Vladimír Pucholt: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

Vladimír Pucholt: Filmy a seriály

  • Černý Petr
    Černý Petr (1964)
    FilmRole: zednický učeň Čenda Semerád
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +2
    Hrdinou filmu je 16-letý Petr Vaněk, který nastupuje jako učeň do potravinářské samoobsluhy. Na příkaz vedoucího má dohlížet na to, aby se v obchodě nekradlo. Doma ho otec neustále poučuje o tom jak se má chovat. Na plovárně se seznamuje se dvěma zednickými učni a najde si tu také svou první lásku. Čeká jej však mnoho problémů, které musí sám vyřešit. Scénář je tvořen mozaikou situací a rozhovorů, kterými prochází hlavní hrdina. Režisér se snažil o zachycení pocitů mládeže a jejich vztahů ke svému okolí. Záběry se vyznačují dokumentaristickým stylem, dialogy připomínají záznamy autentických rozhovorů.
    Žánry:DramaKomedie
    81%
    Hrdinou filmu je 16-letý Petr Vaněk, který nastupuje jako učeň do potravinářské samoobsluhy. Na příkaz vedoucího má dohlížet na to, aby se v obchodě nekradlo. Doma ho otec neustále poučuje o tom jak se má chovat. Na plovárně se seznamuje se dvěma zednickými učni a najde si tu také svou první lásku. Čeká jej však mnoho problémů, které musí sám vyřešit. Scénář je tvořen mozaikou situací a rozhovorů, kterými prochází hlavní hrdina. Režisér se snažil o zachycení pocitů mládeže a jejich vztahů ke svému okolí. Záběry se vyznačují dokumentaristickým stylem, dialogy připomínají záznamy autentických rozhovorů.
    Žánry:DramaKomedie
    1
  • Lásky jedné plavovlásky
    Lásky jedné plavovlásky (1965)
    FilmRole: Milda
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +4
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    81%
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    2
  • Svatba jako řemen
    Svatba jako řemen (1967)
    FilmRole: rotný VB Stoklasa
    • VOYO
    Jednoho večera se tu před nádražím objeví stará pragovka se dvěma značně podroušenými muži. U pokladny jeden z nich obtěžuje mladou prodavačku Haničku, které se ujme starší muž, velevážený tajemník, a nepokrytě se jí pokouší "sbalit". To si samozřejmě podnapilý mladík nenechá líbit a tak společně s přihlížejícím frajírkem dívku tajemníkovi přeberou. Posadí ji do auta a odjedou. Druhý den dívka nahlásí na VB, že byla znásilněna třemi neznámými muži. Vyšetřování případu se ujímá starší uvážlivý policista se svým mladým horkokrevným a mírně ztřeštěným kolegou. Jak se brzy ukáže, jeden z trojice mužů se právě žení a obvinění veselku značně zkomplikuje. Protože to s tím znásilněním ovšem není tak jednoznačné, nezbývá než přesvědčit Haničku, aby jej vzala zpět.
    Žánry:Komedie
    81%
    Jednoho večera se tu před nádražím objeví stará pragovka se dvěma značně podroušenými muži. U pokladny jeden z nich obtěžuje mladou prodavačku Haničku, které se ujme starší muž, velevážený tajemník, a nepokrytě se jí pokouší "sbalit". To si samozřejmě podnapilý mladík nenechá líbit a tak společně s přihlížejícím frajírkem dívku tajemníkovi přeberou. Posadí ji do auta a odjedou. Druhý den dívka nahlásí na VB, že byla znásilněna třemi neznámými muži. Vyšetřování případu se ujímá starší uvážlivý policista se svým mladým horkokrevným a mírně ztřeštěným kolegou. Jak se brzy ukáže, jeden z trojice mužů se právě žení a obvinění veselku značně zkomplikuje. Protože to s tím znásilněním ovšem není tak jednoznačné, nezbývá než přesvědčit Haničku, aby jej vzala zpět.
    Žánry:Komedie
    3
  • Starci na chmelu
    Starci na chmelu (1964)
    FilmRole: Filip
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Nejslavnější a dosud nepřekonaný český filmový muzikál z prostředí chmelové brigády, od jehož prvního uvedení uběhlo více než padesát let, sleduje příběh první lásky, jež se střetává s nepochopením spolužáků i vychovatelů. Uvolněná atmosféra poloviny šedesátých let umožnila tvůrcům vyvážit vážnější témata morálky a generačního konfliktu satirickým podtextem. Dějovou linii, proloženou tanečními čísly a písněmi, z nichž se mnohé zapsaly do zlatého fondu české populární hudby, rámuje v roli symbolických průvodců trojice kytaristů s ústřední melodií Milenci v texaskách. V domácím kontextu žánrově novátorský snímek, natočený v duchu světových muzikálových předloh, slavil velkolepý úspěch už v době svého uvedení, kdy jej po premiéře v létě 1964 v kinech vidělo na tři miliony diváků. Na širokoúhlém anamorfotickém formátu se čtyřkanálovým magnetickým záznamem zvuku zvláště vynikla taneční čísla v choreografii Josefa Koníčka. Ocenění na domácích soutěžích a festivalech získal nejen režisér Ladislav Rychman a scenárista Vratislav Blažek, ale také autoři hudby (Jiří Bažant, Jiří Malásek a Vratislav Blažek) za funkční využití písní ve filmu. (NFA)
