?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Hervé Schneid: Filmy a seriály

  • Amélie z Montmartru
    Amélie z Montmartru (2001)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Amélie žije v pařížské čtvrti Montmartre, která je světem sama pro sebe. Je číšnicí v místním bistru, nakupuje u místního zelináře, zdraví sousedy jako na malém městě. V jejím životě se nikdy neudálo nic zvláštního, až na matčinu kuriózní smrt, nad níž Améliin tatínek stále truchlí. Amélie by asi zůstala smířená se svým osamělým údělem, kdyby jednoho dne neobjevila ve svém bytě ukrytý poklad v podobě staré krabice s památkami na dětství někdejšího nájemníka. Nejenže se Amélie rozhodne po letech doručit krabici jejímu majiteli, ale dospěje současně k poznání, že může pomáhat zlepšit a napravovat okolní svět. Když pak jednoho dne objeví člověka sbírajícího u nádražních fotoautomatů zahozené podobenky cizích lidí, Amélie se zamiluje. Trvá to ale ještě nějaký čas, než se seznámí s Ninem a než mu dovolí rozšifrovat její tajemné zprávy.
    83%
    Amélie žije v pařížské čtvrti Montmartre, která je světem sama pro sebe. Je číšnicí v místním bistru, nakupuje u místního zelináře, zdraví sousedy jako na malém městě. V jejím životě se nikdy neudálo nic zvláštního, až na matčinu kuriózní smrt, nad níž Améliin tatínek stále truchlí. Amélie by asi zůstala smířená se svým osamělým údělem, kdyby jednoho dne neobjevila ve svém bytě ukrytý poklad v podobě staré krabice s památkami na dětství někdejšího nájemníka. Nejenže se Amélie rozhodne po letech doručit krabici jejímu majiteli, ale dospěje současně k poznání, že může pomáhat zlepšit a napravovat okolní svět. Když pak jednoho dne objeví člověka sbírajícího u nádražních fotoautomatů zahozené podobenky cizích lidí, Amélie se zamiluje. Trvá to ale ještě nějaký čas, než se seznámí s Ninem a než mu dovolí rozšifrovat její tajemné zprávy.
    1
  • Veřejný nepřítel č. 1
    Veřejný nepřítel č. 1 (2008)
    Film
    Jacques Mesrine, největší francouzský gangster všech dob, byl ve své vlasti známější než jakákoliv celebrita. Jeho avantýry byly neskutečně lehkomyslné, neuvěřitelně drzé a jeho úmysly absolutně nepředvídatelné. Na každou novou „fušku“ se pomocí plastických operací a nejrůznějších masek měnil k nepoznání, a proto byl přezdíván „mužem tisíce tváří“. Národ ho uctíval, ženy ho zbožňovaly a pro stát byl nepřítelem číslo jedna. Jeho odvážné skutky, nesčetné útěky z vězení, milostné románky, nad nimiž zůstával rozum stát, jeho bájná dobrodružství, obrovský cynismus a výsměch policii, z toho všeho vznikl pro Francouze skutečný národní epos. Epos o člověku, který byl skutečným hrdinou nebo antihrdinou… Filmy Veřejný nepřítel č. 1 a Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (premiéra 1.1.2009) se natáčely souběžně celých devět měsíců, na třech kontinentech a s rozpočtem přes 80 miliónů Eur. Jedná se o nejdražší francouzskou produkci všech dob.
    77%
    Jacques Mesrine, největší francouzský gangster všech dob, byl ve své vlasti známější než jakákoliv celebrita. Jeho avantýry byly neskutečně lehkomyslné, neuvěřitelně drzé a jeho úmysly absolutně nepředvídatelné. Na každou novou „fušku“ se pomocí plastických operací a nejrůznějších masek měnil k nepoznání, a proto byl přezdíván „mužem tisíce tváří“. Národ ho uctíval, ženy ho zbožňovaly a pro stát byl nepřítelem číslo jedna. Jeho odvážné skutky, nesčetné útěky z vězení, milostné románky, nad nimiž zůstával rozum stát, jeho bájná dobrodružství, obrovský cynismus a výsměch policii, z toho všeho vznikl pro Francouze skutečný národní epos. Epos o člověku, který byl skutečným hrdinou nebo antihrdinou… Filmy Veřejný nepřítel č. 1 a Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (premiéra 1.1.2009) se natáčely souběžně celých devět měsíců, na třech kontinentech a s rozpočtem přes 80 miliónů Eur. Jedná se o nejdražší francouzskou produkci všech dob.
    2
  • Veřejný nepřítel č. 1: Epilog
    Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (2008)
    Film

