a dále dělníci, úředníci a kolchozníci z Vladimírské a Gorkovské oblasti. Nutno dodat, že po dokončení díla je museli tvůrci přepracovat. Ale ani zmrzačená verze pod titulem Asjino štěstí se do kin nedostala. Na XXI. VFF v Baku 1988 získal film Hlavní cenu a Cenu akreditovaných novinářů.
    Žánry:DramaRomantický
    12
  • Pamatuj si své jméno!
    Pamatuj si své jméno! (1974)
    Film
    Začátek druhé světové války. Ruská žena Zinaida je zajata Němci a spolu s dalšími ženami poslána do koncentračního tábora Osvětim. Uvězní ji i s jejím malým synem Genou, který se učí chodit a v koncentračním táboře dělá své první krůčky ve sněhu. Stráví spolu v táboře několik let, dokud nejsou rozděleni, nejprve v samotné Osvětimi, a pak definitivně, když Němci prohrávají válku a rozhodnou se pro evakuaci.
    Žánry:Drama
    73%
    Začátek druhé světové války. Ruská žena Zinaida je zajata Němci a spolu s dalšími ženami poslána do koncentračního tábora Osvětim. Uvězní ji i s jejím malým synem Genou, který se učí chodit a v koncentračním táboře dělá své první krůčky ve sněhu. Stráví spolu v táboře několik let, dokud nejsou rozděleni, nejprve v samotné Osvětimi, a pak definitivně, když Němci prohrávají válku a rozhodnou se pro evakuaci.
    Žánry:Drama
    13
  • Serjožka
    Serjožka (1960)
    FilmRole: Поля, мать Васьки
    73%
    14
  • Zločin a trest
    Zločin a trest (1970)
    FilmRole: Yelizaveta Ivanovna
    Raskolnikov, bývalý student práv žijící v chudobě, zavraždí starou lichvářku a její sestru. Možná pro peníze, možná aby si ověřil teorii o tom, že stojí nad zákonem. Policie si ho všimne v rámci běžného postupu, jelikož byl klientem oběti, ale jeho výbuchy z něj udělají hlavního podezřelého v očích chytrého vyšetřovatele Porfirije. Mezitím se kolem Raskolnikova točí život: do města přijíždí jeho matka a sestra, pronásledované dvěma staršími muži, kteří usilují o ruku jeho sestry. Seznamuje se s opilým úředníkem, který zemře při dopravní nehodě, a zamiluje se do jeho dcery Soni, mladé prostitutky. Ta ho nutí k přiznání a slibuje, že ho bude následovat na Sibiř. Přijme Raskolnikov zodpovědnost za své činy?
    Žánry:Drama
    72%
    Raskolnikov, bývalý student práv žijící v chudobě, zavraždí starou lichvářku a její sestru. Možná pro peníze, možná aby si ověřil teorii o tom, že stojí nad zákonem. Policie si ho všimne v rámci běžného postupu, jelikož byl klientem oběti, ale jeho výbuchy z něj udělají hlavního podezřelého v očích chytrého vyšetřovatele Porfirije. Mezitím se kolem Raskolnikova točí život: do města přijíždí jeho matka a sestra, pronásledované dvěma staršími muži, kteří usilují o ruku jeho sestry. Seznamuje se s opilým úředníkem, který zemře při dopravní nehodě, a zamiluje se do jeho dcery Soni, mladé prostitutky. Ta ho nutí k přiznání a slibuje, že ho bude následovat na Sibiř. Přijme Raskolnikov zodpovědnost za své činy?