    79%
    Nejslavnější a dosud nepřekonaný český filmový muzikál z prostředí chmelové brigády, od jehož prvního uvedení uběhlo více než padesát let, sleduje příběh první lásky, jež se střetává s nepochopením spolužáků i vychovatelů. Uvolněná atmosféra poloviny šedesátých let umožnila tvůrcům vyvážit vážnější témata morálky a generačního konfliktu satirickým podtextem. Dějovou linii, proloženou tanečními čísly a písněmi, z nichž se mnohé zapsaly do zlatého fondu české populární hudby, rámuje v roli symbolických průvodců trojice kytaristů s ústřední melodií Milenci v texaskách. V domácím kontextu žánrově novátorský snímek, natočený v duchu světových muzikálových předloh, slavil velkolepý úspěch už v době svého uvedení, kdy jej po premiéře v létě 1964 v kinech vidělo na tři miliony diváků. Na širokoúhlém anamorfotickém formátu se čtyřkanálovým magnetickým záznamem zvuku zvláště vynikla taneční čísla v choreografii Josefa Koníčka. Ocenění na domácích soutěžích a festivalech získal nejen režisér Ladislav Rychman a scenárista Vratislav Blažek, ale také autoři hudby (Jiří Bažant, Jiří Malásek a Vratislav Blažek) za funkční využití písní ve filmu. (NFA)
    4
  • O věcech nadpřirozených
    O věcech nadpřirozených (1958)
    FilmRole: 1. Glorie - kominický učeň
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    74%
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    5
  • Vzorný kinematograf Haška Jaroslava
    Vzorný kinematograf Haška Jaroslava (1955)
    FilmRole: žák Chocholka
    Povídky Jaroslava Haška tvořily spolehlivou zásobárnu námětů, do níž i v 50. letech filmaři rádi sahali. Ve čtyřech inscenačně zveličených příbězích, zarámovaných projekcí pouťového biografu, si Oldřich Lipský liboval v secesních kostýmech a neškodné satiře na pokrytectví mezi "lepšími" lidmi. Pozdější hvězdu Formanových filmů Vladimíra Pucholta tu zastihneme jako odmlouvajícího žáka, jenž odmítá opustit školní záchodek. Jako komentátora rozpoznáme Jana Wericha.
    70%
    Povídky Jaroslava Haška tvořily spolehlivou zásobárnu námětů, do níž i v 50. letech filmaři rádi sahali. Ve čtyřech inscenačně zveličených příbězích, zarámovaných projekcí pouťového biografu, si Oldřich Lipský liboval v secesních kostýmech a neškodné satiře na pokrytectví mezi "lepšími" lidmi. Pozdější hvězdu Formanových filmů Vladimíra Pucholta tu zastihneme jako odmlouvajícího žáka, jenž odmítá opustit školní záchodek. Jako komentátora rozpoznáme Jana Wericha.
    6
  • První den mého syna
    První den mého syna (1964)
    FilmRole: "Žluťásek"
    Třicetiletý dělník Oldřich Olejník obráží hospody a vinárny, neboť zapíjí narození svého syna. Není tedy divu, že skončí na záchytce. Takto se seznámí se sedmnáctiletým výrostkem Jirkou Koubou. Problémový mladík, který kvůli barvě svého oblíbeného trička dostal přezdívku Žluťásek, po četných konfliktech opustil zaměstnání. Jeho otec zmizel neznámo kam a matka se s tím nedokázala vyrovnat. Většinu času proto Žluťásek tráví v partě, kterou vede zkrachovalý herec Ancek. Oldřich, v němž se z pochopitelných důvodů probudily otcovské vlastnosti, se začne o Žluťáska zajímat a starat. Kromě prolomení počáteční Žluťáskovy nedůvěry to však bude znamenat i seznámení s Anckem a jeho pochybnou partou…
    67%
    Třicetiletý dělník Oldřich Olejník obráží hospody a vinárny, neboť zapíjí narození svého syna. Není tedy divu, že skončí na záchytce. Takto se seznámí se sedmnáctiletým výrostkem Jirkou Koubou. Problémový mladík, který kvůli barvě svého oblíbeného trička dostal přezdívku Žluťásek, po četných konfliktech opustil zaměstnání. Jeho otec zmizel neznámo kam a matka se s tím nedokázala vyrovnat. Většinu času proto Žluťásek tráví v partě, kterou vede zkrachovalý herec Ancek. Oldřich, v němž se z pochopitelných důvodů probudily otcovské vlastnosti, se začne o Žluťáska zajímat a starat. Kromě prolomení počáteční Žluťáskovy nedůvěry to však bude znamenat i seznámení s Anckem a jeho pochybnou partou…
    7
  • Kasaři
    Kasaři (1958)
    FilmRole: zámečnický učedník

