Josef Waltner: Nejlepší filmy
a seriály

6.1

Josef Waltner: Filmy a seriály

  • Revizor
    Revizor (1933)
    FilmRole: kapelník
    • iVysílání
    73%
    1
  • Život je pes
    Život je pes (1933)
    Film
    Nečekaně zdařilá konverzační komedie, která čerpá i z odkazu němých grotesek, rozvíjí stále bláznivější situace kolem nezaměstnaného hudebního skladatele, který se vydává za váženého postaršího muže. A před sympatickou dívkou se pak vydává za strýčka i rozverného synovce. Hugo Haas předvedl opravdový herecký koncert zvláště ve scénách "rozdvojování", aniž by se musel uchylovat k jakémukoli pitvoření. I další protagonisté - např. pan domácí Theodora Pištěka - předvádějí mistrně vypointované figurky. Režisér Martin Frič natočil vkusnou podívanou s nenápadnými, ale přitom jasně čitelnými sociálními podtexty.
    Žánry:Komedie
    72%
    Nečekaně zdařilá konverzační komedie, která čerpá i z odkazu němých grotesek, rozvíjí stále bláznivější situace kolem nezaměstnaného hudebního skladatele, který se vydává za váženého postaršího muže. A před sympatickou dívkou se pak vydává za strýčka i rozverného synovce. Hugo Haas předvedl opravdový herecký koncert zvláště ve scénách "rozdvojování", aniž by se musel uchylovat k jakémukoli pitvoření. I další protagonisté - např. pan domácí Theodora Pištěka - předvádějí mistrně vypointované figurky. Režisér Martin Frič natočil vkusnou podívanou s nenápadnými, ale přitom jasně čitelnými sociálními podtexty.
    Žánry:Komedie
    2
  • Poznej svého muže
    Poznej svého muže (1940)
    FilmRole: vrchní v baru
    71%
    3
  • Městečko na dlani
    Městečko na dlani (1942)
    FilmRole: hospodský Pošmourný
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    4
  • Jedenácté přikázání
    Jedenácté přikázání (1935)
    FilmRole: ředitel zpěvní síně
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A.Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    70%
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A.Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    5
  • Hrdinný kapitán Korkorán
    Hrdinný kapitán Korkorán (1934)
    FilmRole: ředitel hotelu
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    67%
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    6
  • Advokát chudých
    Advokát chudých (1941)
    FilmRole: návštěvník hospody

    Režisér Vladimír Slavínský proslul jako obratný tvůrce nenáročných komedií a tklivých melodramat, za okupace se však vzepjal k umělecky hodnotnějším počinům. V tomto snímku zužitkoval jedno z Arbesových romanet. Vypráví zde o suspendovaném právníku, jenž u hospodského stolu pomáhá nezištně bědným a chudým, aby se domohli svých práv. Ale přesto jej provází tíživé tajemství, údajná dávná vina, která se opět vynoří jako zlověstná obžaloba morálních kvalit hlavního hrdiny. Otomar Korbelář v titulní roli předvedl jímavou studii zneuznalého člověka a režisér citlivě postihl staropražské prostředí.

    Žánry:Drama
    67%

    Režisér Vladimír Slavínský proslul jako obratný tvůrce nenáročných komedií a tklivých melodramat, za okupace se však vzepjal k umělecky hodnotnějším počinům. V tomto snímku zužitkoval jedno z Arbesových romanet. Vypráví zde o suspendovaném právníku, jenž u hospodského stolu pomáhá nezištně bědným a chudým, aby se domohli svých práv. Ale přesto jej provází tíživé tajemství, údajná dávná vina, která se opět vynoří jako zlověstná obžaloba morálních kvalit hlavního hrdiny. Otomar Korbelář v titulní roli předvedl jímavou studii zneuznalého člověka a režisér citlivě postihl staropražské prostředí.