    Jacques Mesrine, největší francouzský gangster všech dob, byl ve své vlasti známější než jakákoliv celebrita. Jeho avantýry byly neskutečně lehkomyslné, neuvěřitelně drzé a jeho úmysly absolutně nepředvídatelné. Na každou novou „fušku“ se pomocí plastických operací a nejrůznějších masek měnil k nepoznání, a proto byl přezdíván „mužem tisíce tváří“. Národ ho uctíval, ženy ho zbožňovaly a pro stát byl nepřítelem číslo jedna. Jeho odvážné skutky, nesčetné útěky z vězení, milostné románky, nad nimiž zůstával rozum stát, jeho bájná dobrodružství, obrovský cynismus a výsměch policii, z toho všeho vznikl pro Francouze skutečný národní epos. Epos o člověku, který byl skutečným hrdinou nebo antihrdinou… Filmy Veřejný nepřítel č. 1 a Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (premiéra 1.1.2009) se natáčely souběžně celých devět měsíců, na třech kontinentech a s rozpočtem přes 80 miliónů Eur. Jedná se o nejdražší francouzskou produkci všech dob.

    76%

    Jacques Mesrine, největší francouzský gangster všech dob, byl ve své vlasti známější než jakákoliv celebrita. Jeho avantýry byly neskutečně lehkomyslné, neuvěřitelně drzé a jeho úmysly absolutně nepředvídatelné. Na každou novou „fušku“ se pomocí plastických operací a nejrůznějších masek měnil k nepoznání, a proto byl přezdíván „mužem tisíce tváří“. Národ ho uctíval, ženy ho zbožňovaly a pro stát byl nepřítelem číslo jedna. Jeho odvážné skutky, nesčetné útěky z vězení, milostné románky, nad nimiž zůstával rozum stát, jeho bájná dobrodružství, obrovský cynismus a výsměch policii, z toho všeho vznikl pro Francouze skutečný národní epos. Epos o člověku, který byl skutečným hrdinou nebo antihrdinou… Filmy Veřejný nepřítel č. 1 a Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (premiéra 1.1.2009) se natáčely souběžně celých devět měsíců, na třech kontinentech a s rozpočtem přes 80 miliónů Eur. Jedná se o nejdražší francouzskou produkci všech dob.

    3
  • Klíč k minulosti
    Klíč k minulosti (2010)
    Film
    75%
    4
  • Evropa
    Evropa (1991)
    Film
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    73%
    Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu... Situace "zlem nakaženého" Německa je pro režiséra (stejně jako pro mnoho jiných vynikajících tvůrců) východiskem k mnohem obecnější výpovědi o jedinci, osudově zmítaném vnějšími tlaky a navzdory všem svým idealistickým snahám zavedeném do slepé uličky. Vypovídá nejen o střetu humanistických a demokratických ideálů s mašinérií smrti, manipulativní moci a destrukce, ale i o evropských traumatech a křižovatkách; pro obojí je klíčová obrazová a významová metafora cesty po železnici. Velký důraz klade režisér na formu svého vyprávění. Širokoúhlý snímek je převážně monochromatický s významotvornými vstupy barvy; originálně využívá ateliéru a zadních projekcí. Koresponduje s díly Dreyerovými a Bergmanovými, na Fassbindera a Godarda odkazuje formálním experimentátorstvím a obsazením jejich "kultovních herců" (Eddie Constantine, Barbara Sukowá). V souladu s Trierovým chápáním filmu jako snění v bdělém stavu je Evropa vedle svého konkrétního geografického významu rovněž jakýmsi kulturním a politickým bodem v kolektivním podvědomí; celý příběh je prezentován jako hypnotická seance hrdiny i diváka, provázená podmanivým, chladným hlasem vypravěče (Max von Sydow).
    5
  • 6
  • Příliš dlouhé zásnuby
    Příliš dlouhé zásnuby (2004)
    Film
    • iTunes

