Ilja Racek: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Ilja Racek: Filmy a seriály

  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1968)
    SeriálRole: 8 - role neurčena
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    86%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    1
  • Vrchní, prchni!
    Vrchní, prchni! (1981)
    FilmRole: opilý muž u motorestu
    • Netflix
    • Voyo
    • O2 TV
    • +1
    Knihkupec Dalibor Vrána nemá vůbec lehké žití. Líbí se ženám, a ty se zase líbí jemu, a protože je Dalibor mužem činu, značnou část jeho poctivě nabytého výdělku polknou alimenty. Svou svízelnou finanční situaci se rozhodne vylepšit způsobem zcela originálním. Využije toho, že si jej lidé v restauracích často pletou s číšníkem a začne v restauracích a hospodách inkasovat. Netrvá dlouho a stane se nepolapitelným fantomem pražských (a později i mimopražských) restaurací, postrachem liknavých číšníků. Je stále odvážnější a úspěšně se mu daří před manželkou i okolím maskovat zdroj příjmů tvrzením, že si vydělává v nočních podnicích hrou na housle. V Karlových Varech se mu podaří husarský kousek, když zorganizuje honičku místních číšníků sám na sebe. Jenže jak se říká, tak dlouho se chodí pro vodu, až...
    Žánry:Komedie
    85%
    Knihkupec Dalibor Vrána nemá vůbec lehké žití. Líbí se ženám, a ty se zase líbí jemu, a protože je Dalibor mužem činu, značnou část jeho poctivě nabytého výdělku polknou alimenty. Svou svízelnou finanční situaci se rozhodne vylepšit způsobem zcela originálním. Využije toho, že si jej lidé v restauracích často pletou s číšníkem a začne v restauracích a hospodách inkasovat. Netrvá dlouho a stane se nepolapitelným fantomem pražských (a později i mimopražských) restaurací, postrachem liknavých číšníků. Je stále odvážnější a úspěšně se mu daří před manželkou i okolím maskovat zdroj příjmů tvrzením, že si vydělává v nočních podnicích hrou na housle. V Karlových Varech se mu podaří husarský kousek, když zorganizuje honičku místních číšníků sám na sebe. Jenže jak se říká, tak dlouho se chodí pro vodu, až...
    Žánry:Komedie
    2
  • Dobrodružství kriminalistiky
    Dobrodružství kriminalistiky (1989)
    Seriál
    • iVysílání
    85%
    3
  • Četnické humoresky
    Četnické humoresky (2001)
    Seriál
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. V městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města Pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanizmů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři serie, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvýjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatel usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V meších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marian Labuda. Dále jen v první serii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    82%
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. V městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města Pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanizmů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři serie, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvýjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatel usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V meších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marian Labuda. Dále jen v první serii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    4
  • Kdo chce zabít Jessii?
    Kdo chce zabít Jessii? (1966)
    FilmRole: kolega docentky Beránkové
    • Voyo
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +1
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    79%
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    5
  • Slavné historky zbojnické
    Slavné historky zbojnické (1986)
    Seriál
    • iVysílání
    76%
    6
  • Panoptikum Města pražského
    Panoptikum Města pražského (1988)
    SeriálRole: šéf
    • iVysílání
    Volné pokračování seriálu Hříšní lidé města pražského. Desetidílný seriál kriminálních příběhů spisovatele Jiřího Marka a režiséra Antonína Moskalyka, který volně navazuje na oblíbené Hříšné lidi Města pražského, se vrací na obrazovky. Opět se tedy budeme setkávat s pány detektivy ze "čtyřky", jen pana radu Vacátka nahradil nový policejní rada Korejs (Jiří Adamíra). Jeho muži, pánové Bouše a Brůžek (Josef Vinklář a Josef Bláha), budou s pomocí již penzionovaného detektiva Mrázka (František Filipovský) a snaživého policejního koncipisty dr. Součka (Ondřej Havelka) řešit kriminální případy, které přinesla doba hospodářské krize na přelomu dvacátých a třicátých let minulého století. Jakkoli to byla těžká doba, lidé hřešili stále. Neboť hřešit je tak sladké... S humorem a lidskou shovívavostí se podíváme na příběhy hříšných a nehříšných pražských občanů, nahlédneme s nimi do prostředí, která bychom v našem hlavním městě již těžko hledali, prožijeme situace, které se rovněž nemohou opakovat... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    75%
    Volné pokračování seriálu Hříšní lidé města pražského. Desetidílný seriál kriminálních příběhů spisovatele Jiřího Marka a režiséra Antonína Moskalyka, který volně navazuje na oblíbené Hříšné lidi Města pražského, se vrací na obrazovky. Opět se tedy budeme setkávat s pány detektivy ze "čtyřky", jen pana radu Vacátka nahradil nový policejní rada Korejs (Jiří Adamíra). Jeho muži, pánové Bouše a Brůžek (Josef Vinklář a Josef Bláha), budou s pomocí již penzionovaného detektiva Mrázka (František Filipovský) a snaživého policejního koncipisty dr. Součka (Ondřej Havelka) řešit kriminální případy, které přinesla doba hospodářské krize na přelomu dvacátých a třicátých let minulého století. Jakkoli to byla těžká doba, lidé hřešili stále. Neboť hřešit je tak sladké... S humorem a lidskou shovívavostí se podíváme na příběhy hříšných a nehříšných pražských občanů, nahlédneme s nimi do prostředí, která bychom v našem hlavním městě již těžko hledali, prožijeme situace, které se rovněž nemohou opakovat... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    7
  • Svědek umírajícího času
    Svědek umírajícího času (1990)
    Film
    75%
    8
  • Zlá krev
    Zlá krev (1987)
    Seriál
    Seriál Sňatky z rozumu, natočený v roce 1968 podle prvních dvou dílů románové pentalogie Vladimíra Neffa - Sňatky z rozumu a Císařské fialky, vyvrcholil událostmi kolem slavnostního otevření Národního divadla v roce 1881. Protože vzbudil velký divácký ohlas, o sedmnáct let později vzniklo na základě dalších románů (Zlá krev a Veselá vdova) sedmidílné pokračování. Dějově bezprostředně navazuje rokem 1881 a dále rozvíjí dramatické osudy několika pražských rodin v osmdesátých a devadesátých letech předminulého století. (Zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    72%
    Seriál Sňatky z rozumu, natočený v roce 1968 podle prvních dvou dílů románové pentalogie Vladimíra Neffa - Sňatky z rozumu a Císařské fialky, vyvrcholil událostmi kolem slavnostního otevření Národního divadla v roce 1881. Protože vzbudil velký divácký ohlas, o sedmnáct let později vzniklo na základě dalších románů (Zlá krev a Veselá vdova) sedmidílné pokračování. Dějově bezprostředně navazuje rokem 1881 a dále rozvíjí dramatické osudy několika pražských rodin v osmdesátých a devadesátých letech předminulého století. (Zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    9
  • Stříbrný vítr
    Stříbrný vítr (1954)
    FilmRole: Vika, Janův přítel
    Příběh zachycující psychologii dospívání mladého chlapce koncem minulého století. V malém jihočeském městě, mezí kamarády ze školy a v úzkoprsé společnosti dospělých, prožívá septimán Jan Ratkin zmatky prvních citových záchvěvů a střetává se s nepochopením i zlou vůlí okolního světa, který je tolik odlišný od jeho představ a přání. Citlivý chlapec se bouří proti krutosti a omezenosti dospělých a dává se unášet bohatstvím svých zážitků...
    72%
    Příběh zachycující psychologii dospívání mladého chlapce koncem minulého století. V malém jihočeském městě, mezí kamarády ze školy a v úzkoprsé společnosti dospělých, prožívá septimán Jan Ratkin zmatky prvních citových záchvěvů a střetává se s nepochopením i zlou vůlí okolního světa, který je tolik odlišný od jeho představ a přání. Citlivý chlapec se bouří proti krutosti a omezenosti dospělých a dává se unášet bohatstvím svých zážitků...
    10
  • Laskavý divák promine
    Laskavý divák promine (1994)
    Seriál
    72%
    11
  • Návrat domů
    Návrat domů (1948)
    FilmRole: mladík v Mánesu
    68%
    12
  • Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina
    Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina (1994)
    FilmRole: Kilin

