?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

František Kučera: Filmy a seriály

  • Po stopách krve
    Po stopách krve (1969)
    Film
    • VOYO
    Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    78%
    Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    1
  • Copak je to za vojáka...
    Copak je to za vojáka... (1987)
    Film
    • VOYO
    Svobodník Milan Kouba (J. Langmajer) je nejlepším členem elitní vojenské průzkumné roty. Svou reputaci u velitele kapitána Tůmy (K. Roden) si však kazí svými četnými zálety. Tůma je starý mládenec a vztahy se ženami považuje za překážku ve vojenské disciplíně. Milanovy pozdní příchody a jiné průšvihy ho v tom jen utvrzují. Avšak je to právě Kouba, kdo dokáže uspět jako jediný během náročného cvičení v terénu. Třicetikilometrový přesun průzkumníků po vlastní ose s vojenskými a policejními jednotkami v patách je tou nejtěžší prověrkou bojových schopností Tůmových svěřenců. Jenže během plnění úkolu pozná Milan dívku Vlastu (V. Gajerová), do které se na rozdíl od svých předchozích milenek skutečně zamiluje. To se ovšem kapitánu Tůmovi těžko vysvětluje... (Česká televize)
    73%
    Svobodník Milan Kouba (J. Langmajer) je nejlepším členem elitní vojenské průzkumné roty. Svou reputaci u velitele kapitána Tůmy (K. Roden) si však kazí svými četnými zálety. Tůma je starý mládenec a vztahy se ženami považuje za překážku ve vojenské disciplíně. Milanovy pozdní příchody a jiné průšvihy ho v tom jen utvrzují. Avšak je to právě Kouba, kdo dokáže uspět jako jediný během náročného cvičení v terénu. Třicetikilometrový přesun průzkumníků po vlastní ose s vojenskými a policejními jednotkami v patách je tou nejtěžší prověrkou bojových schopností Tůmových svěřenců. Jenže během plnění úkolu pozná Milan dívku Vlastu (V. Gajerová), do které se na rozdíl od svých předchozích milenek skutečně zamiluje. To se ovšem kapitánu Tůmovi těžko vysvětluje... (Česká televize)
    2
  • Signum laudis
    Signum laudis (1980)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Koncem první světové války jsou rakouští vojáci na ruské frontě těžce decimováni. Po smrti všech polních důstojníků se velení v bitvě ujme řácký kaprál Hoferik (V. Müller), který udrží pozice i za cenu nesmyslných ztrát na životech. Jeho slepá oddanost říši vyvolává opovržení jak u obyčejných vojáků, tak u Hoferikových nadřízených. Nově jmenovaný náčelník štábu, neschopný generál Berger (I. Prachař), však osobně dorazí na bojiště se svitou dalších důstojníků, aby v zájmu zvýšení morálky mužstva vyznamenal Hoferika Vojenskou záslužnou medailí Signum laudis (lat. Odznak chvály). Jednotka i s generalitou se však dostane do ruského obklíčení. Jediná cesta zpět do rakouského týla vede přes les, ve kterém se vyzná jen Hoferik. Dovést důstojnickou smetánku do bezpečí je však těžší, než si kdokoliv původně představoval. Pro slabosti a pochyby však nemá Hoferik žádné pochopení, a to ani když jde o generály... (Česká televize)
    72%
    Koncem první světové války jsou rakouští vojáci na ruské frontě těžce decimováni. Po smrti všech polních důstojníků se velení v bitvě ujme řácký kaprál Hoferik (V. Müller), který udrží pozice i za cenu nesmyslných ztrát na životech. Jeho slepá oddanost říši vyvolává opovržení jak u obyčejných vojáků, tak u Hoferikových nadřízených. Nově jmenovaný náčelník štábu, neschopný generál Berger (I. Prachař), však osobně dorazí na bojiště se svitou dalších důstojníků, aby v zájmu zvýšení morálky mužstva vyznamenal Hoferika Vojenskou záslužnou medailí Signum laudis (lat. Odznak chvály). Jednotka i s generalitou se však dostane do ruského obklíčení. Jediná cesta zpět do rakouského týla vede přes les, ve kterém se vyzná jen Hoferik. Dovést důstojnickou smetánku do bezpečí je však těžší, než si kdokoliv původně představoval. Pro slabosti a pochyby však nemá Hoferik žádné pochopení, a to ani když jde o generály... (Česká televize)
    3
  • Vracenky
    Vracenky (1990)
    Film
    Od konce války uplynulo sedm let a sourozenci se vracejí do Prahy z Kamenice, kde pobývali u tety, protože jejich maminka byla dlouho nemocná. Na Letné se staví Stalinův pomník, všude znějí budovatelské písně, z ulic mizí soukromé obchody, někteří dospělí poslouchají v noci tajně rádio, zatímco jiní hřímají o kolaborantech, zrádcích a zaprodancích kapitalismu. Jenže děti vnímají svět okolo sebe a události, které tak neblaze zasahují do života jejich rodin, z jiné perspektivy. Kluci dělají lumpárny, mají průšvihy ve škole, perou se a dostávají výprask, chodí na náboženství i do pionýra. Domnosilovi jsou na tom trochu jinak než ostatní - rodiče se rozvedli a oni žijí jen s maminkou. Ta dosud naivně věří v komunistické ideály, přestože její bratr "španělák" emigroval a její přítel František patří k těm, kterým komunisté všechno vzali. Jenže dospět k pravdě a k poznání, že šťastnou budoucnost mají lidé jen ve svých vlastních rukou, je těžké - pro dospělé možná ještě mnohem víc než pro děti.
    Žánry:Drama
    71%