    Žánry:Drama
    7
  • Soud boží
    Soud boží (1938)
    FilmRole: přísedící u soudu
    Lesník Foltýn je odsouzen na doživotí, protože podle výpovědi sedláka Vávry zastřelil pytláka Bártu. Foltýnova snoubenka Terezka se později provdá za Vávru. V nepříliš šťastném manželství se jim narodí jediná dcera Liduška. Vdova Bártová vychovává syna Antonína a Vávra jí finančně pomáhá. Uplyne dvacet let. Liduška a Antonín se do sebe zamilují a zasnoubí se. Do vsi se vrátí Foltýn, jemuž byl prominut zbytek trestu...
    Žánry:Drama
    67%
    Lesník Foltýn je odsouzen na doživotí, protože podle výpovědi sedláka Vávry zastřelil pytláka Bártu. Foltýnova snoubenka Terezka se později provdá za Vávru. V nepříliš šťastném manželství se jim narodí jediná dcera Liduška. Vdova Bártová vychovává syna Antonína a Vávra jí finančně pomáhá. Uplyne dvacet let. Liduška a Antonín se do sebe zamilují a zasnoubí se. Do vsi se vrátí Foltýn, jemuž byl prominut zbytek trestu...
    Žánry:Drama
    8
  • Minulost Jany Kosinové
    Minulost Jany Kosinové (1940)
    FilmRole: vrchní v baru

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. JIří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    66%

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. JIří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    9
  • Z českých mlýnů
    Z českých mlýnů (1941)
    FilmRole: vrchní v "Dvorním pivovaru"
    66%
    10
  • Modrý závoj
    Modrý závoj (1941)
    FilmRole: vrátný v rozhlasu

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    65%

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    11
  • Matka Kráčmerka
    Matka Kráčmerka (1934)
    FilmRole: stěhovák

    Paní Barbora Kráčmerová je starostlivá matka. S manželem pilně pracuje a škudlí každý groš, aby dceři našetřila věno. A pak se jednoho dne dá pobláznit zprávou v novinách, sebere valnou část úspor a koupí za ni drahý los. Sice toho vzápětí lituje a chtěla by ho vrátit, je však pozdě, tah už proběhl. Ještě že Barbora nepřišla do loterijního střediska včas: rodina vyhrála celé dva miliony! Mohou tedy od základů změnit svůj život. Kupují starý palác a stěhují se do něj. Ovšem matka Kráčmerka se těžce vpravuje do role vznešené paní domácí. V hloubi duše je to pořád prostá zelinářka se zlatým srdcem a neznalostí panských móresů...

    Žánry:Komedie
    63%

    Paní Barbora Kráčmerová je starostlivá matka. S manželem pilně pracuje a škudlí každý groš, aby dceři našetřila věno. A pak se jednoho dne dá pobláznit zprávou v novinách, sebere valnou část úspor a koupí za ni drahý los. Sice toho vzápětí lituje a chtěla by ho vrátit, je však pozdě, tah už proběhl. Ještě že Barbora nepřišla do loterijního střediska včas: rodina vyhrála celé dva miliony! Mohou tedy od základů změnit svůj život. Kupují starý palác a stěhují se do něj. Ovšem matka Kráčmerka se těžce vpravuje do role vznešené paní domácí. V hloubi duše je to pořád prostá zelinářka se zlatým srdcem a neznalostí panských móresů...

