Jacques Sernas: Nejlepší filmy
a seriály

5.6

Jacques Sernas: Filmy a seriály

  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    FilmRole: idol
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    76%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    1
  • Schlitz Playhouse of Stars
    Schlitz Playhouse of Stars (1951)
    Seriál
    74%
    2
  • Telephone Time
    Telephone Time (1956)
    Seriál
    70%
    3
  • Matinee Theatre
    Matinee Theatre (1955)
    Seriál
    Matinee Theater byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v Zlaté éře televize, v letech 1955 až 1958. Seriál, který se vysílal denně odpoledne, byl často živý. Produkovali jej Albert McCleery, Darrell Ross, George Cahan a Frank Price, výkonným producentem byl George Lowther. McCleery dříve produkoval živý seriál Cameo Theatre, který do televize zavedl koncept divadla v kruhu, televizní hry inscenované s minimálními kulisami. Jim Buckley z Pewter Plough Playhouse vzpomínal: Když se Al McCleery vrátil do Států, vytvořil pro NBC velmi ambiciózní divadelní televizní seriál nazvaný Matinee Theater: živě vysílat pět různých divadelních her týdně, vysílaných kolem poledne, aby se americké ženě v domácnosti propagovala barevná televize, zatímco se trápila s žehlením. Al byl producentem. Najal pět režisérů a pět scénografů. Richard Bennett, jeden z našich prvních prezidentů Pewter Plough Corporation, byl jedním z režisérů a já jsem byl jedním ze scénografů, a jakmile jsme skončili s natáčením jedné hry, šli jsme na oběd a pak jsme se sešli, abychom naplánovali příští týdenní představení. To bylo před více než 50 lety a snažím se vzpomenout; myslím, že televizní scénograf je zároveň dekoratérem kulis – ano, samozřejmě! Muselo to tak být, protože jedním z hlavních důvodů, proč McCleery získal přízeň producentů, byla jeho eliminace samotného prostředí a prosté zdobení scény s minimem rekvizit. Vyžadovalo to trochu vynalézavosti.
    69%
    Matinee Theater byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v Zlaté éře televize, v letech 1955 až 1958. Seriál, který se vysílal denně odpoledne, byl často živý. Produkovali jej Albert McCleery, Darrell Ross, George Cahan a Frank Price, výkonným producentem byl George Lowther. McCleery dříve produkoval živý seriál Cameo Theatre, který do televize zavedl koncept divadla v kruhu, televizní hry inscenované s minimálními kulisami. Jim Buckley z Pewter Plough Playhouse vzpomínal: Když se Al McCleery vrátil do Států, vytvořil pro NBC velmi ambiciózní divadelní televizní seriál nazvaný Matinee Theater: živě vysílat pět různých divadelních her týdně, vysílaných kolem poledne, aby se americké ženě v domácnosti propagovala barevná televize, zatímco se trápila s žehlením. Al byl producentem. Najal pět režisérů a pět scénografů. Richard Bennett, jeden z našich prvních prezidentů Pewter Plough Corporation, byl jedním z režisérů a já jsem byl jedním ze scénografů, a jakmile jsme skončili s natáčením jedné hry, šli jsme na oběd a pak jsme se sešli, abychom naplánovali příští týdenní představení. To bylo před více než 50 lety a snažím se vzpomenout; myslím, že televizní scénograf je zároveň dekoratérem kulis – ano, samozřejmě! Muselo to tak být, protože jedním z hlavních důvodů, proč McCleery získal přízeň producentů, byla jeho eliminace samotného prostředí a prosté zdobení scény s minimem rekvizit. Vyžadovalo to trochu vynalézavosti.
