7.4

Vladimír Jedenáctík: Filmy a seriály

  • Byl jednou jeden král...
    Byl jednou jeden král... (1954)
    FilmRole: dvořan
    • VOYO
    • O2 TV
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - Jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    84%
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - Jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    1
  • Petrolejové lampy
    Petrolejové lampy (1971)
    FilmRole: Malina, Pavlův otec
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    80%
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    2
  • Lásky mezi kapkami deště
    Lásky mezi kapkami deště (1979)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    80%
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    3
  • Farářův konec
    Farářův konec (1968)
    FilmRole: vandrák
    • VOYO
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Zřejmě nejvtipnější Schormův snímek, který využívá schématu falešného kněze (Pilgrim 1923, Nejsme žádní andělé 1988, Corpus Christi 2019), od jehož dobromyslné nekompetentnosti se odvíjí humorné situace. Skrze jeho postavu kostelníka, jenž přijíždí do malé vesnice zaujmout místo nového faráře, ačkoliv k tomu nemá oprávnění a je do pozice de facto dotlačen okolnostmi, Schorm alegoricky zrcadlí vztah socialistické společnosti k církvi. Farářova přítomnost naruší stabilní postavení místního ateistického učitele, který je jakýmsi leaderem vesnice, a razí prostý požitkářský přístup k životu s heslem “chléb a hry”. Farářovo kázání v čele s mravními ideály a hodnotami přesahující lidské bytí jdou učiteli proti srsti a chce se ho za každou cenu zbavit. Ne však kvůli jiné životní filosofii, nýbrž pro stále upadající moc a důležitost ve společnosti, jelikož nový farář se mezi občany těší stále větší oblibě. Vše směřuje až k nevyhnutelné tragické smrti faráře, jehož totožnost je odhalena, a zřítí se z vysokých kostelních pater. Snímek svým způsobem variuje Kristův osud a využívá vícevýznamových obrazů a symbolů.
    76%
    Zřejmě nejvtipnější Schormův snímek, který využívá schématu falešného kněze (Pilgrim 1923, Nejsme žádní andělé 1988, Corpus Christi 2019), od jehož dobromyslné nekompetentnosti se odvíjí humorné situace. Skrze jeho postavu kostelníka, jenž přijíždí do malé vesnice zaujmout místo nového faráře, ačkoliv k tomu nemá oprávnění a je do pozice de facto dotlačen okolnostmi, Schorm alegoricky zrcadlí vztah socialistické společnosti k církvi. Farářova přítomnost naruší stabilní postavení místního ateistického učitele, který je jakýmsi leaderem vesnice, a razí prostý požitkářský přístup k životu s heslem “chléb a hry”. Farářovo kázání v čele s mravními ideály a hodnotami přesahující lidské bytí jdou učiteli proti srsti a chce se ho za každou cenu zbavit. Ne však kvůli jiné životní filosofii, nýbrž pro stále upadající moc a důležitost ve společnosti, jelikož nový farář se mezi občany těší stále větší oblibě. Vše směřuje až k nevyhnutelné tragické smrti faráře, jehož totožnost je odhalena, a zřítí se z vysokých kostelních pater. Snímek svým způsobem variuje Kristův osud a využívá vícevýznamových obrazů a symbolů.
    4
  • Škola otců
    Škola otců (1957)
    FilmRole: Doležal
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu, uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    75%
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu, uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    5
  • Obušku, z pytle ven!
    Obušku, z pytle ven! (1955)
    FilmRole: myslivec
    • VOYO
    • O2 TV
    Někdo má všechno a jiný nic. Tak už to chodí i v pohádkách. Například v příběhu o chudém muzikantovi se zlatým srdcem, který se rozdělí o poslední kousek chleba, ačkoli mu samotnému kručí v žaludku hlady. Jako odměnu za své dobré srdce dostane kouzelný ubrousek, prostírající na požádání i ty nejvybranější pochoutky. Než si jej však stačí pořádně užít, ukradne mu ho lakomý krčmář, který má všechno, ale chce ještě víc. A protože mu kouzelný ubrousek nestačí, okrade důvěřivého muzikanta i o oslíka z něhož se sypou dukáty. Jenže nebyla by to pohádka, kdyby se nakonec všechno neobrátilo v dobré, a tak je muzikant spravedlivě odměněn a lakotný hostinský po zásluze potrestán.