    Starý kasař musí najít pachatele drzé loupeže, aby od sebe odvrátil podezření

    Bývalý specialista na vylupování nedobytných pokladen Fiala se definitivně rozloučí se svou zločineckou minulostí a pokouší se žít poctivě. Jedné noci však v továrně, kde pracuje, někdo vyloupí trezor a všechno nasvědčuje tomu, že to byl právě on.

    Žánry:Komedie
    64%

    Starý kasař musí najít pachatele drzé loupeže, aby od sebe odvrátil podezření

    Bývalý specialista na vylupování nedobytných pokladen Fiala se definitivně rozloučí se svou zločineckou minulostí a pokouší se žít poctivě. Jedné noci však v továrně, kde pracuje, někdo vyloupí trezor a všechno nasvědčuje tomu, že to byl právě on.

    Žánry:Komedie
    8
  • Malý Bobeš
    Malý Bobeš (1961)
    FilmRole: výrostek
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    60%
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    9
  • Brankář bydlí v naší ulici
    Brankář bydlí v naší ulici (1958)
    FilmRole: rozhodčí
    60%
    10
  • Punťa a čtyřlístek
    Punťa a čtyřlístek (1955)
    FilmRole: žák
    60%
    11
  • Souhvězdí Panny
    Souhvězdí Panny (1965)
    FilmRole: Veleba

    Podle povídky Milana Uhdeho vznikl snímek dnes již sice bezmála zapomenutý, ale přesto zajímavý svou snahou přiblížit vojenskou službu, byť tak činí na základě anekdoty - jak se na vojnu propašovala dívka ke svému milenci. Film je po vizuální stránce natočený ambiciózně: kamera neustále a téměř reportážně panoramuje stísňující vojenský prostor, v plynulých jízdách těká z postavy na postavu. Ne zcela sourodě však mísí milostnou romanci s juchavým pohledem na život v uniformě. Do tohoto až křečovitě prostořekého pole vnikají věčně se dohadující smíškové pracující na ošetřovně, kteří jako by sem spadli z úplně jiného filmu, natolik formanovské jsou jejich rozmluvy i kresba (zvláště u Vladimíra Pucholta, vedle něhož poznáme začínajícího Jiřího Wimmera). V době vzniku film získal skandální příchuť kvůli temperamentním erotickým scénám, k nimž se odvážně propůjčila debutující Jaroslava Obermaierová.

