?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ladislav Kalaš: Filmy a seriály

  • Svatby pana Voka
    Svatby pana Voka (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Postarší záletnický šlechtic Petr Vok z Rožmberka usiluje (zejména z důvodů finanční tísně) o sňatek s mladou Kateřinou z Ludanic. Šlechtična, kterou mezitím příbuzní připraví o veškerý majetek, se sňatkem souhlasí pod podmínkou, že Petr rozpustí svůj početný fraucimor. Vok tedy všechny své milenky provdá a následně se se svou vyvolenou ožení. Kateřina však lstivě hledá uspokojení v náruči mladých mužů, kdykoliv se jí zachce...
    73%
    Postarší záletnický šlechtic Petr Vok z Rožmberka usiluje (zejména z důvodů finanční tísně) o sňatek s mladou Kateřinou z Ludanic. Šlechtična, kterou mezitím příbuzní připraví o veškerý majetek, se sňatkem souhlasí pod podmínkou, že Petr rozpustí svůj početný fraucimor. Vok tedy všechny své milenky provdá a následně se se svou vyvolenou ožení. Kateřina však lstivě hledá uspokojení v náruči mladých mužů, kdykoliv se jí zachce...
    1
  • Kinoautomat: Člověk a jeho dům
    Kinoautomat: Člověk a jeho dům (1967)
    Film
    První interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohou zasahovat do průběhu děje. U dveří hlavního hrdiny filmu pana Nováka (Miroslav Horníček) zvoní jeho sousedka. Je téměř nahá. Oblečena jen do osušky si omylem zabouchla dveře svého bytu a nyní pana Nováka prosí, aby ji pustil k sobě domů. Co teď? Mladá dáma v prekérní situaci prosí o pomoc. A je velmi půvabná. Na druhé straně se každou chvíli může vrátit domů manželka pana Nováka, která má navíc dnes narozeniny... STOP! zvolá moderátor vcházející na scénu a děj filmu se opravdu zastaví. Nyní je řešení této prekérní situace na divácích... Vpustit nebo nevpustit? Zelené tlačítko na křeslech diváků znamená vpustit, červené odmítnout... (oficiální text distributora)
    73%
    První interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohou zasahovat do průběhu děje. U dveří hlavního hrdiny filmu pana Nováka (Miroslav Horníček) zvoní jeho sousedka. Je téměř nahá. Oblečena jen do osušky si omylem zabouchla dveře svého bytu a nyní pana Nováka prosí, aby ji pustil k sobě domů. Co teď? Mladá dáma v prekérní situaci prosí o pomoc. A je velmi půvabná. Na druhé straně se každou chvíli může vrátit domů manželka pana Nováka, která má navíc dnes narozeniny... STOP! zvolá moderátor vcházející na scénu a děj filmu se opravdu zastaví. Nyní je řešení této prekérní situace na divácích... Vpustit nebo nevpustit? Zelené tlačítko na křeslech diváků znamená vpustit, červené odmítnout... (oficiální text distributora)
    2
  • O slavnosti a hostech
    O slavnosti a hostech (1965)
    Film
    • DaFilms
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přes to dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevychází za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouští. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jehož zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    73%
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přes to dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevychází za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouští. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jehož zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    3
  • Slasti Otce vlasti
    Slasti Otce vlasti (1969)
    Film
    • VOYO
    71%
    4
  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    Film
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    5
  • Florenc 13.30
    Florenc 13.30 (1957)
    Film
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího směr Karlovy Vary a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    67%
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího směr Karlovy Vary a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    6
  • Páté kolo u vozu
    Páté kolo u vozu (1957)
    Film
    Ačkoli emancipovaná redaktorka jednoho ženského časopisu hlásá, aby se hlavně prarodiče nenechávali zneužívat svými dospělými dětmi, bez zábran přijímá skutečnost, že její matka, dosud čiperná důchodkyně, pracuje v její domácnosti jako pomocnice pro všechno, aniž by se dočkala jakékoliv mzdy ale ani uznání. Babička se však poučí z jednoho článku, která napsala právě její dcera - a vzbouří se. Navíc je natolik moudrá, že zabrání rozpadu manželství jejich nejbližších. Výrazné moralizátorské tendence jsou naštěstí drženy v přijatelných mezích a nabádavé ponaučení je docela humorné.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Ačkoli emancipovaná redaktorka jednoho ženského časopisu hlásá, aby se hlavně prarodiče nenechávali zneužívat svými dospělými dětmi, bez zábran přijímá skutečnost, že její matka, dosud čiperná důchodkyně, pracuje v její domácnosti jako pomocnice pro všechno, aniž by se dočkala jakékoliv mzdy ale ani uznání. Babička se však poučí z jednoho článku, která napsala právě její dcera - a vzbouří se. Navíc je natolik moudrá, že zabrání rozpadu manželství jejich nejbližších. Výrazné moralizátorské tendence jsou naštěstí drženy v přijatelných mezích a nabádavé ponaučení je docela humorné.
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Tarzanova smrt
    Tarzanova smrt (1962)
    Film
    64%
    8
  • Mstitel
    Mstitel (1959)
    Film
    Filmy 50. let zdůrazňovaly sociální podmíněnost lidského chování - výjimkou není ani tento přepis románu Karla Matěje Čapka-Choda. Hlavní hrdina, urostlý zedník, chce zabít bezohledného kupce, jehož viní z tragédie spřátelené rodiny. I když se ničemník stane obětí nešťastné náhody, k níž došlo na staveništi, třídně zaujatá justice prosadí odsouzení nevinného.
    Žánry:Drama
    63%
    Filmy 50. let zdůrazňovaly sociální podmíněnost lidského chování - výjimkou není ani tento přepis románu Karla Matěje Čapka-Choda. Hlavní hrdina, urostlý zedník, chce zabít bezohledného kupce, jehož viní z tragédie spřátelené rodiny. I když se ničemník stane obětí nešťastné náhody, k níž došlo na staveništi, třídně zaujatá justice prosadí odsouzení nevinného.
    Žánry:Drama
    9
  • Kudy kam?
    Kudy kam? (1956)
    Film
    63%
    10
  • Osvobození Prahy
    Osvobození Prahy (1976)
    Film
    63%
    11
  • Zázračný hlavolam
    Zázračný hlavolam (1967)
    Film

