?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Dominique Hennequin: Filmy a seriály

  • Jean od Floretty
    Jean od Floretty (1986)
    Film
    První část adaptace slavného románu Marcela Pagnola Živá voda otevířá osudový příběh dvou rodin z první poloviny 20. století. Hrbatý výběrčí daní Jean (Gérard Depardieu) zdědí kousek půdy v malé provensálské vesnici. Věří, že to pro něj, jeho ženu a malou dceru znamená možnost nového začátku. V novém bydlišti se však místo štěstí začíná střetávat s nenávistí. Dva farmáři od něj chtějí pozemek levně získat a rozhodnou se mu jeho štěstí pomalu, ale jistě ničit...
    79%
    První část adaptace slavného románu Marcela Pagnola Živá voda otevířá osudový příběh dvou rodin z první poloviny 20. století. Hrbatý výběrčí daní Jean (Gérard Depardieu) zdědí kousek půdy v malé provensálské vesnici. Věří, že to pro něj, jeho ženu a malou dceru znamená možnost nového začátku. V novém bydlišti se však místo štěstí začíná střetávat s nenávistí. Dva farmáři od něj chtějí pozemek levně získat a rozhodnou se mu jeho štěstí pomalu, ale jistě ničit...
    1
  • Manon od pramene
    Manon od pramene (1986)
    Film
    Deset let po tragické smrti Jeana se život v malé vesničce ve francouzské Provence ustálil, má poklidný rytmus a působí idylicky.Farmář César pěstuje květiny a zavlažuje svůj pozemek vodou z pramene, který tenkrát tak nečestně získal. Je bezdětný, a tak domlouvá svému synovci, aby si našel nevěstu. Mladík se jednoho dne v horách zamiluje do tančící Manon, dcery zesnulého Jeana. Zamiluje se, ale netuší, že Manon jako malá viděla, kdo za smrtí jejího otce stál, a že se nyní rozhodla vrahům pomstít
    77%
    Deset let po tragické smrti Jeana se život v malé vesničce ve francouzské Provence ustálil, má poklidný rytmus a působí idylicky.Farmář César pěstuje květiny a zavlažuje svůj pozemek vodou z pramene, který tenkrát tak nečestně získal. Je bezdětný, a tak domlouvá svému synovci, aby si našel nevěstu. Mladík se jednoho dne v horách zamiluje do tančící Manon, dcery zesnulého Jeana. Zamiluje se, ale netuší, že Manon jako malá viděla, kdo za smrtí jejího otce stál, a že se nyní rozhodla vrahům pomstít
    2
  • 3
  • Dívka na mostě
    Dívka na mostě (1999)
    Film
    74%
    4
  • Betty Blue
    Betty Blue (1986)
    Film
    74%
    5
  • Pauline à la plage
    Pauline à la plage (1983)
    Film
    Ve třetím díle cyklu „Komedie a přísloví“ se význačný francouzský režisér a představitel nové vlny Eric Rohmer rozhodl publiku předestřít příběh mladé dívky Pauliny, kterou čekají prázdniny plné dospělosti, omylů, ale také lásky a překotně bušícího srdce. Na jeho počátku stojí čerstvě rozvedená světácká Marion, která odjíždí na pobřeží Normandie, kde by ráda v klidu strávila zbytek léta v rodinném sídle. A protože ji tíží samota, vezme sebou k oceánu také svoji mladší, teprve dospívající sestřenici Paulinu, pro niž je to zajímavá možnost, jak si zpestřit poslední dny předškolního volna. Obě jsou svobodné, bez závazků, nemají důvod se vzájemně kontrolovat, a proto si také okamžitě začnou užívat slunce, vyhřátého písku, rozbouřených vln a pochopitelně také přízně na každém kroku se ohlížejících mužů a mladíků. Brzy se ale začne vše komplikovat a zaplétat, jakmile se ke slovu dostanou city. A těch mají Marion, ale především nezkušená Paulina na rozdávání. V dramatické komediální romanci, která si v roce 1983 odnesla tři ceny z Berlinale, excelují Amanda Langletová a Arielle Dombasleová.
    74%
    Ve třetím díle cyklu „Komedie a přísloví“ se význačný francouzský režisér a představitel nové vlny Eric Rohmer rozhodl publiku předestřít příběh mladé dívky Pauliny, kterou čekají prázdniny plné dospělosti, omylů, ale také lásky a překotně bušícího srdce. Na jeho počátku stojí čerstvě rozvedená světácká Marion, která odjíždí na pobřeží Normandie, kde by ráda v klidu strávila zbytek léta v rodinném sídle. A protože ji tíží samota, vezme sebou k oceánu také svoji mladší, teprve dospívající sestřenici Paulinu, pro niž je to zajímavá možnost, jak si zpestřit poslední dny předškolního volna. Obě jsou svobodné, bez závazků, nemají důvod se vzájemně kontrolovat, a proto si také okamžitě začnou užívat slunce, vyhřátého písku, rozbouřených vln a pochopitelně také přízně na každém kroku se ohlížejících mužů a mladíků. Brzy se ale začne vše komplikovat a zaplétat, jakmile se ke slovu dostanou city. A těch mají Marion, ale především nezkušená Paulina na rozdávání. V dramatické komediální romanci, která si v roce 1983 odnesla tři ceny z Berlinale, excelují Amanda Langletová a Arielle Dombasleová.
    6
  • Noci v úplňku
    Noci v úplňku (1984)
    Film
    V čtvrtém snímku z cyklu „Komedie a přísloví“ přivádí jeden z hlavních představitelů francouzské nové vlny Eric Rohmer na scénu drobnou mladou Louise, ženu s posmutnělým pohledem, kterou ztělesnila předčasně tragicky zesnulá francouzská herečka Pascale Ogierová. Přičemž onen smutek v jejích očích pramení mimo jiné i z toho, že se Louise už delší dobu nudí ve vztahu se svým poslušným, možná až příliš disciplinovaným přítelem, architektem Remim. Zároveň se však žena stále nedokáže odhodlat k rozchodu. Proto také nakonec opustí jejich společné hnízdo v Marne-la-Vallé a pod záminkou, že chce být chvíli sama, se nastěhuje do nevelkého bytu v srdci Paříže. Pravda je ale především taková, že si chce znovu začít užívat večírků a ztracené svobody. A také na nic nečeká a přes neustálé pronásledování svým kamarádem, prostopášným, nicméně ženatým Octavem, začne vymetat večírky jak na běžícím páse. Naneštěstí jen máloco se dále odehrává podle jejích představ. A Louise již brzy pochopí pravý význam pořekadla, že „nikdy nevíme, co máme, dokud to neztratíme“. Ve vedlejších rolích komediálního dramatu, za nějž Pascale Ogierová získala cenu na filmovém festivalu v Benátkách, se představí Tchéky Kario a Fabrice Luchini.
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    V čtvrtém snímku z cyklu „Komedie a přísloví“ přivádí jeden z hlavních představitelů francouzské nové vlny Eric Rohmer na scénu drobnou mladou Louise, ženu s posmutnělým pohledem, kterou ztělesnila předčasně tragicky zesnulá francouzská herečka Pascale Ogierová. Přičemž onen smutek v jejích očích pramení mimo jiné i z toho, že se Louise už delší dobu nudí ve vztahu se svým poslušným, možná až příliš disciplinovaným přítelem, architektem Remim. Zároveň se však žena stále nedokáže odhodlat k rozchodu. Proto také nakonec opustí jejich společné hnízdo v Marne-la-Vallé a pod záminkou, že chce být chvíli sama, se nastěhuje do nevelkého bytu v srdci Paříže. Pravda je ale především taková, že si chce znovu začít užívat večírků a ztracené svobody. A také na nic nečeká a přes neustálé pronásledování svým kamarádem, prostopášným, nicméně ženatým Octavem, začne vymetat večírky jak na běžícím páse. Naneštěstí jen máloco se dále odehrává podle jejích představ. A Louise již brzy pochopí pravý význam pořekadla, že „nikdy nevíme, co máme, dokud to neztratíme“. Ve vedlejších rolích komediálního dramatu, za nějž Pascale Ogierová získala cenu na filmovém festivalu v Benátkách, se představí Tchéky Kario a Fabrice Luchini.
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • Nevinné krutosti
    Nevinné krutosti (1996)
    Film
    72%
    8
  • Indočína
    Indočína (1992)
    Film