    4
  • Kůže
    Kůže (1981)
    FilmRole: Gen Guillaume
    Film je volnou adaptací románu Curzia Malaparta a zavede nás do r. 1943. Americké jednotky právě osvobodily Neapol. V této těžké době se dostávali do střetu dobyvatelé a ti, kteří byli dobyti. Ženy prodávají svá těla a své děti; němečtí vězni se vykupují za cenu zlata, která se rovná váze jejich těla. Tato všeobjímající freska ukazuje portréty některých tragických událostí, které se vyskytly během 2. světové války a živě popisuje konfrontaci světů na obou stranách barikády.
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    Film je volnou adaptací románu Curzia Malaparta a zavede nás do r. 1943. Americké jednotky právě osvobodily Neapol. V této těžké době se dostávali do střetu dobyvatelé a ti, kteří byli dobyti. Ženy prodávají svá těla a své děti; němečtí vězni se vykupují za cenu zlata, která se rovná váze jejich těla. Tato všeobjímající freska ukazuje portréty některých tragických událostí, které se vyskytly během 2. světové války a živě popisuje konfrontaci světů na obou stranách barikády.
    Žánry:DramaVálečný
    5
  • Il lupo della Sila
    Il lupo della Sila (1949)
    FilmRole: Salvatore Barra
    Po noci plné lásky, kterou strávil s Orsolou v lesní chatě, je Pietro zatčen policií za zločin, který nespáchal. Jeho matka a nejmladší sestra Rosaria jdou k Orsole a prosí ji, aby Pietru poskytla alibi, které ho očistí. Ale Roccco, Orsolin bratr, se obává rodinného skandálu a donutí Orsolu mlčet. Pietro je odsouzen navzdory své nevině a uprchne z vězení, ale policie ho vypátrá a zabije i jeho matku před očima Rosarie. Uplynou roky a jednoho dne Rocco narazí na promrzlou mladou ženu ležící ve sněhu. Vezme ji domů a svěří ji do péče Orsole. Později, pod nátlakem Orsoly, Rocca a Rocova syna Salvatora, dívka v domě zůstane a Salvatore se do krásné cizinky zamiluje. Ta se však snaží, aby se rodina nedozvěděla, že je Rosaria, dospělá sestra Pietra, která hledá pomstu za smrt svého bratra a matky.
    Žánry:Drama
    68%
    Po noci plné lásky, kterou strávil s Orsolou v lesní chatě, je Pietro zatčen policií za zločin, který nespáchal. Jeho matka a nejmladší sestra Rosaria jdou k Orsole a prosí ji, aby Pietru poskytla alibi, které ho očistí. Ale Roccco, Orsolin bratr, se obává rodinného skandálu a donutí Orsolu mlčet. Pietro je odsouzen navzdory své nevině a uprchne z vězení, ale policie ho vypátrá a zabije i jeho matku před očima Rosarie. Uplynou roky a jednoho dne Rocco narazí na promrzlou mladou ženu ležící ve sněhu. Vezme ji domů a svěří ji do péče Orsole. Později, pod nátlakem Orsoly, Rocca a Rocova syna Salvatora, dívka v domě zůstane a Salvatore se do krásné cizinky zamiluje. Ta se však snaží, aby se rodina nedozvěděla, že je Rosaria, dospělá sestra Pietra, která hledá pomstu za smrt svého bratra a matky.
    Žánry:Drama
    6
  • Mlýn na Pádu
    Mlýn na Pádu (1948)
    FilmRole: Orbino
    68%
    7
  • 55 dní v Pekingu
    55 dní v Pekingu (1963)
    FilmRole: Maj. Bobrinski
    Láska, válka a hrdinství jdoucí za hranice lidského chápání jsou hlavními postavami jednoho z nejúžasnějších příběhů hollywoodské historie. Charlton Heston hraje odvážného vojenského velitele, který společně s hrstkou věrných hájí proti mnohonásobné přesile americkou vojenskou posádku v jedné čínské provincii. Píše se rok 1900 a v Číně probíhá krvavý neklid, který vystoupil do historie jako Povstání boxerů. Odpor statečného majora Matta Lewise trval přesně 55 dnů, než...
