Martina Gedeck: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Martina Gedeck: Filmy a seriály

  • 1
  • Životy těch druhých
    Životy těch druhých (2006)
    FilmRole: Christa-Maria Sieland

    Rok 1984. Do pádu obávaného režimu ve Východním Německu zbývá necelých šest let. Vládnoucí Jednotná socialistická strana upevňuje svou pozici pomocí nemilosrdného systému monitorování a manipulace s potenciálně nebezpečnými lidmi, k čemuž využívá tajnou policii Stasi.

    Věrný stoupenec režimu, kapitán Gerd Wiesler (Ulrich Mühe), se ve snaze o kariérní postup pustí do shromažďování kompromitujících důkazů proti známému divadelnímu dramatikovi Georgi Dreymanovi (Sebastian Koch) a jeho atraktivní přítelkyni Christě-Marii Sieland (Martina Gedeck), která krátce předtím učarovala mocnému ministrovi kultury (Thomas Thieme). Jakmile se však do světa dvou divadelních hvězd ponoří, začne být jejich životy fascinován a uvědomí si omezenost své vlastní existence.

    Hudbu složili oscarový Gabriel Yared („Talentovaný pan Ripley“, „Anglický pacient“) a Stéphane Moucha. Ti ji nahráli v Praze s Pražským symfonickým orchestrem, který patří v oblasti filmové hudby ke světové špičce. [44. MFFKV 2009]

    78%

    Rok 1984. Do pádu obávaného režimu ve Východním Německu zbývá necelých šest let. Vládnoucí Jednotná socialistická strana upevňuje svou pozici pomocí nemilosrdného systému monitorování a manipulace s potenciálně nebezpečnými lidmi, k čemuž využívá tajnou policii Stasi.

    Věrný stoupenec režimu, kapitán Gerd Wiesler (Ulrich Mühe), se ve snaze o kariérní postup pustí do shromažďování kompromitujících důkazů proti známému divadelnímu dramatikovi Georgi Dreymanovi (Sebastian Koch) a jeho atraktivní přítelkyni Christě-Marii Sieland (Martina Gedeck), která krátce předtím učarovala mocnému ministrovi kultury (Thomas Thieme). Jakmile se však do světa dvou divadelních hvězd ponoří, začne být jejich životy fascinován a uvědomí si omezenost své vlastní existence.

    Hudbu složili oscarový Gabriel Yared („Talentovaný pan Ripley“, „Anglický pacient“) a Stéphane Moucha. Ti ji nahráli v Praze s Pražským symfonickým orchestrem, který patří v oblasti filmové hudby ke světové špičce. [44. MFFKV 2009]

    2
  • Baader Meinhof Komplex
    Baader Meinhof Komplex (2008)
    FilmRole: Ulrike Meinhofová
    Německo na prahu sedmdesátých let. Andreas Baader, Ulrike Meinhofová a Gudrun Ensslinová, děti příslušníků "nacistické generace", bojují proti všemu, co pokládají za projevy "nového fašismu": americká politika ve Vietnamu, vykořisťování zemí třetího světa, postoj Západu k doutnajícímu blízkovýchodnímu konfliktu. Samotná skupina se postupně víc a víc radikalizuje, nakonec vznikne Frakce Rudé Armády (RAF) - teroristická skupina, která v zemi organizuje stále krvavější atentáty a vraždí prominentní politiky a podnikatele. Na druhé straně stojí Horst Herold, šéf Spolkového kriminálního úřadu, který činy celé skupiny ostře odsuzuje a RAF úspěšně pronásleduje, motivaci teroristů se zároveň pokouší porozumět.
    Režie:Uli Edel
    78%
    Německo na prahu sedmdesátých let. Andreas Baader, Ulrike Meinhofová a Gudrun Ensslinová, děti příslušníků "nacistické generace", bojují proti všemu, co pokládají za projevy "nového fašismu": americká politika ve Vietnamu, vykořisťování zemí třetího světa, postoj Západu k doutnajícímu blízkovýchodnímu konfliktu. Samotná skupina se postupně víc a víc radikalizuje, nakonec vznikne Frakce Rudé Armády (RAF) - teroristická skupina, která v zemi organizuje stále krvavější atentáty a vraždí prominentní politiky a podnikatele. Na druhé straně stojí Horst Herold, šéf Spolkového kriminálního úřadu, který činy celé skupiny ostře odsuzuje a RAF úspěšně pronásleduje, motivaci teroristů se zároveň pokouší porozumět.
    Režie:Uli Edel
    3
  • Tannbach - vesnice na dělící čáře
    Tannbach - vesnice na dělící čáře (2015)
    Minisérie