    Žánry:Drama
    15
  • Nejkouzelnější a nejpřitažlivější
    Nejkouzelnější a nejpřitažlivější (1985)
    FilmRole: Nadya's mother
    72%
    16
  • Běloruské nádraží
    Běloruské nádraží (1970)
    FilmRole: Prikhodko's wife
    Na pohřbu bývalého velitele se sejdou čtyři frontoví přátelé. Každý z nich se po válce ubíral jinou cestou, a tak se po letech namísto sapéra, radiotelegrafisty, minéra a rozvědčíka setká ředitel závodu, hlavní účetní, redaktor a opravář. Pravděpodobně by šlo o konvenční schůzku, kdyby nezasáhla náhoda: pomocník opraváře Prichoďka utrpí při manipulaci s plynovým potrubím vážné zranění. Mezi přáteli mizí zdrženlivost a opět se sblíží. U bývalé zdravotnice oddílu Ráji pak vzpomínají na Běloruské nádraží, kam se po válce vraceli, vítáni svými nejbližšími. Měli tehdy své zásady a ideály, kterým se pokoušeli nezpronevěřit ani v běžném životě. Tragikomickou reflexi válečné minulosti, zasazenou do průběhu jednoho dne, natočili vrstevníci synů těch hrdinů, o kterých vypráví film. Vyznačuje se velmi dobře napsanými postavami a výbornými hereckými výkony. (Febiofest 2004)
    Žánry:Drama
    72%
    Na pohřbu bývalého velitele se sejdou čtyři frontoví přátelé. Každý z nich se po válce ubíral jinou cestou, a tak se po letech namísto sapéra, radiotelegrafisty, minéra a rozvědčíka setká ředitel závodu, hlavní účetní, redaktor a opravář. Pravděpodobně by šlo o konvenční schůzku, kdyby nezasáhla náhoda: pomocník opraváře Prichoďka utrpí při manipulaci s plynovým potrubím vážné zranění. Mezi přáteli mizí zdrženlivost a opět se sblíží. U bývalé zdravotnice oddílu Ráji pak vzpomínají na Běloruské nádraží, kam se po válce vraceli, vítáni svými nejbližšími. Měli tehdy své zásady a ideály, kterým se pokoušeli nezpronevěřit ani v běžném životě. Tragikomickou reflexi válečné minulosti, zasazenou do průběhu jednoho dne, natočili vrstevníci synů těch hrdinů, o kterých vypráví film. Vyznačuje se velmi dobře napsanými postavami a výbornými hereckými výkony. (Febiofest 2004)
    Žánry:Drama
    17
  • Strannyye lyudi
    Strannyye lyudi (1969)
    FilmRole: Алёна (жена Броньки Пупкова)
    72%
    18
  • Nemáte ani zdání
    Nemáte ani zdání (1980)
    FilmRole: Postman
    71%
    19
  • Třesky plesky
    Třesky plesky (1972)
    FilmRole: Проводница поезда «Бийск-Москва»
    Film Vasilije Šukšina Třesky plesky nelze snadno žánrově zařadit. Není čistou komedií, ale filmem s výraznými filozofickými podtexty, v nichž zaznívá věčné šukšinovské téma: úvaha o významu a postavení venkovského člověka v současné sovětské společnosti. Sibiřan Ivan Rastorgujev má možnost během své cesty do lázní konfrontovat sebe samého s lidmi nejrůznějších povolání, které pozná ve vlaku a v Moskvě, kde přijme se svou ženou pohostinství v domácnosti starého profesora. Šukšin přivádí na filmové plátno řadu Ivanových protihráčů, výrazných typů a osobností, reprezentujících určité životní názory a postoje. V konfrontaci s nimi Ivan dospěje k vědomí, že tam, kde žije, je na svém místě a že není těm druhým co závidět. Není o nic horší ani lepší, důležité je, že má svou životní jistotu. Jako v předchozích filmech se tu ke slovu dostává velké Šukšinovo umění dialogu. Vtipná jadrná řeč hrdinů je nejen vynikajícím prostředkem charakterizačním, ale i dalším zdrojem humoru. Šukšinovi herecky sekunduje jeho manželka Lidija Fedosejevová v roli Ňury a typově výstižné je i obsazení dalších rolí. Silnou stránkou filmu je jeho realismus a zvládnutí pasáží, natočených s neherci. Lidija Fedosejeva debutovala na filmovém plátně v roce 1959, kdy hrála ve snímcích Přítelkyně a Ta pravá. Při práci na filmu A jaké je moře? (1965) poznala Vasilije Šukšina, provdala se za něho a na delší čas se pro film odmlčela. Znovu se objevila na plátně až ve snímku Třesky plesky (1972), následovaly filmy Červená kalina (1973), Chceš-li být šťasten (1974), Pticy nad gorodom (Ptáci nad městem) a Bojovali za vlast (oba 1975).