    Malá ruská vesnička Rudá je jednoho červnového dne roku 1941 vyrušena ze svého klidu nouzovým přistáním vojenského letadla. Porouchaný stroj zůstává ve vesnici odstaven a je k němu přidělena hlídka - vojín Ivan Čonkin, prosťáček sloužící u kuchyně, kde jezdí s koňmi. Dny plynou a vypadá to, že na Čonkina a letadlo nahoře zapomněli. Čonkinovi to moc nevadí, velice se sblížil s místní pošťačkou Ňurou a vesnice ho vlastně vzala za svého. Jen předseda kolchozu Golubjev je z jeho přítomnosti nervózní - domnívá se, že Čonkin byl do Rudé vyslán na pozorování, že má zjistit, jaké jsou skutečné poměry v jeho kolchoze. A pak vypukne válka... Komedie, natočená podle světoznámého románu Vladimíra Vojnoviče, byla realizovaná v široké mezinárodní koprodukci. Točilo se v bývalém vojenském prostoru Milovice s ruskými herci, kteří byli posléze nadabováni českými kolegy.

    Žánry:Komedie
    67%

    Malá ruská vesnička Rudá je jednoho červnového dne roku 1941 vyrušena ze svého klidu nouzovým přistáním vojenského letadla. Porouchaný stroj zůstává ve vesnici odstaven a je k němu přidělena hlídka - vojín Ivan Čonkin, prosťáček sloužící u kuchyně, kde jezdí s koňmi. Dny plynou a vypadá to, že na Čonkina a letadlo nahoře zapomněli. Čonkinovi to moc nevadí, velice se sblížil s místní pošťačkou Ňurou a vesnice ho vlastně vzala za svého. Jen předseda kolchozu Golubjev je z jeho přítomnosti nervózní - domnívá se, že Čonkin byl do Rudé vyslán na pozorování, že má zjistit, jaké jsou skutečné poměry v jeho kolchoze. A pak vypukne válka... Komedie, natočená podle světoznámého románu Vladimíra Vojnoviče, byla realizovaná v široké mezinárodní koprodukci. Točilo se v bývalém vojenském prostoru Milovice s ruskými herci, kteří byli posléze nadabováni českými kolegy.