    Žánry:KomediePohádka
    74%
    Někdo má všechno a jiný nic. Tak už to chodí i v pohádkách. Například v příběhu o chudém muzikantovi se zlatým srdcem, který se rozdělí o poslední kousek chleba, ačkoli mu samotnému kručí v žaludku hlady. Jako odměnu za své dobré srdce dostane kouzelný ubrousek, prostírající na požádání i ty nejvybranější pochoutky. Než si jej však stačí pořádně užít, ukradne mu ho lakomý krčmář, který má všechno, ale chce ještě víc. A protože mu kouzelný ubrousek nestačí, okrade důvěřivého muzikanta i o oslíka z něhož se sypou dukáty. Jenže nebyla by to pohádka, kdyby se nakonec všechno neobrátilo v dobré, a tak je muzikant spravedlivě odměněn a lakotný hostinský po zásluze potrestán.
    Žánry:KomediePohádka
    6
  • Deváté srdce
    Deváté srdce (1978)
    FilmRole: flašinetář
    • VOYO
    Potulný student Martin se dozví o podivném panovníkovi a jeho starostech: princezna Adriena trpí zvláštní nemocí, ve dne je duchem nepřítomná, v noci odchází neznámo kam. Martin se dostane do vězení, odkud mu však pomůže kouzelný plášť. Přihlásí se jako dobrovolník, který má osvobodit princeznu. Martin se od dvorního šaška dozví příčinu jejího strádání. Před časem ji astrolog hrabě Aldobrandini prostřednictvím hypnotického spánku a nápojem z krve lidských srdcí očaroval. Chce jejím prostřednictvím získat bohatství a moc. Martinovi se podaří princeznu osvobodit. Je oslavován jako její ženich. Ale jeho srdce ho vede k Toničce, kterou poznal na pouti. Adriena se zase zahledí do nového astrologa, který jakoby starému z oka vypadl. (Česká televize)
    Žánry:FantasyHororPohádka
    Režie:Juraj Herz
    73%
    Potulný student Martin se dozví o podivném panovníkovi a jeho starostech: princezna Adriena trpí zvláštní nemocí, ve dne je duchem nepřítomná, v noci odchází neznámo kam. Martin se dostane do vězení, odkud mu však pomůže kouzelný plášť. Přihlásí se jako dobrovolník, který má osvobodit princeznu. Martin se od dvorního šaška dozví příčinu jejího strádání. Před časem ji astrolog hrabě Aldobrandini prostřednictvím hypnotického spánku a nápojem z krve lidských srdcí očaroval. Chce jejím prostřednictvím získat bohatství a moc. Martinovi se podaří princeznu osvobodit. Je oslavován jako její ženich. Ale jeho srdce ho vede k Toničce, kterou poznal na pouti. Adriena se zase zahledí do nového astrologa, který jakoby starému z oka vypadl. (Česká televize)
    Žánry:FantasyHororPohádka
    Režie:Juraj Herz
    7
  • Sirius
    Sirius (1974)
    FilmRole: hajný
    • iVysílání
    69%
    8
  • Zlatá svatba
    Zlatá svatba (1972)
    Film
    • VOYO
    67%
    9
  • Den sedmý, osmá noc
    Den sedmý, osmá noc (1969)
    FilmRole: Bas
    • VOYO
    Jeden z trezorových filmů zobrazuje navenek sice tragikomickou, ale přitom stále vypjatější situaci v malé osadě, ohrožené neznámým útočníkem. Bravurně napsaná i zahraná výpověď o chování lidí ve chvíích nejistoty prozrazuje, jak snadno lze ztratit jakýkoli soucit i lidskost. I ti, kterí se baví manipulováním svých bližních, se nakonec mohou stát obětí. Uchvátí zejména Josef Bek, jako pašijový herec, který představuje Krista.
    Žánry:Drama
    67%
    Jeden z trezorových filmů zobrazuje navenek sice tragikomickou, ale přitom stále vypjatější situaci v malé osadě, ohrožené neznámým útočníkem. Bravurně napsaná i zahraná výpověď o chování lidí ve chvíích nejistoty prozrazuje, jak snadno lze ztratit jakýkoli soucit i lidskost. I ti, kterí se baví manipulováním svých bližních, se nakonec mohou stát obětí. Uchvátí zejména Josef Bek, jako pašijový herec, který představuje Krista.
    Žánry:Drama
    10
  • Pět z milionu
    Pět z milionu (1959)
    FilmRole: svatebčan
    66%
    11
  • 12
  • Nahota
    Nahota (1970)
    FilmRole: hrobař