    Od konce války uplynulo sedm let a sourozenci se vracejí do Prahy z Kamenice, kde pobývali u tety, protože jejich maminka byla dlouho nemocná. Na Letné se staví Stalinův pomník, všude znějí budovatelské písně, z ulic mizí soukromé obchody, někteří dospělí poslouchají v noci tajně rádio, zatímco jiní hřímají o kolaborantech, zrádcích a zaprodancích kapitalismu. Jenže děti vnímají svět okolo sebe a události, které tak neblaze zasahují do života jejich rodin, z jiné perspektivy. Kluci dělají lumpárny, mají průšvihy ve škole, perou se a dostávají výprask, chodí na náboženství i do pionýra. Domnosilovi jsou na tom trochu jinak než ostatní - rodiče se rozvedli a oni žijí jen s maminkou. Ta dosud naivně věří v komunistické ideály, přestože její bratr "španělák" emigroval a její přítel František patří k těm, kterým komunisté všechno vzali. Jenže dospět k pravdě a k poznání, že šťastnou budoucnost mají lidé jen ve svých vlastních rukou, je těžké - pro dospělé možná ještě mnohem víc než pro děti.
    Žánry:Drama
    4
  • Kam doskáče ranní ptáče
    Kam doskáče ranní ptáče (1986)
    Film
    • VOYO
    Mezi dětskými filmy Drahomíry Králové se dobře vyjímá sci-fi komedie z roku 1987, jež je založena na motivu klonování. Protagonistou vyprávění je chytrý, ale rošťácký a líný syn asistentky z výzkumného ústavu – dvanáctiletý Pavel. Ten z laboratoře matčina nadřízeného, docenta Trčky, ukradne kus umělé živé tkáně, která se v noční bouřce změní v klukova dvojníka. Protože povaha klonu se řídí momentální náladou originálu, vedle hodného Pavla II. vznikne i rvavý Pavel III. Z vděčného nápadu, mimoděk předjímajícího komedii Harolda Ramise Jako vejce vejci (Multiplicity, 1996), autoři scénáře vytěžili moralitu, jejímž cílem je Pavlova náprava. Hlavní trojroli režisérka svěřila dvojčatům – Pavlovi a Lubošovi Musilovým. V dospělých rolích se ve filmu objevují i Jiří Ornest (docent Trčka) a Lenka Termerová (Pavlova matka). (Národní filmový archiv)
    70%
    Mezi dětskými filmy Drahomíry Králové se dobře vyjímá sci-fi komedie z roku 1987, jež je založena na motivu klonování. Protagonistou vyprávění je chytrý, ale rošťácký a líný syn asistentky z výzkumného ústavu – dvanáctiletý Pavel. Ten z laboratoře matčina nadřízeného, docenta Trčky, ukradne kus umělé živé tkáně, která se v noční bouřce změní v klukova dvojníka. Protože povaha klonu se řídí momentální náladou originálu, vedle hodného Pavla II. vznikne i rvavý Pavel III. Z vděčného nápadu, mimoděk předjímajícího komedii Harolda Ramise Jako vejce vejci (Multiplicity, 1996), autoři scénáře vytěžili moralitu, jejímž cílem je Pavlova náprava. Hlavní trojroli režisérka svěřila dvojčatům – Pavlovi a Lubošovi Musilovým. V dospělých rolích se ve filmu objevují i Jiří Ornest (docent Trčka) a Lenka Termerová (Pavlova matka). (Národní filmový archiv)
    5
  • Blázni a děvčátka
    Blázni a děvčátka (1989)
    Film
    • VOYO
    Karel Kachyňa dokázal věrohodně vylíčit trudná 50. léta i v době normalizace, aniž by se uchýlil k výraznější idylizaci. I když se musel vzdát jakýchkoli politických kontextů, postihl tehdejší leckdy bizarní reálie. V tomto filmu se vypravil na pitoreskní Žižkov, který do jisté míry nahlíží očima dospívajícího, první lásku hledajícího chlapce (jeho představitel Radim Špaček se později stal filmovým režisérem). Ve vyprávění poznáme řadu svérázných figurek, podivínů a vůbec lidí, kteří se nedokázali vyrovnat s náhlými společenskými změnami. Režisérův náhled je ovšem laskavý a dobrotivý, ani celoživotním smolařům, ani mentálně postiženým nešťastníkům se nevysmívá. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Karel Kachyňa dokázal věrohodně vylíčit trudná 50. léta i v době normalizace, aniž by se uchýlil k výraznější idylizaci. I když se musel vzdát jakýchkoli politických kontextů, postihl tehdejší leckdy bizarní reálie. V tomto filmu se vypravil na pitoreskní Žižkov, který do jisté míry nahlíží očima dospívajícího, první lásku hledajícího chlapce (jeho představitel Radim Špaček se později stal filmovým režisérem). Ve vyprávění poznáme řadu svérázných figurek, podivínů a vůbec lidí, kteří se nedokázali vyrovnat s náhlými společenskými změnami. Režisérův náhled je ovšem laskavý a dobrotivý, ani celoživotním smolařům, ani mentálně postiženým nešťastníkům se nevysmívá. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Spanilá jízda
    Spanilá jízda (1963)
    Film
    • VOYO
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    69%
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    7
  • Svatba s podmínkou
    Svatba s podmínkou (1965)
    Film
    66%
    8
  • Pan Tau
    Pan Tau (1988)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o Panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na svou adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dubl narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    Žánry:RodinnýPohádka
    64%
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o Panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na svou adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dubl narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    Žánry:RodinnýPohádka
    9
  • Oldřich a Božena
    Oldřich a Božena (1984)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    62%
    10
  • Citlivá místa
    Citlivá místa (1987)
    Film
    • VOYO