    Konec války přináší naděje, ale také nové konflikty, které nenechají zacelit staré rány. Německá dramatická minisérie o lidských osudech na pozadí dělení Německa.
    Jak již napovídá název, třídílná německá minisérie se odehrává v malé vesnici, kterou po druhé světové válce prochází hraniční linie mezi západní a východní částí Německa. Fiktivní Tannbach tak v malém představuje ekvivalent nejen poválečného Berlína, ale také celého rozděleného Německa. Právě s ambicí na malém prostoru rozvést klíčová témata poválečné zkušenosti byl celý projekt koncipován. Inspirací pro tvůrce, v čele se zasloužilou producentkou a scenáristkou Gabrielou Sperlovou, byla reálná vesnice Mödlareuth, kterou protéká potok Tannbach, jenž představuje hranici mezi Bavorskem a Durynskem. V roce 1949 po ustanovení východního a západního Německa byla vesnice rozdělena podle této přírodní hranice a o tři roky později byl podél potoka vystavěný dřevěný plot, který v roce 1966 nahradila betonová zeď... Vyprávění minisérie začíná v den, kdy vesnici obsadí americká armáda, ale ještě v posledních chvílích pod nacistickým zřízením se odehraje několik událostí, které zamíchají osudy řady postav. V nadcházejících dnech a letech zdejší obyvatele čeká převzetí Rudou armádou, denacifikace, pozemková reforma, kontrast ideologií Západu a Východu i euforie z nových ideálů a hořkost z jejich mnohoznačného naplňování.
    Seriál neuhýbá před nelehkými tématy kolektivní viny či zbožného obdivu řadových Němců k Adolfu Hitlerovi, a ani v rámci poválečného rozdělení stran nesklouzává k jednoduchým schématům či prvoplánovým soudům. Naopak široký ansámbl obyvatel vesnice využívá k vykreslení plastického obrazu různorodých osudů a výzev, které na Němce po válce čekaly. Seriál tak současně představuje obraz zevrubné reflexe vlastní minulosti, kterou Němci za uplynulé dekády prošli a které v jiných posttotalitních státech dodnes chybí. V centru dění minisérie stojí mladá dívka Anna, dcera hraběte Georga von Striesowa, která válku prožila chráněná před jejími přímými projevy, a nyní ji čeká nelehké prozření do nového mnohoznačného uspořádání, v němž se navíc minulost odhaluje jako faleš. Její otec coby oficír, který dezertoval z fronty, se stále upíná k tradičním hodnotám starého světa a jeho hierarchii. Generaci bez otců zastupují bratři Friedrich a Lothar, kteří vkládají naděje do nového začátku i nových ideologií, byť každý do jiné. Pro některé postavy přináší konec války pozření a snahu odčinit prohřešky vlastní či svých blízkých. Jiní těžce nesou, že křivdy minulosti zůstávají bez trestu, tím spíše když pragmatismus poválečné obrody zahrnuje i využití těch, kteří byli aktivní součástí předchozího režimu. Rozdělení vesnice vnese do poválečné dynamiky ještě dilemata rozhodování se mezi rodinou i domovem na jedné a sny či ambicemi na druhé straně. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    77%