    Žánry:Komedie
    71%
    Film Vasilije Šukšina Třesky plesky nelze snadno žánrově zařadit. Není čistou komedií, ale filmem s výraznými filozofickými podtexty, v nichž zaznívá věčné šukšinovské téma: úvaha o významu a postavení venkovského člověka v současné sovětské společnosti. Sibiřan Ivan Rastorgujev má možnost během své cesty do lázní konfrontovat sebe samého s lidmi nejrůznějších povolání, které pozná ve vlaku a v Moskvě, kde přijme se svou ženou pohostinství v domácnosti starého profesora. Šukšin přivádí na filmové plátno řadu Ivanových protihráčů, výrazných typů a osobností, reprezentujících určité životní názory a postoje. V konfrontaci s nimi Ivan dospěje k vědomí, že tam, kde žije, je na svém místě a že není těm druhým co závidět. Není o nic horší ani lepší, důležité je, že má svou životní jistotu. Jako v předchozích filmech se tu ke slovu dostává velké Šukšinovo umění dialogu. Vtipná jadrná řeč hrdinů je nejen vynikajícím prostředkem charakterizačním, ale i dalším zdrojem humoru. Šukšinovi herecky sekunduje jeho manželka Lidija Fedosejevová v roli Ňury a typově výstižné je i obsazení dalších rolí. Silnou stránkou filmu je jeho realismus a zvládnutí pasáží, natočených s neherci. Lidija Fedosejeva debutovala na filmovém plátně v roce 1959, kdy hrála ve snímcích Přítelkyně a Ta pravá. Při práci na filmu A jaké je moře? (1965) poznala Vasilije Šukšina, provdala se za něho a na delší čas se pro film odmlčela. Znovu se objevila na plátně až ve snímku Třesky plesky (1972), následovaly filmy Červená kalina (1973), Chceš-li být šťasten (1974), Pticy nad gorodom (Ptáci nad městem) a Bojovali za vlast (oba 1975).
    Žánry:Komedie
    20
  • Tikhij Don
    Tikhij Don (1957)
    Film
    71%
    21
  • Tsygan
    Tsygan (1979)
    Minisérie
    70%
    22
  • Rabochiy posyolok
    Rabochiy posyolok (1965)
    FilmRole: Kapustina
    Leonid Pleščejev se vrátil z války slepý. Proti své vůli se stal závislým na ostatních. Svůj žal utápí v bezuzdném pití, čímž trápí svou ženu Marii a dospívajícího syna Ljoňku. Marija se nakonec rozhodne vzít syna a odjet na Altaj, ale chlapec uteče a vrátí se k otci. Společně tak živoří v bídě, dokud se z armády nevrátí Grigorij Šalagin, Pleščejevův dlouholetý přítel. Právě on v Leonidovi probudí vyhaslou sebeúctu a hrdost vojáka. Bez zbytečné lítosti mu pomůže vrátit se zpět do práce.
    Žánry:Drama
    70%
    Leonid Pleščejev se vrátil z války slepý. Proti své vůli se stal závislým na ostatních. Svůj žal utápí v bezuzdném pití, čímž trápí svou ženu Marii a dospívajícího syna Ljoňku. Marija se nakonec rozhodne vzít syna a odjet na Altaj, ale chlapec uteče a vrátí se k otci. Společně tak živoří v bídě, dokud se z armády nevrátí Grigorij Šalagin, Pleščejevův dlouholetý přítel. Právě on v Leonidovi probudí vyhaslou sebeúctu a hrdost vojáka. Bez zbytečné lítosti mu pomůže vrátit se zpět do práce.