    První světová válka se blíží ke svému závěru, ale největší bitva mladé francouzské dívky má teprve začít. Mathilda dostala vyrozumění, že její snoubenec Manech je jedním z pěti zraněných vojáků, kteří se kvůli armádní mašinérii nacházejí mezi francouzskými a německými liniemi a je vysoce pravděpodobné, že je mrtev. Mathilda však nechce přijmout skutečnost, že by svého milého již nikdy nespatřila a proto se vydává na nebezpečnou pouť, na níž chce zjistit jeho úděl. Jsouc blíže a blíže cíli, sílí v ní vědomí o jeho posledních dnech, hodinách a minutách. Přesto se však nenechává odradit. Kdyby byl její snoubenec mrtev, určitě by to vnitřně cítila. S pevnou vírou, neumdlévající nadějí a neoblomnou tvrdohlavostí se Mathilda blíží k závěru svého pátrání. Její odhodlání působí tak silně, že jsou jí mnozí ochotni pomoci. Čím blíže je poznání osudu oněch pěti nešťastníků, tím hlouběji si uvědomuje hrůzy války a nezhojitelné rány na těle i duši těch, jichž se dotkla

    72%

    První světová válka se blíží ke svému závěru, ale největší bitva mladé francouzské dívky má teprve začít. Mathilda dostala vyrozumění, že její snoubenec Manech je jedním z pěti zraněných vojáků, kteří se kvůli armádní mašinérii nacházejí mezi francouzskými a německými liniemi a je vysoce pravděpodobné, že je mrtev. Mathilda však nechce přijmout skutečnost, že by svého milého již nikdy nespatřila a proto se vydává na nebezpečnou pouť, na níž chce zjistit jeho úděl. Jsouc blíže a blíže cíli, sílí v ní vědomí o jeho posledních dnech, hodinách a minutách. Přesto se však nenechává odradit. Kdyby byl její snoubenec mrtev, určitě by to vnitřně cítila. S pevnou vírou, neumdlévající nadějí a neoblomnou tvrdohlavostí se Mathilda blíží k závěru svého pátrání. Její odhodlání působí tak silně, že jsou jí mnozí ochotni pomoci. Čím blíže je poznání osudu oněch pěti nešťastníků, tím hlouběji si uvědomuje hrůzy války a nezhojitelné rány na těle i duši těch, jichž se dotkla

    7
  • 8
  • Orlando
    Orlando (1992)
    Film
    Píše sa rok 1600, mladý šľachtic Orlando (Tilda Swinton) sa pozabudol pod majestátnym dubom pri rozmýšľaní nad otázkami o živote a smrti. Píše sa rok 1610 a mladý šľachtic Orlando sa vážne zamiluje. 1650 – mladý šľachtic Orlando lieči svoje zlomené srdce poéziou. 1700 – mladý šľachtic Orlando odchádza ako vyslanec Britského impéria do Perzie (stále lieči svoje zlomené srdce). 1750 – Orlando sa stáva mladou ženou, ktorá je konfrontovaná s nekompromisnými pravidlami spoločnosti. 1850 – Orlando potrebuje milenca. Píše sa blízka budúcnosť, Orlando má dieťa, dopísala svoju knihu a jej život sa len začína.(Filmový festival inakosti)
    70%
    Píše sa rok 1600, mladý šľachtic Orlando (Tilda Swinton) sa pozabudol pod majestátnym dubom pri rozmýšľaní nad otázkami o živote a smrti. Píše sa rok 1610 a mladý šľachtic Orlando sa vážne zamiluje. 1650 – mladý šľachtic Orlando lieči svoje zlomené srdce poéziou. 1700 – mladý šľachtic Orlando odchádza ako vyslanec Britského impéria do Perzie (stále lieči svoje zlomené srdce). 1750 – Orlando sa stáva mladou ženou, ktorá je konfrontovaná s nekompromisnými pravidlami spoločnosti. 1850 – Orlando potrebuje milenca. Píše sa blízka budúcnosť, Orlando má dieťa, dopísala svoju knihu a jej život sa len začína.(Filmový festival inakosti)
    9
  • Delikatesy
    Delikatesy (1991)
    Film

