Morgana King: Nejlepší filmy
a seriály

9.1

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Morgana King: Filmy a seriály

  • The Godfather: A Novel for Television
    The Godfather: A Novel for Television (1977)
    Minisérie
    93%
    1
  • Kmotr
    Kmotr (1972)
    FilmRole: mama Corleone
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • O2 TV
    • +4
    90%
    2
  • Kmotr II
    Kmotr II (1974)
    FilmRole: máma Corleoneová
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    • +2
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    90%
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    3
  • Playboy After Dark
    Playboy After Dark (1968)
    Seriál
    69%
    4
  • Nunzio
    Nunzio (1978)
    FilmRole: Mrs. Sabatino
    Mentálně zaostalý poslíček se v drsných ulicích Brooklynu oddává fantaziím, v nichž je superhrdinou. Jeho život je plný útrap ze strany místní party flákačů, přehnaných obav jeho matky a staršího bratra a všeobecného zmatku ohledně žen a jeho probouzejících se tužeb.
    Žánry:Drama
    68%
    Mentálně zaostalý poslíček se v drsných ulicích Brooklynu oddává fantaziím, v nichž je superhrdinou. Jeho život je plný útrap ze strany místní party flákačů, přehnaných obav jeho matky a staršího bratra a všeobecného zmatku ohledně žen a jeho probouzejících se tužeb.
    Žánry:Drama
    5
  • All My Children
    All My Children (1970)
    Seriál
    65%
    6
  • Brooklyn State of Mind, A
    Brooklyn State of Mind, A (1997)
    FilmRole: Aunt Rose
    Al Stanco prožil celý život v Brooklynu a pracuje pro místního zločince Dannyho Parenteho. Do sousedství se přistěhuje Gabriela, filmařka natáčející dokument o skutečném Brooklynu. Al a Gabriela se spřátelí, ale jejich vztah je napjatý, když Al zjistí, že jejím skutečným cílem je odhalit Parenteho zločinnou činnost. Když Al uvidí důkazy, které Gabriela odhalila a které usvědčují Parenteho ze smrti mnoha místních (včetně Alova otce), hledá pomstu v nebezpečné konfrontaci se svým šéfem.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    54%
    Al Stanco prožil celý život v Brooklynu a pracuje pro místního zločince Dannyho Parenteho. Do sousedství se přistěhuje Gabriela, filmařka natáčející dokument o skutečném Brooklynu. Al a Gabriela se spřátelí, ale jejich vztah je napjatý, když Al zjistí, že jejím skutečným cílem je odhalit Parenteho zločinnou činnost. Když Al uvidí důkazy, které Gabriela odhalila a které usvědčují Parenteho ze smrti mnoha místních (včetně Alova otce), hledá pomstu v nebezpečné konfrontaci se svým šéfem.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    7
  • A Time to Remember
    A Time to Remember (1987)
    FilmRole: Mama Theresa
    Odehrává se v malém americkém městečku v 50. letech. Dvanáctiletý Angelo Villano má jediný sen: jednou zpívat jako jeho idol, Mario Lanza. Jeho babička, Mama Theresa, ho povzbuzuje a jeho krásný hlas upoutá pozornost impozantního, ale laskavého otce Walshe, který mu zařídí formální výcvik. To rozzuří Angelova ovdovělého otce, Franka, který chce, aby byl jeho syn ocelářem jako on. Frank, odhodlaný "udělat z něj muže", zakáže Angelovi zpívat. Když Angela pronásledují rváči do cesty blížícímu se autu, uzdraví se, ale ztratí hlas a uchýlí se do tichého světa, kterého se nikdo nemůže dotknout. Jedné noci, zamčený v kostelním suterénu, prožije vystrašený Angelo úžasnou vizi, skutečný vánoční zázrak, který mu změní život. A když se mu během Štědrovečerní mše vrátí vize i hlas, nikdo nemůže popřít krásu a požehnání jeho úžasného daru.
    44%
    Odehrává se v malém americkém městečku v 50. letech. Dvanáctiletý Angelo Villano má jediný sen: jednou zpívat jako jeho idol, Mario Lanza. Jeho babička, Mama Theresa, ho povzbuzuje a jeho krásný hlas upoutá pozornost impozantního, ale laskavého otce Walshe, který mu zařídí formální výcvik. To rozzuří Angelova ovdovělého otce, Franka, který chce, aby byl jeho syn ocelářem jako on. Frank, odhodlaný "udělat z něj muže", zakáže Angelovi zpívat. Když Angela pronásledují rváči do cesty blížícímu se autu, uzdraví se, ale ztratí hlas a uchýlí se do tichého světa, kterého se nikdo nemůže dotknout. Jedné noci, zamčený v kostelním suterénu, prožije vystrašený Angelo úžasnou vizi, skutečný vánoční zázrak, který mu změní život. A když se mu během Štědrovečerní mše vrátí vize i hlas, nikdo nemůže popřít krásu a požehnání jeho úžasného daru.
    8