    Žánry:Drama
    23
  • Láska pozemská
    Láska pozemská (1974)
    Film
    70%
    24
  • Jeden navíc
    Jeden navíc (1965)
    FilmRole: Lyuba Travkina
    Ivan Travkin, otec dvou dětí a vzorný manžel, se nijak neodlišuje od ostatních sovětských občanů, dokud nenavštíví zubaře. Obvodní dentista najde v jeho ústech třiatřicátý zub a svůj objev nahlásí nadřízené, krajské zdravotní vedoucí Parazitkinové, která „ucítí“ příležitost a „rozjede“ akci. Travkin se stane objektem vědeckého zkoumání a díky médiím také populární osobností. Výzkum Travkinovy anomálie vrcholí v okamžiku, kdy je tomuto obyčejnému, a přece výjimečnému muži přisouzena role prostředníka v komunikaci s mimozemskými světy. Komedii Jeden navíc neschází dobrosrdečný humor, ale jejím hlavním posláním byla ve své době satira, namířená do řad snaživců, kteří chtějí bezohledně těžit nejen z Travkinova případu. (FebioFest 2006)
    Žánry:Komedie
    69%
    Ivan Travkin, otec dvou dětí a vzorný manžel, se nijak neodlišuje od ostatních sovětských občanů, dokud nenavštíví zubaře. Obvodní dentista najde v jeho ústech třiatřicátý zub a svůj objev nahlásí nadřízené, krajské zdravotní vedoucí Parazitkinové, která „ucítí“ příležitost a „rozjede“ akci. Travkin se stane objektem vědeckého zkoumání a díky médiím také populární osobností. Výzkum Travkinovy anomálie vrcholí v okamžiku, kdy je tomuto obyčejnému, a přece výjimečnému muži přisouzena role prostředníka v komunikaci s mimozemskými světy. Komedii Jeden navíc neschází dobrosrdečný humor, ale jejím hlavním posláním byla ve své době satira, namířená do řad snaživců, kteří chtějí bezohledně těžit nejen z Travkinova případu. (FebioFest 2006)
    Žánry:Komedie
    25
  • Loď pluje k přístavu
    Loď pluje k přístavu (1962)
    Film
    69%
    26
  • Malenkiy beglets
    Malenkiy beglets (1966)
    FilmRole: Lieutenant of militia
    69%
    27
  • Slepička Rjaba
    Slepička Rjaba (1994)
    FilmRole: Мария
    Příběh se odehrává v malé ruské vesnici Bezvodnoje, kde se Asia živí prodejem vajec a samohonky. Ani perestrojka, ani glasnosť ji nevyrušují ze zavedených zvyklostí. Až jednoho dne najde pod svou slepicí zlaté vejce... Trefná satira na Gorbačovovu éru, která do jisté míry vysvětluje, jak zkostnatělost poměrů na ruském venkově, tak skutečnost, že Rusové mají poněkud jiné představy o svobodě a bohatství než obyvatelé západní Evropy nebo USA.
    Žánry:Komedie
    68%
    Příběh se odehrává v malé ruské vesnici Bezvodnoje, kde se Asia živí prodejem vajec a samohonky. Ani perestrojka, ani glasnosť ji nevyrušují ze zavedených zvyklostí. Až jednoho dne najde pod svou slepicí zlaté vejce... Trefná satira na Gorbačovovu éru, která do jisté míry vysvětluje, jak zkostnatělost poměrů na ruském venkově, tak skutečnost, že Rusové mají poněkud jiné představy o svobodě a bohatství než obyvatelé západní Evropy nebo USA.
    Žánry:Komedie
    28
  • Po maškarním plese
    Po maškarním plese (1941)
    Film
    Gerasimovův *Maškarád* (1941), inspirovaný Lermontovovou hrou, začíná ve chvíli, kdy krásná Nina (Makarova) ztratí během maškarního bálu náramek. Ten najde jiná žena a aniž by prozradila, komu patří, daruje ho vášnivému obdivovateli, důstojníkovi od kavalérie. Tato událost postupně odhaluje hluboké rány na uhlazené tváři carského Ruska. Drama pýchy, manželské nedůvěry, hazardu, nevěry a ponížení se roztáčí kolem rozkládající se mrtvoly zvrácené společenské třídy.