    Žánry:Komedie
    13
  • Touha
    Touha (1958)
    FilmRole: 4. Maminka - František

    Čtyři povídky (O chlapci, který hledal konec světa; Lidé na zemi a hvězdy na nebi; Anděla; Maminka) volně spojuje motiv ubíhajícího času (dětství/zrození, mládí, dospělost, stáří) společně s cyklem střídání ročních období (jaro, léto, podzim, zima). TOUHA stojí na prvopočátku Jasného tzv. Moravské trilogie (vedle tohoto snímku sem patří ještě AŽ PŘIJDE KOCOUR a VŠICHNI DOBŘÍ RODÁCI) a zároveň s ní do českého filmu proniká, v kontextu tvorby padesátých let poměrně ojedinělý, lyrický element. Ze všech čtyř příběhů nejvíce zaujme svým nekonvenčním uchopením tématu kolektivizace především Anděla.

    Žánry:DramaPovídkový
    67%

    Čtyři povídky (O chlapci, který hledal konec světa; Lidé na zemi a hvězdy na nebi; Anděla; Maminka) volně spojuje motiv ubíhajícího času (dětství/zrození, mládí, dospělost, stáří) společně s cyklem střídání ročních období (jaro, léto, podzim, zima). TOUHA stojí na prvopočátku Jasného tzv. Moravské trilogie (vedle tohoto snímku sem patří ještě AŽ PŘIJDE KOCOUR a VŠICHNI DOBŘÍ RODÁCI) a zároveň s ní do českého filmu proniká, v kontextu tvorby padesátých let poměrně ojedinělý, lyrický element. Ze všech čtyř příběhů nejvíce zaujme svým nekonvenčním uchopením tématu kolektivizace především Anděla.