    67%
    Láska, válka a hrdinství jdoucí za hranice lidského chápání jsou hlavními postavami jednoho z nejúžasnějších příběhů hollywoodské historie. Charlton Heston hraje odvážného vojenského velitele, který společně s hrstkou věrných hájí proti mnohonásobné přesile americkou vojenskou posádku v jedné čínské provincii. Píše se rok 1900 a v Číně probíhá krvavý neklid, který vystoupil do historie jako Povstání boxerů. Odpor statečného majora Matta Lewise trval přesně 55 dnů, než...
    8
  • Amore a Roma, Un
    Amore a Roma, Un (1960)
    FilmRole: Tony Meneghini
    67%
    9
  • Ztracená mládež
    Ztracená mládež (1947)
    FilmRole: Stefano Manfredi
    V poválečném Římě, zdecimovaném chudobou, vede partu mladých zlodějů Stefano, syn slavného profesora. Policie má podezření, že zločinci jsou ve skutečnosti studenti univerzity; inspektor Mariani, mladý veterán z druhé světové války, se proto nechá zapsat ke studiu a snaží se zjistit více. Zamiluje se do půvabné spolužačky Luisy, netuší ale, že je sestrou vůdce gangu…
    Žánry:Drama
    67%
    V poválečném Římě, zdecimovaném chudobou, vede partu mladých zlodějů Stefano, syn slavného profesora. Policie má podezření, že zločinci jsou ve skutečnosti studenti univerzity; inspektor Mariani, mladý veterán z druhé světové války, se proto nechá zapsat ke studiu a snaží se zjistit více. Zamiluje se do půvabné spolužačky Luisy, netuší ale, že je sestrou vůdce gangu…
    Žánry:Drama
    10
  • Paris a Helena
    Paris a Helena (1956)
    FilmRole: Paris
    Mraky šípů rozsévají smrt. Vojáci šplhají vzhůru po kamenných zdech. Meče zvoní jeden o druhý, plameny se vzdouvají. Přesto jsou vlny bojovníků útočících na Tróju pokaždé odraženy. Porazit ty, jež jsou neporazitelní, nevyžaduje ani tak svalstvo, jako spíše úskočnou strategii. Řekové proto předstírají ústup a před městem zanechají dar na usmířenou: obrovskou dřevěnou sochu koně, která však skrývá jejich spolubojovníky... Prostřednictvím filmu Helena Trójská se na plátno dostává jedna ze zásadních podívaných velkého plátna 50. let.
    66%
    Mraky šípů rozsévají smrt. Vojáci šplhají vzhůru po kamenných zdech. Meče zvoní jeden o druhý, plameny se vzdouvají. Přesto jsou vlny bojovníků útočících na Tróju pokaždé odraženy. Porazit ty, jež jsou neporazitelní, nevyžaduje ani tak svalstvo, jako spíše úskočnou strategii. Řekové proto předstírají ústup a před městem zanechají dar na usmířenou: obrovskou dřevěnou sochu koně, která však skrývá jejich spolubojovníky... Prostřednictvím filmu Helena Trójská se na plátno dostává jedna ze zásadních podívaných velkého plátna 50. let.
    11
  • Protectors, The
    Protectors, The (1972)
    Seriál
    Ochránci je britský televizní seriál, akční thriller vytvořený Gerry Andersonem. Byl to Andersonův druhý televizní seriál s živými herci namísto elektronických loutek a také jeho druhý, který se odehrával v současnosti. Zároveň se jednalo o jediný televizní seriál produkovaný Gerry Andersonem, který nepatřil do žánru fantasy nebo sci-fi. Produkovala jej produkční společnost ITC Entertainment Lew Gradea. Navzdory tomu, že se v něm nevyskytovaly loutky ani žádné skutečné prvky sci-fi, stali se Ochránci jedním z nejoblíbenějších Andersonových děl, a snadno si tak zajistili obnovení pro druhou sérii. Třetí série byla ve fázi plánování, když se hlavní sponzor seriálu stáhl, což vedlo k jeho zrušení. Ochránci se poprvé vysílali v letech 1972 a 1973 a běželi 52 epizod ve dvou sériích, každá o délce 25 minut, což z něj činí jeden z posledních seriálů tohoto typu produkovaných v půlhodinovém formátu. V hlavních rolích se objevili Robert Vaughn jako Harry Rule, Nyree Dawn Porter jako hraběnka Caroline di Contini a Tony Anholt jako Paul Buchet. V epizodách se často objevovali významní hostující herci.