    O jedné neděli, kdy je vyhlášen sběr železného odpadu, naleznou děti podivuhodný drátěný hlavolam, který plní každé přání. V městečku, kde děti žijí a chodí do školy, záhy vypukne zmatek. Jenže sobečtí dospělí, chtějící záhadnou věc prozkoumat, kouzlo zničí. Pokus o moderní pohádku, zasazenou do současných reálií, velkého úspěchu nedosáhl a záhy se zařadil mezi pozapomenuté tituly. Určitou zvláštností je, že režisérem filmu je dokumentarista Václav Táborský, jenž se do vyprávění pokusil začlenit i dokumentaristické prvky, zejména v kresbě prostředí.

    Žánry:Rodinný
    63%

    O jedné neděli, kdy je vyhlášen sběr železného odpadu, naleznou děti podivuhodný drátěný hlavolam, který plní každé přání. V městečku, kde děti žijí a chodí do školy, záhy vypukne zmatek. Jenže sobečtí dospělí, chtějící záhadnou věc prozkoumat, kouzlo zničí. Pokus o moderní pohádku, zasazenou do současných reálií, velkého úspěchu nedosáhl a záhy se zařadil mezi pozapomenuté tituly. Určitou zvláštností je, že režisérem filmu je dokumentarista Václav Táborský, jenž se do vyprávění pokusil začlenit i dokumentaristické prvky, zejména v kresbě prostředí.