    Příběh velké osudové lásky, která se stala legendou ještě za života obou milenců, se odehrává v Indočíně třicátých let, v době, kdy byl Vietnam francouzskou kolonií. Hlavním artiklem okupované země se stal kaučuk a Francouzi vlastnili velké plantáže, na kterých zaměstnávali domorodce. Eliane se narodila v Indočíně a vedení plantáží svého otce převzala postupně plně do svých rukou. Sebevědomá, energická žena, však žije sama, pouze se svou adoptivní dcerou, domorodou princeznou, jejíž rodiče zahynuli. Vášeň a láska, kterou Eliane náhle pocítí k mladému francouzskému důstojníkovi ji začíná pohlcovat. V životě takovýchto žen však láska jen zřídka dochází naplnění. Jean-Baptiste, pro kterého je Eliane ochotna všeho se vzdát, se zamiluje právě do její šestnáctileté dcery a tento "nerovný" pár se snaží uprchnout před nepřízní osudu.

    71%

    Příběh velké osudové lásky, která se stala legendou ještě za života obou milenců, se odehrává v Indočíně třicátých let, v době, kdy byl Vietnam francouzskou kolonií. Hlavním artiklem okupované země se stal kaučuk a Francouzi vlastnili velké plantáže, na kterých zaměstnávali domorodce. Eliane se narodila v Indočíně a vedení plantáží svého otce převzala postupně plně do svých rukou. Sebevědomá, energická žena, však žije sama, pouze se svou adoptivní dcerou, domorodou princeznou, jejíž rodiče zahynuli. Vášeň a láska, kterou Eliane náhle pocítí k mladému francouzskému důstojníkovi ji začíná pohlcovat. V životě takovýchto žen však láska jen zřídka dochází naplnění. Jean-Baptiste, pro kterého je Eliane ochotna všeho se vzdát, se zamiluje právě do její šestnáctileté dcery a tento "nerovný" pár se snaží uprchnout před nepřízní osudu.

