Speed Hopkins: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Speed Hopkins: Filmy a seriály

  • Zelig
    Zelig (1983)
    Film

    Poněkud výjimečné místo ve filmové tvorbě amerického spisovatele, herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena zaujímá snímek Zelig. Hlavním hrdinou je jistý Leonard Zelig, jehož životní příběh údajně ve 30. a 40. letech dvacátého století vzrušoval celou severní Ameriku. Je to v podstatě nešťastná osobnost, jejíž hlavní touhou bylo zařadit se, patřit do lidské společnosti. Tato touha se projevuje postupně zcela jedinečným způsobem, nazvaným chameleonství. Leonard Zelig je totiž ve snaze sounáležet, schopen potlačit svoji identitu a přijmout na sebe podobu jiných lidí. Již v řadě předchozích titulů Woody Allen prokázal širokou mnohotvárnost a plasticitu své představivosti a tvůrčí fantazie, tentokrát příběh smyšlené postavy vytváří s jakýmsi důrazem na věcnost a historickou objektivitu. Tomuto záměru přitom působivě napomáhají fiktivní archivní záběry a výpovědi těch, kteří se se Zeligem někdy setkali: psychiatrů, filozofů, celebrit té doby (takže jej vidíme se skutečnými americkými prezidenty Coolidgem a Hooverem či slavným dramatikem Eugenem O´Neilem). Film ale nabízí více, než pouhé zachycení ojedinělého a senzaci slibujícího jevu, dotýká se ošidnosti popularity a někdy také nepříliš pozitivní role sdělovacích prostředků v osudu jedince.

    76%

    Poněkud výjimečné místo ve filmové tvorbě amerického spisovatele, herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena zaujímá snímek Zelig. Hlavním hrdinou je jistý Leonard Zelig, jehož životní příběh údajně ve 30. a 40. letech dvacátého století vzrušoval celou severní Ameriku. Je to v podstatě nešťastná osobnost, jejíž hlavní touhou bylo zařadit se, patřit do lidské společnosti. Tato touha se projevuje postupně zcela jedinečným způsobem, nazvaným chameleonství. Leonard Zelig je totiž ve snaze sounáležet, schopen potlačit svoji identitu a přijmout na sebe podobu jiných lidí. Již v řadě předchozích titulů Woody Allen prokázal širokou mnohotvárnost a plasticitu své představivosti a tvůrčí fantazie, tentokrát příběh smyšlené postavy vytváří s jakýmsi důrazem na věcnost a historickou objektivitu. Tomuto záměru přitom působivě napomáhají fiktivní archivní záběry a výpovědi těch, kteří se se Zeligem někdy setkali: psychiatrů, filozofů, celebrit té doby (takže jej vidíme se skutečnými americkými prezidenty Coolidgem a Hooverem či slavným dramatikem Eugenem O´Neilem). Film ale nabízí více, než pouhé zachycení ojedinělého a senzaci slibujícího jevu, dotýká se ošidnosti popularity a někdy také nepříliš pozitivní role sdělovacích prostředků v osudu jedince.

    1
  • Tajemná vražda na Manhattanu
    Tajemná vražda na Manhattanu (1993)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí...

    74%

    Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí...