    Žánry:Rodinný
    12
  • Bílá spona
    Bílá spona (1960)
    Film
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renezanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    60%
    Tým vyšetřovatelů SNB řeší případ krádeže zboží z vagonu, připraveného k vyložení na nádraží. Zanedlouho je hlášeno vyloupení skladu obchodního domu Astra a druhý den havaruje nákladní vůz, který byl viděn poblíž Astry. Jeden z vyšetřovatelů zjistí, že jeho mladší bratr se dobře znal s mrtvým řidičem havarovaného vozu a obává se jeho spojení se zločinem. Bílá spona je sedmdesátý devátý film režiséra Martina Friče. Poprvé se na plátnech našich kin detektivka Bílá spona objevila v roce 1960. Bylo to v době, kdy žánr detektivky a dobrodružného filmu prožíval u nás renezanci a snaha o ztvárnění tradičního žánru v nových společenských podmínkách dala vzniknout několika dobrým filmům (např. Případ ještě nekončí, 105% alibi, Kde alibi nestačí, Páté oddělení). Dnes už se nám detektivka o složitém pátrání po pachatelích loupeže ve skladu obchodního domu může zdát poněkud naivní. Od té doby jsme mohli vidět daleko rafinovanější snímky. Ale i v tomto starém příběhu nechybí nic z toho, co k tomuto žánru patří - napětí, nitky vedoucí k rozluštění případu, závěrečná honička, ale především kriminalisté, kteří svou úmornou a mravenčí prací přispěli k vítězství spravedlnosti nad zločinem.
    Žánry:Krimi
    13
  • Dny zrady
    Dny zrady (1973)
    Film
    • VOYO
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucí k přijetí osudné, ponižující smlouv. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    59%
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucí k přijetí osudné, ponižující smlouv. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    14
  • Zlá noc
    Zlá noc (1973)
    Film
    59%
    15
  • Sokolovo
    Sokolovo (1974)
    Film
    V rámci volného cyklus politicky vypjatých \"rekonstrukcí\", které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupilo do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    59%
    V rámci volného cyklus politicky vypjatých \"rekonstrukcí\", které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupilo do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    16
  • Slečna od vody
    Slečna od vody (1959)
    Film
    Úsměvné agitky, horující pro společensky žádoucí chování, pod dlouhou dobu přežívaly. Tentokrát se jedná o absentérství: jinak vzorná a uvědomělá pracovnice podlehne kouzlu krásného letního dne a v pracovních hodinách se vypraví k vodě, aniž by si vzala dovolenou. Zavčas však pochopí, že za své zakolísání musí nést odpovědnost. Nabádavost nijak nevadila, film slavil velké divácké úspěchy.
    Žánry:Komedie
    57%
    Úsměvné agitky, horující pro společensky žádoucí chování, pod dlouhou dobu přežívaly. Tentokrát se jedná o absentérství: jinak vzorná a uvědomělá pracovnice podlehne kouzlu krásného letního dne a v pracovních hodinách se vypraví k vodě, aniž by si vzala dovolenou. Zavčas však pochopí, že za své zakolísání musí nést odpovědnost. Nabádavost nijak nevadila, film slavil velké divácké úspěchy.
    Žánry:Komedie
    17
  • Návštěva z oblak
    Návštěva z oblak (1955)
    Film

    Nejlepší komando světa? SAS, Delta Force, Spetznatz? Kdepak, nikdo nemá na řepáky z Trnkové! Kromě toho, že ve filmu uvidíte celou plejádu vynikajících českých herců, zjistíte, že traktoristé organizovaní ve Svazarmu, vydrží pod vodou bez přístrojů déle než deset minut (v kamufláži typ ptačí hnízdo), ovládají veškerou moderní techniku a navíc mají všichni šarm a eleganci Jamese Bonda. Náborový film do Svazarmu vypovídá o době svého vzniku víc než možná jeho tvůrci chtěli. Naštěstí je to komedie a smát se opravdu budete

    Žánry:Komedie
    56%

    Nejlepší komando světa? SAS, Delta Force, Spetznatz? Kdepak, nikdo nemá na řepáky z Trnkové! Kromě toho, že ve filmu uvidíte celou plejádu vynikajících českých herců, zjistíte, že traktoristé organizovaní ve Svazarmu, vydrží pod vodou bez přístrojů déle než deset minut (v kamufláži typ ptačí hnízdo), ovládají veškerou moderní techniku a navíc mají všichni šarm a eleganci Jamese Bonda. Náborový film do Svazarmu vypovídá o době svého vzniku víc než možná jeho tvůrci chtěli. Naštěstí je to komedie a smát se opravdu budete

    Žánry:Komedie
    18
  • Tažní ptáci
    Tažní ptáci (1961)
    Film
    55%
    19
  • Zrcadlo pro Kristýnu
    Zrcadlo pro Kristýnu (1975)
    Film

    Režisér Jiří Svoboda to ve svých začátcích zkoušel s psychologickými dramaty, bohužel ne zcela přesvědčivými. Rád si vybíral zlomové okamžiky: Zde se jedná o mladičkou volejbalistku, která po osudném zranění je dlouhodobě upoutána na lůžko a otevírá se před ní předčasný konec kariéry. Hrdinka si vybavuje důležité události v nedávné minulosti, zpytuje, jak si uspořádala život, ohlíží se za dosavadní sportovní kariérou.