    Žánry:DramaPovídkový
    14
  • Konec velkých prázdnin
    Konec velkých prázdnin (1996)
    Minisérie
    Úspěšný šestidílný seriál vypráví o dvanácti lidech, kteří se vydali na dobrodružnou cestu emigrace s vědomím, že se nikdy nebudou moci vrátit. Přitom narazili na absolutně neznámý svět, ačkoli byl "jen" pár kilometrů vzdálený, který v nich najednou viděl absolutně neznámé lidi. Bylo to, jako by se octli na jiné planetě, kde platily naprosto jiné zákony, a oni byli postaveni před úplně nové problémy. Prožívají při tom osobní tragédie, tragikomedie i dramata. A skoro nikdy jim nebylo veselo, protože na to opravdu neměli čas.
    Žánry:Drama
    64%
    Úspěšný šestidílný seriál vypráví o dvanácti lidech, kteří se vydali na dobrodružnou cestu emigrace s vědomím, že se nikdy nebudou moci vrátit. Přitom narazili na absolutně neznámý svět, ačkoli byl "jen" pár kilometrů vzdálený, který v nich najednou viděl absolutně neznámé lidi. Bylo to, jako by se octli na jiné planetě, kde platily naprosto jiné zákony, a oni byli postaveni před úplně nové problémy. Prožívají při tom osobní tragédie, tragikomedie i dramata. A skoro nikdy jim nebylo veselo, protože na to opravdu neměli čas.
    Žánry:Drama
    15
  • Vražedné pochybnosti
    Vražedné pochybnosti (1979)
    FilmRole: vedoucí hotelu Mach
    • Voyo
    64%
    16
  • Tarzanova smrt
    Tarzanova smrt (1962)
    FilmRole: uvaděč
    64%
    17
  • Malostranské humoresky
    Malostranské humoresky (1995)
    FilmRole: Kryštof
    V hlavní roli absolventského smímku posluchačů FAMU Zdeňka Gawlika, Jana Pechy a Jaromíra Polišenského vystupuje Malá Strana. Mladí režiséři sáhli po stejnojmenné knize spisovatele "nerudovského údobí" Karla Pecky. Úvodní povídka Buldoček režiséra Zdeňka Gawlika vyznívá ze zbývajících snad nejslaběji. V druhé povídce Poslední štístko pana Žorže volil Jan Pecha tóny o poznání temnější. Depresivní "humoreska" o tragickém konci architekta ( Karel Heřmánek ), jehož poklidný život mezi hospodou a četnými milenkami rozvrátí nenápadně mokvající skvrna na stropě jeho "staromládeneckého" bytu, je postavena na absurditě osudu. Právě osud nakonec rozřeší Žoržovo dilema, zda se vystěhovat do ciziny, nebo zda zůstat na Malé Straně. V poslední povídce Garden-party s vernisáží Jaromíra Polišenského se objevil Josef Kemr ve svém posledním vystoupení před kamerou v roli spisovatele-disidenta, Arnošt Goldflam coby docent filozofie, Petr Nárožný, Ilja Racek a další. Příběh o vernisáži obrazů podobající se svou gurmánskou poživačností Menzelovým adaptacím Hrabala, se odehrává na jedné z malostranských zahrad, odkud je dobře zřetelné velkoměstské panorama.
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    V hlavní roli absolventského smímku posluchačů FAMU Zdeňka Gawlika, Jana Pechy a Jaromíra Polišenského vystupuje Malá Strana. Mladí režiséři sáhli po stejnojmenné knize spisovatele "nerudovského údobí" Karla Pecky. Úvodní povídka Buldoček režiséra Zdeňka Gawlika vyznívá ze zbývajících snad nejslaběji. V druhé povídce Poslední štístko pana Žorže volil Jan Pecha tóny o poznání temnější. Depresivní "humoreska" o tragickém konci architekta ( Karel Heřmánek ), jehož poklidný život mezi hospodou a četnými milenkami rozvrátí nenápadně mokvající skvrna na stropě jeho "staromládeneckého" bytu, je postavena na absurditě osudu. Právě osud nakonec rozřeší Žoržovo dilema, zda se vystěhovat do ciziny, nebo zda zůstat na Malé Straně. V poslední povídce Garden-party s vernisáží Jaromíra Polišenského se objevil Josef Kemr ve svém posledním vystoupení před kamerou v roli spisovatele-disidenta, Arnošt Goldflam coby docent filozofie, Petr Nárožný, Ilja Racek a další. Příběh o vernisáži obrazů podobající se svou gurmánskou poživačností Menzelovým adaptacím Hrabala, se odehrává na jedné z malostranských zahrad, odkud je dobře zřetelné velkoměstské panorama.
    Žánry:DramaKomedie
    18
  • Schůzka se stíny
    Schůzka se stíny (1982)
    FilmRole: dr. Molán
    Dva lidé poznamenaní válečnou minulostí se po letech znovu setkají při archeologických výzkumech. Zejména zamlklý, nepřístupný muž se však zdráhá komukoli přiznat své trýznivé zážitky z nacistického koncentračního tábora, kde se stal objektem hrůzných lékařských pokusů. Režisér Jiří Svoboda se ve svých filmech vždy snažil o expresivní vypravěčství, ale tentokrát upadl až do osidel manýrismu, snahy za každou cenu překvapovat nezvyklými výrazovými prostředky. Bohužel jejich samoúčelnost notně oslabuje zamýšlené vyznění.
    Žánry:Drama
    63%
    Dva lidé poznamenaní válečnou minulostí se po letech znovu setkají při archeologických výzkumech. Zejména zamlklý, nepřístupný muž se však zdráhá komukoli přiznat své trýznivé zážitky z nacistického koncentračního tábora, kde se stal objektem hrůzných lékařských pokusů. Režisér Jiří Svoboda se ve svých filmech vždy snažil o expresivní vypravěčství, ale tentokrát upadl až do osidel manýrismu, snahy za každou cenu překvapovat nezvyklými výrazovými prostředky. Bohužel jejich samoúčelnost notně oslabuje zamýšlené vyznění.
    Žánry:Drama
    19
  • Radikální řez
    Radikální řez (1983)
    FilmRole: Ruml
    • Voyo
    Poniceny obraz nahe divky je vyznamnou stopou pri vysetrovani vrazdy v chatrajuci romske ctvrti. V romske ctvrti okresneho mesta je nalezeno telo zavrazdeneho syna mestskho architekta , o nemz je znamo ze se zasazuje o asanaci prave tohoto zchatralneho arealu. Mlady vysetrovatel se pri patrani seznamy s krasnou romkou a jejim prostrednictvim i s uzavrzenou komunitou , ktera se ridi vlasnimi pravidly. Tim mrtvym ,nalezenym v ruine stareho domu je Tomas Ruml, syn vlivneho atchitekta , ktery chce zbourat zaslou romsku ctvrt a na jejim miste postavit moderni sidliste . A protoze se romove bouri , nechteji se stehovat a ustupovat stavebnim pracim , nabizi se jako motiv pomsta. To je take smer, kterim se kriminaliste nejprve pusti , protoze take druhy architektuv syn zmizel a podle nekterych je jen otaskou casu ,nez se najde jeho telo . Pri patrani se vsak mlady kriminalista Weiner seznami s romskou divkou Nahou a tedy zachyti dalsi stopu . kdyz se po ni vypravi , zisti, ze situace kolem zabiteho architektova syna vubec nebude tak jednoducha . Vyjde totis najevo , ze Tom zdaleka nebyl jen nevinnym malirem a synem hlavniho architekta . Mel toho na sviedomi mnohem vic a jeho charakter take nepatril mezi ty rovne. Vydiral svou nevlastni matku , protoze sse dozvedel o jejim pomeru s muzikantem Pockertem , spolecne s kamarady znasilni Nahu a cizi mu nebyla ani kradez . Weiner s pomoci romskeho kolegy takace pomalu pronika pod povrch romske komunity, orientuje se v situaci , aby nakonec ziskal rozhodujici informaci o vrahovi , jehoz druhov obeti se stane prave Naha,z te nejmene ocekavane strany , od vlivneho romskeho barona ,pana Tancose . Na jeho radu se Winer zameri na pripad ze zcela odlisneho uhlu a zanedlouho je pripad vyresen.