    9
  • Husar na střeše
    Husar na střeše (1995)
    Film
    Děj se odehrává v době velké epidemie cholery, jež na počátku třicátých let devatenáctého století postihla jižní Francii. Mladý italský revolucionář Angelo musí prchat před rakouskými agenty, usilujícími o jeho život. Na útěku se setkává s děsivými následky cholery. Ukrývá se před pronásledovateli i před dragouny, kteří kvůli epidemii internují lidi v narychlo zřízených karanténách. Bez váhání se mladík rozhodne doprovázet mladou ženu, putující přes hory za manželem. Je to pro něj samozřejmost, daná jeho výchovou a šlechtickým kodexem cti. Angelo nakonec zachrání krásnou ženu před smrtí a doprovodí jí až k jejímu mnohem staršímu manželovi. Tím však jejich příběh vzájemné náklonosti patrně neskončí...

    Snímek oživuje kdysi oblíbený žánr velkoryse pojatého historického příběhu a snaží se skloubit barvitou podívanou s uměleckým záměrem. Režisér natočil sugestivní drama, v němž dominantní roli hrají provensálské hory, vesnice a městečka. S jistým naturalismem zachytil hrůzy cholerové epidemie a naopak s jemnou lyrickou nadsázkou popisuje vztah čestného důstojníka a odvážné dámy. Film patří k nejdražším, ale také divácky nejúspěšnějším projektům francouzské kinematografie konce minulého století.
    70%
    Děj se odehrává v době velké epidemie cholery, jež na počátku třicátých let devatenáctého století postihla jižní Francii. Mladý italský revolucionář Angelo musí prchat před rakouskými agenty, usilujícími o jeho život. Na útěku se setkává s děsivými následky cholery. Ukrývá se před pronásledovateli i před dragouny, kteří kvůli epidemii internují lidi v narychlo zřízených karanténách. Bez váhání se mladík rozhodne doprovázet mladou ženu, putující přes hory za manželem. Je to pro něj samozřejmost, daná jeho výchovou a šlechtickým kodexem cti. Angelo nakonec zachrání krásnou ženu před smrtí a doprovodí jí až k jejímu mnohem staršímu manželovi. Tím však jejich příběh vzájemné náklonosti patrně neskončí...