    66%
    Ochránci je britský televizní seriál, akční thriller vytvořený Gerry Andersonem. Byl to Andersonův druhý televizní seriál s živými herci namísto elektronických loutek a také jeho druhý, který se odehrával v současnosti. Zároveň se jednalo o jediný televizní seriál produkovaný Gerry Andersonem, který nepatřil do žánru fantasy nebo sci-fi. Produkovala jej produkční společnost ITC Entertainment Lew Gradea. Navzdory tomu, že se v něm nevyskytovaly loutky ani žádné skutečné prvky sci-fi, stali se Ochránci jedním z nejoblíbenějších Andersonových děl, a snadno si tak zajistili obnovení pro druhou sérii. Třetí série byla ve fázi plánování, když se hlavní sponzor seriálu stáhl, což vedlo k jeho zrušení. Ochránci se poprvé vysílali v letech 1972 a 1973 a běželi 52 epizod ve dvou sériích, každá o délce 25 minut, což z něj činí jeden z posledních seriálů tohoto typu produkovaných v půlhodinovém formátu. V hlavních rolích se objevili Robert Vaughn jako Harry Rule, Nyree Dawn Porter jako hraběnka Caroline di Contini a Tony Anholt jako Paul Buchet. V epizodách se často objevovali významní hostující herci.
    12
  • Lakomec
    Lakomec (1990)
    FilmRole: Don Guglielmo
    66%
    13
  • Nejkratší den
    Nejkratší den (1963)
    FilmRole: Tenente Fiorelli (uncredited)
    • Netflix
    63%
    14
  • Dirty Game, The
    Dirty Game, The (1965)
    FilmRole: Sernas
    63%
    15
  • Climax!
    Climax! (1954)
    Seriál
    Pro milovníky agenta 007 je zde nepříliš známá kuriozita - úplně první účinkování postavy Jamese Bonda na obrazovce! Ztvárnil ho americký herec Barry Nelson, říkali mu Jimmy Bond a nepracoval pro britskou královnu, nýbrž pro CIA! Samozřejmě ale bojoval proti nemilosrdnému ruskému padouchovi jménem Le Chiffre, kterého si s chutí zahrál Peter Lorre. Casino Royale byla vůbec první bondovka spisovatele Iana Fleminga, která vyšla v roce 1952. Fleming sice měl zájem o filmové zpracování, ale dosud neznámé téma filmové producenty příliš nelákalo, a tak bylo Casino Royale poprvé natočeno v USA jako 3. epizoda televizního seriálu Climax! o dva roky později. Zpracování předlohy je sice uzpůsobeno pro tehdejšího amerického diváka, nicméně žádný fanoušek slavného agenta by tuto raritu neměl propásnout.
    Žánry:Drama
    62%
    Pro milovníky agenta 007 je zde nepříliš známá kuriozita - úplně první účinkování postavy Jamese Bonda na obrazovce! Ztvárnil ho americký herec Barry Nelson, říkali mu Jimmy Bond a nepracoval pro britskou královnu, nýbrž pro CIA! Samozřejmě ale bojoval proti nemilosrdnému ruskému padouchovi jménem Le Chiffre, kterého si s chutí zahrál Peter Lorre. Casino Royale byla vůbec první bondovka spisovatele Iana Fleminga, která vyšla v roce 1952. Fleming sice měl zájem o filmové zpracování, ale dosud neznámé téma filmové producenty příliš nelákalo, a tak bylo Casino Royale poprvé natočeno v USA jako 3. epizoda televizního seriálu Climax! o dva roky později. Zpracování předlohy je sice uzpůsobeno pro tehdejšího amerického diváka, nicméně žádný fanoušek slavného agenta by tuto raritu neměl propásnout.