    Konec války přináší naděje, ale také nové konflikty, které nenechají zacelit staré rány. Německá dramatická minisérie o lidských osudech na pozadí dělení Německa.
    Jak již napovídá název, třídílná německá minisérie se odehrává v malé vesnici, kterou po druhé světové válce prochází hraniční linie mezi západní a východní částí Německa. Fiktivní Tannbach tak v malém představuje ekvivalent nejen poválečného Berlína, ale také celého rozděleného Německa. Právě s ambicí na malém prostoru rozvést klíčová témata poválečné zkušenosti byl celý projekt koncipován. Inspirací pro tvůrce, v čele se zasloužilou producentkou a scenáristkou Gabrielou Sperlovou, byla reálná vesnice Mödlareuth, kterou protéká potok Tannbach, jenž představuje hranici mezi Bavorskem a Durynskem. V roce 1949 po ustanovení východního a západního Německa byla vesnice rozdělena podle této přírodní hranice a o tři roky později byl podél potoka vystavěný dřevěný plot, který v roce 1966 nahradila betonová zeď... Vyprávění minisérie začíná v den, kdy vesnici obsadí americká armáda, ale ještě v posledních chvílích pod nacistickým zřízením se odehraje několik událostí, které zamíchají osudy řady postav. V nadcházejících dnech a letech zdejší obyvatele čeká převzetí Rudou armádou, denacifikace, pozemková reforma, kontrast ideologií Západu a Východu i euforie z nových ideálů a hořkost z jejich mnohoznačného naplňování.
    Seriál neuhýbá před nelehkými tématy kolektivní viny či zbožného obdivu řadových Němců k Adolfu Hitlerovi, a ani v rámci poválečného rozdělení stran nesklouzává k jednoduchým schématům či prvoplánovým soudům. Naopak široký ansámbl obyvatel vesnice využívá k vykreslení plastického obrazu různorodých osudů a výzev, které na Němce po válce čekaly. Seriál tak současně představuje obraz zevrubné reflexe vlastní minulosti, kterou Němci za uplynulé dekády prošli a které v jiných posttotalitních státech dodnes chybí. V centru dění minisérie stojí mladá dívka Anna, dcera hraběte Georga von Striesowa, která válku prožila chráněná před jejími přímými projevy, a nyní ji čeká nelehké prozření do nového mnohoznačného uspořádání, v němž se navíc minulost odhaluje jako faleš. Její otec coby oficír, který dezertoval z fronty, se stále upíná k tradičním hodnotám starého světa a jeho hierarchii. Generaci bez otců zastupují bratři Friedrich a Lothar, kteří vkládají naděje do nového začátku i nových ideologií, byť každý do jiné. Pro některé postavy přináší konec války pozření a snahu odčinit prohřešky vlastní či svých blízkých. Jiní těžce nesou, že křivdy minulosti zůstávají bez trestu, tím spíše když pragmatismus poválečné obrody zahrnuje i využití těch, kteří byli aktivní součástí předchozího režimu. Rozdělení vesnice vnese do poválečné dynamiky ještě dilemata rozhodování se mezi rodinou i domovem na jedné a sny či ambicemi na druhé straně. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    4
  • Deník Anne Frankové
    Deník Anne Frankové (2016)
    FilmRole: Edith Frank-Holländer
    Hrané převyprávění jednoho z nejdůležitějších literárních děl naší historie. Snímek se s úctou odvíjí na základě autentických zápisu v Deníku Anne Frankové, v němž se zrcadlí křehká duše dospívající dívky, jež nebylo kvůli nacistickému útlaku dovoleno dospět. Skýtá ohromnou morální sílu, intimní pohled do lidského nitra a zvrácenost 2 světové války. Na příkladu Anne a osudu její rodiny lze názorně ukázat těžkost lidských voleb a dilemat, kterým v době zuřících zločinů proti lidskosti každý čelil.
    Žánry:Drama
    73%
    Hrané převyprávění jednoho z nejdůležitějších literárních děl naší historie. Snímek se s úctou odvíjí na základě autentických zápisu v Deníku Anne Frankové, v němž se zrcadlí křehká duše dospívající dívky, jež nebylo kvůli nacistickému útlaku dovoleno dospět. Skýtá ohromnou morální sílu, intimní pohled do lidského nitra a zvrácenost 2 světové války. Na příkladu Anne a osudu její rodiny lze názorně ukázat těžkost lidských voleb a dilemat, kterým v době zuřících zločinů proti lidskosti každý čelil.
    Žánry:Drama
    5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Rozhovory ve městě
    Rozhovory ve městě (1995)
    FilmRole: Sabine Kirsch
    Třicátnice Monika radí posluchačům rádia v oblasti vztahů i v těch nejpikantnějších otázkách, ale sama má problémů víc než dost. Vlastně jeden hlavní. Stále ještě nenašla toho pravého, i když biologické hodiny tikají a matka stále více naléhá. Na její třicáté narozeniny se Moničin homosexuálně orientovaný bratr René rozhodne konečně jednat a podá seznamovací inzerát. Zároveň představí Monice svého nového přítele, zatímco matce svou orientaci přísně tají. První "schůzky naslepo" však dopadnou tak, že je Monice v podstatě lépe tak, jak právě je. Mnohem příjemnější je setkání se Sabine, matkou dvou dětí a náhodnou známou z posilovny. Přestože obě žijí naprosto odlišným životem, mají nové přítelkyně mnoho společného. Dokonce víc, než zpočátku tušily. Moničin soukromý život však začíná být věcí veřejnou ve chvíli, kdy se problémy všech zúčastněných dostávají do éteru a výrazně zvednou sledovanost upadající talk show.
    68%
    Třicátnice Monika radí posluchačům rádia v oblasti vztahů i v těch nejpikantnějších otázkách, ale sama má problémů víc než dost. Vlastně jeden hlavní. Stále ještě nenašla toho pravého, i když biologické hodiny tikají a matka stále více naléhá. Na její třicáté narozeniny se Moničin homosexuálně orientovaný bratr René rozhodne konečně jednat a podá seznamovací inzerát. Zároveň představí Monice svého nového přítele, zatímco matce svou orientaci přísně tají. První "schůzky naslepo" však dopadnou tak, že je Monice v podstatě lépe tak, jak právě je. Mnohem příjemnější je setkání se Sabine, matkou dvou dětí a náhodnou známou z posilovny. Přestože obě žijí naprosto odlišným životem, mají nové přítelkyně mnoho společného. Dokonce víc, než zpočátku tušily. Moničin soukromý život však začíná být věcí veřejnou ve chvíli, kdy se problémy všech zúčastněných dostávají do éteru a výrazně zvednou sledovanost upadající talk show.
    10
  • Elementární částice
    Elementární částice (2006)
    FilmRole: Christiane
    Film podle novely Michela Houllebecqa se zaměřuje na Michaela a Bruna, dva zcela různé nevlastní sourozence a na jejich narušenou sexualitu. Po vcelku chaotickém dětství s hippiesáckou matkou, která se více než o něj stará o své věci, se Michael stává molekulárním biologem a geny ho zajímají více než ženy. Bruno je posedlý sexuálními touhami, ale nejčastěji nachází uspokojení s nějakou prostitutkou. Jeho ubohý život se změní, když potká zkušenou Christiane. Mezitím Michael opět potkává Annabelle, lásku svého mládí ...
    67%
    Film podle novely Michela Houllebecqa se zaměřuje na Michaela a Bruna, dva zcela různé nevlastní sourozence a na jejich narušenou sexualitu. Po vcelku chaotickém dětství s hippiesáckou matkou, která se více než o něj stará o své věci, se Michael stává molekulárním biologem a geny ho zajímají více než ženy. Bruno je posedlý sexuálními touhami, ale nejčastěji nachází uspokojení s nějakou prostitutkou. Jeho ubohý život se změní, když potká zkušenou Christiane. Mezitím Michael opět potkává Annabelle, lásku svého mládí ...
    11
  • Kauza CIA
    Kauza CIA (2006)
    FilmRole: Hanna Schiller
    • Kinobox
    • SledovaniTV
    • KoukeYTe

