Jiří Menzel: Nejlepší filmy
a seriály

7.7

Jiří Menzel: Filmy a seriály

  • Vesničko má středisková
    Vesničko má středisková (1985)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +3
    V typické středočeské střediskové vesničce se můžeme setkat se svérázným a okouzlujícím doktorem Skružným ve výborném podání Rudolfa Hrušínského, řidičem družstevního náklaďáku Pávkem a jeho závozníkem, mentálně zaostalým Otíkem, ke kterému se Pávek chová jako k vlastnímu, i když mu Otík ve své prostotě připravuje jeden malér za druhým, žárlivým hrubiánem Turkem, jeho ženou Janou a jejím milencem, zootechnikem Kašparem, akademickým malířem Rybou a řadou dalších svérázných postaviček obývajících střediskovou obec Křečovice. Jejich osudy se proplétají v řadě komických i poněkud hořkých epizod, "obalujících" hlavní motiv Pávka, který sice po řadě nehod nakonec přece jen nevydrží a odmítne jezdit s mentálně zaostalým Otíkem, ale pak přece jen nedokáže stát stranou, když Pražák Rumlena, který tu má chalupu, zosnuje plán, jak se zbavit Otíka Rákosníka, neboť ředitel podniku, v němž Rumlena zastává funkci náměstka, projeví zájem o koupi Otíkovy chalupy po rodičích.
    Žánry:Komedie
    86%
    V typické středočeské střediskové vesničce se můžeme setkat se svérázným a okouzlujícím doktorem Skružným ve výborném podání Rudolfa Hrušínského, řidičem družstevního náklaďáku Pávkem a jeho závozníkem, mentálně zaostalým Otíkem, ke kterému se Pávek chová jako k vlastnímu, i když mu Otík ve své prostotě připravuje jeden malér za druhým, žárlivým hrubiánem Turkem, jeho ženou Janou a jejím milencem, zootechnikem Kašparem, akademickým malířem Rybou a řadou dalších svérázných postaviček obývajících střediskovou obec Křečovice. Jejich osudy se proplétají v řadě komických i poněkud hořkých epizod, "obalujících" hlavní motiv Pávka, který sice po řadě nehod nakonec přece jen nevydrží a odmítne jezdit s mentálně zaostalým Otíkem, ale pak přece jen nedokáže stát stranou, když Pražák Rumlena, který tu má chalupu, zosnuje plán, jak se zbavit Otíka Rákosníka, neboť ředitel podniku, v němž Rumlena zastává funkci náměstka, projeví zájem o koupi Otíkovy chalupy po rodičích.
    Žánry:Komedie
    1
  • Na samotě u lesa
    Na samotě u lesa (1976)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +2
    85%
    2
  • Slavnosti sněženek
    Slavnosti sněženek (1983)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +2
    Nezapomenutelná lyrická komedie, která zachycuje tradičním Menzelovým stylem život v chatové oblasti v Kersku, nedaleko Prahy. Tam se setkávají místní obyvatelé s majiteli četných chat, kteří sem přijíždějí na víkendy a polečně vytvářejí svéráznou komunitu, která svými velkými i malými kamínky skládá mozaiku epizod, rámovanou vyprávěním o neplánovaném a nečekaném skolení kance a slavné myslivecké hostině v místní restauraci Hájenka.
    Žánry:Komedie
    84%
    Nezapomenutelná lyrická komedie, která zachycuje tradičním Menzelovým stylem život v chatové oblasti v Kersku, nedaleko Prahy. Tam se setkávají místní obyvatelé s majiteli četných chat, kteří sem přijíždějí na víkendy a polečně vytvářejí svéráznou komunitu, která svými velkými i malými kamínky skládá mozaiku epizod, rámovanou vyprávěním o neplánovaném a nečekaném skolení kance a slavné myslivecké hostině v místní restauraci Hájenka.
    Žánry:Komedie
    3
  • Postřižiny
    Postřižiny (1981)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +2
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem, je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové… Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    83%
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem, je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové… Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    4
  • Ostře sledované vlaky
    Ostře sledované vlaky (1966)
    FilmRole: dr. Brabec
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +4
    82%
    5
  • Skřivánci na niti
    Skřivánci na niti (1969)
    FilmRole: trestanec
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    81%