    Žánry:Drama
    16
  • Miroir
    Miroir (1947)
    FilmRole: Battling-Joe
    62%
    17
  • Camicie rosse
    Camicie rosse (1952)
    FilmRole: Gentile
    62%
    18
  • Golden Salamander
    Golden Salamander (1950)
    FilmRole: Max
    61%
    19
  • Maresciallo Rocca, Il
    Maresciallo Rocca, Il (1996)
    Seriál
    59%
    20
  • Amor nello specchio
    Amor nello specchio (1999)
    FilmRole: Principe Bassompierre
    59%
    21
  • Figlio di Spartacus, Il
    Figlio di Spartacus, Il (1963)
    FilmRole: Vetius
    Decurion Randus tak dobře velí svým jednotkám, že ho Caesar povýší na centuriona. Následně je poslán do Egypta, aby Caesara informoval o činech a záměrech Marka Licinia Crassa, muže příliš bohatého a ctižádostivého na to, aby byl Caesarovi po chuti. Osudná plavba z Egypta do Říma přivede Randa do zajetí žoldnéřských vojsk a vede k povstání, díky kterému získá svobodu pro sebe i pro všechny ostatní otroky. Skrze amulet, který dostal od své zesnulé matky, muž, jenž bojoval po boku Spartaka, identifikuje mladíka jako syna Spartaka a Variniy. Randus zpočátku zdráhá uvěřit tomuto příběhu o svém původu, ale okolnosti ho donutí zopakovat čin svého otce, o dvacet let později.
    58%
    Decurion Randus tak dobře velí svým jednotkám, že ho Caesar povýší na centuriona. Následně je poslán do Egypta, aby Caesara informoval o činech a záměrech Marka Licinia Crassa, muže příliš bohatého a ctižádostivého na to, aby byl Caesarovi po chuti. Osudná plavba z Egypta do Říma přivede Randa do zajetí žoldnéřských vojsk a vede k povstání, díky kterému získá svobodu pro sebe i pro všechny ostatní otroky. Skrze amulet, který dostal od své zesnulé matky, muž, jenž bojoval po boku Spartaka, identifikuje mladíka jako syna Spartaka a Variniy. Randus zpočátku zdráhá uvěřit tomuto příběhu o svém původu, ale okolnosti ho donutí zopakovat čin svého otce, o dvacet let později.
    22
  • Romulus a Remus
    Romulus a Remus (1961)
    FilmRole: Curzio
    • Netflix
    57%
    23
  • Addition, L'
    Addition, L' (1984)
    Film
    • Netflix
    Tento psychologický thriller přináší příběh Bruna (Richard Berry), mladého herce, který se rozhodne pomoci nádherné zlodějce (Victoria Abril) a namísto ní jde do vězení. Jeho očekávaný krátkodobý pobyt ve vězení se však nečekaně prodlouží, když se nevinně zaplete do pokusu o útěk, při kterém je psychopatický vězeňský strážce (Richard Bohringer) postřelen do kolene. Bruno je obviněn téměř ze všeho a začíná nebezpečná sado-masochistická hra na kočku a myš mezi trýznitelem a jeho obětí. Brunův život se postupně mění v hroznou noční můru, ale musí se bránit a bojovat proti svému neodvratnému osudu. V technicky působivém snímku, zobrazujícím konflikt mezi terorizovaným vězněm a bezohledným vězeňským strážcem, vytváří režisér Denis Amar dusnou atmosféru a působivě vykresluje sadistické sklony strážce. Tento náladový a atmosférický film odkazuje na začátky filmu noir, kde mučitel potřebuje svou oběť a smrtelné rozuzlení je nevyhnutelné.