    Špionážní film produkovaný a režírovaný Robertem de Nirem, který se inspiroval skutečnými událostmi. Edward Wilson, v podání Matta Damona, který studuje na prestižní univerzitě Yale udá jednoho z profesorů jako nacistického agenta. Když však díky Margaret “Clover” Russell, kterou si ve filmu zahrála Angelina Jolie, vstoupí do tajného spolku Skull & Bones, jeho život se rapidně změní. Je mu totiž nabídnuto místo na Úřadu pro strategické služby v Londýně, pozdějším oddělení CIA, které Edward přijme bez rozmýšlení a odjíždí bez své krásné a těhotné ženy Margaret. Z Edwarda se  stává v průběhu druhé světové války a studené války úspěšný agent a musí tak neustále volit mezi rodinným životem a pracovními povinnostmi...

     

    66%

    Špionážní film produkovaný a režírovaný Robertem de Nirem, který se inspiroval skutečnými událostmi. Edward Wilson, v podání Matta Damona, který studuje na prestižní univerzitě Yale udá jednoho z profesorů jako nacistického agenta. Když však díky Margaret “Clover” Russell, kterou si ve filmu zahrála Angelina Jolie, vstoupí do tajného spolku Skull & Bones, jeho život se rapidně změní. Je mu totiž nabídnuto místo na Úřadu pro strategické služby v Londýně, pozdějším oddělení CIA, které Edward přijme bez rozmýšlení a odjíždí bez své krásné a těhotné ženy Margaret. Z Edwarda se  stává v průběhu druhé světové války a studené války úspěšný agent a musí tak neustále volit mezi rodinným životem a pracovními povinnostmi...

     

    12
  • Oktoberfest: Beer & Blood
    Oktoberfest: Beer & Blood (2020)
    MinisérieRole: Maria Hoflinger 6 episodes, 2020
    • Netflix
    66%
    13
  • Bella Martha
    Bella Martha (2001)
    FilmRole: Martha Klein

    Martha je svobodná žena, která žije pro jedinou věc vaření. Díky práci šéfkuchařky v exkluzivní restauraci, nemá čas na cokoli nebo kohokoli jiného. Ale její osamělý život se od základu změní, když zemře její sestra. Martha dostává do péče její osmiletou dcerku Linu. V době, kdy se Martha začíná starat o svou svéhlavou neteř, najímá restaurace okouzlujícího a bezstarostného italského kuchaře Maria. Nedůvěřivá Martha pomalu zjišťuje, že Mario má zvláštní recept na život - takový, který se dotýká jejího domova a jejího srdce.