    Komorní, psychologicky laděný příběh vypráví o náhodném setkání osamělé učitelky působící na venkově a mladíka, který se po pokusu o sebevraždu na pět dní dostává ven z vězení, kam byl odsouzen pro rvačku. Film není pouhým milostným dramatem, ale i vnitřním dramatem vztahu dvou lidí, kteří mají sice k sobě daleko svým sociálním postavením, jsou si však blízcí svým psychickým stavem. Ztratili důvěru k lidem a zoufale se pokoušejí jí najít. Touží po citovém vztahu, touží po lásce a součastně se jí i bojí. V příběhu o samotě a o hledání víry v člověka svěřil debutující režisér Václav Matějka hlavní role skvělému Petru Čepkovi a Miss 69 Kristině Hanzalové, jejíž následná emigrace byla jednou z příčin zákazu distribuce tohoto zajímavého snímku.
    Žánry:Drama
    63%
    Komorní, psychologicky laděný příběh vypráví o náhodném setkání osamělé učitelky působící na venkově a mladíka, který se po pokusu o sebevraždu na pět dní dostává ven z vězení, kam byl odsouzen pro rvačku. Film není pouhým milostným dramatem, ale i vnitřním dramatem vztahu dvou lidí, kteří mají sice k sobě daleko svým sociálním postavením, jsou si však blízcí svým psychickým stavem. Ztratili důvěru k lidem a zoufale se pokoušejí jí najít. Touží po citovém vztahu, touží po lásce a součastně se jí i bojí. V příběhu o samotě a o hledání víry v člověka svěřil debutující režisér Václav Matějka hlavní role skvělému Petru Čepkovi a Miss 69 Kristině Hanzalové, jejíž následná emigrace byla jednou z příčin zákazu distribuce tohoto zajímavého snímku.
    Žánry:Drama
    13
  • Svatej z Krejcárku
    Svatej z Krejcárku (1969)
    FilmRole: uhlíř Jandáček
    Obuvník Lájošek Cína je naivní dobrák se srdcem na dlani, který, jak je den dlouhý, nevyjde ze svého krámku, kde také spí, a jedinou společnost mu dělá malé zatoulané kotě. Jednoho dne k němu vpadne svérázný řidič náklaďáku Martin, který si Lájoška okamžitě přisvojí jako svého nového závozníka a stane se jeho životním průvodcem s plánem mu jeho poklidné žití od základu přestavět. V žižkovské kolonii na Krejcárku ho seznámí s půvabnou Magdou, do níž se Lájošek zamiluje a začne s ní žít i s jejími čtyřmi dětmi. Brzy nato čekají vlastní a jejich život by se zdál ideální, ale každé štěstí něco stojí…
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Obuvník Lájošek Cína je naivní dobrák se srdcem na dlani, který, jak je den dlouhý, nevyjde ze svého krámku, kde také spí, a jedinou společnost mu dělá malé zatoulané kotě. Jednoho dne k němu vpadne svérázný řidič náklaďáku Martin, který si Lájoška okamžitě přisvojí jako svého nového závozníka a stane se jeho životním průvodcem s plánem mu jeho poklidné žití od základu přestavět. V žižkovské kolonii na Krejcárku ho seznámí s půvabnou Magdou, do níž se Lájošek zamiluje a začne s ní žít i s jejími čtyřmi dětmi. Brzy nato čekají vlastní a jejich život by se zdál ideální, ale každé štěstí něco stojí…
    Žánry:DramaKomedie
    14
  • Jestřáb kontra Hrdlička
    Jestřáb kontra Hrdlička (1953)
    FilmRole: Kotowský
    Psychologicky věrohodné vylíčení rodiny, která se ocitla v pasti života na dluh, sice vyhovuje ideologickým požadavkům první poloviny 50. let, ale hlavně herecké výkony propůjčují neslábnoucí emotivní sílu, zvláště pak Marvana v ojedinělé záporné roli. Smutným hrdinou příběhu, který se odehrává v 19. století je propouštěný zámecký úředník, neprůbojný člověk, který nedokáže včas zastavit rozmařilost své ženy a dcery. Začne si půjčovat peníze od bezohledného lichváře, které nedokáže splácet.
    63%
    Psychologicky věrohodné vylíčení rodiny, která se ocitla v pasti života na dluh, sice vyhovuje ideologickým požadavkům první poloviny 50. let, ale hlavně herecké výkony propůjčují neslábnoucí emotivní sílu, zvláště pak Marvana v ojedinělé záporné roli. Smutným hrdinou příběhu, který se odehrává v 19. století je propouštěný zámecký úředník, neprůbojný člověk, který nedokáže včas zastavit rozmařilost své ženy a dcery. Začne si půjčovat peníze od bezohledného lichváře, které nedokáže splácet.
    15
  • Mikoláš Aleš
    Mikoláš Aleš (1951)
    FilmRole: hajný Šindelář

