Věra Chytilová: Nejlepší filmy
a seriály

7.5

Věra Chytilová: Filmy a seriály

  • Dědictví aneb Kurvahošigutntág
    Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992)
    Film
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +4
    Bohuš žije sám v rozpadající se vesnické chalupě. Pracuje jako dřevař, většinu času však tráví popíjením slivovice se svými kumpány a povalováním v trávě. Jeho poklidný život se změní ve chvíli, kdy se objeví elegantní advokát Ulrich, který překvapenému Bohušovi sdělí, že zdědil obrovský majetek. Hořká komedie o podmanivé síle nečekaného bohatství vznikla jako projekt herce Bolka Polívky a režisérky Věry Chytilové, kteří se také společně podíleli na jejím scénáři. Ač se ve filmu objevuje řada významných hereckých osobností, snímek hlavně stojí na výkonu Bolka Polívky, jehož hereckému koncertu ostatní spíše sekundují...
    Žánry:Komedie
    80%
    Bohuš žije sám v rozpadající se vesnické chalupě. Pracuje jako dřevař, většinu času však tráví popíjením slivovice se svými kumpány a povalováním v trávě. Jeho poklidný život se změní ve chvíli, kdy se objeví elegantní advokát Ulrich, který překvapenému Bohušovi sdělí, že zdědil obrovský majetek. Hořká komedie o podmanivé síle nečekaného bohatství vznikla jako projekt herce Bolka Polívky a režisérky Věry Chytilové, kteří se také společně podíleli na jejím scénáři. Ač se ve filmu objevuje řada významných hereckých osobností, snímek hlavně stojí na výkonu Bolka Polívky, jehož hereckému koncertu ostatní spíše sekundují...
    Žánry:Komedie
    1
  • Kalamita
    Kalamita (1980)
    Film
    • VOYO
    Tato kousavá satira Věry Chytilové se rodila těžce, balancovala na hranici zákazu. Ale nakonec diváci přece jen spatřili jednou smutně groteskní, jindy naivisticky hravé příhody smolařského železničáře (Bolek Polívka), jenž se věčně diví a neméně udivuje i své okolí. Provázejí jej nesnáze v zaměstnání i milostné trable, ovšem pravou prověrku lidských povah zajistí až závěrečná kalamita: sněhová lavina zavalí malý motorový vláček a záchrana pasažérů dovolí rozehrát nejrůznější postoje v krizové situaci.
    Žánry:Komedie
    76%
    Tato kousavá satira Věry Chytilové se rodila těžce, balancovala na hranici zákazu. Ale nakonec diváci přece jen spatřili jednou smutně groteskní, jindy naivisticky hravé příhody smolařského železničáře (Bolek Polívka), jenž se věčně diví a neméně udivuje i své okolí. Provázejí jej nesnáze v zaměstnání i milostné trable, ovšem pravou prověrku lidských povah zajistí až závěrečná kalamita: sněhová lavina zavalí malý motorový vláček a záchrana pasažérů dovolí rozehrát nejrůznější postoje v krizové situaci.