    Vladimír Drha na sebe upozornil několika filmy, v nichž se zbýval vnitrorodinnými rozpory. Také v tomto filmu, byť dosti vyumělkovaně a přepjatě, zobrazuje odcizení panující mezi rodiči a jejich dospělými dětmi. Vypráví o mladičké zdravotní sestře, která tají své těhotenství, dokonce se pokusí tajně porodit. Obtíže sužují i její matku, jež navázala sporná vztah k mladšímu muži. Mezi oběma ženami jen pozvolna probíhají sbližovací pokusy, dřívější narušení důvěry je příliš hluboké. Je zajímavé, že hlavní role ztvárnily skutečné dcera a matka - Tereza Brodská a Jana Brejchová.

    Žánry:Drama
    61%

    Vladimír Drha na sebe upozornil několika filmy, v nichž se zbýval vnitrorodinnými rozpory. Také v tomto filmu, byť dosti vyumělkovaně a přepjatě, zobrazuje odcizení panující mezi rodiči a jejich dospělými dětmi. Vypráví o mladičké zdravotní sestře, která tají své těhotenství, dokonce se pokusí tajně porodit. Obtíže sužují i její matku, jež navázala sporná vztah k mladšímu muži. Mezi oběma ženami jen pozvolna probíhají sbližovací pokusy, dřívější narušení důvěry je příliš hluboké. Je zajímavé, že hlavní role ztvárnily skutečné dcera a matka - Tereza Brodská a Jana Brejchová.

    Žánry:Drama
    11
  • Deváté jméno
    Deváté jméno (1963)
    Film
    56%
    12
  • Všechno nebo nic
    Všechno nebo nic (1984)
    Film

    Přístupy k důležitým životním hodnotám se mohou různit: zatímco vrcholový sportovec, jenž se prosadil v cyklistice, se snaží svůj talent výhodně zpeněžit, jeho bratr se nemůže kvůli postižené ruce věnovat milované sochařině a hledá náhradní sebeuplatnění. Oba navíc spojuje - a současně rozděluje - milostný vztah k téže ženě. I tento snímek patří mezi nepříliš věrohodné pokusy o psychologický portrét současnosti, mondénně předváděný na ne zcela obvyklých profesích.

    55%

    Přístupy k důležitým životním hodnotám se mohou různit: zatímco vrcholový sportovec, jenž se prosadil v cyklistice, se snaží svůj talent výhodně zpeněžit, jeho bratr se nemůže kvůli postižené ruce věnovat milované sochařině a hledá náhradní sebeuplatnění. Oba navíc spojuje - a současně rozděluje - milostný vztah k téže ženě. I tento snímek patří mezi nepříliš věrohodné pokusy o psychologický portrét současnosti, mondénně předváděný na ne zcela obvyklých profesích.

    13
  • Místo v houfu
    Místo v houfu (1964)
    FilmRole: 3. Optimista

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    55%

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    14
  • Černá punčocha
    Černá punčocha (1987)
    Film
    • VOYO
    51%
    15
  • Lov na mamuta
    Lov na mamuta (1964)
    Film
    49%
    16
  • Jonáš II. aneb Jak je důležité míti Melicharovou
    Jonáš II. aneb Jak je důležité míti Melicharovou (1988)
    Film
    48%
    17