    Žánry:Komedie
    12
  • Humoreska
    Humoreska (1939)
    FilmRole: vrchní
    62%
    13
  • Tulák Macoun
    Tulák Macoun (1939)
    FilmRole: hostinský
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženě život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    62%
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženě život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    14
  • Slávko, nedej se!
    Slávko, nedej se! (1938)
    FilmRole: ředitel operetního divadla
    60%
    15
  • Pán na roztrhání
    Pán na roztrhání (1934)
    FilmRole: hostinský
    60%
    16
  • Písničkář
    Písničkář (1932)
    FilmRole: hospodský
    59%
    17
  • Veselá bída
    Veselá bída (1939)
    FilmRole: vrchní v kabaretu
    59%
    18
  • Rukavička
    Rukavička (1941)
    FilmRole: vrátný v kabaretu "Kankán"
    58%
    19
  • Děvče z předměstí
    Děvče z předměstí (1939)
    FilmRole: host u Zvonečků
    58%
    20
  • Jedna z milionu
    Jedna z milionu (1935)
    FilmRole: opilec
    Věra Kalinová bydlí u svého strýce továrníka a žije si jako v bavlnce. Právě vyhrála literární soutěž a dostala nabídku, aby pracovala v sociální rubrice jednoho časopisu. Začínající spisovatelka bere svou budoucí redakční práci velmi vážně - napřed chce poznat "opravdový život". Doma se vymluví, že jede na hory, a v převleku za chudou dívku navštíví zprostředkovatelnu práce. Tam se jí ujme paní Nezmarová, která se živí nepovoleným pouličním prodejem, neboť ji manželova nemoc připravila o všechen majetek. Energická vdova si novou pomocnici záhy zamiluje jako vlastní dceru a láskyplně o ni pečuje, jejich nuznou idylku však naruší policejní zásah...
    Žánry:Komedie
    58%
    Věra Kalinová bydlí u svého strýce továrníka a žije si jako v bavlnce. Právě vyhrála literární soutěž a dostala nabídku, aby pracovala v sociální rubrice jednoho časopisu. Začínající spisovatelka bere svou budoucí redakční práci velmi vážně - napřed chce poznat "opravdový život". Doma se vymluví, že jede na hory, a v převleku za chudou dívku navštíví zprostředkovatelnu práce. Tam se jí ujme paní Nezmarová, která se živí nepovoleným pouličním prodejem, neboť ji manželova nemoc připravila o všechen majetek. Energická vdova si novou pomocnici záhy zamiluje jako vlastní dceru a láskyplně o ni pečuje, jejich nuznou idylku však naruší policejní zásah...
    Žánry:Komedie
    21
  • Žena, která ví co chce
    Žena, která ví co chce (1934)
    FilmRole: recepční v hotelu
    56%
    22
  • Sedmá velmoc
    Sedmá velmoc (1933)
    FilmRole: továrník Hraboš
    55%
    23
  • Poslední bohém
    Poslední bohém (1931)
    FilmRole: hospodský Krampera
    54%
    24
  • Miláček pluku
    Miláček pluku (1931)
    Film
    52%
    25
  • Tisíc za jednu noc
    Tisíc za jednu noc (1932)
    FilmRole: vrchní v baru
    Energická manželka vyslala svého ušlápnutého chotě do lázeňského střediska, aby dohlédl na hýřivého synovce, ale všechno nakonec dopadne jinak. Nebožák se i se svým přítelem ocitne v nástrahách hříchu, zde zosobněného svůdnou zpěvačkou. Rádoby pikantní komedie dokládá, jak v meziválečném období vyhlížela pikantní podívaná, plná nedorozumění a dvojznačných zápletek. Prostředí Mariánských Lázní se tu stává zosobněním blahobytné bezstarostnosti - ovšem jen pro ty, kdo na to mají. Každopádně za peníze, jak se ukazuje, lze koupit opravdu všechno, i diskrétní mlčenlivost.
    Žánry:Komedie
    50%
    Energická manželka vyslala svého ušlápnutého chotě do lázeňského střediska, aby dohlédl na hýřivého synovce, ale všechno nakonec dopadne jinak. Nebožák se i se svým přítelem ocitne v nástrahách hříchu, zde zosobněného svůdnou zpěvačkou. Rádoby pikantní komedie dokládá, jak v meziválečném období vyhlížela pikantní podívaná, plná nedorozumění a dvojznačných zápletek. Prostředí Mariánských Lázní se tu stává zosobněním blahobytné bezstarostnosti - ovšem jen pro ty, kdo na to mají. Každopádně za peníze, jak se ukazuje, lze koupit opravdu všechno, i diskrétní mlčenlivost.
    Žánry:Komedie
    26
  • Pepina Rejholcová
    Pepina Rejholcová (1932)
    FilmRole: hospodský
    46%
    27
  • Zocelení
    Zocelení (1950)
    FilmRole: člen správní rady
    42%
    28
  • Nevinná
    Nevinná (1939)
    FilmRole: starosta
    41%
    29