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    70%

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    10
  • Východ-Západ
    Východ-Západ (1999)
    Film

    Sandrine Bonnaireová a Oleg Menšikov bojují v poválečném Rusku o své životy, budoucnost i lásku. Červen 1946: Stalin odstartovává propagandistickou kampaň zaměřenou na ruské emigranty žijící na Západě, kterým nabízí amnestii, sovětský pas a šanci účastnit se poválečné rekonstrukce Sovětského svazu. Alexej Golovin, emigrant žijící ve Francii reaguje na tuto výzvu, ostatně jako mnoho dalších. Rozhodne se vrátit do své vlasti společně se svojí mladou francouzskou ženou Marií a synem Serjožou. Při příjezdu do Oděsy je většina emigrantů popravena nebo poslána do pracovních táborů. Alexej a jeho rodina jsou tohoto osudu ušetřeni, protože sovětští úředníci usoudili, že jim tento mladý doktor více poslouží v jejich propagandistické kampani jako typický příklad navrátilce Jsou posláni do Kyjeva, kde je Sergej umístěn do textilní továrny. Novým domovem pro rodinu se stává pouhá jedna místnost v komunálním bytě, tzv. komunalka. Zatímco se Alexej se svým osudem smiřuje, Marie stále věří ve svoji svobodu

    70%

    Sandrine Bonnaireová a Oleg Menšikov bojují v poválečném Rusku o své životy, budoucnost i lásku. Červen 1946: Stalin odstartovává propagandistickou kampaň zaměřenou na ruské emigranty žijící na Západě, kterým nabízí amnestii, sovětský pas a šanci účastnit se poválečné rekonstrukce Sovětského svazu. Alexej Golovin, emigrant žijící ve Francii reaguje na tuto výzvu, ostatně jako mnoho dalších. Rozhodne se vrátit do své vlasti společně se svojí mladou francouzskou ženou Marií a synem Serjožou. Při příjezdu do Oděsy je většina emigrantů popravena nebo poslána do pracovních táborů. Alexej a jeho rodina jsou tohoto osudu ušetřeni, protože sovětští úředníci usoudili, že jim tento mladý doktor více poslouží v jejich propagandistické kampani jako typický příklad navrátilce Jsou posláni do Kyjeva, kde je Sergej umístěn do textilní továrny. Novým domovem pro rodinu se stává pouhá jedna místnost v komunálním bytě, tzv. komunalka. Zatímco se Alexej se svým osudem smiřuje, Marie stále věří ve svoji svobodu