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Rozmarné léto
    Rozmarné léto (1967)
    FilmRole: kouzelník Arnoštek
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    78%
    7
  • Konec starých časů
    Konec starých časů (1989)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Velkostatkář Stoklasa dostal po první světové válce do správy zámek a panství Kratochvíle. Rád by pronikl do vyšších kruhů, domácnost vede ve velkém stylu, mezi četným služebnictvem má vedle majordoma, komorných a vychovatelky dokonce i knihovníka. Šlechtici z okolí však neotesaného zbohatlíka ignorují. Stoklasa je tedy potěšen, když do zámku doslova vtrhne nezvaný host: údajný ruský emigrant kníže Alexej Megalrogov. Fanfarón z rodu barona Prášila notně rozhýbe poklidný běh život na Kratochvíli. Má v zásobě nepřeberně historek, žádná žena si před ním nemůže být jistá, nevyhýbá se ani soubojům. A stejně jako se jednoho dne vynořil neznámo odkud, po čase zas mizí neznámo kam. Nechává za sebou jen vzpomínky a nostalgii po starých dobrých časech, kdy muži byli opravdovými muži, kavalíry a hrdiny...
    Žánry:Komedie
    76%
    Velkostatkář Stoklasa dostal po první světové válce do správy zámek a panství Kratochvíle. Rád by pronikl do vyšších kruhů, domácnost vede ve velkém stylu, mezi četným služebnictvem má vedle majordoma, komorných a vychovatelky dokonce i knihovníka. Šlechtici z okolí však neotesaného zbohatlíka ignorují. Stoklasa je tedy potěšen, když do zámku doslova vtrhne nezvaný host: údajný ruský emigrant kníže Alexej Megalrogov. Fanfarón z rodu barona Prášila notně rozhýbe poklidný běh život na Kratochvíli. Má v zásobě nepřeberně historek, žádná žena si před ním nemůže být jistá, nevyhýbá se ani soubojům. A stejně jako se jednoho dne vynořil neznámo odkud, po čase zas mizí neznámo kam. Nechává za sebou jen vzpomínky a nostalgii po starých dobrých časech, kdy muži byli opravdovými muži, kavalíry a hrdiny...
    Žánry:Komedie
    8
  • Báječní muži s klikou
    Báječní muži s klikou (1978)
    FilmRole: Jan Kolenatý
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Kouzelník Pasparte, majitel maringotky, několika triků a promítacího přístroje, sní o tom, že si jednoho dne otevře první stálý český biograf, v němž bude promítat pouze české filmy. Chybí mu však potřebný kapitál, aby svůj sen zrealizoval, a tak zatím objíždí zapadlé vísky a láká jejich obyvatele na pozoruhodnou show. Cestou se setkává i s umírajícím kolegou, který mu svěří nejen všechny své filmové pásky, ale také velmi pohlednou dceru Aloisii. Pasparte dorazí i s dívkou do Prahy, kde se Aloisie stává středem pozornosti všech mužů v okolí. To by ani tak nevadilo, horší je, že na krásku nepříčetně žárlí i Paspartova bytná Evženie. Pasparte nakonec milou schovanku nabídne jako hospodyni svobodnému fotografovi Janu Kolenatému, jenž touží po jediném - natáčet živé obrazy staré Prahy. Ovšem kouzelník má s mládencem ještě jiné plány. Chce ho jako společníka do budoucího podniku. Avšak ten je stále jen jeho velkým snem, protože dosud nesehnal potřebné prostředky. Navíc je tu paní Evženie, jež striktně odmítá jakékoli novoty, tedy s výjimkou těch, které by Pasparte vykompenzoval tím, že by se s ní oženil. Přesto si kouzelník podá na magistrát žádost o koncesi na stálé kino a začne jednat s Kolenatým a kabaretiérem Šlapetou o natočení prvního filmu. Jenže celý projekt je záhy ohrožen divadelní umělkyní Emilií Kolářovou - Mladou, jež je zapřísáhlou odpůrkyní biografu.. (oficiální text distributora)
    71%
    Kouzelník Pasparte, majitel maringotky, několika triků a promítacího přístroje, sní o tom, že si jednoho dne otevře první stálý český biograf, v němž bude promítat pouze české filmy. Chybí mu však potřebný kapitál, aby svůj sen zrealizoval, a tak zatím objíždí zapadlé vísky a láká jejich obyvatele na pozoruhodnou show. Cestou se setkává i s umírajícím kolegou, který mu svěří nejen všechny své filmové pásky, ale také velmi pohlednou dceru Aloisii. Pasparte dorazí i s dívkou do Prahy, kde se Aloisie stává středem pozornosti všech mužů v okolí. To by ani tak nevadilo, horší je, že na krásku nepříčetně žárlí i Paspartova bytná Evženie. Pasparte nakonec milou schovanku nabídne jako hospodyni svobodnému fotografovi Janu Kolenatému, jenž touží po jediném - natáčet živé obrazy staré Prahy. Ovšem kouzelník má s mládencem ještě jiné plány. Chce ho jako společníka do budoucího podniku. Avšak ten je stále jen jeho velkým snem, protože dosud nesehnal potřebné prostředky. Navíc je tu paní Evženie, jež striktně odmítá jakékoli novoty, tedy s výjimkou těch, které by Pasparte vykompenzoval tím, že by se s ní oženil. Přesto si kouzelník podá na magistrát žádost o koncesi na stálé kino a začne jednat s Kolenatým a kabaretiérem Šlapetou o natočení prvního filmu. Jenže celý projekt je záhy ohrožen divadelní umělkyní Emilií Kolářovou - Mladou, jež je zapřísáhlou odpůrkyní biografu.. (oficiální text distributora)
    9
  • Perličky na dně
    Perličky na dně (1965)
    FilmRole: 1. Smrt pana Baltazara - cyklista
    • KVIFF TV
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    69%
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    10
  • Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina
    Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina (1994)
    Film