    Režie:Denis Amar
    57%
    Tento psychologický thriller přináší příběh Bruna (Richard Berry), mladého herce, který se rozhodne pomoci nádherné zlodějce (Victoria Abril) a namísto ní jde do vězení. Jeho očekávaný krátkodobý pobyt ve vězení se však nečekaně prodlouží, když se nevinně zaplete do pokusu o útěk, při kterém je psychopatický vězeňský strážce (Richard Bohringer) postřelen do kolene. Bruno je obviněn téměř ze všeho a začíná nebezpečná sado-masochistická hra na kočku a myš mezi trýznitelem a jeho obětí. Brunův život se postupně mění v hroznou noční můru, ale musí se bránit a bojovat proti svému neodvratnému osudu. V technicky působivém snímku, zobrazujícím konflikt mezi terorizovaným vězněm a bezohledným vězeňským strážcem, vytváří režisér Denis Amar dusnou atmosféru a působivě vykresluje sadistické sklony strážce. Tento náladový a atmosférický film odkazuje na začátky filmu noir, kde mučitel potřebuje svou oběť a smrtelné rozuzlení je nevyhnutelné.
    Režie:Denis Amar
    24
  • Nel segno di Roma
    Nel segno di Roma (1959)
    FilmRole: Julianus, Roman Centurian
    56%
    25
  • Jump Into Hell
    Jump Into Hell (1955)
    FilmRole: Captain Guy Bertrand
    55%
    26
  • Maciste contro il vampiro
    Maciste contro il vampiro (1961)
    FilmRole: Kurtik
    54%
    27
  • Tampeko
    Tampeko (1966)
    FilmRole: Maj. Sanders
    • Netflix
    Na sklonku americké občanské války je uvězněný konfederační důstojník Gary Diamond (Giuliano Gemma) pod ochranou vyslán do pevnosti Yuma, aby varoval zdejší posádku před nájezdem povstalců. Chystaná akce však není ničím jiným než lstí darebáků ze Severu i Jihu, kteří se spolčili, aby si během nastalého zmatku přivlastnili zlato v pevnosti. Diamond se musí zbavit své proradné eskorty a misi dokončit sám… Originální, košatý příběh inspirovaný románem Julese Verna Carův kurýr byl natáčen ve španělské Almeríi, což filmu dodává sugestivní, vyprahlou atmosféru; planoucí slunce je tu dokonce jednou využito jako originální mučicí nástroj. (Česká televize)
    53%
    Na sklonku americké občanské války je uvězněný konfederační důstojník Gary Diamond (Giuliano Gemma) pod ochranou vyslán do pevnosti Yuma, aby varoval zdejší posádku před nájezdem povstalců. Chystaná akce však není ničím jiným než lstí darebáků ze Severu i Jihu, kteří se spolčili, aby si během nastalého zmatku přivlastnili zlato v pevnosti. Diamond se musí zbavit své proradné eskorty a misi dokončit sám… Originální, košatý příběh inspirovaný románem Julese Verna Carův kurýr byl natáčen ve španělské Almeríi, což filmu dodává sugestivní, vyprahlou atmosféru; planoucí slunce je tu dokonce jednou využito jako originální mučicí nástroj. (Česká televize)
    28
  • Salambò
    Salambò (1960)
    FilmRole: Mathos
    Během 3. století př. n. l. najme fénické město Kartágo hordu barbarů, aby bojovali proti Římské říši. Když ale vládce města není schopen splnit slíbenou platbu žoldnéřům, ti zaútočí na africké sídlo. Salammbô, dcera krále a velekněžka bohyně Tanit, se pokusí situaci uklidnit. Barbarský vůdce, který se do ní zamiloval, ukradne z chrámu posvátný závoj Kartága, aniž by bral v úvahu zlé úmysly mocného člena rady mudrců.