    Žánry:Drama
    67%
    Gerasimovův *Maškarád* (1941), inspirovaný Lermontovovou hrou, začíná ve chvíli, kdy krásná Nina (Makarova) ztratí během maškarního bálu náramek. Ten najde jiná žena a aniž by prozradila, komu patří, daruje ho vášnivému obdivovateli, důstojníkovi od kavalérie. Tato událost postupně odhaluje hluboké rány na uhlazené tváři carského Ruska. Drama pýchy, manželské nedůvěry, hazardu, nevěry a ponížení se roztáčí kolem rozkládající se mrtvoly zvrácené společenské třídy.
    Žánry:Drama
    29
  • Návrat rezidenta
    Návrat rezidenta (1982)
    FilmRole: Natalya Sergeyevna
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byla natočena další tři pokračování, která z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinila nesmrtelnou postavu. Třetí pokračování posouvá vyprávění o několik let dopředu, kdy agent Tuljev pokračuje na Západě ve své zásadní práci pro Rusko. Postupem času se mu podaří rozkrýt obří špionážní akci CIA, která se pokouší rozmístit v Tuljevově rodné vlasti speciální zařízení pro chemické a bakteriologické zbraně. Operace nese název „Mapa“ a jejím cílem není nic menšího než příprava na mimořádné období, které v tomto případě znamená jediné: válku!
    67%
    Přes 35 milionů diváků zhlédlo v roce 1968 první díl kultovní ságy z prostředí tajných zpravodajských služeb. Od té doby byla natočena další tři pokračování, která z postavy rezidenta zahraniční rozvědky Michaila Tuljeva v podání Georgije Žžjonova učinila nesmrtelnou postavu. Třetí pokračování posouvá vyprávění o několik let dopředu, kdy agent Tuljev pokračuje na Západě ve své zásadní práci pro Rusko. Postupem času se mu podaří rozkrýt obří špionážní akci CIA, která se pokouší rozmístit v Tuljevově rodné vlasti speciální zařízení pro chemické a bakteriologické zbraně. Operace nese název „Mapa“ a jejím cílem není nic menšího než příprava na mimořádné období, které v tomto případě znamená jediné: válku!
    30
  • Karantin
    Karantin (1983)
    FilmRole: Katya, porter
    66%
    31
  • Velitel lodi
    Velitel lodi (1954)
    Film
    Sovětský barevný film, natočený podle románu L. Zajceva a S. Skulského „V dalekém přístavu“, nám představuje dva námořní důstojníky-velitele válečných lodí. Na jejich způsobu velení a výchově mužstva i důstojníků nám kreslí často v silně dramatických okamžicích nejen dvě velmi rozdílné velitelské taktiky, ale zároveň ukazuje, která je lepší, správnější a proto dokonalejší. Vítězí ta, která je bližší námořníku jako člověku. Kapitán lodi Vysotin přesvědčuje svého přítele, kapitána lodi Světova, při námořním cvičení, že jeho mužstvo je schopnější, jeho důstojníci pohotovější a samostatnější než mužstvo a důstojníci Světovovy válečné lodi, kterým vládl „silnou rukou“, které však nenaučil být iniciativními. Jeho důkaz je tak přesvědčující, že Světov přiznává svůj omyl a nastupuje ve výchově svého mužstva cestu kapitána Vysotina. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1954)
    Žánry:Drama
    65%
    Sovětský barevný film, natočený podle románu L. Zajceva a S. Skulského „V dalekém přístavu“, nám představuje dva námořní důstojníky-velitele válečných lodí. Na jejich způsobu velení a výchově mužstva i důstojníků nám kreslí často v silně dramatických okamžicích nejen dvě velmi rozdílné velitelské taktiky, ale zároveň ukazuje, která je lepší, správnější a proto dokonalejší. Vítězí ta, která je bližší námořníku jako člověku. Kapitán lodi Vysotin přesvědčuje svého přítele, kapitána lodi Světova, při námořním cvičení, že jeho mužstvo je schopnější, jeho důstojníci pohotovější a samostatnější než mužstvo a důstojníci Světovovy válečné lodi, kterým vládl „silnou rukou“, které však nenaučil být iniciativními. Jeho důkaz je tak přesvědčující, že Světov přiznává svůj omyl a nastupuje ve výchově svého mužstva cestu kapitána Vysotina. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1954)