    Snímek oživuje kdysi oblíbený žánr velkoryse pojatého historického příběhu a snaží se skloubit barvitou podívanou s uměleckým záměrem. Režisér natočil sugestivní drama, v němž dominantní roli hrají provensálské hory, vesnice a městečka. S jistým naturalismem zachytil hrůzy cholerové epidemie a naopak s jemnou lyrickou nadsázkou popisuje vztah čestného důstojníka a odvážné dámy. Film patří k nejdražším, ale také divácky nejúspěšnějším projektům francouzské kinematografie konce minulého století.
    10
  • 11
  • Uranus
    Uranus (1990)
    Film
    Když si konečně Evropa může vydechnout po skončení II. světové války, je čas vypořádat se s kolaboranty a napravit válečné křivdy. V malém jihofrancouzském městečku podnikají členové místní komunistické strany hon an kolaborantské čarodějnice a jejich obětí se stává také majitel kavárny Léopold. Ten se ale brání a prostředky volí podle potřeb situace. A protože se stále přiostřuje, také Léopold, který dříve působil neškodně mírumilovně, sahá po účinějších nástrojích pro svou obranu.
    Žánry:DramaKomedieRetro
    69%
    Když si konečně Evropa může vydechnout po skončení II. světové války, je čas vypořádat se s kolaboranty a napravit válečné křivdy. V malém jihofrancouzském městečku podnikají členové místní komunistické strany hon an kolaborantské čarodějnice a jejich obětí se stává také majitel kavárny Léopold. Ten se ale brání a prostředky volí podle potřeb situace. A protože se stále přiostřuje, také Léopold, který dříve působil neškodně mírumilovně, sahá po účinějších nástrojích pro svou obranu.
    Žánry:DramaKomedieRetro
    12
  • 13
  • 14
  • Příliš důvěrná tajemství
    Příliš důvěrná tajemství (2004)
    Film
    Anna je ve svém manželství velmi nešťatná, a tak vyhledá pomoc psychologa. Splete si však dveře a ze svého trápení se začne vypovídávat daňovému poradci. Akurátní muž se nejprve snaží uvést věci na pravou míru, ale pak poslouchá a poslouchá a je stále zvědavější. Anne si objednává další sezení a v líčení svých problémů a pocitů je zcela bez zábran. Setkání s touto zajímavou ženou obrací Williamův život naruby. Do hlavních rolí komorního příběhu o potřebě lásky si významný francouzský režisér Patrice Leconte vybral slavné herce Fabrice Luchiniho a Sandrine Bonnaireovou.
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Anna je ve svém manželství velmi nešťatná, a tak vyhledá pomoc psychologa. Splete si však dveře a ze svého trápení se začne vypovídávat daňovému poradci. Akurátní muž se nejprve snaží uvést věci na pravou míru, ale pak poslouchá a poslouchá a je stále zvědavější. Anne si objednává další sezení a v líčení svých problémů a pocitů je zcela bez zábran. Setkání s touto zajímavou ženou obrací Williamův život naruby. Do hlavních rolí komorního příběhu o potřebě lásky si významný francouzský režisér Patrice Leconte vybral slavné herce Fabrice Luchiniho a Sandrine Bonnaireovou.
    Žánry:DramaRomantický
    15
  • 16
  • Germinal
    Germinal (1993)
    Film
    67%
    17
  • 18
  • 35 panáků rumu
    35 panáků rumu (2008)
    Film
    35 panáků rumu je vyhrazeno výjimečným, jedinečným okamžikům v životě a k jednomu takovému pomalu, láskyplně i trochu melancholicky směřují hrdinové filmu Claire Denisové. Stárnoucí průvodčí vlaků RER Lionel věnoval celý svůj život péči o jedinou dceru Joséphine a ta mu oplácí stejně. Jejich harmonický vztah je založen na vzájemné důvěře a úctě, a přestože se zdá, že vlastně nikoho dalšího nepotřebují, součástí jejich malého soukromého světa jsou i další dva obyvatelé předměstského pařížského činžáku – Lionelova bývalá přítelkyně, taxikářka Gabrielle, a osamělý tulácký Noé, žijící jen s tím, co mu zanechali rodiče – se starým nábytkem a starou kočkou. Nevyslovený pocit pospolitosti, vzájemné péče a jistoty ale dostává první trhliny ve chvíli, kdy jeden z Lionelových kolegů odchází do penze a Lionel je konfrontován s uplývajícím časem a nutností změn, již si dosud odmítal připustit. Nastal čas, aby Jo začala žít svůj život – a Lionel také... Režisérka svou studii o dospívání, stárnutí, nadějích a ztrátách vypráví především prostřednictvím pocitů, pohledů a gest, které vypovídají o jejích postavách, jejich vztazích a malých velkých věcech života. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    67%
    35 panáků rumu je vyhrazeno výjimečným, jedinečným okamžikům v životě a k jednomu takovému pomalu, láskyplně i trochu melancholicky směřují hrdinové filmu Claire Denisové. Stárnoucí průvodčí vlaků RER Lionel věnoval celý svůj život péči o jedinou dceru Joséphine a ta mu oplácí stejně. Jejich harmonický vztah je založen na vzájemné důvěře a úctě, a přestože se zdá, že vlastně nikoho dalšího nepotřebují, součástí jejich malého soukromého světa jsou i další dva obyvatelé předměstského pařížského činžáku – Lionelova bývalá přítelkyně, taxikářka Gabrielle, a osamělý tulácký Noé, žijící jen s tím, co mu zanechali rodiče – se starým nábytkem a starou kočkou. Nevyslovený pocit pospolitosti, vzájemné péče a jistoty ale dostává první trhliny ve chvíli, kdy jeden z Lionelových kolegů odchází do penze a Lionel je konfrontován s uplývajícím časem a nutností změn, již si dosud odmítal připustit. Nastal čas, aby Jo začala žít svůj život – a Lionel také... Režisérka svou studii o dospívání, stárnutí, nadějích a ztrátách vypráví především prostřednictvím pocitů, pohledů a gest, které vypovídají o jejích postavách, jejich vztazích a malých velkých věcech života. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    19
  • Monstrum
    Monstrum (1994)
    Film
    • iVysílání
    Na předměstí Říma řádí sériový vrah, který si brutalitou a sexuálním podtextem svých činů vysloužil mediální přezdívku Maniak. Policie nemá žádné stopy – až konečně narazí na roztržitého podivína Lorise (Roberto Benigni). Samorost, který je věčně švorc a neustále vyhledává konflikty se sousedy, přesvědčí policii svým výstředním chováním, že právě on je monstrem, které hledají. Policejní psycholog jej dokonce nazve Mozartem neřesti! Chytit násilníka při činu má tajná policistka – volavka (Nicolette Braschiová). Následuje ohňostroj nedorozumění a eskapád, na jehož konci (možná!) čeká dopadení vraha a konec zalitý sluncem… Film Monstrum je ztřeštěná komedie, kterou natočil Roberto Benigni. (Česká televize)
    66%
    Na předměstí Říma řádí sériový vrah, který si brutalitou a sexuálním podtextem svých činů vysloužil mediální přezdívku Maniak. Policie nemá žádné stopy – až konečně narazí na roztržitého podivína Lorise (Roberto Benigni). Samorost, který je věčně švorc a neustále vyhledává konflikty se sousedy, přesvědčí policii svým výstředním chováním, že právě on je monstrem, které hledají. Policejní psycholog jej dokonce nazve Mozartem neřesti! Chytit násilníka při činu má tajná policistka – volavka (Nicolette Braschiová). Následuje ohňostroj nedorozumění a eskapád, na jehož konci (možná!) čeká dopadení vraha a konec zalitý sluncem… Film Monstrum je ztřeštěná komedie, kterou natočil Roberto Benigni. (Česká televize)
    20
  • Farinelli
    Farinelli (1994)
    Film
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy, a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho "božské" umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních "rolí". Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl).

    Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá, jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický "král tónů" (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    66%
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy, a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho "božské" umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních "rolí". Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl).

    Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá, jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický "král tónů" (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    21
  • Válka policajtů
    Válka policajtů (1979)
    Film
    Napínavé francouzské krimi líčí nemilosrdný boj dvou soupeřících policejních oddělení. Šéf speciálního oddělení boje proti gangsterům Fusch se snaží v rámci možností hrát čistě a bez podrazů. Ale nedá se říct, že by jeho kolega z kontrašpionáže, inteligentní a cynický komisař Ballestrat, ctil za všech okolností zákon. Ballestrat čeká na vhodnou příležitost, jak svého protivníka i s jeho mladou kolegyní zničit. Ta se brzy naskytne a válka policajtů začíná.
    Žánry:Krimi
    66%
    Napínavé francouzské krimi líčí nemilosrdný boj dvou soupeřících policejních oddělení. Šéf speciálního oddělení boje proti gangsterům Fusch se snaží v rámci možností hrát čistě a bez podrazů. Ale nedá se říct, že by jeho kolega z kontrašpionáže, inteligentní a cynický komisař Ballestrat, ctil za všech okolností zákon. Ballestrat čeká na vhodnou příležitost, jak svého protivníka i s jeho mladou kolegyní zničit. Ta se brzy naskytne a válka policajtů začíná.
    Žánry:Krimi
    22
  • Manžel kadeřnice
    Manžel kadeřnice (1990)
    Film
    Příběh muže, kterého přitahují jen kadeřnice. Už od dětství nosil Antoine krátce zastřižené vlasy, neboť návštěva v kadeřnickém saloně pro něho byla tím největším potěšením. Když mu bylo dvanáct, nahlédl při stříhání do dekoltu své někdejší kadeřnice madam Shefferové. Ten pohled trval jen okamžik, a přesto Antoina ovlivnil na celý život. Rozhodl se, že se ožení s kadeřnicí. Příslušnice tohoto povolání jsou podle jeho názoru ideální ženy: vždycky upravené, usměvavé, dobře vypadají a jsou sexy.
    66%
    Příběh muže, kterého přitahují jen kadeřnice. Už od dětství nosil Antoine krátce zastřižené vlasy, neboť návštěva v kadeřnickém saloně pro něho byla tím největším potěšením. Když mu bylo dvanáct, nahlédl při stříhání do dekoltu své někdejší kadeřnice madam Shefferové. Ten pohled trval jen okamžik, a přesto Antoina ovlivnil na celý život. Rozhodl se, že se ožení s kadeřnicí. Příslušnice tohoto povolání jsou podle jeho názoru ideální ženy: vždycky upravené, usměvavé, dobře vypadají a jsou sexy.
    23
  • 11'09''01
    11'09''01 (2002)
    FilmRole: 3.
    • Netflix