    Žánry:Komedie
    2
  • Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    75%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    3
  • Faunovo velmi pozdní odpoledne
    Faunovo velmi pozdní odpoledne (1983)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne, lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který ze strachu před stářím a smrtí se zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel, než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová, usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    73%
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne, lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který ze strachu před stářím a smrtí se zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel, než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová, usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    4
  • Kopytem sem, kopytem tam
    Kopytem sem, kopytem tam (1988)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Pohledný kontrolor Pepe (T. Hanák), obtloustlý veterinář Dědek (M. Šteindler) a svérázný provozní technik František (D. Vávra) jsou nerozluční kamarádi, kteří si za všech okolností užívají života. S pomocí různých triků si dovedou opatřit dost peněz, které pak utrácejí především ve společnosti lehkých žen, ať už známých nebo cizích. Jejich (nejen) sexuální dobrodružství pokračují i o dovolené na horách – ovšem jen do doby, kdy Pepe onemocní. Když mladík leží v nemocnici na pozorování, dají si rozjaření kamarádi udělat z legrace krevní testy. Výsledek všechny šokuje: jeden ze vzorků je pozitivní na virus HIV. Jenže kvůli zpřeházeným jmenovkám se neví, o čí vzorek se jedná... (Česká televize)
    72%
    Pohledný kontrolor Pepe (T. Hanák), obtloustlý veterinář Dědek (M. Šteindler) a svérázný provozní technik František (D. Vávra) jsou nerozluční kamarádi, kteří si za všech okolností užívají života. S pomocí různých triků si dovedou opatřit dost peněz, které pak utrácejí především ve společnosti lehkých žen, ať už známých nebo cizích. Jejich (nejen) sexuální dobrodružství pokračují i o dovolené na horách – ovšem jen do doby, kdy Pepe onemocní. Když mladík leží v nemocnici na pozorování, dají si rozjaření kamarádi udělat z legrace krevní testy. Výsledek všechny šokuje: jeden ze vzorků je pozitivní na virus HIV. Jenže kvůli zpřeházeným jmenovkám se neví, o čí vzorek se jedná... (Česká televize)
    5
  • Hra o jablko
    Hra o jablko (1976)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • SledovaniTV
    • +2
    Do jedné pražské porodnice nastupuje nová zdravotní sestra, mladá a poněkud ztřeštěná Anna Šímová, která má dar vyvolávat chaos. Život znepříjemňuje zejména mladému asistentovi, doktorovi Johnovi, který se o ní přes všechno, čím mu komplikuje život, začne zajímat. Přestože má milenku Martu, manželku svého kolegy, nebránil by se dalšímu nezávaznému flirtu, a proto využije náhody a pozve Annu na skleničku. To, co mezi nimi vzniká, bere dívka kupodivu mnohem vážněji, než sobecký a zbabělý doktor. John se rozhodne ze vztahu s Annou vycouvat. Jenže pak ji přistihne, jak z laboratoře odnáší výsledek těhotenského testu...
    Žánry:DramaKomedie
    71%
    Do jedné pražské porodnice nastupuje nová zdravotní sestra, mladá a poněkud ztřeštěná Anna Šímová, která má dar vyvolávat chaos. Život znepříjemňuje zejména mladému asistentovi, doktorovi Johnovi, který se o ní přes všechno, čím mu komplikuje život, začne zajímat. Přestože má milenku Martu, manželku svého kolegy, nebránil by se dalšímu nezávaznému flirtu, a proto využije náhody a pozve Annu na skleničku. To, co mezi nimi vzniká, bere dívka kupodivu mnohem vážněji, než sobecký a zbabělý doktor. John se rozhodne ze vztahu s Annou vycouvat. Jenže pak ji přistihne, jak z laboratoře odnáší výsledek těhotenského testu...