    Malá ruská vesnička Rudá je jednoho červnového dne roku 1941 vyrušena ze svého klidu nouzovým přistáním vojenského letadla. Porouchaný stroj zůstává ve vesnici odstaven a je k němu přidělena hlídka - vojín Ivan Čonkin, prosťáček sloužící u kuchyně, kde jezdí s koňmi. Dny plynou a vypadá to, že na Čonkina a letadlo nahoře zapomněli. Čonkinovi to moc nevadí, velice se sblížil s místní pošťačkou Ňurou a vesnice ho vlastně vzala za svého. Jen předseda kolchozu Golubjev je z jeho přítomnosti nervózní - domnívá se, že Čonkin byl do Rudé vyslán na pozorování, že má zjistit, jaké jsou skutečné poměry v jeho kolchoze. A pak vypukne válka... Komedie, natočená podle světoznámého románu Vladimíra Vojnoviče, byla realizovaná v široké mezinárodní koprodukci. Točilo se v bývalém vojenském prostoru Milovice s ruskými herci, kteří byli posléze nadabováni českými kolegy.

    Žánry:Komedie
    67%

    Malá ruská vesnička Rudá je jednoho červnového dne roku 1941 vyrušena ze svého klidu nouzovým přistáním vojenského letadla. Porouchaný stroj zůstává ve vesnici odstaven a je k němu přidělena hlídka - vojín Ivan Čonkin, prosťáček sloužící u kuchyně, kde jezdí s koňmi. Dny plynou a vypadá to, že na Čonkina a letadlo nahoře zapomněli. Čonkinovi to moc nevadí, velice se sblížil s místní pošťačkou Ňurou a vesnice ho vlastně vzala za svého. Jen předseda kolchozu Golubjev je z jeho přítomnosti nervózní - domnívá se, že Čonkin byl do Rudé vyslán na pozorování, že má zjistit, jaké jsou skutečné poměry v jeho kolchoze. A pak vypukne válka... Komedie, natočená podle světoznámého románu Vladimíra Vojnoviče, byla realizovaná v široké mezinárodní koprodukci. Točilo se v bývalém vojenském prostoru Milovice s ruskými herci, kteří byli posléze nadabováni českými kolegy.