    65%

    Martha je svobodná žena, která žije pro jedinou věc vaření. Díky práci šéfkuchařky v exkluzivní restauraci, nemá čas na cokoli nebo kohokoli jiného. Ale její osamělý život se od základu změní, když zemře její sestra. Martha dostává do péče její osmiletou dcerku Linu. V době, kdy se Martha začíná starat o svou svéhlavou neteř, najímá restaurace okouzlujícího a bezstarostného italského kuchaře Maria. Nedůvěřivá Martha pomalu zjišťuje, že Mario má zvláštní recept na život - takový, který se dotýká jejího domova a jejího srdce.

    14
  • Noční vlak do Lisabonu
    Noční vlak do Lisabonu (2013)
    FilmRole: Mariana
    Raimund je učitelem latiny a odborníkem na starověké jazyky. Jeho život obrátí vzhůru nohama mladá žena, kterou ve švýcarském Bernu zachrání před spácháním sebevraždy skokem z mostu. Raimunda celá situace zaskočí, žena však zmizí a zanechá na místě pouze kabát, ve kterém je kromě lístku na vlak i kniha portugalského lékaře. Raimund se rozhodne vydat do Lisabonu. Při hledání autora knihy znovu otevře temnou komnatu staré historie a odhalí tragický milostný trojúhelník. Je vtažen do propletené skládanky. Nakonec na své cestě překoná hranice času i prostoru a díky historii, filozofii, medicíně a lásce se dotkne i skutečného smyslu života.
    65%
    Raimund je učitelem latiny a odborníkem na starověké jazyky. Jeho život obrátí vzhůru nohama mladá žena, kterou ve švýcarském Bernu zachrání před spácháním sebevraždy skokem z mostu. Raimunda celá situace zaskočí, žena však zmizí a zanechá na místě pouze kabát, ve kterém je kromě lístku na vlak i kniha portugalského lékaře. Raimund se rozhodne vydat do Lisabonu. Při hledání autora knihy znovu otevře temnou komnatu staré historie a odhalí tragický milostný trojúhelník. Je vtažen do propletené skládanky. Nakonec na své cestě překoná hranice času i prostoru a díky historii, filozofii, medicíně a lásce se dotkne i skutečného smyslu života.
    15
  • Za zavřenými dveřmi
    Za zavřenými dveřmi (2012)
    FilmRole: Magda
    • Max
    Úspěšná spisovatelka Magda si do svého elegantního domu najme jako hospodyni postarší sousedku Emerenc Sherdásovou. Na rozdíl od svého manžela je ochotná přehlížet ženino podivínské chování: límečky bez poskvrnky a úbělové ubrusy jí dovolují ignorovat otázky, které Emerenc vyvolává svou tajnůstkářskou existencí. Proč se bojí bouřky a tak úzkostlivě dbá o pořádek? Proč žije tak osamělým životem? A co vlastně skrývá ve své minulosti, do níž odmítá pootevřít dveře i ženě, která je jí nejblíž – své zaměstnavatelce, jejíž spisovatelskou fantazii stále víc provokuje? István Szabó natočil virtuózně inscenované psychologické drama podle románu své krajanky Magdy Szabóové (s níž ho neváže příbuzenský svazek). Výjimečnou hereckou příležitost ve stylovém snímku, který se odehrává v 60. letech, dostaly britská herečka Helen Mirrenová a její německá kolegyně Martina Gedecková. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    64%
    Úspěšná spisovatelka Magda si do svého elegantního domu najme jako hospodyni postarší sousedku Emerenc Sherdásovou. Na rozdíl od svého manžela je ochotná přehlížet ženino podivínské chování: límečky bez poskvrnky a úbělové ubrusy jí dovolují ignorovat otázky, které Emerenc vyvolává svou tajnůstkářskou existencí. Proč se bojí bouřky a tak úzkostlivě dbá o pořádek? Proč žije tak osamělým životem? A co vlastně skrývá ve své minulosti, do níž odmítá pootevřít dveře i ženě, která je jí nejblíž – své zaměstnavatelce, jejíž spisovatelskou fantazii stále víc provokuje? István Szabó natočil virtuózně inscenované psychologické drama podle románu své krajanky Magdy Szabóové (s níž ho neváže příbuzenský svazek). Výjimečnou hereckou příležitost ve stylovém snímku, který se odehrává v 60. letech, dostaly britská herečka Helen Mirrenová a její německá kolegyně Martina Gedecková. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    16
  • Zeď
    Zeď (2011)
    FilmRole: Frau