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    66%

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    24
  • 25
  • 26
  • Podzemka
    Podzemka (1985)
    FilmRole: L'Ingénieur du Son
    Mladík Fred se živí drobnými krádežemi a při jedné ze svých akcí se mu dostanou do rukou důležité dokumenty bohatého podnikatele. Majitel chce papíry za každou cenu zpátky, a tak nechá Freda nemilosrdně pronásledovat svými lidmi. Fredovi se podaří schovat v spletitém systému pařížského metra, kde se podobně jako on ukrývá před světem podivná komunita zlodějíčků a dalších excentrických postaviček, mezi nimiž exceluje skvělý Jean Reno. Chce prodat inkriminované materiály, před transakcí se ale zalekne a navíc se zamiluje do ženy, která je chce koupit. Ale to není všechno - krásná Helena je totiž manželkou okradeného milionáře. Čeká vás pořádně dobrodružná jízda, která ani na vteřinu neztrácí své děsivé tempo.
    Režie:Luc Besson
    65%
    Mladík Fred se živí drobnými krádežemi a při jedné ze svých akcí se mu dostanou do rukou důležité dokumenty bohatého podnikatele. Majitel chce papíry za každou cenu zpátky, a tak nechá Freda nemilosrdně pronásledovat svými lidmi. Fredovi se podaří schovat v spletitém systému pařížského metra, kde se podobně jako on ukrývá před světem podivná komunita zlodějíčků a dalších excentrických postaviček, mezi nimiž exceluje skvělý Jean Reno. Chce prodat inkriminované materiály, před transakcí se ale zalekne a navíc se zamiluje do ženy, která je chce koupit. Ale to není všechno - krásná Helena je totiž manželkou okradeného milionáře. Čeká vás pořádně dobrodružná jízda, která ani na vteřinu neztrácí své děsivé tempo.
    Režie:Luc Besson
    27
  • Schůzka
    Schůzka (1985)
    Film
    Jedna žena a tři muži, takový je syžet filmu. Půvabná Nina přijela do Paříže hrát divadlo a zároveň plést mužům hlavy. A to se jí vskutku daří - seznamuje se totiž s realitním agentem Paulotem, který je Ninou uchvácen. Posléze se setkává i s Paulotovým spolubydlícím Quentinem a ten se stává jejím stínem. K Paulotovu zděšení se Nina rozhodne spát s Quentinem, ale s ním se hodlá nadále pouze přátelit. Po Quentinově tragické smrti zůstávají Nina a Pauleto v bytě sami, ona ho však stále odmítá ...
    Žánry:DramaRomantický
    65%
    Jedna žena a tři muži, takový je syžet filmu. Půvabná Nina přijela do Paříže hrát divadlo a zároveň plést mužům hlavy. A to se jí vskutku daří - seznamuje se totiž s realitním agentem Paulotem, který je Ninou uchvácen. Posléze se setkává i s Paulotovým spolubydlícím Quentinem a ten se stává jejím stínem. K Paulotovu zděšení se Nina rozhodne spát s Quentinem, ale s ním se hodlá nadále pouze přátelit. Po Quentinově tragické smrti zůstávají Nina a Pauleto v bytě sami, ona ho však stále odmítá ...
    Žánry:DramaRomantický
    28
  • Prokletí ostrova Saint Pierre
    Prokletí ostrova Saint Pierre (2000)
    Film
    1850 Saint-Pierre, malý francouzský ostrov nedaleko Kanady. Neel - pachatel brutální vraždy, je odsouzen k trestu smrti. Není zde ale mechanismus k vykonání trestu. Francouzská vláda proto rozhodne, poslat na ostrov gilotinu. Než loď s nákladem dorazí, je Neel vězněn v sídle kapitána a jeho manželky, kteří ostrov spravují. Čekání na smrt si Neel krátí prací. Pozvolna se stává nepostradatelným a velmi oblíbeným mužem celého ostrova. Zvláštní slabost pro něj má i kapitánova žena. Když dorazí loď s gilotinou, je třeba vykonat spravedlnost. Kapitán se, z lásky ke své ženě, postaví proti rozhodnutí. Osud všech tří je od té chvíle nevyhnutelný...
    Žánry:DramaHistorický
    65%
    1850 Saint-Pierre, malý francouzský ostrov nedaleko Kanady. Neel - pachatel brutální vraždy, je odsouzen k trestu smrti. Není zde ale mechanismus k vykonání trestu. Francouzská vláda proto rozhodne, poslat na ostrov gilotinu. Než loď s nákladem dorazí, je Neel vězněn v sídle kapitána a jeho manželky, kteří ostrov spravují. Čekání na smrt si Neel krátí prací. Pozvolna se stává nepostradatelným a velmi oblíbeným mužem celého ostrova. Zvláštní slabost pro něj má i kapitánova žena. Když dorazí loď s gilotinou, je třeba vykonat spravedlnost. Kapitán se, z lásky ke své ženě, postaví proti rozhodnutí. Osud všech tří je od té chvíle nevyhnutelný...
    Žánry:DramaHistorický
    29
  • Le juge
    Le juge (1984)
    Film
    • Netflix
    Vyšetřující soudce Francois Muller je odhodlán rozbít obchod s heroinem, který ve francouzském Marseille kvete díky tamní mafii. S pomocí komisaře Inocentiho se mu daří postupně získávat usvědčující důkazy proti jednomu z místních šéfů podsvětí. Boj s mafií ovšem rozhodně nebude snadný a vyžádá si i své oběti. Film inspirovaný skutečnými událostmi je vyprávěn až reportážním způsobem.
    Žánry:DramaKrimi
    64%
    Vyšetřující soudce Francois Muller je odhodlán rozbít obchod s heroinem, který ve francouzském Marseille kvete díky tamní mafii. S pomocí komisaře Inocentiho se mu daří postupně získávat usvědčující důkazy proti jednomu z místních šéfů podsvětí. Boj s mafií ovšem rozhodně nebude snadný a vyžádá si i své oběti. Film inspirovaný skutečnými událostmi je vyprávěn až reportážním způsobem.
    Žánry:DramaKrimi
    30
  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (2003)
    Film

    Píše se totiž rok 1940, Francie právě pohrála válku a v červnu se v Bordeaux v hotelu Splendide scházejí politici, žurnalisté, představitelé vysoké buržoazie, rádoby světáci a špióni ze všech táborů. Země se zmítá v nejistotě, rozervána mezi území okupované Němci a jih spravovaný vichistickou kolaborantskou vládou. Pro mladého spisovatele Frédérica Rogera (Grégoire Dérangére) znamená seznámení s jeho sousedkou, slavnou filmovou herečkou Viviane Denvers (Isabelle Adjani), skok do středu událostí, které ho mohou zbavit - když už ne rovnou života - přinejmenším svobody a srdce. Vivianiny osudy totiž ovlivňují tři muži: cynický ministr Jean-Etienne Beaufort (Gérard Depardieu), protřelý novinář Winckler (Peter Coyote) a tajemný Andre Arpel. Právě ten však jedné noci skončí na podlaze hereččina bytu s kulkou v těle. Frédéricovi může snadno připadnout role oběti, když se Vivianinou vinou dostává do vězení. Odtud uprchne a zaplete se do machinací kolem tajné německé atomové zbraně. Mladý hrdina stojí před několikerou volbou - mezi elegantní, zkušenou Vivian a počestnou studentkou nukleární fyziky Camille (Virginie Ledoyen), mezi politiky a podvodníky, mezi mladickou bezstarostností a zodpovědnou dospělostí.

    Film Šťastnou cestu traktuje s nadhledem historické události - v tomto případě vichistickou Francii. Místo moralizující lekce z dějepisu nabízí duchaplnou zábavu v nejlepších tradicích francouzské kinematografie. Jean-Paul Rappeneau slaví svým nejnovějším filmem návrat mezi nejzajímavější režiséry Francie a úspěšně navazuje na to nejlepší ze své filmografie (mj. Manželé z roku II/Les mariés de lan II (1971), Husar na střeše/Le hussard sur le toit (1995), Cyrano de Bergerac (1990). Žánr kostýmního historického velkofilmu spojuje s precizní režijní prací, přičemž na elegantním výsledku má podíl hvězdné obsazení.