    11
  • 12
  • Město ztracených dětí
    Město ztracených dětí (1995)
    Film
    Dobrodružné fantasy, které jde napříč více žánry (sci-fi, pohádka, drama, komedie nebo dokonce horor), si zakládá hlavně na vizuálním stylu, který je specialitou tohoto režisérského dua. Hlavním rysem filmu je ponuré středověké město navozující depresivní atmosféru a bizarní scény a postavy. Vše se točí kolem šíleného Kranka, který trpí neschopností snít, a proto využívá malých dětí, aby z nich nasával jejich fantazii. Jeho uměle vytvořený „rodinný“ kruh dále tvoří trpasličí žena, migrénou trpící mozek v akváriu a šest naklonovaných stvořitelů-narkoleptiků (Dominique Pinon). Bizarnost nechybí ani dalším postavám, např. Chobotnici (siamské dvojče) nebo sektě kyklopů s extrémně citlivým sluchem.
    69%
    Dobrodružné fantasy, které jde napříč více žánry (sci-fi, pohádka, drama, komedie nebo dokonce horor), si zakládá hlavně na vizuálním stylu, který je specialitou tohoto režisérského dua. Hlavním rysem filmu je ponuré středověké město navozující depresivní atmosféru a bizarní scény a postavy. Vše se točí kolem šíleného Kranka, který trpí neschopností snít, a proto využívá malých dětí, aby z nich nasával jejich fantazii. Jeho uměle vytvořený „rodinný“ kruh dále tvoří trpasličí žena, migrénou trpící mozek v akváriu a šest naklonovaných stvořitelů-narkoleptiků (Dominique Pinon). Bizarnost nechybí ani dalším postavám, např. Chobotnici (siamské dvojče) nebo sektě kyklopů s extrémně citlivým sluchem.
    13
  • Milion mil daleko
    Milion mil daleko (2023)
    Film
    • Amazon Prime Video
    Příběh o velkém snu a nezlomné vytrvalosti. Film A Million Miles Away sleduje osudy mexického mladíka Josého, který má v životě jeden velký sen – stát se astronautem. Cesta za tímto cílem je však velmi dlouhá. José bude muset během ní čelit nejen řadě kariérních překážek, ale i výzvám běžného každodenního života. Inspirováno životním příběhem astronauta Josého M. Hernándeze.
    Žánry:DramaSci-fi
    69%
    Příběh o velkém snu a nezlomné vytrvalosti. Film A Million Miles Away sleduje osudy mexického mladíka Josého, který má v životě jeden velký sen – stát se astronautem. Cesta za tímto cílem je však velmi dlouhá. José bude muset během ní čelit nejen řadě kariérních překážek, ale i výzvám běžného každodenního života. Inspirováno životním příběhem astronauta Josého M. Hernándeze.
    Žánry:DramaSci-fi
    14
  • Sbohem, Bafano
    Sbohem, Bafano (2007)
    Film
    James Gregory, mladý a ambiciózní vězeňský dozorce, přijíždí s manželkou a dětmi na ostrov Robben Island. Je pevně a neotřesitelně přesvědčen o správnosti politiky apartheidu v Jihoafrické republice a o nebezpečnosti černošského obyvatelstva pro bělochy. Ne vždy však tato stanoviska zastával, v dětství se přátelil s černošským chlapcem, který jej zasvětil do tajů svého jazyka, což právě na Robben Islandu může uplatnit. Je pověřen svým nadřízeným, aby osobně dohlížel a kontroloval veškerou korespondenci hlavního vězně - Nelsona Mandely. Čím více se však seznamuje s osobností a názory černošského vůdce, začíná pochybovat o správnosti a smyslu svého povolání.
    69%
    James Gregory, mladý a ambiciózní vězeňský dozorce, přijíždí s manželkou a dětmi na ostrov Robben Island. Je pevně a neotřesitelně přesvědčen o správnosti politiky apartheidu v Jihoafrické republice a o nebezpečnosti černošského obyvatelstva pro bělochy. Ne vždy však tato stanoviska zastával, v dětství se přátelil s černošským chlapcem, který jej zasvětil do tajů svého jazyka, což právě na Robben Islandu může uplatnit. Je pověřen svým nadřízeným, aby osobně dohlížel a kontroloval veškerou korespondenci hlavního vězně - Nelsona Mandely. Čím více se však seznamuje s osobností a názory černošského vůdce, začíná pochybovat o správnosti a smyslu svého povolání.
    15
  • 16
  • Bojovník
    Bojovník (1997)
    Film

    Raphael má indiánské předky, ale to mu v životě ještě nikdy nepomohlo. Právě ho propustili z vězení a ke sklence něčeho ostřejšího má rozhodně blíž, než k novému zaměstnání, což s početnou rodinou na krku není zrovna ta nejlepší kombinace. Šance Raphaelovi svitne s příchodem pana McCarthyho. Nabídka je jednoduchá, lákavá a smrtící. Raphael dostane 50 tisíc dolarů na ruku, pokud se nechá umučit před kamerou. Snuff videa jsou poctivý byznys a peníze dostane Raphaelova rodina, spolu s nějakým rozumným vysvětlením o příčině smrti. Se zálohou v kapse tak začíná poslední týden Raphaelova života. Co udělá? Jak utratí peníze? Řekne to někomu?