    2
  • Zločiny a poklesky
    Zločiny a poklesky (1989)
    Film
    Tragikomedie Woody Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových "vážných" filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem.
    74%
    Tragikomedie Woody Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových "vážných" filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem.
    3
  • Zlaté časy rádia
    Zlaté časy rádia (1987)
    Film
    V tomto filmu se scenárista a režisér Woody Allen vrací do dob, kdy rozhlas býval ještě králem, kdy vstupoval do domácností Newyorčanů, působil na jejich sny a touhy, ovlivňoval jejich životní styl. Tvůrce se nevyhýbá prvkům nostalgie, přestože si uchovává smysl pro komediální konstrukci příběhu, zejména zřejmé je to v rovině dialogů postav. Skrze veselé i trapné osudy jedné židovské rodiny na přelomu 30. a 40. let nenápadně načrtává portrét americké společnosti, chystající se na vstup do války. Woody Allen, jenž se v obraze neobjeví (jeho hlas zazní jen v komentáři), se nechává unášet vzpomínkami na vlastní dětství. Malý chlapec zde vystupuje jako jakýsi průvodce po své poněkud ukřičené a hádavé rodině i celém rozsáhlém příbuzenstvu. Režisér buduje svět běžných, zdánlivě nedůležitých událostí, jimiž jeho hrdinové žijí a z vnějšku vstupuje společenské dění - ať již to byla legendární a šokující rozhlasová adaptace románu Války světů (budoucího filmového režiséra Orsona Wellese), přepadení Pearl Harboru Japonci, anebo vtíravé dobové reklamy. Děj je poskládán z drobných střípků, jediná větší epizoda sleduje obyčejnou dívku Sally Whiteovou (Mia Farrowová), která se ze servírky vypracuje až na rozhlasovou hvězdu. Důležitou úlohu při navození tehdejší reality má pečlivě vybraná dobová hudba, a tak tu zazní skladby známých skladatelů Colea Portera, Kurta Weilla, Rudolfa Frimla.
    72%
    V tomto filmu se scenárista a režisér Woody Allen vrací do dob, kdy rozhlas býval ještě králem, kdy vstupoval do domácností Newyorčanů, působil na jejich sny a touhy, ovlivňoval jejich životní styl. Tvůrce se nevyhýbá prvkům nostalgie, přestože si uchovává smysl pro komediální konstrukci příběhu, zejména zřejmé je to v rovině dialogů postav. Skrze veselé i trapné osudy jedné židovské rodiny na přelomu 30. a 40. let nenápadně načrtává portrét americké společnosti, chystající se na vstup do války. Woody Allen, jenž se v obraze neobjeví (jeho hlas zazní jen v komentáři), se nechává unášet vzpomínkami na vlastní dětství. Malý chlapec zde vystupuje jako jakýsi průvodce po své poněkud ukřičené a hádavé rodině i celém rozsáhlém příbuzenstvu. Režisér buduje svět běžných, zdánlivě nedůležitých událostí, jimiž jeho hrdinové žijí a z vnějšku vstupuje společenské dění - ať již to byla legendární a šokující rozhlasová adaptace románu Války světů (budoucího filmového režiséra Orsona Wellese), přepadení Pearl Harboru Japonci, anebo vtíravé dobové reklamy. Děj je poskládán z drobných střípků, jediná větší epizoda sleduje obyčejnou dívku Sally Whiteovou (Mia Farrowová), která se ze servírky vypracuje až na rozhlasovou hvězdu. Důležitou úlohu při navození tehdejší reality má pečlivě vybraná dobová hudba, a tak tu zazní skladby známých skladatelů Colea Portera, Kurta Weilla, Rudolfa Frimla.
    4
  • Manželé a manželky
    Manželé a manželky (1992)
    Film
    • iTunes

    Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

    71%

    Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

    5
  • Stíny a mlha
    Stíny a mlha (1992)
    Film
    • iTunes
    Z noční mlhy se vynořuje přízrak vraha, hledajícího další oběť. Úředníčka Kleinmana vzbudí několik mužů, kteří chtějí vraha chytit. Dají Kleinmanovi příkaz, aby se k nim připojil. Vyděšený muž zoufale bloudí mlhou, aniž ví, co se vlastně po něm chce. Má hrůzu z toho, že by mohl potkat svého šéfa, který má rozhodnout o jeho povýšení. V kočovném cirkusu na předměstí se artistka Irma pohádá se svým partnerem klaunem a odejde do města. Najde útulek u holek v bordelu, kde podlehne naléhání jednoho studenta a za vysokou částku se s ním i ke svému překvapení vyspí. Kleinman potká Irmu na ulici a v muži, za oknem šmírujícím jakousi svlékající se ženu, pozná svého šéfa. Irma se rozhodne věnovat nabyté peníze na dobročinné účely a požádá Kleinmana, aby je odevzdal v kostele. Část peněz dá osamělé ženě s kojencem v náručí. Klaun se vydá do města za Irmou. Náhodou zjistí, kde a za co získala peníze. Podaří se mu dívku najít a další šok utrpí, když se dozví, že peníze dostali potřebnější. Jejich hádka je přerušena výkřikem z mlhy a zakrátko je nalezena oběť neznámého vraha - žena s malým dítětem od kostela. Irma se dítěte ujme a klaun se smíří s myšlenkou na novou rodinu. Vrah hledá další oběť v cirkusu. Starý kouzelník se svým obdivovatelem Kleinmanem za pomoci triků vraha chytí. Lidé, kteří se přijdou na vraždícího maniaka podívat, zjistí, že v nestřežené chvíli zmizel...
    69%
    Z noční mlhy se vynořuje přízrak vraha, hledajícího další oběť. Úředníčka Kleinmana vzbudí několik mužů, kteří chtějí vraha chytit. Dají Kleinmanovi příkaz, aby se k nim připojil. Vyděšený muž zoufale bloudí mlhou, aniž ví, co se vlastně po něm chce. Má hrůzu z toho, že by mohl potkat svého šéfa, který má rozhodnout o jeho povýšení. V kočovném cirkusu na předměstí se artistka Irma pohádá se svým partnerem klaunem a odejde do města. Najde útulek u holek v bordelu, kde podlehne naléhání jednoho studenta a za vysokou částku se s ním i ke svému překvapení vyspí. Kleinman potká Irmu na ulici a v muži, za oknem šmírujícím jakousi svlékající se ženu, pozná svého šéfa. Irma se rozhodne věnovat nabyté peníze na dobročinné účely a požádá Kleinmana, aby je odevzdal v kostele. Část peněz dá osamělé ženě s kojencem v náručí. Klaun se vydá do města za Irmou. Náhodou zjistí, kde a za co získala peníze. Podaří se mu dívku najít a další šok utrpí, když se dozví, že peníze dostali potřebnější. Jejich hádka je přerušena výkřikem z mlhy a zakrátko je nalezena oběť neznámého vraha - žena s malým dítětem od kostela. Irma se dítěte ujme a klaun se smíří s myšlenkou na novou rodinu. Vrah hledá další oběť v cirkusu. Starý kouzelník se svým obdivovatelem Kleinmanem za pomoci triků vraha chytí. Lidé, kteří se přijdou na vraždícího maniaka podívat, zjistí, že v nestřežené chvíli zmizel...
    6
  • Smrtící triky
    Smrtící triky (1986)
    Film
    • iTunes
    Jeden z nejlepších odborníků na filmové triky Rollie Tyler je najat agentem Liptonem, pracujícím pro ministerstvo spravedlnosti, aby zinscenoval přesvědčivou smrt důležitého mafiánského svědka DeFranca, který má strach o svoji bezpečnost. Tyler celou akci důkladně připraví a pak před mnoha svědky DeFranca "zastřelí" v nóbl restauraci. Když do Liptonovy kanceláře ohlásí úspěšné splnění úkolu, jen náhoda mu zachrání život. Tyler zjišťuje, že byl podveden a přespí u své přítelkyně Ellen. Dívka je zabita najatým střelcem, kterého se Tylerovi podaří zneškodnit. Vyšetřováním vražd je pověřen poručík McCarthy, který zjistí spojitost s kanceláří plukovníka Masona, mající na starost Program ochrany svědků. Jako nepohodlný je poručík suspendován. Tyler mezitím dospěje k témuž závěru a vybaven svojí speciální dodávkou se vydá do Masonova domu a s pomocí řady vynalézavých triků a za asistence poručíka McCartyho, který se tu objeví, zlikvidují Masonovy zabijáky a odhalí pozadí celého komplotu - ulité gangsterské peníze. Tyler finguje vlastní smrt, ale McCarthy se nenechá napálit. Oba muži se vydávají do Švýcarska vyzvednout 15 miliónů dolarů...
    69%