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Panelstory aneb Jak se rodí sídliště
    Panelstory aneb Jak se rodí sídliště (1979)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    Na rozestavěném sídlišti se někdy i pracuje, ale především zde žijí tisíce lidí a každý z nich má své zájmy, starosti a problémy. Starý venkovan hledá na rozestavěném pražském sídlišti panelák, ve kterém má bydlet s rodinou své dcery. Lidé jsou už z valné části nastěhovaní, avšak ulice ani domy ještě nemají označení. Ani chodníky nejsou zbudovány, a tak se lidé musejí na obřím staveništi brodit blátem. Dobrácký děda je jen jedním ze stovek, ba tisíců lidí, kteří v tomto zmatku prožívají svá drobná či větší každodenní dramata: šestiletý Pepíček utekl ze školky, aby se poprvé setkal s tatínkem, členové kolaudační komise odmítají převzít nové byty se spoustou závad, mladá dívka Soňa se - aspoň po nějaký čas - těší na nastávající roli matky, ale zvažuje, zdali vůbec smí do takového světa přivést nový život. A to všechno pozoruje zpoza okna stará paní, která je však možná po smrti… (CS Film)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Na rozestavěném sídlišti se někdy i pracuje, ale především zde žijí tisíce lidí a každý z nich má své zájmy, starosti a problémy. Starý venkovan hledá na rozestavěném pražském sídlišti panelák, ve kterém má bydlet s rodinou své dcery. Lidé jsou už z valné části nastěhovaní, avšak ulice ani domy ještě nemají označení. Ani chodníky nejsou zbudovány, a tak se lidé musejí na obřím staveništi brodit blátem. Dobrácký děda je jen jedním ze stovek, ba tisíců lidí, kteří v tomto zmatku prožívají svá drobná či větší každodenní dramata: šestiletý Pepíček utekl ze školky, aby se poprvé setkal s tatínkem, členové kolaudační komise odmítají převzít nové byty se spoustou závad, mladá dívka Soňa se - aspoň po nějaký čas - těší na nastávající roli matky, ale zvažuje, zdali vůbec smí do takového světa přivést nový život. A to všechno pozoruje zpoza okna stará paní, která je však možná po smrti… (CS Film)
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Vlčí bouda
    Vlčí bouda (1986)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    Do Vlčí boudy, staré horské chaty se symbolickým názvem, umístila režisérka a spoluautorka scénáře Věra Chytilová děj filmu, který natočila v roce 1986 na námět Daniely Fischerové. Jedenáct mladých, pečlivě vybraných účastníků lyžařského kursu prožívá pod taktovkou vedoucího a dvou instruktorů snad nejdramatičtější chvíle svého života. Skupina dospívajících, v níž je jeden od druhého záměrně vzdalován, je v atmosféře narůstajícího napětí a podezírání dováděna až do situace, v níž se bude muset rozhodnout, zda pro osobní záchranu obětuje jednoho ze svého středu. V tu chvíli bude záležet už jen na nich, jak "úspěšný" bude experiment, který se začal odvíjet ve chvíli, kdy je rodiče svěřili do péče vedoucích - tří podivných bytostí... (Film Europe)
    69%
    Do Vlčí boudy, staré horské chaty se symbolickým názvem, umístila režisérka a spoluautorka scénáře Věra Chytilová děj filmu, který natočila v roce 1986 na námět Daniely Fischerové. Jedenáct mladých, pečlivě vybraných účastníků lyžařského kursu prožívá pod taktovkou vedoucího a dvou instruktorů snad nejdramatičtější chvíle svého života. Skupina dospívajících, v níž je jeden od druhého záměrně vzdalován, je v atmosféře narůstajícího napětí a podezírání dováděna až do situace, v níž se bude muset rozhodnout, zda pro osobní záchranu obětuje jednoho ze svého středu. V tu chvíli bude záležet už jen na nich, jak "úspěšný" bude experiment, který se začal odvíjet ve chvíli, kdy je rodiče svěřili do péče vedoucích - tří podivných bytostí... (Film Europe)
    8
  • Perličky na dně
    Perličky na dně (1965)
    FilmRole: 4. Automat Svět
    • KVIFF TV
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    69%
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    9
  • Šašek a královna
    Šašek a královna (1987)
    FilmRole: Šašek a královna
    • VOYO
    • Canal+
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením \"reality\" a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněné pokonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    68%
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením \"reality\" a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněné pokonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    10
  • Ovoce stromů rajských jíme
    Ovoce stromů rajských jíme (1969)
    Film
    • VOYO
    • DaFilms
    66%
    11
  • Pasti, pasti, pastičky
    Pasti, pasti, pastičky (1998)
    FilmRole: dramaturgie
    • VOYO
    • iVysílání
    • SledovaniTV
    • +2
    Černá komedie Věry Chytilové inspirovaná skutečnými událostmi. Dva vlivní muži a dlouholetí známí architekt Petr a poslanec Pepa se vracejí z večírku mafiána Bacha, když uvidí u cesty stopařku Lenku, které došel benzin a potřebuje pomoct. Muži ji však místo pomoci v lese znásilní a Lenka, která se při snaze bránit ztratí vědomí. Po probuzení si nic nepamatuje a tak oba pozve k sobě na chatu na skleničku. Oba ovšem po chvíli usínají, protože Lenka, která ztrátu paměti pouze předstírala, jim dala do pití sedativa, aby se jim mohla pomstít. Oba muže vykastruje, aby jim zabránila v opakování tohoto hrůzného činu. Když se pak oba probouzí, Lenka je pryč, a oni pomalu zjišťují, co se jim stalo, zatímco spali...