    Žánry:Drama
    67%

    Raphael má indiánské předky, ale to mu v životě ještě nikdy nepomohlo. Právě ho propustili z vězení a ke sklence něčeho ostřejšího má rozhodně blíž, než k novému zaměstnání, což s početnou rodinou na krku není zrovna ta nejlepší kombinace. Šance Raphaelovi svitne s příchodem pana McCarthyho. Nabídka je jednoduchá, lákavá a smrtící. Raphael dostane 50 tisíc dolarů na ruku, pokud se nechá umučit před kamerou. Snuff videa jsou poctivý byznys a peníze dostane Raphaelova rodina, spolu s nějakým rozumným vysvětlením o příčině smrti. Se zálohou v kapse tak začíná poslední týden Raphaelova života. Co udělá? Jak utratí peníze? Řekne to někomu?

    Žánry:Drama
    17
  • Galimatyáš
    Galimatyáš (2009)
    Film
    • Filmbox+
    67%
    18
  • Vetřelec: Vzkříšení
    Vetřelec: Vzkříšení (1997)
    Film
    • Disney+
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    Ellen Riplyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu sestaví. Biologický materiál však není úplně čistý, a tak je výsledkem klonování žena, která má sice lidskou podobu, ale vetřelčí náturu. Černé nehty na rukou, červenou kyselinu místo krve, nadpozemskou sílu a šestý smysl, každý ví kde se příslušníci jejího druhu nacházejí a co mají za lubem. Proto až moc dobře ví, že Vetřelci v útrobách kosmické lodi připravují lidem strašnou pomstu. Na kterou stranu se legendární bojovnice tentokrát přidá?
    66%
    Ellen Riplyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu sestaví. Biologický materiál však není úplně čistý, a tak je výsledkem klonování žena, která má sice lidskou podobu, ale vetřelčí náturu. Černé nehty na rukou, červenou kyselinu místo krve, nadpozemskou sílu a šestý smysl, každý ví kde se příslušníci jejího druhu nacházejí a co mají za lubem. Proto až moc dobře ví, že Vetřelci v útrobách kosmické lodi připravují lidem strašnou pomstu. Na kterou stranu se legendární bojovnice tentokrát přidá?
    19
  • 20
  • Vládce Paříže
    Vládce Paříže (2018)
    Film
    • Max
    • VOYO
    • Filmbox+
    • +3
    Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
    Žánry:HistorickýKrimi
    65%
    Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
    Žánry:HistorickýKrimi
    21
  • Black Gold
    Black Gold (2011)
    Film
    64%
    22
  • Neruda
    Neruda (2016)
    Film

    Píše se rok 1948 a Studená válka dosáhla k chilským hranicím. Senátor Pablo Neruda (Luis Gnecco) během kongresu obviňuje vládu ze zrady Komunistické strany, za což jej prezident Gonzalez Videla (Alfredo Castro) zbavuje funkce. Následně je policejní prefekt Oscar Peluchonneau (Gael García Bernal) pověřen básníkovým zatčením. Neruda se pokouší uprchnout ze země se svojí ženou, malířkou Deliou del Carrilovou (Mercedes Morán), to se mu však nepodaří a oba jsou nuceni se více než rok skrývat. Inspirován dramatickými událostmi svého nového života Neruda sepisuje epickou sbírku básní Canto General (Veliký zpěv). V Evropě mezitím legenda o pronásledovaném básníkovi sílí a umělci, vedeni Pablem Picassem, se dožadují Nerudova osvobození. Neruda však vidí tento boj se svou nemesis Peluchonneauem jako příležitost ke znovuobjevení sebe sama. S inspektorem si hraje, nechává za sebou stopy, aby udělal jejich hru na kočku a myš nebezpečnější, intimnější. V tomto příběhu perzekvovaného básníka a jeho nesmiřitelného nepřítele vidí Neruda svoji příležitost stát se jak symbolem svobody, tak literární legendou. (Artcam)