    Jeden z nejlepších odborníků na filmové triky Rollie Tyler je najat agentem Liptonem, pracujícím pro ministerstvo spravedlnosti, aby zinscenoval přesvědčivou smrt důležitého mafiánského svědka DeFranca, který má strach o svoji bezpečnost. Tyler celou akci důkladně připraví a pak před mnoha svědky DeFranca "zastřelí" v nóbl restauraci. Když do Liptonovy kanceláře ohlásí úspěšné splnění úkolu, jen náhoda mu zachrání život. Tyler zjišťuje, že byl podveden a přespí u své přítelkyně Ellen. Dívka je zabita najatým střelcem, kterého se Tylerovi podaří zneškodnit. Vyšetřováním vražd je pověřen poručík McCarthy, který zjistí spojitost s kanceláří plukovníka Masona, mající na starost Program ochrany svědků. Jako nepohodlný je poručík suspendován. Tyler mezitím dospěje k témuž závěru a vybaven svojí speciální dodávkou se vydá do Masonova domu a s pomocí řady vynalézavých triků a za asistence poručíka McCartyho, který se tu objeví, zlikvidují Masonovy zabijáky a odhalí pozadí celého komplotu - ulité gangsterské peníze. Tyler finguje vlastní smrt, ale McCarthy se nenechá napálit. Oba muži se vydávají do Švýcarska vyzvednout 15 miliónů dolarů...
    7
  • Jiná žena
    Jiná žena (1988)
    Film
    Marion má právě rozepsanou knihu, a chce-li ji někdy dokončit, musí si pronajmout kancelář, kde ji nebude nikdo rušit. Jednoho dne zjistí, že v jejím sousedství sídlí psychiatrická ordinace. Slyší každé slovo, jež je v ní proneseno. Díky jednomu vyslechnutému příběhu záhy procitá a zjišťuje, že zdaleka ne všichni lidé ji mají tak rádi, jak se tváří. Pozná pravdu o svém manželovi, o nejbližších přátelích. Stejně tak ale konečně pochopí sebe samu. Režisérské taktovky u pro něj netradičního psychologického dramatu se chopil Woody Allen, do hlavních rolí pak obsadil skvělé Miu Farrowou a Genu Rowlandsovou.
    Žánry:Drama
    69%
    Marion má právě rozepsanou knihu, a chce-li ji někdy dokončit, musí si pronajmout kancelář, kde ji nebude nikdo rušit. Jednoho dne zjistí, že v jejím sousedství sídlí psychiatrická ordinace. Slyší každé slovo, jež je v ní proneseno. Díky jednomu vyslechnutému příběhu záhy procitá a zjišťuje, že zdaleka ne všichni lidé ji mají tak rádi, jak se tváří. Pozná pravdu o svém manželovi, o nejbližších přátelích. Stejně tak ale konečně pochopí sebe samu. Režisérské taktovky u pro něj netradičního psychologického dramatu se chopil Woody Allen, do hlavních rolí pak obsadil skvělé Miu Farrowou a Genu Rowlandsovou.
    Žánry:Drama
    8
  • Zamilovat se
    Zamilovat se (1984)
    Film
    • Google Play
    68%
    9
  • Alice
    Alice (1990)
    Film
    Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda).
    65%
    Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda).
    10
  • Září
    Září (1987)
    Film
    • iTunes
    Mladá fotografka Lane tráví konec léta ve venkovském rodinném domu ve Vermontu. Sem za ní dochází její nápadník, ovdovělý učitel francouzštiny Howard, stejně jako soused Peter, který se pokouší napsat román o otci. Na návštěvu k ní přijíždí blízká přítelkyně Stefanie a Lanina matka, bývalá herečka Diana Frazierová, se svým společníkem penzionovaným fyzikem Lloydem. V průběhu jednoho večera, kdy za okny domu vypukne prudká bouře, vyplývají mezi účastněnými na povrch skryté vztahy, jejich touhy a traumata zasetá někdy v minulosti... Scenárista a režisér Woody Allen se v komorně laděném příběhu, který se poněkud vymyká z jeho tvorby, soustředil na působivé psychologické vykreslení postav a vzdal hold svému vzoru Antonu Pavloviči Čechovovi.
    Žánry:Drama
    64%
    Mladá fotografka Lane tráví konec léta ve venkovském rodinném domu ve Vermontu. Sem za ní dochází její nápadník, ovdovělý učitel francouzštiny Howard, stejně jako soused Peter, který se pokouší napsat román o otci. Na návštěvu k ní přijíždí blízká přítelkyně Stefanie a Lanina matka, bývalá herečka Diana Frazierová, se svým společníkem penzionovaným fyzikem Lloydem. V průběhu jednoho večera, kdy za okny domu vypukne prudká bouře, vyplývají mezi účastněnými na povrch skryté vztahy, jejich touhy a traumata zasetá někdy v minulosti... Scenárista a režisér Woody Allen se v komorně laděném příběhu, který se poněkud vymyká z jeho tvorby, soustředil na působivé psychologické vykreslení postav a vzdal hold svému vzoru Antonu Pavloviči Čechovovi.
    Žánry:Drama
    11
  • Povídky z New Yorku
    Povídky z New Yorku (1989)
    Film