    Žánry:Komedie
    11
  • Obsluhoval jsem anglického krále
    Obsluhoval jsem anglického krále (2006)
    Film
    • Max
    • VOYO
    • iVysílání
    • +2
    Tématem Hrabalova slavného románu je životní dráha číšníka, později hoteliéra a nakonec cestáře v době politických zvratů první půle dvacátého století. Mnohokrát v životě pocítí, že jím druzí opovrhují pro malý vzrůst, pro sympatie k Němcům, pro jeho češství, proto, že má původ odloženého dítěte, i pro osobitou životní filozofii. Nikdy však nezatrpkne, neoplácí nenávistí, nemstí se. Touží po bohatství a uznání ve své profesi, touží po milující ženě - ale dostává se mi jich jen krátce. Není uznán ani jako árijec, ani jako milionář...
    66%
    Tématem Hrabalova slavného románu je životní dráha číšníka, později hoteliéra a nakonec cestáře v době politických zvratů první půle dvacátého století. Mnohokrát v životě pocítí, že jím druzí opovrhují pro malý vzrůst, pro sympatie k Němcům, pro jeho češství, proto, že má původ odloženého dítěte, i pro osobitou životní filozofii. Nikdy však nezatrpkne, neoplácí nenávistí, nemstí se. Touží po bohatství a uznání ve své profesi, touží po milující ženě - ale dostává se mi jich jen krátce. Není uznán ani jako árijec, ani jako milionář...
    12
  • Zločin v dívčí škole
    Zločin v dívčí škole (1965)
    FilmRole: 3. Zločin v dívčí škole
    • iVysílání
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého, každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina poručík Borůvka zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, když pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle, když zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    65%
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého, každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina poručík Borůvka zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, když pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle, když zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    13
  • Zločin v šantánu
    Zločin v šantánu (1968)
    FilmRole: klaun
    • VOYO
    • Canal+
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    65%
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    14
  • Žebrácká opera
    Žebrácká opera (1991)
    Film
    • VOYO
    Podsvětí ovládají dvě konkurenční zlodějské organizace. Jednu vede Peachum (Marián Labuda) a druhou Mackeath (Josef Abrhám). Peachumova dcera Polly se má stát zdrojem Peachumových informací o Mackeathovi. V totéž doufá Mackeath, tedy že se dostane na kobylku Peachumovi. Polly se však do Mackeatha skutečně zamiluje, a tak Peachumovi nezbývá, než se Mackeatha zbavit jinak. Ve spolupráci s velitelem městské policie Lockithem (Rudolf Hrušínský), s nímž ostatně spolupracuje už dlouho. To ovšem není první překvapující zjištění, vztahy mezi podsvětím a policií jsou daleko komplikovanější... Film je přepisem stejnojmenné divadelní hry Václava Havla, jež byla inspirována klasickou anglickou hrou Johna Gaye z roku 1728. Režisér Jiří Menzel inscenoval Havlovu hru i na divadelních prknech.
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Podsvětí ovládají dvě konkurenční zlodějské organizace. Jednu vede Peachum (Marián Labuda) a druhou Mackeath (Josef Abrhám). Peachumova dcera Polly se má stát zdrojem Peachumových informací o Mackeathovi. V totéž doufá Mackeath, tedy že se dostane na kobylku Peachumovi. Polly se však do Mackeatha skutečně zamiluje, a tak Peachumovi nezbývá, než se Mackeatha zbavit jinak. Ve spolupráci s velitelem městské policie Lockithem (Rudolf Hrušínský), s nímž ostatně spolupracuje už dlouho. To ovšem není první překvapující zjištění, vztahy mezi podsvětím a policií jsou daleko komplikovanější... Film je přepisem stejnojmenné divadelní hry Václava Havla, jež byla inspirována klasickou anglickou hrou Johna Gaye z roku 1728. Režisér Jiří Menzel inscenoval Havlovu hru i na divadelních prknech.
    Žánry:DramaKomedie
    15
  • Dalších deset minut II.
    Dalších deset minut II. (2002)
    FilmRole: (segment "One Moment")
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmush v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívne ho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    57%
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmush v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívne ho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    16
  • Kdo hledá zlaté dno
    Kdo hledá zlaté dno (1974)
    Film
    51%
    17
  • Čokoládoví čmuchalové
    Čokoládoví čmuchalové (1985)
    Film
    Max a Gaston jsou dva šprýmařští samorostlí policajti, kteří jdou na lov gangsterů úplně jinak než všichni ostatní. Své nejlepší nápady totiž dostávají ve chvíli, když se cpou pravou švýcarskou čokoládou. Max navíc odpaluje granáty, které po něm vrhají pronásledovaní gangsteři, tenisovou raketou s bravurou Borise Beckera. A to vše zvládá s typicky "alpským" klidem. Oba policisté řeší záhadný problém, musí totiž nalézt vraha s tygřími drápy, který za sebou zanechává krvavou stopu. Jeho oběťmi jsou vždy mladé a krásné dívky - všechny z Anglie.
    Žánry:KomedieKrimi
    38%
    Max a Gaston jsou dva šprýmařští samorostlí policajti, kteří jdou na lov gangsterů úplně jinak než všichni ostatní. Své nejlepší nápady totiž dostávají ve chvíli, když se cpou pravou švýcarskou čokoládou. Max navíc odpaluje granáty, které po něm vrhají pronásledovaní gangsteři, tenisovou raketou s bravurou Borise Beckera. A to vše zvládá s typicky "alpským" klidem. Oba policisté řeší záhadný problém, musí totiž nalézt vraha s tygřími drápy, který za sebou zanechává krvavou stopu. Jeho oběťmi jsou vždy mladé a krásné dívky - všechny z Anglie.
    Žánry:KomedieKrimi
    18
  • Donšajni
    Donšajni (2013)
    Film
    • VOYO
    31%
    19