    64%

    Píše se totiž rok 1940, Francie právě pohrála válku a v červnu se v Bordeaux v hotelu Splendide scházejí politici, žurnalisté, představitelé vysoké buržoazie, rádoby světáci a špióni ze všech táborů. Země se zmítá v nejistotě, rozervána mezi území okupované Němci a jih spravovaný vichistickou kolaborantskou vládou. Pro mladého spisovatele Frédérica Rogera (Grégoire Dérangére) znamená seznámení s jeho sousedkou, slavnou filmovou herečkou Viviane Denvers (Isabelle Adjani), skok do středu událostí, které ho mohou zbavit - když už ne rovnou života - přinejmenším svobody a srdce. Vivianiny osudy totiž ovlivňují tři muži: cynický ministr Jean-Etienne Beaufort (Gérard Depardieu), protřelý novinář Winckler (Peter Coyote) a tajemný Andre Arpel. Právě ten však jedné noci skončí na podlaze hereččina bytu s kulkou v těle. Frédéricovi může snadno připadnout role oběti, když se Vivianinou vinou dostává do vězení. Odtud uprchne a zaplete se do machinací kolem tajné německé atomové zbraně. Mladý hrdina stojí před několikerou volbou - mezi elegantní, zkušenou Vivian a počestnou studentkou nukleární fyziky Camille (Virginie Ledoyen), mezi politiky a podvodníky, mezi mladickou bezstarostností a zodpovědnou dospělostí.

    Film Šťastnou cestu traktuje s nadhledem historické události - v tomto případě vichistickou Francii. Místo moralizující lekce z dějepisu nabízí duchaplnou zábavu v nejlepších tradicích francouzské kinematografie. Jean-Paul Rappeneau slaví svým nejnovějším filmem návrat mezi nejzajímavější režiséry Francie a úspěšně navazuje na to nejlepší ze své filmografie (mj. Manželé z roku II/Les mariés de lan II (1971), Husar na střeše/Le hussard sur le toit (1995), Cyrano de Bergerac (1990). Žánr kostýmního historického velkofilmu spojuje s precizní režijní prací, přičemž na elegantním výsledku má podíl hvězdné obsazení.

    31
  • Swannova láska
    Swannova láska (1984)
    Film
    • iVysílání
    Románový cyklus Marcela Prousta Hledání ztraceného času je jedním ze základních děl nejen francouzské, ale i světové literatury. Filmová adaptace je výzvou nejen pro scenáristy i režiséry, ale i producenty. Právě z finančních důvodů ztroskotaly ohlášené projekty Luchina Viscontiho a Josepha Loseye.
    Teprve v roce 1983 vznikla adaptace části prvního dílu Hledání ztraceného času - Swannova láska. Na scénáři se podíleli mj. i Peter Brook (původně určený režisér) a významný scenárista Jean-Claude Carriere. Ve filmu použili i některé motivy z dalších částí Proustova cyklu, završili Swannův příběh lásky ke krásné Odettě de Crécy, jež ho stála těžce vydobyté společenské postavení, a celý děj zhustili do pouhých čtyřiadvaceti hodin.
    Milovníci díla Marcela Prousta tak mohou porovnat tuto adaptaci s pozoruhodným přepisem scenáristy a režiséra Raoula Ruize (uvedeno v České televizi v r. 2005), který sáhl po završující kapitole tohoto literárního monumentu nazvané Čas znovu nalezený, kde se Proust v četných reminiscencích znovu vrací k celému dílu. V roce 1913 se v Paříži nenašel žádný nakladatel, který by vydal první díl románu Marcela Prousta (1871-1922). Spisovatel ho u Grasseta vydal na vlastní náklad a koncem listopadu 1913 se první díl dostal do prodeje. Postupně nabyl zamýšlený román nových rozměrů a Proust těsně před svou smrtí diktoval další poznámky. Poslední dvě část jeho epopeje, z nichž jedna je právě Čas znovu nalezený, vyšly až po jeho smrti. I když Proustovo Hledání ztraceného času patří mezi základní díla literatury 20. století a je citováno v každé školní učebnici, ve skutečnosti málokdo Prousta četl.
    Žánry:DramaRomantický
    63%
    Románový cyklus Marcela Prousta Hledání ztraceného času je jedním ze základních děl nejen francouzské, ale i světové literatury. Filmová adaptace je výzvou nejen pro scenáristy i režiséry, ale i producenty. Právě z finančních důvodů ztroskotaly ohlášené projekty Luchina Viscontiho a Josepha Loseye.
    Teprve v roce 1983 vznikla adaptace části prvního dílu Hledání ztraceného času - Swannova láska. Na scénáři se podíleli mj. i Peter Brook (původně určený režisér) a významný scenárista Jean-Claude Carriere. Ve filmu použili i některé motivy z dalších částí Proustova cyklu, završili Swannův příběh lásky ke krásné Odettě de Crécy, jež ho stála těžce vydobyté společenské postavení, a celý děj zhustili do pouhých čtyřiadvaceti hodin.
    Milovníci díla Marcela Prousta tak mohou porovnat tuto adaptaci s pozoruhodným přepisem scenáristy a režiséra Raoula Ruize (uvedeno v České televizi v r. 2005), který sáhl po završující kapitole tohoto literárního monumentu nazvané Čas znovu nalezený, kde se Proust v četných reminiscencích znovu vrací k celému dílu. V roce 1913 se v Paříži nenašel žádný nakladatel, který by vydal první díl románu Marcela Prousta (1871-1922). Spisovatel ho u Grasseta vydal na vlastní náklad a koncem listopadu 1913 se první díl dostal do prodeje. Postupně nabyl zamýšlený román nových rozměrů a Proust těsně před svou smrtí diktoval další poznámky. Poslední dvě část jeho epopeje, z nichž jedna je právě Čas znovu nalezený, vyšly až po jeho smrti. I když Proustovo Hledání ztraceného času patří mezi základní díla literatury 20. století a je citováno v každé školní učebnici, ve skutečnosti málokdo Prousta četl.
    Žánry:DramaRomantický
    32
  • 33
  • Běsi
    Běsi (1988)
    Film
    Filmová adaptace nejdiskutovanějšího románu F. M. Dostojevského, který vyvolal pohoršení pro svůj kritický pohled na revoluční radikalismus. Wajda ztvárnil jen část předlohy, rekonstruoval pouze linii politické konspirace, aby demaskoval zhoubnost destruktivních revolučních aktivit nezralých, zakomplexovaných a mocichtivých jedinců. V poněkud akademicky pojatém snímku spočívá značná váha na dialozích a hereckém projevu především francouzských představitelů.
    Žánry:Drama
    58%
    Filmová adaptace nejdiskutovanějšího románu F. M. Dostojevského, který vyvolal pohoršení pro svůj kritický pohled na revoluční radikalismus. Wajda ztvárnil jen část předlohy, rekonstruoval pouze linii politické konspirace, aby demaskoval zhoubnost destruktivních revolučních aktivit nezralých, zakomplexovaných a mocichtivých jedinců. V poněkud akademicky pojatém snímku spočívá značná váha na dialozích a hereckém projevu především francouzských představitelů.
    Žánry:Drama
    34
  • 35
  • 36
  • Rembrandt
    Rembrandt (1999)
    Film
    V době svého sňatku s krásnou Saskií je mladý Rembrandt respektovaným a zámožným malířem. Svou přirozenou moudrostí, svobodou a neochotou přizpůsobit se všednímu vkusu, si však proti sobě brzy poštve všechny "vážené" občany Amsterdamu. Stejně tak i jeho soukromý život vyvolává nelibost veřejnosti. Svobodný člověk je nežádoucí. Rembrandt je perzekuován a přichází nenávist, bída a zrada.