    Žena zapisuje do deníku informace o zcela banálních úkonech, které vykonává na své usedlosti. Nečiní tak z dlouhé chvíle ani s vírou, že si je někdo přečte. Vlastně je psát nechce, ale musí, aby si udržela zdravou mysl. Ta už je dlouho těžce zkoušena poté, co se žena ocitla odstřižena od okolního světa neviditelnou, ale o to neprostupnější zdí. Snímek na jedné straně buduje takřka žánrové napětí, ale stejnou měrou zkoumá povahu a chování člověka v naprosté izolaci. Přestože zeď je zde do značné míry jen metaforou, filmem prostupuje takřka hororová nálada. Režisér nechává protagonistku obklopit podobně magickou přírodou jako ve von Trierově Antikristovi. Nejen díky Pölslerově práci s prostředím působí snímek jako povědomě realistický sen, do něhož vstoupil jediný, ale o to více zneklidňující cizorodý prvek. Úplně přirozené věci tu vyznívají hrozivě, ačkoli ve skutečnosti nejsou zdrojem nebezpečí.
    64%
    Žena zapisuje do deníku informace o zcela banálních úkonech, které vykonává na své usedlosti. Nečiní tak z dlouhé chvíle ani s vírou, že si je někdo přečte. Vlastně je psát nechce, ale musí, aby si udržela zdravou mysl. Ta už je dlouho těžce zkoušena poté, co se žena ocitla odstřižena od okolního světa neviditelnou, ale o to neprostupnější zdí. Snímek na jedné straně buduje takřka žánrové napětí, ale stejnou měrou zkoumá povahu a chování člověka v naprosté izolaci. Přestože zeď je zde do značné míry jen metaforou, filmem prostupuje takřka hororová nálada. Režisér nechává protagonistku obklopit podobně magickou přírodou jako ve von Trierově Antikristovi. Nejen díky Pölslerově práci s prostředím působí snímek jako povědomě realistický sen, do něhož vstoupil jediný, ale o to více zneklidňující cizorodý prvek. Úplně přirozené věci tu vyznívají hrozivě, ačkoli ve skutečnosti nejsou zdrojem nebezpečí.
    17
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 4% muž v akci
    4% muž v akci (1994)
    FilmRole: Jutta
    Hlavním hrdinou této skvělé komedie je mladý a pohledný Axel, kterému dokáže odolat jen málokterá z žen. Má stálou přítelkyni Doro, s níž sdílí společnou domácnost. Ta ho však jednoho dne přistihne na dámském záchodku s jistou dámou. Záletník tak během několika sekund přichází nejen o trvalý vztah, ale také o střechu nad hlavou. Po několika pokusech nastěhovat se do bytu některé z bývalých přítelkyň skončí souhrou náhod na prahu homosexuálního Waltera a jeho přítele. A tak o jeho přízeň brzy usilují hned dva milenci. Axel je poněkud zneklidněn, nemá totiž nejmenší chuť vyměnit muže za ženy, i když...? Ještě více tento nečekaný trojúhelník vyděsí Doro, neboť nastávající otec jejího dítěte se chová poněkud divně.
    61%
    Hlavním hrdinou této skvělé komedie je mladý a pohledný Axel, kterému dokáže odolat jen málokterá z žen. Má stálou přítelkyni Doro, s níž sdílí společnou domácnost. Ta ho však jednoho dne přistihne na dámském záchodku s jistou dámou. Záletník tak během několika sekund přichází nejen o trvalý vztah, ale také o střechu nad hlavou. Po několika pokusech nastěhovat se do bytu některé z bývalých přítelkyň skončí souhrou náhod na prahu homosexuálního Waltera a jeho přítele. A tak o jeho přízeň brzy usilují hned dva milenci. Axel je poněkud zneklidněn, nemá totiž nejmenší chuť vyměnit muže za ženy, i když...? Ještě více tento nečekaný trojúhelník vyděsí Doro, neboť nastávající otec jejího dítěte se chová poněkud divně.
    23
  • 24
  • Jeptiška
    Jeptiška (2013)
    FilmRole: Simonin
    • Edison

    V jedinečném historickém příběhu máme opět možnost posoudit zpracování románu Denise Diderota. Tento provokující námět byl na plátna kin přenesen již několikrát. V roce 1966 Jacques Rivette natočil filmovou verzi s herečkami Annou Karinovou a Liselotte Pulverovou. Jeho kritika byla tak odvážná, že zpracování bylo francouzskými cenzory dočasně zakázané. Režisér Guillaume Nicloux se však víc než na obscénnosti zaměřuje na osudy mladé ženy, která je postavená tváří v tvář nemilosrdnému systému potlačujícího projevy jednotlivce.