    64%

    Píše se rok 1948 a Studená válka dosáhla k chilským hranicím. Senátor Pablo Neruda (Luis Gnecco) během kongresu obviňuje vládu ze zrady Komunistické strany, za což jej prezident Gonzalez Videla (Alfredo Castro) zbavuje funkce. Následně je policejní prefekt Oscar Peluchonneau (Gael García Bernal) pověřen básníkovým zatčením. Neruda se pokouší uprchnout ze země se svojí ženou, malířkou Deliou del Carrilovou (Mercedes Morán), to se mu však nepodaří a oba jsou nuceni se více než rok skrývat. Inspirován dramatickými událostmi svého nového života Neruda sepisuje epickou sbírku básní Canto General (Veliký zpěv). V Evropě mezitím legenda o pronásledovaném básníkovi sílí a umělci, vedeni Pablem Picassem, se dožadují Nerudova osvobození. Neruda však vidí tento boj se svou nemesis Peluchonneauem jako příležitost ke znovuobjevení sebe sama. S inspektorem si hraje, nechává za sebou stopy, aby udělal jejich hru na kočku a myš nebezpečnější, intimnější. V tomto příběhu perzekvovaného básníka a jeho nesmiřitelného nepřítele vidí Neruda svoji příležitost stát se jak symbolem svobody, tak literární legendou. (Artcam)

    23
  • 24
  • Muž, který plakal
    Muž, který plakal (2000)
    Film
    • Canal+

    1927. Mladá dívka odplouvá do Ameriky hledat svého otce. Náhodou se ale dostane na loď do Anglie a s novým jménem Suzie zůstává u jedné anglické rodiny. Po deseti letech je díky svému talentu přijata do pařížského uměleckého souboru a seznámí se s ambiciózní ruskou tanečnicí Lolou. Když přijdou do Paříže nacisti, Lola bez váhání kolaboruje, ale Suzie se připojí ke svému cikánskému příteli Césarovi. Situace je stále nebezpečnější. César přemlouvá Suzii, aby odjela za svým otcem, ale ona chce zůstat jen s ním.

    60%

    1927. Mladá dívka odplouvá do Ameriky hledat svého otce. Náhodou se ale dostane na loď do Anglie a s novým jménem Suzie zůstává u jedné anglické rodiny. Po deseti letech je díky svému talentu přijata do pařížského uměleckého souboru a seznámí se s ambiciózní ruskou tanečnicí Lolou. Když přijdou do Paříže nacisti, Lola bez váhání kolaboruje, ale Suzie se připojí ke svému cikánskému příteli Césarovi. Situace je stále nebezpečnější. César přemlouvá Suzii, aby odjela za svým otcem, ale ona chce zůstat jen s ním.

    25
  • 26
  • Hluboce pod vlivem
    Hluboce pod vlivem (2022)
    Film
    • Netflix
    59%
    27
  • Igor
    Igor (2008)
    Film
    • iTunes
    59%
    28
  • A Tale of Love and Darkness
    A Tale of Love and Darkness (2015)
    Film
    59%
    29
  • 30
  • Na plný plyn
    Na plný plyn (2003)
    Film