    Žánry:Drama
    32
  • Příběh opravdového člověka
    Příběh opravdového člověka (1948)
    FilmRole: Varvara
    O nevšedním životě, o povaze, vůli, odvaze a síle ducha legendárního stíhače Alexeje Petroviče Meresjeva vypráví silně humanistické dílo, které vstoupilo do dějin světové kinematografie. Koncem března 1942 byl sestřel stíhač Alexej Petrovič Meresjev a dopadl do centra fašisty ovládaného území v Děmjanském okruhu. Havaroval v neprostupném lese a při pádu se těžce zranil. Každý den uskutečnil za obrovských bolestí s rozdrcenými nárty a snětí v chodidlech 10 tisíc kroků, kterého ho nakonec po dlouhých 18 dnech dovedly až na svobodu. Svobodu, vykoupenou ztrátou obou končetin a obrovskou beznadějí. Opravdový Sovět Alexej Petrovič Meresjev se ale ani na okamžik nevzdal. Silou vůle překonal nástrahy osudu, aby nakonec opět usedl do kokpitu svého milovaného bojového letounu a dál bránil svou rodnou vlast.
    Žánry:DramaVálečný
    64%
    O nevšedním životě, o povaze, vůli, odvaze a síle ducha legendárního stíhače Alexeje Petroviče Meresjeva vypráví silně humanistické dílo, které vstoupilo do dějin světové kinematografie. Koncem března 1942 byl sestřel stíhač Alexej Petrovič Meresjev a dopadl do centra fašisty ovládaného území v Děmjanském okruhu. Havaroval v neprostupném lese a při pádu se těžce zranil. Každý den uskutečnil za obrovských bolestí s rozdrcenými nárty a snětí v chodidlech 10 tisíc kroků, kterého ho nakonec po dlouhých 18 dnech dovedly až na svobodu. Svobodu, vykoupenou ztrátou obou končetin a obrovskou beznadějí. Opravdový Sovět Alexej Petrovič Meresjev se ale ani na okamžik nevzdal. Silou vůle překonal nástrahy osudu, aby nakonec opět usedl do kokpitu svého milovaného bojového letounu a dál bránil svou rodnou vlast.
    Žánry:DramaVálečný
    33
  • Avariya - doch menta
    Avariya - doch menta (1989)
    FilmRole: The school history teacher
    62%
    34
  • Sochineniye ko dnyu pobedy
    Sochineniye ko dnyu pobedy (1998)
    Film
    V předvečer oslav Dne vítězství se v Moskvě setkávají tři staří přátelé z války. Nemají ale šanci posedět a zavzpomínat na dávno zapomenuté hrdinské činy. Předseda Fondu veteránů Kilovatov (O. Jefremov) je obviněn z kontaktů s podsvětím a uvězněn. Bývalý disident Morgulis (V. Tichonov), který nyní žije v zahraničí, a účastník protestních shromáždění Ďjakov (M. Uljanov) zorganizují propuštění svého přítele z vězení. Tváří v tvář krutosti nepřátel, kteří zosnovali zatčení jejich válečného kamaráda, naši hrdinové zapojí do operace na jeho osvobození mafii a bezpečnostní službu a nakonec se rozhodnou unést letadlo.
    Žánry:Drama
    62%
    V předvečer oslav Dne vítězství se v Moskvě setkávají tři staří přátelé z války. Nemají ale šanci posedět a zavzpomínat na dávno zapomenuté hrdinské činy. Předseda Fondu veteránů Kilovatov (O. Jefremov) je obviněn z kontaktů s podsvětím a uvězněn. Bývalý disident Morgulis (V. Tichonov), který nyní žije v zahraničí, a účastník protestních shromáždění Ďjakov (M. Uljanov) zorganizují propuštění svého přítele z vězení. Tváří v tvář krutosti nepřátel, kteří zosnovali zatčení jejich válečného kamaráda, naši hrdinové zapojí do operace na jeho osvobození mafii a bezpečnostní službu a nakonec se rozhodnou unést letadlo.