    55%

    Režisér Jiří Svoboda to ve svých začátcích zkoušel s psychologickými dramaty, bohužel ne zcela přesvědčivými. Rád si vybíral zlomové okamžiky: Zde se jedná o mladičkou volejbalistku, která po osudném zranění je dlouhodobě upoutána na lůžko a otevírá se před ní předčasný konec kariéry. Hrdinka si vybavuje důležité události v nedávné minulosti, zpytuje, jak si uspořádala život, ohlíží se za dosavadní sportovní kariérou.

    20
  • Lucie
    Lucie (1963)
    Film
    Předák party rychlorazičů je jmenován dělnickým ředitelem neprosperujícího dolu Lucie. Chybná rozhodnutí, kterými chce za každou cenu zvýšit těžbu a splnit nereálný plán, vedou ke katastrofě, při níž náhodně zahyne jeho syn. Po zdrcující kritice chce neúspěšný ředitel odejít z funkce, ale vyšší vedení a stranické orgány v něj mají i nadále důvěru...
    Žánry:Drama
    54%
    Předák party rychlorazičů je jmenován dělnickým ředitelem neprosperujícího dolu Lucie. Chybná rozhodnutí, kterými chce za každou cenu zvýšit těžbu a splnit nereálný plán, vedou ke katastrofě, při níž náhodně zahyne jeho syn. Po zdrcující kritice chce neúspěšný ředitel odejít z funkce, ale vyšší vedení a stranické orgány v něj mají i nadále důvěru...
    Žánry:Drama
    21
  • 22
  • Za pět minut sedm
    Za pět minut sedm (1964)
    Film

    Režisér Pavel Hobl se vyznačoval mimořádnou obrazotvorností a u nás položil základy moderní pohádky, která se odehrává v přítomnosti. Zde mu úmysly ještě plně nevyšly, ale přesto zaujal - vysvětluje, proč je třeba natahovat věžní hodiny. Začlenil sem mravní ponaučení, že protěžovat se nemá, jak se ukáže na počínání ředitele, který se podlézá synovi vysoce postaveného důstojníka, ale děti, které nemají důležité rodiče, různě šikanuje.

    Žánry:KomedieRodinný
    Režie:Pavel Hobl
    48%

    Režisér Pavel Hobl se vyznačoval mimořádnou obrazotvorností a u nás položil základy moderní pohádky, která se odehrává v přítomnosti. Zde mu úmysly ještě plně nevyšly, ale přesto zaujal - vysvětluje, proč je třeba natahovat věžní hodiny. Začlenil sem mravní ponaučení, že protěžovat se nemá, jak se ukáže na počínání ředitele, který se podlézá synovi vysoce postaveného důstojníka, ale děti, které nemají důležité rodiče, různě šikanuje.

    Žánry:KomedieRodinný
    Režie:Pavel Hobl
    23
  • Chlap jako hora
    Chlap jako hora (1960)
    Film
    Dovíme se, že největší předností socialistického soutěžení je kolektivní součinnost. Právě to odmítá pochopit mladý, tělesně vypracovaný montér. Podezírá své spolupracovníky, že ze žárlivosti přehlížejí jeho zásluhy. A dlouho mu trvá, než pochopí, že jedinec samotný nic nezmůže, že až kolektiv má potřebnou sílu - a tudíž i pravdu. Chlap jako hora dosvědčuje, že agitky, již silně nepřesvědčivé, navíc pramálo zábavné a bez charismatu, přečkaly celá 50. léta a úspěšně se přelily i do desetiletí následujícího.
    Žánry:Komedie
    45%
    Dovíme se, že největší předností socialistického soutěžení je kolektivní součinnost. Právě to odmítá pochopit mladý, tělesně vypracovaný montér. Podezírá své spolupracovníky, že ze žárlivosti přehlížejí jeho zásluhy. A dlouho mu trvá, než pochopí, že jedinec samotný nic nezmůže, že až kolektiv má potřebnou sílu - a tudíž i pravdu. Chlap jako hora dosvědčuje, že agitky, již silně nepřesvědčivé, navíc pramálo zábavné a bez charismatu, přečkaly celá 50. léta a úspěšně se přelily i do desetiletí následujícího.
    Žánry:Komedie
    24
  • 25
  • Svět otevřený náhodám
    Svět otevřený náhodám (1971)
    Film
    42%
    26
  • 27
  • Tobě hrana zvonit nebude
    Tobě hrana zvonit nebude (1975)
    Film
    22%
    28