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    63%

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    16
  • Rakev ve snu viděti
    Rakev ve snu viděti (1968)
    FilmRole: Ventura
    58%
    17
  • Návraty
    Návraty (1972)
    FilmRole: Vincek

    Václav Matějka se ve svých prvních filmech snažil zkoumat protikladné lidské povahy, s větší či menší urputností hledajících své štěstí. V tomto filmu se dotýká sebenaplnění u lidí, kteří přesáhli třicítku a mají pocit, že život jim uniká mezi prsty. Krize rodinné soudržnosti i morálních hodnot se tu však ozývá dosti tezovitě. Dějová zápletka je vystavěna na kontrastu životních osudů dvou kdysi si blízkých lidí, nyní rozvedených manželů. Zatímco ona, povoláním zdravotní sestra, se lépe adaptuje, on, nespolehlivý a věčně improvizující, marně hledá svůj záchytný bod, dokonce se pokouší vrátit se k bývalé ženě.

    58%

    Václav Matějka se ve svých prvních filmech snažil zkoumat protikladné lidské povahy, s větší či menší urputností hledajících své štěstí. V tomto filmu se dotýká sebenaplnění u lidí, kteří přesáhli třicítku a mají pocit, že život jim uniká mezi prsty. Krize rodinné soudržnosti i morálních hodnot se tu však ozývá dosti tezovitě. Dějová zápletka je vystavěna na kontrastu životních osudů dvou kdysi si blízkých lidí, nyní rozvedených manželů. Zatímco ona, povoláním zdravotní sestra, se lépe adaptuje, on, nespolehlivý a věčně improvizující, marně hledá svůj záchytný bod, dokonce se pokouší vrátit se k bývalé ženě.

    18
  • Revoluční rok 1848
    Revoluční rok 1848 (1949)
    FilmRole: student v hostinci
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    58%
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    19
  • Tatínek na neděli
    Tatínek na neděli (1971)
    Film
    50%
    20
  • 21
  • Karlovarští poníci
    Karlovarští poníci (1971)
    FilmRole: Vondráček
    Desetiletá Angelika tráví prázdniny se svým otcem v Karlových Varech. Otec Bachman je německý průmyslník, který ve Varech absolvuje lázeňskou léčbu. Angelika volný čas, kdy je otec na procedurách, tráví v hotelu pod dohledem laskavé recepční Vlasty. Jednoho dne se dívka seznámí se čtrnáctiletým Kájou. Konečně má nějakou zábavu. Bachman si je vědom, že dceru zanedbává, a když se jí zeptá, co by chtěla, dozví se, že poníka. Navštíví starého cirkusáka Vondráčka, který měl kdysi drezúru poníků, ale ten se nechce posledního koně vzdát. Zajedou i do pražské ZOO, ale ani tam nepochodí.Děti dají do novin inzerát a nakonec uspějí. Děda Hlavatý přivede poníka Bořivoje, který se Angelice na první podled zalíbí. Rodinka odjíždí zpět na neřátelský kapitalistický Západ, ale v přívěsném vozíku s nimi cestuje i Bořivoj.
    Žánry:Rodinný
    40%
    Desetiletá Angelika tráví prázdniny se svým otcem v Karlových Varech. Otec Bachman je německý průmyslník, který ve Varech absolvuje lázeňskou léčbu. Angelika volný čas, kdy je otec na procedurách, tráví v hotelu pod dohledem laskavé recepční Vlasty. Jednoho dne se dívka seznámí se čtrnáctiletým Kájou. Konečně má nějakou zábavu. Bachman si je vědom, že dceru zanedbává, a když se jí zeptá, co by chtěla, dozví se, že poníka. Navštíví starého cirkusáka Vondráčka, který měl kdysi drezúru poníků, ale ten se nechce posledního koně vzdát. Zajedou i do pražské ZOO, ale ani tam nepochodí.Děti dají do novin inzerát a nakonec uspějí. Děda Hlavatý přivede poníka Bořivoje, který se Angelice na první podled zalíbí. Rodinka odjíždí zpět na neřátelský kapitalistický Západ, ale v přívěsném vozíku s nimi cestuje i Bořivoj.
    Žánry:Rodinný
    22