    Žánry:Krimi
    62%
    Poniceny obraz nahe divky je vyznamnou stopou pri vysetrovani vrazdy v chatrajuci romske ctvrti. V romske ctvrti okresneho mesta je nalezeno telo zavrazdeneho syna mestskho architekta , o nemz je znamo ze se zasazuje o asanaci prave tohoto zchatralneho arealu. Mlady vysetrovatel se pri patrani seznamy s krasnou romkou a jejim prostrednictvim i s uzavrzenou komunitou , ktera se ridi vlasnimi pravidly. Tim mrtvym ,nalezenym v ruine stareho domu je Tomas Ruml, syn vlivneho atchitekta , ktery chce zbourat zaslou romsku ctvrt a na jejim miste postavit moderni sidliste . A protoze se romove bouri , nechteji se stehovat a ustupovat stavebnim pracim , nabizi se jako motiv pomsta. To je take smer, kterim se kriminaliste nejprve pusti , protoze take druhy architektuv syn zmizel a podle nekterych je jen otaskou casu ,nez se najde jeho telo . Pri patrani se vsak mlady kriminalista Weiner seznami s romskou divkou Nahou a tedy zachyti dalsi stopu . kdyz se po ni vypravi , zisti, ze situace kolem zabiteho architektova syna vubec nebude tak jednoducha . Vyjde totis najevo , ze Tom zdaleka nebyl jen nevinnym malirem a synem hlavniho architekta . Mel toho na sviedomi mnohem vic a jeho charakter take nepatril mezi ty rovne. Vydiral svou nevlastni matku , protoze sse dozvedel o jejim pomeru s muzikantem Pockertem , spolecne s kamarady znasilni Nahu a cizi mu nebyla ani kradez . Weiner s pomoci romskeho kolegy takace pomalu pronika pod povrch romske komunity, orientuje se v situaci , aby nakonec ziskal rozhodujici informaci o vrahovi , jehoz druhov obeti se stane prave Naha,z te nejmene ocekavane strany , od vlivneho romskeho barona ,pana Tancose . Na jeho radu se Winer zameri na pripad ze zcela odlisneho uhlu a zanedlouho je pripad vyresen.
    Žánry:Krimi
    20
  • Marie
    Marie (1964)
    FilmRole: Jaroslav
    62%
    21
  • Strážce duší
    Strážce duší (2005)
    Seriál
    • iVysílání
    61%
    22
  • Upír z Feratu
    Upír z Feratu (1982)
    FilmRole: lékař z pitevny
    • Voyo
    • KVIFF TV
    Mimořádně kvalitní vůz je droga. Kdo do něj usedne, propadne mu. Jenže auto jezdí na neobvyklé palivo - lidskou krev. Film na motiva povídky Josefa Nesvadby režíroval Juraj Herz ( sám si i zahrál postavu upíra), který pomýšlel na natočení tohoto sci-fi hororu už od roku 1975. O čtyři roky později vznikl scénář, na němž se podílel s Janem Fleischerem. Hudbu složil Petr Hapka, kostýmy, titulky a design jsou dílem Theodora Pištěka. Ten navrhl i závodní vůz, který postavila automobilka v Mladé Boleslavi.
    Režie:Juraj Herz
    61%
    Mimořádně kvalitní vůz je droga. Kdo do něj usedne, propadne mu. Jenže auto jezdí na neobvyklé palivo - lidskou krev. Film na motiva povídky Josefa Nesvadby režíroval Juraj Herz ( sám si i zahrál postavu upíra), který pomýšlel na natočení tohoto sci-fi hororu už od roku 1975. O čtyři roky později vznikl scénář, na němž se podílel s Janem Fleischerem. Hudbu složil Petr Hapka, kostýmy, titulky a design jsou dílem Theodora Pištěka. Ten navrhl i závodní vůz, který postavila automobilka v Mladé Boleslavi.
    Režie:Juraj Herz
    23
  • Pět hříšníků
    Pět hříšníků (1964)
    FilmRole: Dlouhán
    60%
    24
  • Tajemství velikého vypravěče
    Tajemství velikého vypravěče (1971)
    FilmRole: Commentary (voice)
    59%
    25
  • Rozpaky kuchaře Svatopluka
    Rozpaky kuchaře Svatopluka (1985)
    SeriálRole: šéf dietní kuchyně Livora
    Třináctidílný seriál založený na motivy Kinoautomatu (1966), v jehož jednotlivých příbězích rozhodovali o pokračování diváci. Skládal se z vlastního příběhu, natočeného ve spolupráci s Krátkým filmem, a ze záznamu živých studiových vstupů z Kavčích hor. V nich herecký protagonista Josef Dvořák vystupoval v civilu a moderujoval divácké hlasování o pokračování děje. Do živých vstupů patřily i prostřihy do pražského centrálního energetického dispečinku a prostřihy na večerní pražské sídliště, odkud diváci hlasovali pomocí zapínání a vypínání světel v domácnosti. Fabulační kostrou seriálu je profesionální i osobní kariéra Svatopluka Kuřátka od kuchaře v malém horském hotýlku až k šéfování kuchyně ve velkém pražském Interhotelu.
    59%
    Třináctidílný seriál založený na motivy Kinoautomatu (1966), v jehož jednotlivých příbězích rozhodovali o pokračování diváci. Skládal se z vlastního příběhu, natočeného ve spolupráci s Krátkým filmem, a ze záznamu živých studiových vstupů z Kavčích hor. V nich herecký protagonista Josef Dvořák vystupoval v civilu a moderujoval divácké hlasování o pokračování děje. Do živých vstupů patřily i prostřihy do pražského centrálního energetického dispečinku a prostřihy na večerní pražské sídliště, odkud diváci hlasovali pomocí zapínání a vypínání světel v domácnosti. Fabulační kostrou seriálu je profesionální i osobní kariéra Svatopluka Kuřátka od kuchaře v malém horském hotýlku až k šéfování kuchyně ve velkém pražském Interhotelu.
    26
  • Lovec senzací
    Lovec senzací (1988)
    FilmRole: Pacovský
    59%
    27
  • Útěky domů
    Útěky domů (1980)
    FilmRole: herec
    • Voyo
    Módní návrhářce Marii se blíží čtyřicítka, je sice úspěšná ve své práci, ale nemá čas na nic jiného. Její mladší manžel Michal se více stará o jejich 12-ti letého syna Honzu. Během jedné noční hádky mezi rodiči se Honza dovídá, že byl jako kojenec adoptován. Rodiče neví, že jejich rozhovor uslyšel. Od této chvíle si přestává rozumět i s otcem a rozhodne se najít si své pravé rodiče, najít svůj domov, o kterém si myslí, že ho nemá. Když má Honza po úspěšném pátrání možnost zjistit svou pravou totožnost, najednou zaváhá a pochopí, že pravými rodiči nejsou ti, kteří jej přivedli na svět, ale Marie s Michalem, kteří jej vychovali.
    58%
    Módní návrhářce Marii se blíží čtyřicítka, je sice úspěšná ve své práci, ale nemá čas na nic jiného. Její mladší manžel Michal se více stará o jejich 12-ti letého syna Honzu. Během jedné noční hádky mezi rodiči se Honza dovídá, že byl jako kojenec adoptován. Rodiče neví, že jejich rozhovor uslyšel. Od této chvíle si přestává rozumět i s otcem a rozhodne se najít si své pravé rodiče, najít svůj domov, o kterém si myslí, že ho nemá. Když má Honza po úspěšném pátrání možnost zjistit svou pravou totožnost, najednou zaváhá a pochopí, že pravými rodiči nejsou ti, kteří jej přivedli na svět, ale Marie s Michalem, kteří jej vychovali.
    28
  • Pytláci
    Pytláci (1981)
    FilmRole: kůžkář