    Žánry:Drama
    35
  • Případ jedné noci
    Případ jedné noci (1980)
    FilmRole: повариха
    Obyvatelka Magadanu, Ukladovová, byla okradena v moskevské uličce. Tvrdí, že ji taxikář udeřil kladivem do hlavy a oloupil o velkou sumu peněz. Vyšetřovatel najde taxikáře, který už seděl ve vězení za výtržnictví. Všechny důkazy hovoří proti podezřelému, ale on se nepřiznává. Lidé, kteří ho znají, jsou přesvědčeni, že by něčeho takového nebyl schopen. Ukladovová však taxikáře při konfrontaci pozná.
    Žánry:Krimi
    62%
    Obyvatelka Magadanu, Ukladovová, byla okradena v moskevské uličce. Tvrdí, že ji taxikář udeřil kladivem do hlavy a oloupil o velkou sumu peněz. Vyšetřovatel najde taxikáře, který už seděl ve vězení za výtržnictví. Všechny důkazy hovoří proti podezřelému, ale on se nepřiznává. Lidé, kteří ho znají, jsou přesvědčeni, že by něčeho takového nebyl schopen. Ukladovová však taxikáře při konfrontaci pozná.
    Žánry:Krimi
    36
  • Ztracený na Sibiři
    Ztracený na Sibiři (1991)
    FilmRole: Aunt Klava
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoducho vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    61%
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoducho vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    37
  • Ne poslat li nam... gontsa?
    Ne poslat li nam... gontsa? (1998)
    Film
    60%
    38
  • Avtostop
    Avtostop (1991)
    Film
    60%
    39
  • Sokolovo
    Sokolovo (1974)
    Film
    V rámci volného cyklu politicky vypjatých rekonstrukcí, které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupili do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    59%
    V rámci volného cyklu politicky vypjatých rekonstrukcí, které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupili do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    40
  • 41
  • Babnik
    Babnik (1990)
    Film
    51%
    42
  • Bitva o Ržev
    Bitva o Ržev (1982)
    Film
    50%
    43
  • Stopa vede na západ
    Stopa vede na západ (1972)
    FilmRole: Клавдия Ивановна Шкаликова
    Veterán sovětské armády, maršál Vasilij Čujkov, pomohl ruským tvůrcům na počátku 70. let vytvořit rafinovaný špionážní film, který vrací na světlo také hrůzné činy 2. světové války. V době vrcholící studené války se západní mocnosti v čele se Spojenými státy snažily několikrát systematicky napadnout systém civilní obrany Sovětského svazu a otevřít si tak více vrátek k případnému útoku jadernými zbraněmi. Ale Sověti, jak známo, nikdy nespí, a tak byla většina pokusů úspěšně odražena. Nyní ale musí složky KGB čelit nové hrozbě, o to nebezpečnější, že se schovává pod maskou místních lidí. Lidí, kteří za sebou mají hrůznou minulost spojenou s fašistickými zločiny. A boj uvnitř největších mocností světa může naplno začít!
    46%
    Veterán sovětské armády, maršál Vasilij Čujkov, pomohl ruským tvůrcům na počátku 70. let vytvořit rafinovaný špionážní film, který vrací na světlo také hrůzné činy 2. světové války. V době vrcholící studené války se západní mocnosti v čele se Spojenými státy snažily několikrát systematicky napadnout systém civilní obrany Sovětského svazu a otevřít si tak více vrátek k případnému útoku jadernými zbraněmi. Ale Sověti, jak známo, nikdy nespí, a tak byla většina pokusů úspěšně odražena. Nyní ale musí složky KGB čelit nové hrozbě, o to nebezpečnější, že se schovává pod maskou místních lidí. Lidí, kteří za sebou mají hrůznou minulost spojenou s fašistickými zločiny. A boj uvnitř největších mocností světa může naplno začít!
    44