    Vyjímečné herecké obsazení, kamera, dekorace, osvětlení, kostýmy a Rembrandtovy obrazy dodávají tomuto filmu neuvěřitelnou pravdivost a přenášejí nás do tajemného Amsterdamu 17.století.
    51%
    V době svého sňatku s krásnou Saskií je mladý Rembrandt respektovaným a zámožným malířem. Svou přirozenou moudrostí, svobodou a neochotou přizpůsobit se všednímu vkusu, si však proti sobě brzy poštve všechny "vážené" občany Amsterdamu. Stejně tak i jeho soukromý život vyvolává nelibost veřejnosti. Svobodný člověk je nežádoucí. Rembrandt je perzekuován a přichází nenávist, bída a zrada.

    Vyjímečné herecké obsazení, kamera, dekorace, osvětlení, kostýmy a Rembrandtovy obrazy dodávají tomuto filmu neuvěřitelnou pravdivost a přenášejí nás do tajemného Amsterdamu 17.století.
    37
  • Zběsilost
    Zběsilost (2003)
    Film
    Paříž, Čínská čtvrť, která ve 13. obvodu u stanice metra Porte d´Italie, je svět sám pro sebe. Komplex obrovských paneláků a velkého nákupního a zábavního centra, kde je vše čínské. V této čtvrti zdědili Raph a jeho mladší bratr autodílnu. Manu je mladý nadaný kick-boxer, kterého Raph trénuje. Velký rozumný bratr - Raph se stará o svého malého brášku už od dětství. Jenže Raph se zamiluje do nevěsty syna bohatého obchodníka z Čínské čtvrti a rázem má proti sobě smrtelného nepřítele. Manu se kvůli penězům nechá najmout na ilegální zápas, který je za velké peníze přenášen po internetu - je to souboj a smrt v přímém přenosu.
    47%
    Paříž, Čínská čtvrť, která ve 13. obvodu u stanice metra Porte d´Italie, je svět sám pro sebe. Komplex obrovských paneláků a velkého nákupního a zábavního centra, kde je vše čínské. V této čtvrti zdědili Raph a jeho mladší bratr autodílnu. Manu je mladý nadaný kick-boxer, kterého Raph trénuje. Velký rozumný bratr - Raph se stará o svého malého brášku už od dětství. Jenže Raph se zamiluje do nevěsty syna bohatého obchodníka z Čínské čtvrti a rázem má proti sobě smrtelného nepřítele. Manu se kvůli penězům nechá najmout na ilegální zápas, který je za velké peníze přenášen po internetu - je to souboj a smrt v přímém přenosu.
    38
  • Miluji tě k sežrání
    Miluji tě k sežrání (2001)
    Film
    41%
    39