    Emigrantům se v cizině málokdy daří dobře, a proto se často vracívají do vlasti. Aspoň to tvrdí film Pytláci. Jenže dlouhé roky odloučení i odlišné zkušenosti zaviňují odcizení, navrátilci si přestávají rozumět i se svými nejbližšími. Přesně to postihne hlavního hrdinu, jenž nedokáže porozumět změnám, kterými prošla česká vesnice. Ani se synem, ani s manželkou nenalezne společnou řeč. Přestože režisér Hynek Bočan vsadil na expresivní zobrazení, základním problémem příběhu zůstává jeho neživotnost. (oficiální text distributora)

    58%

    Emigrantům se v cizině málokdy daří dobře, a proto se často vracívají do vlasti. Aspoň to tvrdí film Pytláci. Jenže dlouhé roky odloučení i odlišné zkušenosti zaviňují odcizení, navrátilci si přestávají rozumět i se svými nejbližšími. Přesně to postihne hlavního hrdinu, jenž nedokáže porozumět změnám, kterými prošla česká vesnice. Ani se synem, ani s manželkou nenalezne společnou řeč. Přestože režisér Hynek Bočan vsadil na expresivní zobrazení, základním problémem příběhu zůstává jeho neživotnost. (oficiální text distributora)

    29
  • Arabela se vrací
    Arabela se vrací (1993)
    Seriál
    Arabela pokračuje dalšími šestadvaceti příběhy, jimiž autoři Miloš Macourek a Václav Vorlíček volně navázali na díly předchozí. Než se podařilo pokračování úspěšného seriálu napsat a natočit, uběhla řada let. Někteří herci z první série se už, bohužel, natáčení nedožili: Vladimír Menšík, Václav Lohniský, Petr Svojtka či Jiří Hrzán. Přesto se ale s většinou herců, které si diváci oblíbili, zase setkají. Se Stellou Zázvorkovou, Vlastimilem Brodským, Ivou Janžurovou, Janou Brejchovou, Vladimírem Dlouhým a přibudou k nim desítky představitelů nových rolí. Například Marian Labuda, Petr Nárožný a Pavel Zedníček. V titulní roli Arabely vystřídala slovenskou herečku Janu Nagyovou neméně půvabná Mirka Šafránková. Od chvíle, kdy naposledy zazvonil kouzelný zvoneček, se udála spousta věcí. Arabela a Petr jsou spolu 10 let a marně čekají na dítě . Z Honzíka a Mařenky se stali vysokoškoláci, studují folkloristiku, tedy pohádky. Říše pohádek je vážně ohrožena, ze země obrů je pro své vegetariánství vyhnán obr Balibul a usadí se poblíž království, aby se naučil jíst lidi. Každý den žádá novou oběť. Bystrozraký uteče z vězení, aby se nestal jeho obětí a zmocní se kouzelného pláště. Letí do světa lidí.
    Žánry:KomediePohádka
    57%
    Arabela pokračuje dalšími šestadvaceti příběhy, jimiž autoři Miloš Macourek a Václav Vorlíček volně navázali na díly předchozí. Než se podařilo pokračování úspěšného seriálu napsat a natočit, uběhla řada let. Někteří herci z první série se už, bohužel, natáčení nedožili: Vladimír Menšík, Václav Lohniský, Petr Svojtka či Jiří Hrzán. Přesto se ale s většinou herců, které si diváci oblíbili, zase setkají. Se Stellou Zázvorkovou, Vlastimilem Brodským, Ivou Janžurovou, Janou Brejchovou, Vladimírem Dlouhým a přibudou k nim desítky představitelů nových rolí. Například Marian Labuda, Petr Nárožný a Pavel Zedníček. V titulní roli Arabely vystřídala slovenskou herečku Janu Nagyovou neméně půvabná Mirka Šafránková. Od chvíle, kdy naposledy zazvonil kouzelný zvoneček, se udála spousta věcí. Arabela a Petr jsou spolu 10 let a marně čekají na dítě . Z Honzíka a Mařenky se stali vysokoškoláci, studují folkloristiku, tedy pohádky. Říše pohádek je vážně ohrožena, ze země obrů je pro své vegetariánství vyhnán obr Balibul a usadí se poblíž království, aby se naučil jíst lidi. Každý den žádá novou oběť. Bystrozraký uteče z vězení, aby se nestal jeho obětí a zmocní se kouzelného pláště. Letí do světa lidí.
    Žánry:KomediePohádka
    30
  • Ve znamení Merkura
    Ve znamení Merkura (1979)
    Seriál
    56%
    31
  • Kronika žhavého léta
    Kronika žhavého léta (1973)
    FilmRole: dr. Markov

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    55%

    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitopu epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy ( s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných ideí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.