    Světové okruhy s tribunami křičících fanoušků, adrenalinové jízdy po dálnicích, závody na sněhu a ledu mezi vrcholky zasněžených Alp, překrásné ženy - nejen v publiku, ale i za volantem to je život automobilových šampiónů. Závodník Michel Vaillant (Sagamore Stévenin) je obdivovaným hrdinou, téměř vždy vyhrává. Proti rodině Vaillantových se ale spiknou rivalové z konkurenční stáje a rozhodnou se vyřadit je z prestižního závodu Le Mans. Mezi těmi nejlepšími rozhoduje o vítězství nebo prohře často jen souhra náhod. A náhodě se přece dá trochu pomoci Během rozhodujícího závodu musí Michell Vaillant zachránit svou rodinu, lásku i život. Klíčová část natáčení se v červnu 2002 odehrála právě během 24 hodin trvajícího legendárního závodu Le Mans. Díky špičkové natáčecí technice a vynikající práci kameramana se diváci mohou stát součástí závodu, jehož účastníci se po závodní dráze pohybují rychlostí 200-380 km/h.

    Scenárista a producent Luc Besson (mj. série Taxi, filmy Purpurové řeky, Leon, Wasabi, Johanka z Arcu) se rozhodl přenést popularitu neporazitelného comicsového hrdiny Michela Vaillanta (autorem je Jean Graton; 64 comicsů) do filmu, který má šanci /stejně jako proslulý snímek Le Mans/ zaujmout nejen fanoušky automobilových závodů, ale i všechny milovníky svižné, vzrušující podívané.

    53%

    Světové okruhy s tribunami křičících fanoušků, adrenalinové jízdy po dálnicích, závody na sněhu a ledu mezi vrcholky zasněžených Alp, překrásné ženy - nejen v publiku, ale i za volantem to je život automobilových šampiónů. Závodník Michel Vaillant (Sagamore Stévenin) je obdivovaným hrdinou, téměř vždy vyhrává. Proti rodině Vaillantových se ale spiknou rivalové z konkurenční stáje a rozhodnou se vyřadit je z prestižního závodu Le Mans. Mezi těmi nejlepšími rozhoduje o vítězství nebo prohře často jen souhra náhod. A náhodě se přece dá trochu pomoci Během rozhodujícího závodu musí Michell Vaillant zachránit svou rodinu, lásku i život. Klíčová část natáčení se v červnu 2002 odehrála právě během 24 hodin trvajícího legendárního závodu Le Mans. Díky špičkové natáčecí technice a vynikající práci kameramana se diváci mohou stát součástí závodu, jehož účastníci se po závodní dráze pohybují rychlostí 200-380 km/h.

    Scenárista a producent Luc Besson (mj. série Taxi, filmy Purpurové řeky, Leon, Wasabi, Johanka z Arcu) se rozhodl přenést popularitu neporazitelného comicsového hrdiny Michela Vaillanta (autorem je Jean Graton; 64 comicsů) do filmu, který má šanci /stejně jako proslulý snímek Le Mans/ zaujmout nejen fanoušky automobilových závodů, ale i všechny milovníky svižné, vzrušující podívané.

    31
  • BigBug
    BigBug (2022)
    Film
    • Netflix

    V roce 2050 je umělá inteligence všude. Natolik, že se na ni lidstvo spoléhá, aby uspokojilo každou jeho potřebu a každou touhu, dokonce i tu nejtajnější a nejzlejší. V klidné rezidenční čtvrti se čtyři domácí roboti náhle rozhodnou vzít své pány jako rukojmí ve svém vlastním domě. Při vzájemném soužití vyplouvá na povrch mnoho věcí a objevuje se i otázka, kdo je ve finále lidštější - lidé nebo roboti, které vytvořili?

    Žánry:KomedieSci-fi
    50%

    V roce 2050 je umělá inteligence všude. Natolik, že se na ni lidstvo spoléhá, aby uspokojilo každou jeho potřebu a každou touhu, dokonce i tu nejtajnější a nejzlejší. V klidné rezidenční čtvrti se čtyři domácí roboti náhle rozhodnou vzít své pány jako rukojmí ve svém vlastním domě. Při vzájemném soužití vyplouvá na povrch mnoho věcí a objevuje se i otázka, kdo je ve finále lidštější - lidé nebo roboti, které vytvořili?

    Žánry:KomedieSci-fi
    32