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Černá komedie Věry Chytilové inspirovaná skutečnými událostmi. Dva vlivní muži a dlouholetí známí architekt Petr a poslanec Pepa se vracejí z večírku mafiána Bacha, když uvidí u cesty stopařku Lenku, které došel benzin a potřebuje pomoct. Muži ji však místo pomoci v lese znásilní a Lenka, která se při snaze bránit ztratí vědomí. Po probuzení si nic nepamatuje a tak oba pozve k sobě na chatu na skleničku. Oba ovšem po chvíli usínají, protože Lenka, která ztrátu paměti pouze předstírala, jim dala do pití sedativa, aby se jim mohla pomstít. Oba muže vykastruje, aby jim zabránila v opakování tohoto hrůzného činu. Když se pak oba probouzí, Lenka je pryč, a oni pomalu zjišťují, co se jim stalo, zatímco spali...
    Žánry:DramaKomedie
    12
  • Hezké chvilky bez záruky
    Hezké chvilky bez záruky (2006)
    Film
    • Canal+
    • SledovaniTV
    • DaFilms
    Tragikomedie, jak si nelze dělat iluze,v jejímž středu stojí postava psycholožky Hany, která se snaží řešit nejrůznější životní situace svých klientů, mladých i starých, bohatých i chudých, i duchem, do jejichž spletitých osudů se zapojuje také její vlastní životní příběh. Ve výrazných epizodách, v útržkovitém zachycení jednotlivých emociálních příběhů lásky opětované i neopětované, žárlivé i posesivní, zvrácené i altruistické, - všech těch touhou po lásce řízených osudů, které na sebe narážejí a vzájemně se proplétají i s životním příběhem samotné psycholožky - všech, které trápí potíže spojené se zaměstnáním, kteří trpí pocitem strachu, že neobstojí, díky nejrůznějším tlakům, příliš velkou zodpovědností, konflikty s kolegy, nejistotou pracovního místa, depresemi z pocitu přetížení i jednotvárností a nudou. Autoři chtějí postihnout celý rejstřík současné problematiky tak, aby v jejich spletité kumulaci vynikla směšnost i hrůza žabomyší existence mnohých z nás.
    Žánry:DramaKomedie
    50%
    Tragikomedie, jak si nelze dělat iluze,v jejímž středu stojí postava psycholožky Hany, která se snaží řešit nejrůznější životní situace svých klientů, mladých i starých, bohatých i chudých, i duchem, do jejichž spletitých osudů se zapojuje také její vlastní životní příběh. Ve výrazných epizodách, v útržkovitém zachycení jednotlivých emociálních příběhů lásky opětované i neopětované, žárlivé i posesivní, zvrácené i altruistické, - všech těch touhou po lásce řízených osudů, které na sebe narážejí a vzájemně se proplétají i s životním příběhem samotné psycholožky - všech, které trápí potíže spojené se zaměstnáním, kteří trpí pocitem strachu, že neobstojí, díky nejrůznějším tlakům, příliš velkou zodpovědností, konflikty s kolegy, nejistotou pracovního místa, depresemi z pocitu přetížení i jednotvárností a nudou. Autoři chtějí postihnout celý rejstřík současné problematiky tak, aby v jejich spletité kumulaci vynikla směšnost i hrůza žabomyší existence mnohých z nás.
    Žánry:DramaKomedie
    13
  • Vyhnání z ráje
    Vyhnání z ráje (2001)
    FilmRole: dramaturgie
    • SledovaniTV

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci.Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká:“Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až něm k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    38%

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci.Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká:“Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až něm k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    14