    Suzanne Simonina ve svých dopisech retrospektivně popisuje svůj život plný utrpení. Jako mladá žena byla poslána do kláštera proti své vůli. Vzhledem k tomu, že její rodiče si nemohou dovolit dát jí bohaté věno potřebné na uzavření manželství, rozhodnou se, že namísto vdavek ji dají do kláštera. Matka představená jí s porozuměním pomáhá přiučit se každodenní rutině klášterního konventu. Suzannina touha po svobodě však nadále přetrvává. Když laskavá Matka představená zemře, Suzanne musí čelit destruktivním opatřením. Jako ve zlém snu čelí ponižování, obtěžování ze strany nové abatyše a ostatních sester. Suzanne je tak podrobena utrpení a náboženskému fanatismu.

    Film byl v roce 2013 nominován na Zlatého medvěda na MFF v Berlíně.

    Žánry:Drama
    60%

    V jedinečném historickém příběhu máme opět možnost posoudit zpracování románu Denise Diderota. Tento provokující námět byl na plátna kin přenesen již několikrát. V roce 1966 Jacques Rivette natočil filmovou verzi s herečkami Annou Karinovou a Liselotte Pulverovou. Jeho kritika byla tak odvážná, že zpracování bylo francouzskými cenzory dočasně zakázané. Režisér Guillaume Nicloux se však víc než na obscénnosti zaměřuje na osudy mladé ženy, která je postavená tváří v tvář nemilosrdnému systému potlačujícího projevy jednotlivce.

    Suzanne Simonina ve svých dopisech retrospektivně popisuje svůj život plný utrpení. Jako mladá žena byla poslána do kláštera proti své vůli. Vzhledem k tomu, že její rodiče si nemohou dovolit dát jí bohaté věno potřebné na uzavření manželství, rozhodnou se, že namísto vdavek ji dají do kláštera. Matka představená jí s porozuměním pomáhá přiučit se každodenní rutině klášterního konventu. Suzannina touha po svobodě však nadále přetrvává. Když laskavá Matka představená zemře, Suzanne musí čelit destruktivním opatřením. Jako ve zlém snu čelí ponižování, obtěžování ze strany nové abatyše a ostatních sester. Suzanne je tak podrobena utrpení a náboženskému fanatismu.

    Film byl v roce 2013 nominován na Zlatého medvěda na MFF v Berlíně.

    Žánry:Drama
    25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • Královna Kristýna
    Královna Kristýna (2015)
    FilmRole: Maria Eleonora
    • Edison

    Příběh švédské královny Kristýny, která nastoupila na trůn ve věku šesti let, je portrétem extravagantní mladé ženy, jež se vzpírala tradici i konvencím a mimoděk změnila běh dějin. Mladá žena vzdorující konzervativním silám bránícím pokroku je rozkročena mezi rozumem a citem, mezi kvalitním moderním vzděláním a anachronickým světem státnických povinností – mezi brilancí své mysli a nesrozumitelnými touhami svého těla. (Film Europe)

    57%

    Příběh švédské královny Kristýny, která nastoupila na trůn ve věku šesti let, je portrétem extravagantní mladé ženy, jež se vzpírala tradici i konvencím a mimoděk změnila běh dějin. Mladá žena vzdorující konzervativním silám bránícím pokroku je rozkročena mezi rozumem a citem, mezi kvalitním moderním vzděláním a anachronickým světem státnických povinností – mezi brilancí své mysli a nesrozumitelnými touhami svého těla. (Film Europe)