    32
  • Vrak
    Vrak (1983)
    FilmRole: Neuerburg
    55%
    33
  • Člověk v zoo
    Člověk v zoo (2001)
    FilmRole: Stanislav
    Balkán - současnost. Město ničené občanskou válkou. Osamocený Ludovic /Sam Neill/ uzavřen doma, sleduje svým poetickým vnímáním zkázu toho, co bylo kdysi jeho domovem. Nemůže se pohybovat po městě, může jen psát. Když se dostaví ranní rozbřesk, palba utichne. Ludovic jde obvyklou cestou do práce - místní zoo, kde pracuje jako ošetřovatel. U brány narazí na prchající zaměstnance, rozhodne se však, že zůstane. Spolu s veterinářem chtějí chránit zvířata. Během pár dní se veterinář stane další obětí. Ludovic zůstává sám se zvířaty a s obavou, že i on bude na řadě. Jeho samotu přeruší příchod vyčerpaného desetiletého chlapce Zioiga, který zázrakem unikl smrti. Ludovic nechce mít nic společného s klukem, který mu nepřináší nic než starosti, ale nechce ho vyhodit. Ten však dokonce přivádí do úkrytu i svoji matku /Gina McKee/, která utekla z koncentračního tábora. Boje nepřestávají a Ludovic nakonec pak souhlasí, aby Aknica a její syn Zioig s ním v zoo zůstali. V těžké době nakonec objevují sami sebe, svá tajemství a naději, že jednou naleznou mír, odpuštění a lásku.
    Žánry:Drama
    55%
    Balkán - současnost. Město ničené občanskou válkou. Osamocený Ludovic /Sam Neill/ uzavřen doma, sleduje svým poetickým vnímáním zkázu toho, co bylo kdysi jeho domovem. Nemůže se pohybovat po městě, může jen psát. Když se dostaví ranní rozbřesk, palba utichne. Ludovic jde obvyklou cestou do práce - místní zoo, kde pracuje jako ošetřovatel. U brány narazí na prchající zaměstnance, rozhodne se však, že zůstane. Spolu s veterinářem chtějí chránit zvířata. Během pár dní se veterinář stane další obětí. Ludovic zůstává sám se zvířaty a s obavou, že i on bude na řadě. Jeho samotu přeruší příchod vyčerpaného desetiletého chlapce Zioiga, který zázrakem unikl smrti. Ludovic nechce mít nic společného s klukem, který mu nepřináší nic než starosti, ale nechce ho vyhodit. Ten však dokonce přivádí do úkrytu i svoji matku /Gina McKee/, která utekla z koncentračního tábora. Boje nepřestávají a Ludovic nakonec pak souhlasí, aby Aknica a její syn Zioig s ním v zoo zůstali. V těžké době nakonec objevují sami sebe, svá tajemství a naději, že jednou naleznou mír, odpuštění a lásku.
    Žánry:Drama
    34
  • Křižovatky
    Křižovatky (1959)
    Film
    53%
    35
  • Hadac od Saidovy zahrady
    Hadac od Saidovy zahrady (1980)
    Film
    53%
    36
  • Láska s vůní pryskyřice
    Láska s vůní pryskyřice (1984)
    FilmRole: Karel

    Ani oslava činorodé práce nemusí působit přesvědčivě, když schází věrohodnost příběhu i jeho zpracování. Stárnoucí lesní dělník se jen těžko smiřuje s vědomím, že síly mu ubývají, že práce, která mu vyplňovala celý život, jej zmáhá. Samotářský a v lecčems svérázný hlavní hrdina žije v osamělé chalupě, společnost mu dělá jen jeho vnučka. Příkladnost zastávaných postojů, která se táhne za těžkopádným mudrlantstvím, stěží zjedná životnost.

    52%

    Ani oslava činorodé práce nemusí působit přesvědčivě, když schází věrohodnost příběhu i jeho zpracování. Stárnoucí lesní dělník se jen těžko smiřuje s vědomím, že síly mu ubývají, že práce, která mu vyplňovala celý život, jej zmáhá. Samotářský a v lecčems svérázný hlavní hrdina žije v osamělé chalupě, společnost mu dělá jen jeho vnučka. Příkladnost zastávaných postojů, která se táhne za těžkopádným mudrlantstvím, stěží zjedná životnost.

    37
  • Náves
    Náves (2006)
    Seriál
    • iVysílání
    „Správná náves má mít hospodu a kostel, taky obecní úřad, možná pár chalup a uprostřed toho všeho malý rybníček, aby byla radost očima spočinout.“ Právě taková je Líšná nedaleko Žebráku představující seriálovou vesničku Javorovou, kde žijí noví hrdinové seriálových poutavých příběhů, kteří budou dalšími kamínky pestré mozaiky pozoruhodných lidských osudů s mnoha variacemi složitosti mezilidských vztahů. Seriál volně navazuje na Náměstíčko z roku 2004.
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    51%
    „Správná náves má mít hospodu a kostel, taky obecní úřad, možná pár chalup a uprostřed toho všeho malý rybníček, aby byla radost očima spočinout.“ Právě taková je Líšná nedaleko Žebráku představující seriálovou vesničku Javorovou, kde žijí noví hrdinové seriálových poutavých příběhů, kteří budou dalšími kamínky pestré mozaiky pozoruhodných lidských osudů s mnoha variacemi složitosti mezilidských vztahů. Seriál volně navazuje na Náměstíčko z roku 2004.
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    38
  • 39
  • Stříbrný a Ryšavec
    Stříbrný a Ryšavec (1998)
    FilmRole: Stříbrňák