    Tři příběhy natočené asi nejlepšími a nejslavnějšími americkými režiséry 80. let. Prvním příběhem je satira Martina Scorseseho LEKCE, studie vztahu umělce, toužícího po úspěchu a náklonnosti, a jeho múzy. Dokonalá jednota dialogů, kamery a hereckých výkonů dělají z filmu lekci umění a života. Dětská fantazie Francise Forda Coppoly ŽIVOT BEZ ZOE je spíše rozpačitá: dítě z bohaté rodiny, Zoe, má všechno, co si jenom může přát, kromě náklonnosti svých rodičů. Její život úplně změní až přátelství s arabským princem... V psychologické epizodě OIDIPUS DNES o muži, neustále pronásledovaném svou matkou, zpracovává Woody Allen znovu své oblíbené téma z ANNIE HALL a inscenuje ho s vtipem - a happy endem.
    63%
    Tři příběhy natočené asi nejlepšími a nejslavnějšími americkými režiséry 80. let. Prvním příběhem je satira Martina Scorseseho LEKCE, studie vztahu umělce, toužícího po úspěchu a náklonnosti, a jeho múzy. Dokonalá jednota dialogů, kamery a hereckých výkonů dělají z filmu lekci umění a života. Dětská fantazie Francise Forda Coppoly ŽIVOT BEZ ZOE je spíše rozpačitá: dítě z bohaté rodiny, Zoe, má všechno, co si jenom může přát, kromě náklonnosti svých rodičů. Její život úplně změní až přátelství s arabským princem... V psychologické epizodě OIDIPUS DNES o muži, neustále pronásledovaném svou matkou, zpracovává Woody Allen znovu své oblíbené téma z ANNIE HALL a inscenuje ho s vtipem - a happy endem.
    12
  • Hledám Susan. Zn.: Zoufale
    Hledám Susan. Zn.: Zoufale (1985)
    Film
    Roberta Glass, znuděná žena v domácnosti, žije konzumním a stereotypním životem s manželem Garym, který v přihlouplých televizních reklamách prodává vany a bazény. Dychtivě sleduje v novinách sérii inzerátů, kterými si domlouvá schůzky záhadná dvojice Jim a Susan. Ve svých snech se sama stává Susan a nakonec se rozhodne vydat na jednu jejich schůzku. Skutečně se jí podaří dvojici vypátrat a když sleduje Susan odcházející ze schůzky, sleduje ji. Když dívka v second handu vymění svou koženou bundu za kozačky, Roberta si její bundu koupí. Tím se však nečekaně zaplete do nečekaného dobrodružství. Když totiž najde v kapse klíč, rozhodne se s dívkou sejít prostřednictvím inzerátu. Na schůzku se však vydá nejen ona, ale také blonďatý zabiják Nolan Wayne, který ji napadne v domnění, že je Susan. Žena při potyčce narazí hlavou do sloupu a ztratí vědomí.V poslední chvíli jí přispěchá na pomoc promítač Dez, kterého Jim požádal, aby Susan chránil. Zatímco pravá Susan je na policejní stanici, protože nezaplatila za taxík, Roberta, která po ráně do hlavy ztratila paměť, společně s Dezem zjistí, že klíček z bundy je od skříňky v úschovně, kam si Susan dává své věci. Najdou kufr s oblečením a také náušnice, kvůli kterým po Susan pátrá zabiják Wayne. Jsou to nesmírně cenné náušnice královny Nefertiti, které Wayne ukradl, a které Susan sebrala jeho komplici, jednomu ze svých milenců. Zatímco Roberta se dále zaplétá do výstředního života na pokraji zákona, začíná po ní pátrat nejen její manžel Gary se svou sestrou Leslie, ale také skutečná Susan, která pochopila pravdu.
    58%
    Roberta Glass, znuděná žena v domácnosti, žije konzumním a stereotypním životem s manželem Garym, který v přihlouplých televizních reklamách prodává vany a bazény. Dychtivě sleduje v novinách sérii inzerátů, kterými si domlouvá schůzky záhadná dvojice Jim a Susan. Ve svých snech se sama stává Susan a nakonec se rozhodne vydat na jednu jejich schůzku. Skutečně se jí podaří dvojici vypátrat a když sleduje Susan odcházející ze schůzky, sleduje ji. Když dívka v second handu vymění svou koženou bundu za kozačky, Roberta si její bundu koupí. Tím se však nečekaně zaplete do nečekaného dobrodružství. Když totiž najde v kapse klíč, rozhodne se s dívkou sejít prostřednictvím inzerátu. Na schůzku se však vydá nejen ona, ale také blonďatý zabiják Nolan Wayne, který ji napadne v domnění, že je Susan. Žena při potyčce narazí hlavou do sloupu a ztratí vědomí.V poslední chvíli jí přispěchá na pomoc promítač Dez, kterého Jim požádal, aby Susan chránil. Zatímco pravá Susan je na policejní stanici, protože nezaplatila za taxík, Roberta, která po ráně do hlavy ztratila paměť, společně s Dezem zjistí, že klíček z bundy je od skříňky v úschovně, kam si Susan dává své věci. Najdou kufr s oblečením a také náušnice, kvůli kterým po Susan pátrá zabiják Wayne. Jsou to nesmírně cenné náušnice královny Nefertiti, které Wayne ukradl, a které Susan sebrala jeho komplici, jednomu ze svých milenců. Zatímco Roberta se dále zaplétá do výstředního života na pokraji zákona, začíná po ní pátrat nejen její manžel Gary se svou sestrou Leslie, ale také skutečná Susan, která pochopila pravdu.
    13