Olga Michálková: Nejlepší filmy
a seriály

6.0

Olga Michálková: Filmy a seriály

  • „Já už budu hodný, dědečku!“
    „Já už budu hodný, dědečku!“ (1978)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    Stárnoucí herec Theodor Bergner se v profesi chová jako primadona, v soukromí jako dokonalý hrubián a cholerik. Všichni lidé bez výjimky ho rozčilují, v lepším případě pro ně má podrážděné odseknutí, častěji ale přímé urážky. Navíc je obdařen velice zvláštním druhem humoru, vyžívá se v tom, že přivádí druhé do rozpaků. Jednoho dne potkává ve vlaku jakéhosi starého pána, z něhož se vyklube kouzelný dědeček. A od té chvíle se Theodor veze na klouzačce nepříjemných situací. Přesně podle přísloví Co sám nechceš, nečiň jinému si může vychutnat všemožné trapasy, jaké doposud zlomyslně připravoval nešťastníkům ve svém okolí... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    74%
    Stárnoucí herec Theodor Bergner se v profesi chová jako primadona, v soukromí jako dokonalý hrubián a cholerik. Všichni lidé bez výjimky ho rozčilují, v lepším případě pro ně má podrážděné odseknutí, častěji ale přímé urážky. Navíc je obdařen velice zvláštním druhem humoru, vyžívá se v tom, že přivádí druhé do rozpaků. Jednoho dne potkává ve vlaku jakéhosi starého pána, z něhož se vyklube kouzelný dědeček. A od té chvíle se Theodor veze na klouzačce nepříjemných situací. Přesně podle přísloví Co sám nechceš, nečiň jinému si může vychutnat všemožné trapasy, jaké doposud zlomyslně připravoval nešťastníkům ve svém okolí... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    1
  • Pražská 5
    Pražská 5 (1988)
    FilmRole: 2. Bersidejsi - tanečnice
    • VOYO
    • KVIFF TV
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem "Pražská 5", jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny, vedly k myšlence, zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává do i kin. Film "Pražská 5" výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    73%
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem "Pražská 5", jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny, vedly k myšlence, zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává do i kin. Film "Pražská 5" výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    2
  • Faunovo velmi pozdní odpoledne
    Faunovo velmi pozdní odpoledne (1983)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne, lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který ze strachu před stářím a smrtí se zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel, než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová, usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    73%
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne, lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který ze strachu před stářím a smrtí se zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel, než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová, usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    3
  • Rusalka
    Rusalka (1977)
    FilmRole: Child
    • VOYO
    66%
    4
  • V podstatě jsme normální
    V podstatě jsme normální (1981)
    FilmRole: sousedka Staňková
    • VOYO
    Volné pokračování komedie Pátek není svátek, která dále sleduje osudy rodiny Nováků. Ambiciózní paní Nováková, které se líbí život určitých vrstev, pro které jsou rozhodujícím měřidlem peníze a majetek, přinutí svého neprůbojného manžela k několika akcím, které jsou na hranici zákona. Vzestup rodiny po společenském žebříčku však končí nezadržitelným pádem, který naštěstí přijde včas. Na rozdíl od své ženy se cítí Karel Novák ve světě podvodníků různého kalibru nesvůj, a tak není divu, že po důkladném ponaučení se rozhodne vzít rodinné záležitosti do svých rukou.
    Žánry:KomedieParodie
    57%
    Volné pokračování komedie Pátek není svátek, která dále sleduje osudy rodiny Nováků. Ambiciózní paní Nováková, které se líbí život určitých vrstev, pro které jsou rozhodujícím měřidlem peníze a majetek, přinutí svého neprůbojného manžela k několika akcím, které jsou na hranici zákona. Vzestup rodiny po společenském žebříčku však končí nezadržitelným pádem, který naštěstí přijde včas. Na rozdíl od své ženy se cítí Karel Novák ve světě podvodníků různého kalibru nesvůj, a tak není divu, že po důkladném ponaučení se rozhodne vzít rodinné záležitosti do svých rukou.
    Žánry:KomedieParodie
    5
  • Hudba kolonád
    Hudba kolonád (1975)
    Film
    49%
    6
  • Smrt na černo
    Smrt na černo (1976)
    Film

    Akčnosti zbavená detektivka, která by ráda zaujala psychologicky prokreslenými studiemi jednotlivých postav, se odehrává ve žhavém létě roku 1947. Kriminalisté tehdy odhalí rozvětvenou síť podloudného obchodu s nedostatkovým textilem. Režisér Ivo Toman se pokoušel těžkopádné vyprávění osvěžit občasnou humornou nadsázkou, ale nakonec se mu nepovede téměř nic. Film jen dotvrzuje, že ani dobří herci nic nesvedou, jestliže jim chybějí základní podmínky pro činorodou tvorbu.

    Žánry:KrimiRetro
    Režie:Ivo Toman
    39%

    Akčnosti zbavená detektivka, která by ráda zaujala psychologicky prokreslenými studiemi jednotlivých postav, se odehrává ve žhavém létě roku 1947. Kriminalisté tehdy odhalí rozvětvenou síť podloudného obchodu s nedostatkovým textilem. Režisér Ivo Toman se pokoušel těžkopádné vyprávění osvěžit občasnou humornou nadsázkou, ale nakonec se mu nepovede téměř nic. Film jen dotvrzuje, že ani dobří herci nic nesvedou, jestliže jim chybějí základní podmínky pro činorodou tvorbu.

    Žánry:KrimiRetro
    Režie:Ivo Toman
    7
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1975)
    Film

    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.

    36%

    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.

    8