    Uprostřed pastviny je starý dub prorostlý pláňkou. Jablkový dub, tak mu říká Bětka, co pase ovce. Je to její nejmilejší místo. Jakoby se na ni z koruny stromu dívala její maminka, která tolik chybí tátovi i jí. A právě tady se Bětka potká s mladým knížetem, pro něhož je válečná sláva nejdůležitější věcí na světě. Ačkoliv se mu pastýřka líbí, pošle jejího otce pro reptání a nechuť k nesmyslným vojenským výbojům do vězení. A prý jej pustí, až jeho, knížete, dokáže někdo porazit. Zoufalá Bětka hledá útěchu u jablkového dubu a tam najednou dostane nejen zázračné pohlazení, ale i radu. Pomůže jí ten, kdo má hlavu ohnivou jako podzimkový strom, půl zlatou a půl šarlatovou... (oficiální text České televize)

    Pohádku básníka Karla Šiktance byla uvedena ČT k autorovým 80. narozeninám.

    Žánry:Pohádka
    49%

    Uprostřed pastviny je starý dub prorostlý pláňkou. Jablkový dub, tak mu říká Bětka, co pase ovce. Je to její nejmilejší místo. Jakoby se na ni z koruny stromu dívala její maminka, která tolik chybí tátovi i jí. A právě tady se Bětka potká s mladým knížetem, pro něhož je válečná sláva nejdůležitější věcí na světě. Ačkoliv se mu pastýřka líbí, pošle jejího otce pro reptání a nechuť k nesmyslným vojenským výbojům do vězení. A prý jej pustí, až jeho, knížete, dokáže někdo porazit. Zoufalá Bětka hledá útěchu u jablkového dubu a tam najednou dostane nejen zázračné pohlazení, ale i radu. Pomůže jí ten, kdo má hlavu ohnivou jako podzimkový strom, půl zlatou a půl šarlatovou... (oficiální text České televize)

    Pohádku básníka Karla Šiktance byla uvedena ČT k autorovým 80. narozeninám.

    Žánry:Pohádka
    40
  • Sanitka 2
    Sanitka 2 (2013)
    Seriál
    • Voyo
    • iVysílání
    Pokračování legendárního seriálu z 80. let minulého století. Zažijeme setkání s původními postavami, nyní již o něco staršími, i s postavami úplně novými, které se připojují k třináctidílnému televiznímu románu o záchranné službě těchto dní. Je to stejný úkol jako před lety, ale přesto se v mnohém změnil, stejně jako se změnila doba i lidé, kteří v ní žijí.
    Žánry:Drama
    48%
    Pokračování legendárního seriálu z 80. let minulého století. Zažijeme setkání s původními postavami, nyní již o něco staršími, i s postavami úplně novými, které se připojují k třináctidílnému televiznímu románu o záchranné službě těchto dní. Je to stejný úkol jako před lety, ale přesto se v mnohém změnil, stejně jako se změnila doba i lidé, kteří v ní žijí.
    Žánry:Drama
    41
  • V bludisku pamäti
    V bludisku pamäti (1984)
    FilmRole: dr. Paulen
    45%
    42
  • Reportáž psaná na oprátce
    Reportáž psaná na oprátce (1961)
    FilmRole: Julius Fučík
    42%
    43
  • Transit Carlsbad
    Transit Carlsbad (1966)
    Film

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    41%

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    44
  • Jedlíci aneb Sto kilo lásky
    Jedlíci aneb Sto kilo lásky (2013)
    FilmRole: Veroničin otec
    • Voyo
    Do právě otevřeného „hubnoucího“ sanatoria se sjíždějí pacienti s cílem zhubnout. A i když každý z nich k tomu má jiný důvod, všichni tu teď pod dohledem asketického primáře podstupují nejroztodivnější procedury a cvičení, to vše navíc bez jídla, alkoholu a sexu. Tím se pro většinu z nich pobyt v sanatoriu stává noční můrou.  Hrdinové Jedlíků jsou romantičtí i pošetilí, vtipní i dojemní, žádný z nich nepostrádá smysl humor. Všichni jsou vedeni láskou – k lidem, věcem, práci, a samozřejmě k jídlu – a každý z nich ji také nakonec najde. Jak už to prostě v dobrých filmech bývá. (oficiální text distributora)
    24%
    Do právě otevřeného „hubnoucího“ sanatoria se sjíždějí pacienti s cílem zhubnout. A i když každý z nich k tomu má jiný důvod, všichni tu teď pod dohledem asketického primáře podstupují nejroztodivnější procedury a cvičení, to vše navíc bez jídla, alkoholu a sexu. Tím se pro většinu z nich pobyt v sanatoriu stává noční můrou.  Hrdinové Jedlíků jsou romantičtí i pošetilí, vtipní i dojemní, žádný z nich nepostrádá smysl humor. Všichni jsou vedeni láskou – k lidem, věcem, práci, a samozřejmě k jídlu – a každý z nich ji také nakonec najde. Jak už to prostě v dobrých filmech bývá. (oficiální text distributora)
    45