    Žánry:DramaHistorický
    50%
    Během 3. století př. n. l. najme fénické město Kartágo hordu barbarů, aby bojovali proti Římské říši. Když ale vládce města není schopen splnit slíbenou platbu žoldnéřům, ti zaútočí na africké sídlo. Salammbô, dcera krále a velekněžka bohyně Tanit, se pokusí situaci uklidnit. Barbarský vůdce, který se do ní zamiloval, ukradne z chrámu posvátný závoj Kartága, aniž by bral v úvahu zlé úmysly mocného člena rady mudrců.
    Žánry:DramaHistorický
    29
  • La prima notte
    La prima notte (1959)
    FilmRole: Bob Lebel
    V Benátkách panuje v nejvyšších kruzích vzrušení: Říká se, že do města přijel arabský princ, který cestuje vždy inkognito. Elegantní Isabella se náhodou seznámí s pohledným následníkem trůnu a netrvá dlouho a je do něj bláznivě zamilovaná. Isabella netuší, že její vysněný muž je ve skutečnosti podvodník Gérard, který se princi nápadně podobá a kterého na Isabellu poštval slizký podvodník Alfredo, aby ukradl její cenné šperky.
    50%
    V Benátkách panuje v nejvyšších kruzích vzrušení: Říká se, že do města přijel arabský princ, který cestuje vždy inkognito. Elegantní Isabella se náhodou seznámí s pohledným následníkem trůnu a netrvá dlouho a je do něj bláznivě zamilovaná. Isabella netuší, že její vysněný muž je ve skutečnosti podvodník Gérard, který se princi nápadně podobá a kterého na Isabellu poštval slizký podvodník Alfredo, aby ukradl její cenné šperky.
    30
  • Midas Run
    Midas Run (1969)
    FilmRole: Paul Giroux
    48%
    31
  • Hnízdo
    Hnízdo (1970)
    FilmRole: major Taussig
    • iTunes
    Spojenci se již vylodili, ale fašisté stále tvrdě bojují s cílem zvrátit válečné dění. Do horské vesnice přijíždí německý úderný oddíl. Jako odvetu za partyzánské útoky jsou vesničané do jednoho pobiti. Uniká jen malá parta chlapců a z povzdálí sleduje popravu svých blízkých. Americké výsadkové komando, které má za úkol zničit nedalekou přehradu, je odhaleno a zničeno fašisty. Jediný voják, který přežil, je kapitán Turner. Jeho poslední šance, jak splnit rozkaz, je spojit se s partou odvážných chlapců. Ti mu pomoc slibují pod podmínkou, že jim pomůže pomstít smrt jejich blízkých.
    47%
    Spojenci se již vylodili, ale fašisté stále tvrdě bojují s cílem zvrátit válečné dění. Do horské vesnice přijíždí německý úderný oddíl. Jako odvetu za partyzánské útoky jsou vesničané do jednoho pobiti. Uniká jen malá parta chlapců a z povzdálí sleduje popravu svých blízkých. Americké výsadkové komando, které má za úkol zničit nedalekou přehradu, je odhaleno a zničeno fašisty. Jediný voják, který přežil, je kapitán Turner. Jeho poslední šance, jak splnit rozkaz, je spojit se s partou odvážných chlapců. Ti mu pomoc slibují pod podmínkou, že jim pomůže pomstít smrt jejich blízkých.
    32
  • Orazi e curiazi
    Orazi e curiazi (1961)
    FilmRole: Marcus
    47%
    33
  • Conquistatore di Corinto, Il
    Conquistatore di Corinto, Il (1962)
    FilmRole: Caius Vinicius
    46%
    34
  • Coppia omicida
    Coppia omicida (1998)
    FilmRole: Godard
    44%
    35