    33
  • Helgoland 513
    Helgoland 513 (2024)
    Seriál
    • SkyShowtime
    Rok 2034. Po celosvětové pandemii se posledním útočištěm lidstva stává ostrov Helgoland v Severním moři. Vznikla zde totalitní společnost, která na ostrově toleruje jen 513 lidí a svým občanům vnucuje nemilosrdný systém sociálních kreditů. Zatímco se lékař Marek zoufale snaží zachránit život svého syna a najít vakcínu, která by virus porazila, na ostrově hrozí propuknutí mezigeneračního konfliktu. Nebezpečná síla na pevnině navíc vycítí slabinu a chystá se napadnout a ovládnout Helgoland.
    55%
    Rok 2034. Po celosvětové pandemii se posledním útočištěm lidstva stává ostrov Helgoland v Severním moři. Vznikla zde totalitní společnost, která na ostrově toleruje jen 513 lidí a svým občanům vnucuje nemilosrdný systém sociálních kreditů. Zatímco se lékař Marek zoufale snaží zachránit život svého syna a najít vakcínu, která by virus porazila, na ostrově hrozí propuknutí mezigeneračního konfliktu. Nebezpečná síla na pevnině navíc vycítí slabinu a chystá se napadnout a ovládnout Helgoland.
    34
  • 35
  • 36
  • Seržant Pepper
    Seržant Pepper (2004)
    FilmRole: Martha Klein
    Rodiče malého Felixe si o něj dělají starosti. Felix totiž vůbec s nikým nekamarádí a celý den je jen v kostýmu tygra. Až jednoho dne se všechno změní. Na zahradě se objeví zvláštní psík. Felix si ho po velkém přemlouvání může nechat a pojmenuje ho Seržant Pepper. Ovšem není to jen tak ledajaký psík - on mluví s dětmi, které ještě věří na zázraky. A nakonec se zázrak stane - pejskův bývalý pán, který zemřel, byl totiž bohatý, a ten, kdo se pejska ujme, zdědí všechen jeho majetek. A tak se Felixova rodina stěhuje na zámek...
    Žánry:DramaRomantický
    42%
    Rodiče malého Felixe si o něj dělají starosti. Felix totiž vůbec s nikým nekamarádí a celý den je jen v kostýmu tygra. Až jednoho dne se všechno změní. Na zahradě se objeví zvláštní psík. Felix si ho po velkém přemlouvání může nechat a pojmenuje ho Seržant Pepper. Ovšem není to jen tak ledajaký psík - on mluví s dětmi, které ještě věří na zázraky. A nakonec se zázrak stane - pejskův bývalý pán, který zemřel, byl totiž bohatý, a ten, kdo se pejska ujme, zdědí všechen jeho majetek. A tak se Felixova rodina stěhuje na zámek...
    Žánry:DramaRomantický
    37
  • Případ pro dva
    Případ pro dva (1981)
    Seriál
    • O2 TV

    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú, poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.

    Žánry:KrimiThriller
    36%

    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú, poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.

    Žánry:KrimiThriller
    38
  • Wolffův revír
    Wolffův revír (1992)
    Seriál
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací.

    Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru.

    Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou "zákazníci" vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    20%
    Kriminální seriál, který se pohybuje mezi rutinní všedností a zvláštností každého jednotlivého případu a v němž se případy vyšetřují a objasňují s pomocí lidského a často psychologického jemnocitu a menšího fyzického nasazení. V centru dění stojí komisař Andreas Wolff (Jürgen Heinrich), angažovaný čtyřicátník s rozumem, srdcem a citem pro oběti a pachatele, pro něhož je spravedlnost někdy důležitější než zákon. Při řešení případů v hlavním městě Berlíně Wolffa účinně podporují jeho spolupracovníci. Kolega Günther Sawatzki (Klaus Pönitz) je Wolffovou pravou rukou a často mu pomáhá z nebezpečných situací.

    Státní zástupce Dr. Peter Fried (Gerd Wameling) se stará o potřebné podněty k zamyšlení a přispívá svým jemnocitem ale i svou vychytralostí k objasňování případů. Velmi sympaticky a realisticky působí seriál prostřednictvím pohledů do Wolffova soukromého života, kterých se nám pravidelně dostává a jež mohou být dokonce spjaty s jednotlivými případy. Především dcera Verena (Nadine Seiffert) s sebou přináší svěží vítr do každého dílu a představuje nám Wolffa z jiné stránky - jako rozvedeného muže a otce, který se navzdory svému náročnému povolání láskyplně stará o svou dceru.

    Vrchní komisař Wolff je z rodu policistů, kteří dokážou používat i ne zcela tradiční vyšetřovací metody, aby dopadl pachatele a zjednal nápravu spravedlnosti. Jednou se s falešnou totožností vydává za důkazy do podsvětí, podruhé vytrvale odmítá přijmout přiznání mladistvého výtržníka. Vrah ze žárlivosti, nebezpečný maniak, gang vykradačů obchodů s elektronikou - to jsou "zákazníci" vrchního komisaře Wolffa a jeho dobře fungujícího týmu spolupracovníků z komisařství.
    Žánry:AkčníKrimi
    39