    58%

    Podle povídky Milana Uhdeho vznikl snímek dnes již sice bezmála zapomenutý, ale přesto zajímavý svou snahou přiblížit vojenskou službu, byť tak činí na základě anekdoty - jak se na vojnu propašovala dívka ke svému milenci. Film je po vizuální stránce natočený ambiciózně: kamera neustále a téměř reportážně panoramuje stísňující vojenský prostor, v plynulých jízdách těká z postavy na postavu. Ne zcela sourodě však mísí milostnou romanci s juchavým pohledem na život v uniformě. Do tohoto až křečovitě prostořekého pole vnikají věčně se dohadující smíškové pracující na ošetřovně, kteří jako by sem spadli z úplně jiného filmu, natolik formanovské jsou jejich rozmluvy i kresba (zvláště u Vladimíra Pucholta, vedle něhož poznáme začínajícího Jiřího Wimmera). V době vzniku film získal skandální příchuť kvůli temperamentním erotickým scénám, k nimž se odvážně propůjčila debutující Jaroslava Obermaierová.

    12
  • Návštěva z oblak
    Návštěva z oblak (1955)
    FilmRole: malý fotoamatér

    Nejlepší komando světa? SAS, Delta Force, Spetznatz? Kdepak, nikdo nemá na řepáky z Trnkové! Kromě toho, že ve filmu uvidíte celou plejádu vynikajících českých herců, zjistíte, že traktoristé organizovaní ve Svazarmu, vydrží pod vodou bez přístrojů déle než deset minut (v kamufláži typ ptačí hnízdo), ovládají veškerou moderní techniku a navíc mají všichni šarm a eleganci Jamese Bonda. Náborový film do Svazarmu vypovídá o době svého vzniku víc než možná jeho tvůrci chtěli. Naštěstí je to komedie a smát se opravdu budete

    Žánry:Komedie
    56%

    Nejlepší komando světa? SAS, Delta Force, Spetznatz? Kdepak, nikdo nemá na řepáky z Trnkové! Kromě toho, že ve filmu uvidíte celou plejádu vynikajících českých herců, zjistíte, že traktoristé organizovaní ve Svazarmu, vydrží pod vodou bez přístrojů déle než deset minut (v kamufláži typ ptačí hnízdo), ovládají veškerou moderní techniku a navíc mají všichni šarm a eleganci Jamese Bonda. Náborový film do Svazarmu vypovídá o době svého vzniku víc než možná jeho tvůrci chtěli. Naštěstí je to komedie a smát se opravdu budete

    Žánry:Komedie
    13
  • Žalobníci
    Žalobníci (1960)
    FilmRole: Cyrilek Bureš
    54%
    14
  • Návrat ztraceného ráje
    Návrat ztraceného ráje (1999)
    FilmRole: Jan Poutník
    • iVysílání
    Režisér Vojtěch Jasný tímto snímkem volně navazuje na film Všichni dobří rodáci, který vznikal jako kronika v tentýž vesnici mezi roky 1945 a 1958. Návrat ztraceného ráje vypráví příběh profesora z newyorské umělecké školy Jana Poutníka, který odešel do exilu a po letech přijede navštívit svou rodnou vésku na Vysočinu. Vezme s sebou i svého amerického přítele Adama, do kterého se zamiluje mladá místní žena Pampeliška. A zatímco Pampeliška zrovna přemýšlí o odstěhování se z rodné vesnice, Poutník díky vzpomínkám a přátelům, které během své  nostalgické návštěvy potkává, uvažuje o návratu do České republiky.
    Žánry:Drama
    48%
    Režisér Vojtěch Jasný tímto snímkem volně navazuje na film Všichni dobří rodáci, který vznikal jako kronika v tentýž vesnici mezi roky 1945 a 1958. Návrat ztraceného ráje vypráví příběh profesora z newyorské umělecké školy Jana Poutníka, který odešel do exilu a po letech přijede navštívit svou rodnou vésku na Vysočinu. Vezme s sebou i svého amerického přítele Adama, do kterého se zamiluje mladá místní žena Pampeliška. A zatímco Pampeliška zrovna přemýšlí o odstěhování se z rodné vesnice, Poutník díky vzpomínkám a přátelům, které během své  nostalgické návštěvy potkává, uvažuje o návratu do České republiky.
    Žánry:Drama
    15
  • Nezlob, Kristino!
    Nezlob, Kristino! (1956)
    FilmRole: Jeníček
    46%
    16